Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LimaGentle schreef:het is gewoon een herdenkingsavond voor de honden die door de AID zijn afgemaakt..
heb geen zin in die eeuwige discussie over de RAD
Citaat:Vergeet niet dat er een hoop mensen zijn die dat belediging vinden voor mensen die zinloos zijn vermoord en waarvoor stille tochten en herdenkingsavonden zijn georganiseerd....
De honden zijn dan wel door het AID afgemaakt maar dit is niet de schuld van het AID maar van de mensen die zonodig toch een verboden hond moesten kopen met het risico van inbeslagname en een spuitje.
De organisatie noemt het "slachtoffers van het AID", daar gaat het al fout: het zijn slachtoffers van hun bazen.
Als je daarover geen discussie wilt moet je gewoon de juiste informatie geven.
LimaGentle schreef:ik merk al dat jij dus niet komt..
zoals ik al zei ik heb geen zin in die rad discussie
dit is een herdenkingsdienst voor mensen die hun honden kwijt zijn geraakt en voor de honden zelf..
of je het er mee eens bent of niet.. het gaat gewoon door hoor..
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:ik merk al dat jij dus niet komt..
zoals ik al zei ik heb geen zin in die rad discussie
dit is een herdenkingsdienst voor mensen die hun honden kwijt zijn geraakt en voor de honden zelf..
of je het er mee eens bent of niet.. het gaat gewoon door hoor..
Nee ik kom niet en de echte liefhebbers van dit soort rassen zullen er ook niet zijn.
Er is jaren terug ook al eens zoiets georganiseerd en dat heeft meer kwaad dan goed gedaan.
Maar ik wens jullie veel succes.
Quinzy schreef:Heel veel sterkte aan al de mensen en honden die onder deze wet hebben moeten lijden.
LimaGentle schreef:geef me 1 goede reden waarom we geen stille 'tocht' mogen houden voor afgemaakte honden?
het is geen eens een tocht maar gewoon in een zaaltje waar iedereen die belangstelling heeft naar toe kan komen.. dus andere mensen hebben daar geen last van..
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:geef me 1 goede reden waarom we geen stille 'tocht' mogen houden voor afgemaakte honden?
het is geen eens een tocht maar gewoon in een zaaltje waar iedereen die belangstelling heeft naar toe kan komen.. dus andere mensen hebben daar geen last van..
Natuurlijk mag die gehouden worden.
Maar noem de honden geen slachtoffers van de RAD wet terwijl ze gewoon slachtoffers zijn van hun bazen.
En noem hun bazen geen slachtoffers want dat zijn gewoon de daders.
LimaGentle schreef:als de RAD wet er niet was geweest waren er helemaal geen slachtoffers..
maar die discussie wie er wel of geen dader is is helemaal niet van toepassing..
het gaat hier om een herdenkingsdient voor de honden.. en wie wil komen die mag komen
wil je niet dan blijf je weg
LimaGentle schreef:ik snap werkelijk niet waarom je elke keer die eigenaren erbij haalt..
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:ik snap werkelijk niet waarom je elke keer die eigenaren erbij haalt..
Omdat de eigenaars degene zijn die er voor zorgen dat zulk soort herdenkingsdiensten nodig zijn.
En die eigenaar proberen nu weer de schuld af te schuiven op de wetgeving en dat is valse voorlichting waardoor er alleen maar meer herdenkingsdiensten nodig zullen zijn.
Verder denk ik dat iedere eigenaar vind dat zijn hond nooit vergeten mag worden.
luna1 schreef:hoi
ik vind deze regeling verschrikkelijk.
een paard zonder paieren maak je toch ook niet af?
en elk ander dier toch ook niet?
tis belachlijk dat deze dieren zo moet lijden onder de wet van nederland.
ik kan helaas niet en kan dus ook niet komen verder vind ik het echter wel een goede actie.
gr gemma
luna1 schreef:ze lijden niet?
en de doden dieren die al een dag in de koeling liggen en nog bloeden dan?
hebben deze dieren geen recht op een zo waardig mogelijke manier behandelt te worden in hun laatste weken maanden dagen uren?
ik heb het niet over de dierne die gekocht worden zonder stamboom ik heb het over het feit waarom juist deze dieren afgemaakty moeten worden.
een beest doet wat zijn eigenaar wil dat hij doet en wat hem opgedragen wordt daar ben ik hetmeeeens maar ik kan net zo goed een golden agressief maken als dat met een stafford kan of welke andere hond dan ook.
neem nu het laatste voorval waar een jongen niet op zijn hond lette wat volgens iedereen een pittbull was.
de pittbull werd weer in het zwarte doek gezet en wat bleek het was een boxer.
geen pitt daar zit toch echt en verschil in idereen volgt iedereen dat is niet alleen hier zo maar overal in nederland we zijn net schapen als er 1 over de dam gaat gaat idereen.
das toch stom.
deze dieren hebben een stempel op hun kop ter grootte van een poster en waarom omdat iemand bedacht heeft dat ze gevaarlijk zijn....
belachlijk...
gr gemma