Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ratzel schreef:mijn teefje is nu net 2 maanden geleden loops geweest voor de 1e keer. Ik wil haar volgende maand laten steriliseren. Nu lees ik over karakterverandering. Ik heb jonge kinderen en zit niet te wachten op een nijdig/bijtgraag hondje. Ze is dat nu absoluut niet. Ze is bijzonder onderdanig en toch wel heel lief voor de kinderen. Het is een boerenfox. Zal ik hier veel last van krijgen denk je?
haboshof schreef:Bij ons worden alle honden geholpen. Heel gewoon omdat je dan nooit de problemen hebt dat ze niet bij elkaar kunnen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er een teefje was die nadelen ondervond van de sterilisatie. Ik kan alleen maar voordelen bedenken, zowel voor de hond als de eigenaar.
Op dit moment hebben wij 8 honden in opvang, onze ervaring is dat alle honden juist gehoorzamer worden en liever en zeker niet lui of dik, dat ligt aan jezelf.
ratzel schreef:Feit is dat ik het een hele vervelende periode vond toen ze loops was. In huis vond ik het vies, ze moest altijd in de bench als wij weg gingen ...
somokkele schreef:haboshof schreef:Bij ons worden alle honden geholpen. Heel gewoon omdat je dan nooit de problemen hebt dat ze niet bij elkaar kunnen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er een teefje was die nadelen ondervond van de sterilisatie. Ik kan alleen maar voordelen bedenken, zowel voor de hond als de eigenaar.
Op dit moment hebben wij 8 honden in opvang, onze ervaring is dat alle honden juist gehoorzamer worden en liever en zeker niet lui of dik, dat ligt aan jezelf.
En helaas is dat dus niet waar, teven kunnen wel degelijk veranden in gedrag na castratie. Daarnaast hoeven honden lang niet altijd met elkaar overweg te kunnen.
_Diesel schreef:Ik heb gehoord dat karakterveranderingen of veranderingen in de haarstructuur alleen voorkomen wanneer je een hond te vroeg steriliseerd; voor het eerste jaar.
ratzel schreef:mijn teefje is nu net 2 maanden geleden loops geweest voor de 1e keer. Ik wil haar volgende maand laten steriliseren. Nu lees ik over karakterverandering. Ik heb jonge kinderen en zit niet te wachten op een nijdig/bijtgraag hondje. Ze is dat nu absoluut niet. Ze is bijzonder onderdanig en toch wel heel lief voor de kinderen. Het is een boerenfox. Zal ik hier veel last van krijgen denk je?
miekelover schreef:ratzel schreef:mijn teefje is nu net 2 maanden geleden loops geweest voor de 1e keer. Ik wil haar volgende maand laten steriliseren. Nu lees ik over karakterverandering. Ik heb jonge kinderen en zit niet te wachten op een nijdig/bijtgraag hondje. Ze is dat nu absoluut niet. Ze is bijzonder onderdanig en toch wel heel lief voor de kinderen. Het is een boerenfox. Zal ik hier veel last van krijgen denk je?
ze bedoelen juist dat een dominante teef nog dominanter wordt. ik heb zelf ook een onderdanige hond maar denk niet dat ze ineens mega dominant wordt haha. onze hond gaat ook over 1 maandjes onder het mes. heb mij moeder eindelijk over kunnen halen
_Diesel schreef:Ik heb gehoord dat karakterveranderingen of veranderingen in de haarstructuur alleen voorkomen wanneer je een hond te vroeg steriliseerd; voor het eerste jaar.