sterilisatie van spooky :( (met foto's)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia20

sterilisatie van spooky :( (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 23:25

afgelopen vrijdag (16 feb) is mijn hondje gesteriliseerd....
en ik zou nu toch graag wat meningen van andere horen,omdat ik er eigenlijk helemaal niet tevreden mee ben hoe het allemaal is verlopen,...
ik bracht er in de ochtend,er werd meteen een stukje haar weggeschoren op het pootje voor het infuus.
ze sliep heel snel...en ik ben weggegaan.
op de terugweg naar huis bedacht ik me opeens,dat er helemaal geen onderzoek naar haar gezondheid is gedaan vooraf,dus niet even naar het hartje of longen geluisterd, maar ach ik ben geen dierenarts dus het zal wel goed zijn.
smiddags opgehaald en alles was goed gegaan, bij thuiskomst heel de dag nog suf,en vond het er heel opgezwollen en rood uitzien..
maar ja ze was net gepereerd dus dat hoort natuurlijk,2 dagen erna nog heel erg rood en dik,en nu zag ik pusuit de wond en uit 2 tepels komen(uit de zijkanten) ze hadden dus in haar tepels gesneden met scheren!
ik de da gebeld en gezegt dat ik ongerust was,dus kon langskomen,was niet erg netjes werd er gezegt en moest het op laten drogen...
dus ik weer naar huis met er...

nu heb ik het er met wat vrienden over gehad,en die vonden de wond heel erg lelijk gehecht(binnenwaards gehecht)
dit vind ik zel ook,maar zoals ik schreef ik ben geen da,dus ik kan niks op feiten baseren ed...

nu zou ik graag jullie mening horen over hoe jullie het eruit vinden zien ed?

hier wat foto's van eergister

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Huilen

Dhani

Re: sterilisatie van spooky :( (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:47

ik vind het wel walgelijk dat ze niet even netjes hebben kunnen scheren. netjes om de tepeltjes heen. verder vind ik het er idd niet erg fijn uit zien, en zoals je al zei dat er pus uit komt! dan zou ik het in de gaten houden. dat je hondje geen koorts krijgt door een ontsteking. en proberen schoon te houden. misschien even een paar keer wassen met een desinfecteren middel. ( als het dicht is hoor!!! Zeker NIET doen als de wond open is !!!!) aan de wond zelf kan ze verder nix meer doen.
maar vind het wel een slechte behandeling!! maar als je hond er verder nix aan doet en er kom GEEN vuil in. kan je terug gaan en eventueel een klacht indienen. omdat je zelf en je hond niet correct behandeld zijn.

Succes er mee! Beterschap voor je hondje Clown

Groetjes zaya

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:49

uhm,is die wond nu zo groot of lijkt dat zo?en wat voor hondje heb je,wij hebben een maltezer en die had een wondje van 2 cm en heel mooi gehecht (vind dit iets minder mooi gehecht eigenlijk)maar hoe gaat het verder met haar?wat erg trouwens van dat scheren!
Laatst bijgewerkt door pascale op 23-02-07 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:50

Voor dat dieren onder narcose gaan moet er inderdaad gekeken worden naar de gezondheid van het dier. Als het dier niet gezond is kunnen eventuele risico's inderdaad groter zijn.

In de tepel scheren hoeft opzich niet voor te komen, maar kan altijd gebeuren. Echter vind ik dat als een dierenarts of assistente een béétje met beleid scheert het zeker niet hoeft te gebeuren, maar goed... Verder vind ik de wond ook niet netjes gehecht (eerlijk gezegt ziet het er niet uit....). Het ziet er vrij snel gedaan uit.

Misschien kun je eens wat info proberen na te trekken over je DA om na te gaan of het degelijk wel een goede is. Klinkt misschien heel banketstaaf maar je hebt ze er bij die graag steriliseren of castreren ivm de centjes die ze daarna kunnen vangen. In verhouding is het een vrij eenvoudige ingreep.

Zou de tepel wel goed verzorgen. Je zou er bijvoorbeeld acederm zalf op kunnen smeren (dagelijks). Zo lang als de wond open is kan er troep in komen en troep zorgt voor een infectie en volgens mij is er zelfs al een infectie, als je kijkt naar de groene randjes.

[Edit] Ik heb mijn moeder deze foto's even laten zien, die heeft er namelijk meer verstand van.
Ze zei direct dat dit echt verschrikkelijk is gehecht. De tepels zien er ook niet uit. In en in triest dus....

Snel opzoek naar een veel betere DA...

Ach gut

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 23:53

zaya dankje,voor zulke berichtjes was ik dus al bang Boos!
het is nu wel goed dicht voorzover ik het kan zien,op de tepels smeer ik nog steeds vaseline zodat het niet gaat kleven e het weer opengaat zeg maar....

@pascale, ze is een kruising mechelse herder/duitse staande.
en het is ook echt een rotweek voor der,want nu vandaag heeft zeheel de huls van haar nagel aan de trap naar de tuin eraf gescheur(over de trap zitten matjes,maar er is er dus 1 afgewaaid waarschijnlijk)

verder houdt ze zich erg goed, ze eet en drinkt goed,en speelt ook gelukkig Haha!

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 23:56

@ fairie,jakkes ik voel me nu echt heel bar slecht hoor,ik heb serieus altijd een hele hoge pet van deze kliniek gehad!...
al merk ik dat het de laatste tijd steeds minder word!
ik denk dat ik maar op zoek moet naar een dierenarts die het voor de dieren doet idd...
ik had het er gister met een vriendin ook over dat het net leek of dit zo even snel dichtgemaakt is en klaar...
Boos!

overigens staat hij best hoog geschreven hier,maar goed,dat telt dus niet meer voor mij Boos!

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:57

Vind de wond er niet goed uitzien Ja

onze kennis heeft de hond ook laten sterilliseren en dat is een normale hond. Ongeveer 60cm hoog en die heeft maar een sneetje van 2/2,5 cm!!
Ben geen DA dus heb er geen verstand van..
Schoonhouden.. Dat wel.. Knipoog

Beterschap met je hondje Lachen ! Ach gut

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:00

hoi oke maar een herder zal wel een iets grotere wond hebben denk ik,maar ik blijf bij het verhaal van de slechte hechten,onze da hecht onderhuis en lijmt de bovenhuid!

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 00:01

ja ze is wel wat groter als een maltheser ja hihi,maar dankje voor je opmerking

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:01

wij hebben een paar weken terug ons hondje laten steriliseren en dat zag er absoluuuut niet zo uit!!
ons hondje was na 2 dagen weer compleet op de been en heeft nooit last gehad van haar 'wondje'.
Het pas niet eens gehecht bij ons maar soort van geplakt..
ook onze vorige hondjes zagen er never nooit zo uit!
echter..hondje van mn schoonouders was ook zoiets gedaan..zag er haast net zo uit en dat heeft weken geduurd! elke keer inde soda etc want dan ging ook maar niet dicht!
ik vind het er niet netjes uitzien!
hopen dat je hond er weinig last van krijgt en het niet echt gaat ontsteken..dan valt het misschien nog mee en ziet het er alleen niet netjes uit..

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:04

maar heel veel sterkte met je hondje!is altijd erg sneu,ik zou haar gewoon goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd er naar toe,of een andere DA
heb ik pas geleden ook gedaan,was ook iet erg fout gegaan met de castratie van mijn hondje!hij was bijna dood door de verkeerde dosis medicatie!
groetjes

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 00:04

ze heeft trouwens ook rymadil meegekregen,dat vond ik wel vreemd,want dat gaf ik onze oude hond boef altijd voor zijn gewrichten en hd :S?

jeetje pascale dat is ook niet niks zeg! daar moet je ook niet aandenken zeg! sterkte met jou hondje!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:05

Kan je niet even nacontrole laten doen door een andere da?
Die kan meteen kijken of er niet meer schade is aangericht en evt zelfs vanbinnen. Kan ze meteen mooi gehecht worden want dit is schandalig Nagelbijten / Gniffelen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:05

Nou ik weet wel dat het bij onze kat (is welliswaar een vele kleinere wond) maar veel beter gehecht eruit ziet..
Je zag een paar knoopjes en toen ze die er uit haalden was het verder mooi gesloten, je zag alleen een dun lijntje!
Maar geen onderhuid enzo!
Ze hebben ook nergens last van gehad.
Een kat was alleen wat langer suf de andere was meteen al weer zichzelf!

Nou is een kat natuurlijk 10x anders, maar deze hechtingen zien er echt NIET uit!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:08

ik vindt t neit bepaalt netjes, bij mijn hond werdt er eerst aar haar gezondheid gekeken. netjes geschoren geen znijwondjes etc en netjes dicht gehecht, ze mocht een paard aagjes niet springen enz. alles is netjes genezen en je ziet er helemaal niks meer van. was ook maar heel miniscuul sneetje, bij zo'n wond zou ik wel uit kijken voor wildvlees vorming
Laatst bijgewerkt door Mossel op 24-02-07 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:10

deze wond ziet er eerlijk gezegd zwaar belabberd uit....
Het lijkt wel alsof de snee is gemaakt met een bot mes ofzo... het is zo scheef als een hoepel (maar dat kan ook door het hechten zijn)
Het lijkt onderhand op dat het door een 'leek' is gedaan....
Houd het alsjeblieft heel erg goed in de gaten.
en als er nu nog pus uit komt uit de wond en uit de tepels... GELIJK terug naar de dierenarts.. desnoods naar een andere dierenarts en het hele verhaal uitleggen.
want dit is echt niet goed.
als er al pus uit komt zit er dus wel degelijk een infectie en daar kan je hond dus flink ziek van worden (of erger....)
Er is vast wel een andere dierenarts in de buurt die je kan 'helpen'

Ik wil ook niet opschepperig overkomen, maar ik (ben afgestudeerd als dierenartsassistente) denk dat ik onderhand nog beter en netter zou kunnen hechten als dit...
dat van die rymadil kan best.
Rymadil is een pijnstiller, die heeft ze zeker voor een paar dagen gekregen?
op de praktijk waar ik stage liep spoten we tijdens/voor of na de operatie antibiotica en pijsntiller(rymadil) in.
Als je nog meer wil weten mag je gerust PB-en hoor Knipoog

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:11

maar je kunt voor de medicijnen misschien ook wel even op google zoeken!dan weet je waar rymadil voor is zeg maar,ik wantrouw tegenwoordig bijna alle da's,die ik nu heb is best goed,maar na zo'n incident van toen,blijft dat toch altijd in mn achterhoofd! groetjes

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:11

Ik heb ook alleen ervaring met gestereliseerde katten maar dat zag er 10 x netter uit dan dit. Net wat daantjuhhh zegt een dun touwtje met wat knoopjes erin zoals een hechting eruit hoort te zien. Miss even naar een andere kliniek om het te laten checken en evt opnieuw te laten hechten want denk niet dat slecht gehecht nou bevorderlijk is voor het genezingsproces dus hoe langer het open blijft hoe meer kans op infecties ed van buitenaf

edit Denk dat ik dat nog beter had gedaan Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:12

Is dit ook normaal gehecht of is dit gewoon slordig?
Ik vind het niet érg netjes van je Dierenarts

Sterkte voor je Hondje!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:12

Ik denk zelfs dat ik het nog netter kan, heb het al vaak gezien, maar nog nooit gedaan.
Maar volgens mij zou ik als leek het nog beter kunnen!

Volgens mij is dit gewoon afgeraggelt werk door een leek!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:14

daantjuhhh schreef:
Ik denk zelfs dat ik het nog netter kan, heb het al vaak gezien, maar nog nooit gedaan.

dat zei ik ook al..
volgens mij kan ik als dierenartsassistente nog beter hechten...

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:14

hoi,wel heel sneu,zo word je natuurlijk eigenlijk alleen maar bang!van wat je nu hier hoort!
maar heeft die ook zo'n kap op ivm likken aan de wond!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:15

IvysToeter schreef:
daantjuhhh schreef:

dat zei ik ook al..
volgens mij kan ik als dierenartsassistente nog beter hechten...

ja ik beaamde je ook, haha,... maar er waren al meerdere reacties zo snel boven mij!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:19

geeft niet Knipoog

Patricia20, ik heb even voor je gezocht op een soort 'opslagplaats' op internet van medicijnen bij dieren maar kan niks vinden over rymadil.
Ik weet wel dat het onstekingsremmend en pijnstillend is en dat het op den duur niet zo goed is voor je dier.
maar dat zal pas na langere tijd zijn.

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 00:23

nee ze heeft dat neit meegekregen ik had er thuis namelijk nog 1 liggen ,maar dat vroegen ze wel