ik plaats dit topic een beetje laat, maar kom net terug uit leeuwarden, waar ik stage loop.
Ik loop stage bij de wissel het asiel in leeuwarden.
Daar train ik met een klasgenoot een een oudstagebegeleider asiel honden, in de hoop dat ze zo makkelijker herplaats kunnen worden.
Dit is erg leuk werk, en heel dankbaar ook je ziet de honden echt opknappen.
Nu doet onze begeleider de echte "probleem honden" en daaronder valt ook Kandor, een kruising megelse herder.
Een supper leuke hond die erg op mensen is gericht, Nu hij al heel wat maandjes in het asiel heeft door gebracht is deze hond helemaal gestresst geworden, zo erg dat hij dit kwijt wil en in de riem, balletjes of alles wat ook maar in de buurt van hem komt als hij stres heeft, gaat lopen bijten.
Dit zijn we hem proberen af te leren, door een positiefe conectie met de riem te maken en hem zo rustig mogelijk te maken (ondstresen zeg maar)
Dit ging erg goed, tot op de dag van vandaag, hij was zooo gestresst dat hij de riem aan 100 stukjes heeft gebeten (deze riem had hij gevonden op de grond, hij had de riem niet om nl.) en toen deze "op" was en de begeleider de stukjes riem die nog over waren in zijn zak had gestopt, vervolgens de hond een koekje wilde geven, greep de hond hem in zijn jaszak.... ...
helaas voor deze hond, hij kán gewoon zo niet geholpen worden, er word dus nu niet meer met hem getraint (te veel risico)
En een gastgezin gezocht... maar tja ... vind maar eens een gast gezin.....
deze hond moet binnen 1 maand een gast gezin hebben... anders wordt hij ingeslapen
Het is verder echt een geweldige hond, erg aanhankelijk naar mensen, alleen hij moet geen stress hebben, wat hij in deze situatie dus steeds heeft
tja dat was dus even mijn verhaal, ik vind het zooo jammer dat honden in deze "hel" terecht komen omdat hun baasje "geen zin meer heeft" in hun....
sorrie voor het lange verhaal.
maar moest het even kwijt, vind het zoo jammer van deze supper hond. maar helaas kan je natuurlijk niet alle honden redden
tanx voor het lezen
lijkt me heerlijk voor een hond..
ja dat heb ik nou ook... helaas is 3 honden té veel van het goede.