Lichtjesavond voor de slachtoffers van de RAD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Lichtjesavond voor de slachtoffers van de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 16:55

Op goede vrijdag 06 04 2007 van 19.00 tot 21.00 organiseren we een lichtjesavond ter nagedachtenis aan alle slachtoffers van de R.A.D. Alle honden die zijn ingeslapen in het verleden, alle honden die momenteel in de laserasiels zitten. Al deze honden mogen niet worden vergeten!

In deze zaal is ruimte voor 300 personen. In de zaal komt 1 hele lange tafel te staan, waarop iedereen zijn of haar foto kan zetten van zijn of haar honden die slachtoffer zijn geworden van de RAD. Daarbij komen honderden kaarsjes te branden, er zal geen lamp branden, omdat de kaarsen de gehele ruimte zullen verlichten.

Er komt een enorme bos witte hartenballonen aan linten te staan, iedereen kan een wit hart gevuld met helium kopen en er zullen kaartjes liggen waarop een ieder de naam van zijn of haar hond kan schrijven, om die vervolgens aan het einde van de lichtjesavond masaal op te laten! De kosten: 2,50 per balon.

Zoals jullie weten zijn we ondertussen nog enorm druk bezig om de 40.000 benodigde handtekeningen voor het burgerinitiatief te bemachtigen zodat we een punt op de agenda kunnen zetten in Den Haag omdat wij willen de R.A.D aangepast wordt naar een beter, diervriendelijker beleid. Handtekingenformulieren zullen dus ook ruimschoots aanwezig zijn op deze lichtjesavond! Heb je nog volle forulieren thuis liggen? Neem ze dan a.u.b. mee en lever ze in!

Iedereen is van harte welkom, meer dan welkom.. Laten we deze duizenden honden niet vergeten, en kom allen!

De lichtjesavond zal plaatsvinden in het Vergadercentrum De Vechtsebanen Te Utrecht. Adres: Mississippidreef 151-161
3565 CE UTRECHT
Voor een routebeschrijving zie de website: www.vechtsebanen.nl
In het gebouw is een bar aanwezig, consumptie is echter voor eigen rekening.

Dresscode: Black, maar dit is uiteraard niet verplicht.

Laat je hond thuis, want honden zijn niet toegestaan op deze avond.

Voor info: dogswithspirit@hotmail.com

ThePast03

Re: Lichtjesavond voor de slachtoffers van de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:19

Dan maar even hierheen kopieëren:

[*olduser*] schreef:
Het zijn geen slachtoffers van de RAD, maar slachtoffers van de mensen die willens en wetens een hond willen aanschaffen die al sinds 1993 in Nederland verboden is.
In 1993 is deze Wet er gekomen met een zeer soepele overgangsregeling waardoor geen hond (zelfs de nog ongeboren pups in de baarmoeder niet) hoefde worden ingeslapen.

Lijkt me een stuk beter om eens aktie te gaan voeren tegen de mensen die deze honden blijven fokken en blijven aankopen.
Dat zijn degene die er voor zorgen dat dit soort honden onschuldig worden ingeslapen, niet de RAD.

Denk niet dat je met dit soort akties veel landelijke steun gaat krijgen.
Bij een grote groep werk je hiermee alleen weer aversie op, maar goed dat is jullie eigen keuze.

[*olduser*] schreef:
Vergeet niet dat er een hoop mensen zijn die dat belediging vinden voor mensen die zinloos zijn vermoord en waarvoor stille tochten en herdenkingsavonden zijn georganiseerd....

De honden zijn dan wel door het AID afgemaakt maar dit is niet de schuld van het AID maar van de mensen die zonodig toch een verboden hond moesten kopen met het risico van inbeslagname en een spuitje.

De organisatie noemt het "slachtoffers van het AID", daar gaat het al fout: het zijn slachtoffers van hun bazen.
Als je daarover geen discussie wilt moet je gewoon de juiste informatie geven.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:25

flauw.. je had je zegje toch al gedaan?
en overdrijven is ook een vak..

en nogmaals ik heb geen zin om hier die RAD discussie te gaan voeren want daar gaat het hier niet om

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:30

Wat is er flauw aan?
Ik denk dat het een goede zaak is dat mensen eerst kijken wanneer de Wet tot stand gekomen is en ontdekken dat er een supergoede overgangsregeling is geweest toendertijd.
En dat het de bazen zijn die verboden honden kopen en dus ook de bazen die verantwoordeijk zijn voor het zinloos in laten slapen van deze honden.
Als dit soort honden niet meer worden gekocht in Nederland hoeft er geen hond meer zinloos ingeslapen te worden en mensen die "per ongeluk" zo'n hond hebben kunnen die altijd naar België doen waar ze wel zijn toegestaan.

Flauw is de verantwoording op de AID proberen af te schuiven ipv op degene die hier werkelijk schuldig zijn.
Flauw is ook een dubbel topic aanmaken Knipoog

En nogmaals: Als je geen discussie wilt over de RAD moet je ook niet spreken over slachtoffers van de RAD, dat is mensen op het verkeerde been zetten.
Kan een tijdje helpen maar gaat op den duur tegen je werken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:31

daaaag pluck Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:41

pluck ik heb jouw post gelezen en moet zeggen dat ik het er mee eens ben! Maar sommige mensen blijven die beesten fokken en kopen en dan is het idd de schuld van die mensen die ze kopen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:43

de discussie of het wel of niet aan de baasjes ligt is helemaal niet van toepassing..

waar het om gaat is dat de hondjes die ONSCHULDIG (of dat nou door toedoen van de mens is) afgemaakt zijn.. daar willen we aandacht voor.. die worden herdacht... niet de mensen die er schudlig aan zijn
het gaat om de HONDEN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:45

ja maar dan zijn het geen slacht offers van de R.A.D, dan moet je dat er ook niet bijzetten. Dus eigk wat pluck zei

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:46

Cinnepin schreef:
ja maar dan zijn het geen slacht offers van de R.A.D, dan moet je dat er ook niet bijzetten. Dus eigk wat pluck zei

je begrijpt wat ik bedoel toch???

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:46

LimaGentle schreef:
de discussie of het wel of niet aan de baasjes ligt is helemaal niet van toepassing..

waar het om gaat is dat de hondjes die ONSCHULDIG (of dat nou door toedoen van de mens is) afgemaakt zijn.. daar willen we aandacht voor.. die worden herdacht... niet de mensen die er schudlig aan zijn
het gaat om de HONDEN

Dan moet je het geen slachtoffers van de RAD noemen, want het zijn geen slachtoffers van deze wet maar slachtoffers van de mensen die deze wet overtreden.
Je roept dit soort discussies zelf op door zulke foute beschuldigingen te plaatsen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:48

daaaaaaaag pluck
gelukkig ben jij de enige die er zo over denkt

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:49

ik vind het wel alachtoffers die honden kunnen er niks aan doen....
wij zijn verantwoordelijk ervoor....

gr gemma

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:49

luna1 schreef:

gr gemma

thx
tenminste iemand die het begrijpt Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:10

luna1 schreef:

gr gemma

Die honden zijn inderdaad slachtoffers, alleen niet van het RAD maar van hun bazen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:15

Nee hoor ThePast03 is niet de enige, ik denk er net zo over.
Vind dit bijzonder overtrokken, als ik eerlijk mag zijn.
Het is waar dat die honden er niets aan kunnen zijn, die worden nou eenmaal als verboden hond geboren. Maar het is wel de verantwoordelijkheid en toedoen van mensen, waardoor ze uberhaupt geboren worden. Zet er dan liever de slachtoffers van verkeerde bazen neer, als je ze al als slachtoffers ziet.
Nee, ga dan liever een lichtjesavond organiseren voor proefdieren, bio-industrie dieren of voor alle als pup afgeslachte zeehondenbabies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:28

Dat wou ik ook ongeveer zo zeggen Berdien!
Waarom een herdenking houden voor die baasjes terwijl ze wisten dat het verboden is en dus op die manier zelf schuldig zijn aan de dood van die honden?
ok die honden kunnen er niks aan doen en das zielig! Maar een ehrdink voor diegene die er zelf verantwoordelijk voor zijn?? Nee daar ben ik het niet mee eens.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 18:29

het is een herdenking voor de HONDEN
NIET voor de bazen!
moeilijk he lezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:30

In deze zaal is ruimte voor 300 personen. In de zaal komt 1 hele lange tafel te staan, waarop iedereen zijn of haar foto kan zetten van zijn of haar honden die slachtoffer zijn geworden van de RAD. Daarbij komen honderden kaarsjes te branden, er zal geen lamp branden, omdat de kaarsen de gehele ruimte zullen verlichten.

Er komt een enorme bos witte hartenballonen aan linten te staan, iedereen kan een wit hart gevuld met helium kopen en er zullen kaartjes liggen waarop een ieder de naam van zijn of haar hond kan schrijven, om die vervolgens aan het einde van de lichtjesavond masaal op te laten! De kosten: 2,50 per balon.

dat gaat toch echt over de baasjes?? ZIJN of HAAR hond?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 18:32

Cinnepin schreef:

dat gaat toch echt over de baasjes?? ZIJN of HAAR hond?

staat er bij dat het om de bazen van de honden gaat die zijn afgemaakt??
NEE

en ja er komen ook eigenaren van de honden die afgemaakt zijn.. is dat verboden??
ik kom ook.. ik heb geen eens een hond die onder die wetgeving valt.. is dat dan verboden om een herdenking te organiseren? of je het er mee eens bent of niet... we leven in een vrij land
Laatst bijgewerkt door Limanade op 08-03-07 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:33

ja ik heb mijn post vernadert met nog een stukje uit jouw tekst en ja dat gaat over de bazen waarvan hun hond slachtoffer is geworden Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 18:35

Cinnepin schreef:
ja ik heb mijn post vernadert met nog een stukje uit jouw tekst en ja dat gaat over de bazen waarvan hun hond slachtoffer is geworden Knipoog

en ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:41

ik denk dat als je je zo negatieg opstelt tegen de bokkers hier en zo aanvallend doet je ook niet veel aan je kant krijgt Knipoog
Maar ik blijf bij m'n mening! Die mensen doen het allemaal zelf! Die honden vind ik zielig ja, heb ook nergens egzegt dat het niet zo is maar die herdenking vind ik dus erg overdreven door het feit dat de mens het zelf doet!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 18:48

Cinnepin schreef:
ik denk dat als je je zo negatieg opstelt tegen de bokkers hier en zo aanvallend doet je ook niet veel aan je kant krijgt Knipoog
Maar ik blijf bij m'n mening! Die mensen doen het allemaal zelf! Die honden vind ik zielig ja, heb ook nergens egzegt dat het niet zo is maar die herdenking vind ik dus erg overdreven door het feit dat de mens het zelf doet!

dat is jou mening.. niet de mijne

en cinnepin even voor jou.. doe niet zo schijnheilig.. je weet vast wel waar ik het over heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:55

ehm nee ik weet niet waar je het over hebt eigk, ik las dit topic en geef mijn mening Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:13

LimaGentle schreef:
daaaaaaaag pluck
gelukkig ben jij de enige die er zo over denkt

nee hoor we zijn al iig met z'n tweeen, want ik denk er net zo over...