[Foto] Asielkatten, op zoek naar personeel (baasjes dus)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Foto] Asielkatten, op zoek naar personeel (baasjes dus)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:41

Nadat het een tijdje erg stil is geweest in ons asiel in Winschoten (met tijden van maar 3 plaatsbare katten,een dorom voor elk asiel!), zit het nu weer redelijk vol.

We hebben een ellendige tijd achter de rug met schimmel, alle katten moesten twee keer gewassen worden.
Momenteel hebben we een aantal zéér bange katten, sommige waren redelijk bijgedraaid maar na het wassen was het weer helemaal mis.

Eéntje was zo bang dat ze zichzelf in haar tong heeft gebeten. Dit was Kailey, op dit moment de moeilijkst plaatsbare kat. Maar guess what, ze is gister door iemand opgehaald! OK dan!

Dat de meeste katten zo uitharen, wat op de foto's duidelijk te zien is, komt dus ook door dat middel waar ze steeds mee gewassen zijn. Knipoog

Maargoed, genoeg gepraat, op naar de katten. Haha!

Dit is Joep, is hij niet sexy. Cool Typisch gevalletje 'kater-zoekt-poes'. Joep is wel wat bang, helaas. Maar wat geduld en een huiselijke omgeving doen vaak wonderen, blijkt uit succesverhalen van ons asiel uit de oude doos! *LOL*
Afbeelding

.

Tessa is bang, héél bang. Zoals je aan de foto aan wel kan zien. Echt iets voor een echt ervaren kattenmens. Andere katten zouden misschien wel goed zijn voor Tessa, zodat ze daar wat steun aan heeft.
Afbeelding

.

Mazzel, heeft een héél schattig miauwtje. Haha! Mazzel wil graag aandacht en kan niet wachten totdat hij straks spinnend bij iemand op schoot kan liggen.
Afbeelding

.

Kamiel is ook al zo'n gekke kat, ik had hem op het speeltoestel gezet en hij ging direct als een idioot rollen en gek doen. Haha!
Afbeelding

.

Mischa, helaas ook al zo'n bangert.. Verdrietig Waar blijven toch die mensne met veel geduld?
Afbeelding

.

Poezel. Dit koppie zegt toch al genoeg? Haha! Het is zó'n lieverd.
Let vooral op die cutie cutie ronde oortjes. Lovers
Afbeelding

.

Slimpie is wat zielig, hij ligt maar lusteloos in zijn kooi en is dus vandaag ook onderzocht door de dierenarts. Ik weet niet wat daar uit is gekomen vandaag.
Maar het zal me niks verbazen als het gewoon iets 'psychisch' is. Dat komt zo vaak voor bij asielkatten... En zeg nou zelf, bij het zien van dit lieve hoofdje schieten de tranen toch ook in je ogen. Verdrietig
Afbeelding

.

Dit is sneu. Ja, hij ook sneu, daarom heet ie ook Sneu. Lachen Ach gut
Afbeelding

.

Had ik al gezegd dat we momenteel veel bange katten in het asiel hebben? Knipoog
Meet Sparkle.
Afbeelding

.

Lana. Haar gezicht spreekt boekdelen... Ach gut Ze is zo bang, die arme stumper.
Afbeelding

.

Enya, zij is vandaag gesteriliseerd. Op deze foto was ze alweer uit de narcose. Ik dacht dat ze wel lekker rustig zou zijn nog en ik wel even een paar mooie foto's kon maken. Maar madame trok zich nergens wat van aan en wilde zo de kooi uit stappen. Haha!
Enya is niet zo groot, echt een leuke, lieve knuffelkat voor in huis, bij de kachel .Ja
Afbeelding

.

Ik heb heel wat foto's van Gompie gemaakt, maar op alle foto's had hij zo'n droevig gezicht.
Hoe het komt dat hij een oor mist, weet ik niet. Gompie is een beetje een kat-uit-de-boom type, maar gaat er helemala voor als je zijn vertrouwen eenmaal gewonnen hebt. Lachen
Afbeelding

.

Sjors is een lueke cypers met wit kat. Hij loopt steeds achter je aan, waar je ook gaat. Een ideale metgezel dus. Lachen
Sjors heeft een hele aparte uitdrukking op zijn gezicht, wat op deze foto niet helemaal tot uiting komt. Een unieke kat, dus. Lachen
Afbeelding

.

En tot slot Hassan. Hassan is een hele leuke cyperse kater. Alleen niet zo fotogeniek. Haha!
Kom gewoon eens langs en laat je door hem verrassen. Knipoog
Afbeelding

Zwartwitje

Re: [Foto] Asielkatten, op zoek naar personeel (baasjes dus)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:50

Wat een leuke/mooie katten! En wat een hoop zwart/witjes zitten erbij zeg!
Poezel en Sparkle spreken me wel aan, maar helaas kan ik geen kat hebben thuis...ik hoop dat jullie voor deze schatjes een goed tehuis vinden Ach gut

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:15

Ooh wat een leukies weer!
*heeft besloten dat oma maar een kat moet. Scheve mond Nagelbijten / Gniffelen

Hoop dat ze snel een nieuw baasje en mandje vinden! Lovers

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:25

Er zitten echt prachtige katten tussen, het begint hier helemaal te kriebelen. Wat zou ik er graag eentje opvangen! Helaas woon ik best wel ver weg en kan ik momenteel geen kat nemen (omdat ik niet weet of ik die niet over een half jaar weer weg zou moeten doen, en dat wil ik niet). Maar er zitten echt leukerds tussen zo te zien, ik hoop dat ze snel allemaal lieve baasjes vinden!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 07:24

Ik wil er graag nog een kat bij maar we zijn niet echt ruim behuist en 2 is nu echt genoeg.
Lisette (ken je vast wel, loopt daar stage) komt ook regelmatig met enorm schattige beestjes waar ik echt niet voor mag vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:31

Ja Lisette ken ik wel. Lachen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:37

Ik kan opzich wel een kat erbij nemen.. Een bange ook, dat maakt niet. Alleen deze dingen zijn belangrijk:
* Ik heb een kat van bijna 2. Ze moeten dus samen kunnen ( mijn kat is lief en katten gewend)
* Niet vals zijn, bang in een hoekje kruipen deed de mijne eerst ook.. Maar ik wil geen kat dat als je langs loopt in je benen hangt.

Daarnaast een vraagje, hoezo hebben bijna alle katten zulke vieze ogen? Of lees ik daar over heen?

Graag de namen van de katten die geschikt kunnen zijn. ( dus een poes/kat die met andere katten om kan gaan en niet vals is).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:45

Dire vieze ogen zijn van de bange en of/zieke katten. De bange katten gaan we niet nog meer stresse door daar aan te zitten.

En Slimpie heeft vieze ogen doordat hij zich dus niet goed voelt. Dit wordt wel schoongemaakt maar een apar dagen later is het weer zo. Ik heb het gister zo druk gehad dat ik geen tijd had om dat voor de foto's schoon te gaan maken. Knipoog

De meeste katten zijn zeer recent gekomen en ik ken ze nog niet allemaal even goed. Een aantal zit nog in hokken zodat ik niet weet of die met andere katten samenkunnen, dat zal blijken als ze naar de plaatsbare ruimtes gaan. Lachen

Van de bange katten weet ik in ieder geval wel dat Tessa en Lana samen kunnen met andere katten (nu weet ik zo niet of die ook samen zijn binnengebracht). Deze zijn ook absoluut niet vals, maar gewoon heel erg bang.

Voor de rest kunnen de niet-bange katten die ik hier geplaatst heb goed met andere katten geplaatst worden. Lachen

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:37

Leuke poezen! Helaas heb ik er al 1 uit het asiel,..

Anders nam ik er zo nog 1 !!

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:15

Wat een liefies, vooral die Sparkel..
Helaas vind Mams 1 genoeg..

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:31

Hassan vin ik echt leuk Tong uitsteken nou papie nog ff overhalen Tong uitsteken

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:45

Ik wil ze allemaal. Lovers
Ik hoop dat ze snel een leuk baasje vinden, vind het zo zielig! Die koppies Ach gut

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:57

Oh, wat een schatjes. we hebben al een kar hier, Tarzan, maar ik ga wel vragen of we er niet nog 1 mogen!!! tessa is echt schattig!!! Ach gut

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:56

Er zitten mooie poezels tussen!! Lovers

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:41

Die bange stumpertjes doen je echt wat he.... Pfff... Geweldige katjes weer... Mazzel vind ik echt geweldig evenals poezel Lovers

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:47

Zielig hoor, als je al die arme katjes ziet. Het doet je pijn aan je hart, als je die beestjes zo ziet. Hoop voor ze, dat ze allemaal een goed huisje verdienen, daar heeft iedereen recht op. Hoop het echt voor ze!!!!!! He, wat rot voor die beestjes. Ik vind ze echt zielig.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:51

Aaaaahh wat wil ik graag nu eentje in huis hebben zeg, jammer genoeg vind mijn vader 1 kat al genoeg. Boos!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:10

Ach, wat is die joep leuk zeg! Lovers Heerlijk. Succes met de "verkoop".

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:30

Ik denk dat ik dalijk mijn ouder hééél lief ga aankijken.
(ja, ik ga er misbruik van maken dat mijn mama een grote dierenvriend is en een zwak heeft voor zielige katjes Schijnheilig )

We hebben nou 2 katten, waarvan 1tje heel schuw (ook uit het asiel, we weten dr verleden dus niet) en een ander wel lief, maar een echte buitenloopenluier kater. De andere kat hebben we laatst inmoeten slapen, de knuffelkat.

Dus wie weet, als ik heeel lief kijk, willen ze wel een nieuwe lieve knuffelkat. Waar ligt Winschoten ergens?

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:36

Oh, ik liet de foto's zien en toen zat mama van 'Jaaa, ah, ja ooh....'
Maar Winschoten is nogal heel ver weg voor ons Haha! Hihi, helaas, sorry. Succes er verder mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:06

Afstand hoeft geen probleem te zijn. Er zijn mensen uit Hoorn en Nijmegen naar ons toegekomen. Knipoog

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:06

Wederom zo'n schatjes hé Lovers
Hier zit het ook weer redelijk vol.. Scheve mond

Ik vroeg me overlaatst nog af of de twee ratjes ratjes al geplaatst waren?
Vind het zo zonde, hoe mensen tegenwoordig met hun dieren leuren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:21

Die twee ratjes zijn naar een knaagdier opvang gegaan. Ja

We zijn nu wel in het bezit van een konijn, volwassen exemplaar, niet erg groot. Kleur net als zo'n zilvervosje. Lachen
Maar die gaat naar de konijnenopvang in de buurt.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:33

Wuis schreef:
Afstand hoeft geen probleem te zijn. Er zijn mensen uit Hoorn en Nijmegen naar ons toegekomen. Knipoog

Nee, maar ik ben niet degene die moet rijden. En aangezien het op zn minst 2 uur is.. Toen had mn moeder zoiets dat we dan beter in de buurt een katje uit het asiel konden halen. Dus helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:25

Even een vrolijke mededeling, Poezel is geplaatst. Go jij! Go jij!