wil iemand deze hond redden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

wil iemand deze hond redden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 23:45

hoi allemaal,
ik plaats dit topic een beetje laat, maar kom net terug uit leeuwarden, waar ik stage loop.
Ik loop stage bij de wissel het asiel in leeuwarden.
Daar train ik met een klasgenoot een een oudstagebegeleider asiel honden, in de hoop dat ze zo makkelijker herplaats kunnen worden.
Dit is erg leuk werk, en heel dankbaar ook je ziet de honden echt opknappen.

Nu doet onze begeleider de echte "probleem honden" en daaronder valt ook Kandor, een kruising megelse herder.
Een supper leuke hond die erg op mensen is gericht, Nu hij al heel wat maandjes in het asiel heeft door gebracht is deze hond helemaal gestresst geworden, zo erg dat hij dit kwijt wil en in de riem, balletjes of alles wat ook maar in de buurt van hem komt als hij stres heeft, gaat lopen bijten.
Dit zijn we hem proberen af te leren, door een positiefe conectie met de riem te maken en hem zo rustig mogelijk te maken (ondstresen zeg maar)
Dit ging erg goed, tot op de dag van vandaag, hij was zooo gestresst dat hij de riem aan 100 stukjes heeft gebeten (deze riem had hij gevonden op de grond, hij had de riem niet om nl.) en toen deze "op" was en de begeleider de stukjes riem die nog over waren in zijn zak had gestopt, vervolgens de hond een koekje wilde geven, greep de hond hem in zijn jaszak.... ...
helaas voor deze hond, hij kán gewoon zo niet geholpen worden, er word dus nu niet meer met hem getraint (te veel risico)
En een gastgezin gezocht... maar tja ... vind maar eens een gast gezin.....
deze hond moet binnen 1 maand een gast gezin hebben... anders wordt hij ingeslapen Verdrietig Verdrietig

Het is verder echt een geweldige hond, erg aanhankelijk naar mensen, alleen hij moet geen stress hebben, wat hij in deze situatie dus steeds heeft Verdrietig Verdrietig

tja dat was dus even mijn verhaal, ik vind het zooo jammer dat honden in deze "hel" terecht komen omdat hun baasje "geen zin meer heeft" in hun....

sorrie voor het lange verhaal.
maar moest het even kwijt, vind het zoo jammer van deze supper hond. maar helaas kan je natuurlijk niet alle honden redden Ach gut

tanx voor het lezen Ach gut

Air

Re: wil iemand deze hond redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:50

ach gossie Verdrietig altijd zielig voor honden en katten etc.
Zou de hond het misschien niet enes lekker vinden om over een groot grasveld heen te rennen? er zijn toch van die zachte riempjes voor blaffen&bijten.. ik snap dat ie daar dan meer gestresster van raakt, maar als je dan naar een heerlijk veld naar toe gaat ofzo Nagelbijten / Gniffelen lijkt me heerlijk voor een hond..

Heel veel succes met het vinden van een baasje voor deze hond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:55

Ik denk dat het voor zo'n hond erg moeilijk wordt om een baasje te vinden. Klinkt hard en cru, maar ik zou nooit een hond die bijt willen hebben. Wat als hij een klein kind bijt? Een stress/angstbijter krijg je er nooit helemaal uit, je kan het reduceren, misschien wel zover tot bijna niks meer. Is die hond zo gelukkig? ik denk het niet.. Misschien is het wel beter dat hij dan ingeslapen wordt. Zijn leven slijten in een asiel is ook niks..

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:57

staat deze hond ook ergens op een website van het asiel?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:09

Hmm als ik nou ruimte had... Maarja flatje is ook niet alles natuurlijk...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:19

Ik kan daar ook zo boos om worden.
Ik heb zelf een mechelseherder reu en ik weet zeker dat hij na 1 dag opgesloten te zijn in een kennel of asiel helemaal door het lint zal gaan terwijl hij zo enorm lief is.
mechels zijn er geen honden na om opgesloten te zitten.
En helaas is dat nu juist waar veel mechels in terecht komen.
Hetzij in het asiel of anders bij iemand als bewaking in een hok.
Daar kan ik zo boos om worden. Boos!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:31

Mechelaars zijn altijd de stresshonden in het asiel. Ze zitten er helaas ook het meeste.
Ik heb helaas geen ruimte en tijd voor een hond anders had ik hem wel tijdelijk willen opvangen. Ik hoop dat je nog iets kunt vinden op tijd Ja

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 12:19

hopla schreef:
Ik kan daar ook zo boos om worden.
Ik heb zelf een mechelseherder reu en ik weet zeker dat hij na 1 dag opgesloten te zijn in een kennel of asiel helemaal door het lint zal gaan terwijl hij zo enorm lief is.
mechels zijn er geen honden na om opgesloten te zitten.
En helaas is dat nu juist waar veel mechels in terecht komen.
Hetzij in het asiel of anders bij iemand als bewaking in een hok.
Daar kan ik zo boos om worden. Boos!

ja idd.... echt zo trurig, ik weet ook gewoon zeker dat het voor de rest een supper liefe hond is.
Maar vrees toch dat het einde hond is... ik vind het ook wel logies dat je geen hond wilt die bijt (zeker niet als je kinderen hebt)

griebels schreef:
Mechelaars zijn altijd de stresshonden in het asiel. Ze zitten er helaas ook het meeste.
Ik heb helaas geen ruimte en tijd voor een hond anders had ik hem wel tijdelijk willen opvangen. Ik hoop dat je nog iets kunt vinden op tijd Ja

ja er zitten nu 2 megelaars en 3 herders...
je ziet ze gewoon achteruit gaan.... ze vinden geen rust.

BrittKitt schreef:
Hmm als ik nou ruimte had... Maarja flatje is ook niet alles natuurlijk...

Lachen ja dat heb ik nou ook... helaas is 3 honden té veel van het goede.
plus ik heb gewoon de ruimte niet Verdrietig

Angela_ schreef:
Ik denk dat het voor zo'n hond erg moeilijk wordt om een baasje te vinden. Klinkt hard en cru, maar ik zou nooit een hond die bijt willen hebben. Wat als hij een klein kind bijt? Een stress/angstbijter krijg je er nooit helemaal uit, je kan het reduceren, misschien wel zover tot bijna niks meer. Is die hond zo gelukkig? ik denk het niet.. Misschien is het wel beter dat hij dan ingeslapen wordt. Zijn leven slijten in een asiel is ook niks..

ja dat is zeker zo... de hond is echt niet gelukkig, maar kan dat wel zijn bij een baas. Dus hopelijk vinden we een gastgezin...
vreest dat het alleen nooit op tijd gaat lukken ...

tanx voor de reacties allemaal Ach gut

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:23

jemig wat erg zeg! en dat hij dan ingeslapen moet worden is echt zielig!

helaas hebben wij geen tijd en plek, maar ik hoop echt dat deze hond een baasje vind (en niet 1 die hem weer dumpt na een paar jaar)

misschien kan je deze oproep op nog meer forums zetten?
hondenforums bijvoorbeeld

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:30

In Eindhoven zitten 15 Mechels in t asiel, en in Amersfoort nu 6 geloof ik.
En je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt.
Ik zie het helaas erg somber voor hem in.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:46

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:52

Ik vind uit de beschrijving eigenlijk niet eens zo heel erg blijken dat het een probleemhond is. Hoe is hij met andere honden?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:52

Bacchus (Hond)

Ras: mechelse herder, reu
Leeftijd: 4,5 jaar
Bijzonderheden: Bacchus is een superwerkhond. hij voert vele commando's feilloos uit. Als hij je kent is hij heel vriendelijk. Toch kan hij voor vreemden angstig zijn en dan is het oppassen. Naar honden is hij vrij dominant en dat kan hij ook naar de baas zijn. Met katten, kinderen en alleen zijn heeft bacchus geen problemen. Voor de ervaren hondenliefhebber die een echte werkhond zoekt kan Bacchus de perfecte match zijn.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:53

Neem eens contact op met Hillary van werkhondenherplaatsing.nl.

Misschien heeft zij nog tips.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:00

Moosje schreef:
Bacchus (Hond)

Bijzonderheden: Bacchus is een superwerkhond. hij voert vele commando's feilloos uit. Als hij je kent is hij heel vriendelijk. Toch kan hij voor vreemden angstig zijn en dan is het oppassen. Naar honden is hij vrij dominant en dat kan hij ook naar de baas zijn. Met katten, kinderen en alleen zijn heeft bacchus geen problemen. Voor de ervaren hondenliefhebber die een echte werkhond zoekt kan Bacchus de perfecte match zijn.

hoi, wat is er met deze hond? moet die ook snel herplaatst worden?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:02

ikenindi schreef:
Moosje schreef:
Bacchus (Hond)

hoi, wat is er met deze hond? moet die ook snel herplaatst worden?

Volgens mij is dat de hond de de TS bedoelt.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:11

het is khandor die ze bedoeld Clown

Khandor (Hond)

Ras: kruising mechelse herder, gecastreerde reu
Leeftijd: 2 jaar
Bijzonderheden: Khandor is wat onzeker en daardoor waaks naar onbekenden. Hij is behoorlijk druk. Even alleen zijn kan hij wel. Khandor is een hond voor een geduldige ervaren hondenbezitter die van Khandor een leuke, stabiele hond kan maken

Afbeelding

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:20

OK, had t al gezien. Beetje traag van begrip vandaag.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:25

Helaas komt dit vaker voor.
Dit zie je ook vaak op Animal Planet, in Amerika. Honden hebben iets, herstellen zich, maar blijken toch te gevaarlijk dat ze niet herplaatst kunnen worden.

Het is zeker zielig voor die honden, maar je kan ook geen risico nemen dat hij iemand bijt, dan ben je nog verder van huis. Heb je en iemand die gebeten is en je hond wordt dan ook direct ingeslapen.

Ik hoop voor Khandor dat je een goede passende baasje voor hem kan vinden die lekker veel tijd voor hem heeft!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:27

ik zou haast zeggen: breng maar hier, maar ik ben net weer begonnen met studeren, dus ben niet altijd thuis(wel veel, maar ook soms 4 uur achter elkaar niet) mijn vriend wel, maar die wil er niet veel mee te maken hebben, dus dat heeft geen zin. hij moet hier niet de meubels gaan vernielen. als je een keer een gastgezin zoekt voor een hond waarvan je zeker bent dat hij een tijdje alleen kan blijven moet je het maar laten weten. opzich vind ik dat wel leuk:)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:28

Heb al 2 honden, dat is wel genoeg.
Wel zonde zeg, ik hoop dat hij nog ergens terecht kan kijken, zonde als hij om die reden ingeslapen moet worden!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:29

ikenindi schreef:
ik zou haast zeggen: breng maar hier, maar ik ben net weer begonnen met studeren, dus ben niet altijd thuis(wel veel, maar ook soms 4 uur achter elkaar niet) mijn vriend wel, maar die wil er niet veel mee te maken hebben, dus dat heeft geen zin. hij moet hier niet de meubels gaan vernielen. als je een keer een gastgezin zoekt voor een hond waarvan je zeker bent dat hij een tijdje alleen kan blijven moet je het maar laten weten. opzich vind ik dat wel leuk:)

Neem eens een kijkje op onze site.
Wij zoeken af en toe tijdelijke opvang voor honden.
www.hondenherplaatsing.eu

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 14:59

tja het is dus eerst de bedoeling om hem in een gastgezin te plaatsen, dat hij wat minder stress heeft, en zich dus beter gedraagt.

het is inderdaat die kandor Lachen

ik hoop dat er iemand komt voor hem...
het zou zooo zonde zijn als hij ingeslapen wordt

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:24

Misschien is het een idee om Kandor alvast te castreren?
dan wordt hij vst iets minder dominant en wat rustiger.
het zou toch te gek zijn als een gezonde hond van 2 jaar ingeslapen moet worden?
Ik heb zelf 2 reuen en kan hem er dus niet bij hemmen maar blijkbaar heeft de hond nu gewoon te weinig ruimte.
Is er geen mogelijkheid dan om de hond na sluitingstijd lost te laten lopen op een groter terrein?
Onze mechel gaat elke dag naar het bos en heeft echt zijn ronde nodig.
hij kan wel een uur rennen en crossen.
Dus ik begrijp heel goed dat Kandor gestoord wordt in het asiel.
neem anders contact op met een hondenclub of er toevallig niemand op zoek is naar een goede hond om te trainen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:57

Of idd werkhondenherplaatsing wat ik al vermeld heb. Die weten vaak ook wel adressen.