Sinds gister drinken 2 van onze hondjes in eens abnormaal veel.... Ze drinken direct het hele bakje leeg als je m gevuld hebt, en plassen nu ook veel natuurlijk. Mijn andere hond heb ik steeds mee naar de boerderij, en die doet het niet. Nou denk ik dat die andere 2 misschien iets verkeerds hebben gedronken, ze drinken hier namelijk wel eens uit de sloot als mn moeder ze uitlaat.
Weet iemand wat dat kan betekenen dat ze zoveel drinken??
Liefs Jessy
Laatst bijgewerkt door Chica op 28-02-07 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Titel aangepast, was; hond, veel drinken en plassen..
Dat kan vanalles betekenen. Als ze meer dan 100 ml per kg lichaamsgewicht drinken is het echt te veel. Bijhouden hoe veel ze drinken dus en als het te veel is, of ze zijn uit hun normale doen, even langs de dierenarts
Kan verschillende oorzaken hebben: suikerziekte, baarmoederontsteking (bij teefjes), nieren of toch iets verkeerds binnen gekregen. Kijk het een paar dagen aan en anders als het niet beter wordt, even langs de DA.
Sorry dat ik pas zo laat weer reageer..... Had het erg druk.
De DA dacht aan ratten gif, en zei ook dat ze zoveel moeten drinken als ze willen.... Kan ongeveer een week duren.... Verder kon hij er ook niets aan doen..... Dus afwachten maar... Maar er gaat bijna nooit een hond aan dood zei hij, dus dat scheelt....
Eentje was vandaag wat "Down" wou gister en vandaag ook niet eten. Ging nu net al wel wat beter.... Hoop dat ze nu weer wat gaan opknappen... Met die ander gaat het wel aardig.
Vandaag weer bij de DA geweest (een andere dit keer).... Jules ( De blonde) ging wel aardig nog wel veel drinken, an vannacht over gegeven maar verder wel levendig etc. Mulder (Zwarte) ging echter een heel stuk slechter. Niet meer reageren, al 2 dagen niet eten, en vanmorgen het water wat ze net had gedronken weer uitspuugen.
Dus ik vanmiddag de DA gebeld of ik direct langs kon komen... Daar aangekomen wouden ze bij Mulder uit dr hals bloedprikken, maar dat ging niet... Dus toen in dr pootje, ze was behoorlijk uitgedroogd. Ze zouden ook het bloed onderzoeken. Ze heeft een Infuusje gekregen, en moest daar blijven. Jules ook bloedgeprikt, ook infuusje, maar uitdroging was veel minder. Wel daar blijven ook.
Net heeft de DA gebeld. Ze hebben idd gef gegeten, ik verstond niet wat precies. Maar wel iets wat met landbouw gebruikt wordt wat ik begreep. En ze hebben nier falen. Juultje veel minder, en die mag waarschijnlijk morgen ook naar huis, na weer bloed controle. Mulder heeft het behoorlijk erg. En moet dus ook langer blijven.
Ik sprak net mn vriend (aan de telefoon) en had t over dat gif. Wat ik van de DA begreep was t landbouw gif, en dat zou volgens mijn vriend betekenen dat ze opzettelijk zijn vergiftigd. Nu wordt er namelijk nog geen gif gespoten. Maar het kan ook voor een vos bedoeld zijn geweest, en dat zij het toevallig hebben gegeten.
Vanmorgen de DA gebeld, hondjes hadden daar geslapen, en wou wel even weten hoe het ging. Ik kreeg de assistente aan de lijn, met Juul ging het wel goed! Alleen Mulder wad niet verbeterd. Vanmiddag om 2 uur belt de DA mij nog, over of Juul naar huis mag.
Als jij eerder contact heb gezocht met de DA dan had hij je eerder moeten laten komen. Vergif is niet niks. Ookal was het "maar" rattengif. Hopelijk komen je honden er weer goed bovenop! Sterkte!
Ik heb vanmiddag de DA aan de lijn gehad. Juul mag naar huis, die gaan we zo ophalen. Mulder is vanacht even in een coma geraakt, er wel weer uitgekomen gelukkig. Maar Mulder slaapt de hele tijd, komt niet in de benen, soms tilt ze even dr hoofd op. Straks horen we meer over Mulder, maar als de DA er verder geen schot in ziet laten we dr inslapen............ Maar straks hoor ik meer.