dierenmishandeling??!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doossie

dierenmishandeling??!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 19:55

heey
ik heb voor me hond jack russel genaamd shailo vandaag een t-shirtje gekocht bij de dierenwinkel
hij past goed en hij heeft er geen last van, voor mijn gevoel vind hij het juist leuk gaat helemaal stoer lopen Tong uitsteken
maar toen ging ik samen met me hond mijn vriendin weg brengen (naja tot de helft). we waren op de fiets en me hond rende er rustig naast en we stopte als hij moest plassen of snuffelen
we namen zijn tempo aan
roepen ineens een paar jongens dieremishandeling!!!
dat is toch geen dierenmishandeling?!!! Boos!
me hond heeft het super naar zijn zin en hij houd van rennen en ik ga echt niet verder dan hij kan hoor Boos!
en dit is toch beter dan je hond helemaal niet uitlaten kunnen ze beter naar mensen die hun hond slaan roepen dierenmishandeling Boos! Boos!
maar mijn vraag vinden jullie dit dierenmishandeling??!!!

Skitter

Re: dierenmishandeling??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:59

Nou nee, natuurlijk is het geen dierenmishandeling.

Had hij zijn t-shirtje aan, tijdens het rennen? Dat zouden ze er mee kunnen bedoelen, het t-shirtje. Sommige mensen zijn er totaal tegen, hondenkleding Clown Ikke niet. Ik ga nog zo'n stoere jas voor mijn hond kopen Haha! (een grote hond maar als het koud is bibbert hij zich een ongeluk)

Maar er is niets slechts aan met je hond fietsen hoor, normaalste zaak van de wereld.

Wat is het voor hond?

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 20:00

een jack russel
en hij had zijn t-shirtje aan tijdens het rennen maar hij heeft er totaal geen last van

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:18

Is totaal geen dierenmishandeling joh Lachen

Trek het je gewoon niet aan, als de jack het vervelend zou vinden. Had je het wel gemerkt

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:21

Echt geen dierenmishandeling, die jongens verveelden zich gewoon Clown Ik had gelijk terug gefiets maar goed Knipoog

Maar volgens mij is het niet zo practies om met een t-shirtje te gaan lopen; Zweten,warmte=Verkoudheid..

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 20:26

ne emaar ik gign niet zo lang dat hij ging zweten

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:28

Ik vind van niet. Heb vanmiddag net een trainingspakje gekocht voor mijn Maltezer. ik show ook met hem, en zijn vacht moet beschermd worden. Hij knabbelt ook aan zijn achterpootjes, en zo kan hij er niet bij. Hij heeft ook een camouflagejas tegen de kou. Maltezers hebben alleen een bovenvacht. En verder: Ik vind het überschattig staan. Clown

Afbeelding

Mensen zijn het gewoon niet gewend! Ik vind het puur eigen keus, als het dier er maar geen hinder van heeft.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:31

Die palmboom ROFL ROFL ROFL ROFL

Erg mooi pakje

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:33

Ik heb zelf een Cotonnetje, dat is een verwant ras aan Malthesers. Cotonnen hebben geen waterdichte vacht en dat merk je meteen. Als ik haar meeneem naar stal en het is wat koud of regenachtig, zit ze binnen de kortste keren te riebelen van de kou. Ze heeft dus een stoere regenjas (TOP GUN haha) en een wolletje. Die doe ik haar dan op en dan kan ze er wel tegen, rilt ze ook niet snel . Ze heeft er helemaal geen last van en stopt zelf d'r neus al in de opening, ze weet het heel goed volgens mij dat dat ding haar lekker warm houdt (en associeert het ook met lekker naar stal gaan natuurlijk!).

Dierenmishandeling vind ik het dus helemaal niet hoor, als je je hond er aan went kan het voor het beest zelfs prettig zijn. Ik ken ook een andere hond, een vrij grote (Dog-achtige), die heeft ook een jas omdat hij anders bij koud weer rugklachten krijgt. Nah, dan doe je dat toch gewoon als het beest het prettig vindt?

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 20:46

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:48

Soet schreef:
Echt geen dierenmishandeling, die jongens verveelden zich gewoon Clown Ik had gelijk terug gefiets maar goed Knipoog

Maar volgens mij is het niet zo practies om met een t-shirtje te gaan lopen; Zweten,warmte=Verkoudheid..

honden zweten niet op hun lichaam. Zij zweten alleen door hun voetzooltjes en hun tong (hijgen).
Zeker geen dierenmishandeling, zolang de hond er geen probleem mee heeft.

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:49

ik vind t wel sneu maar dierenmishandeling is het niet... als mijn honden het koud zouden hebben zou ik ze zo'n paardendekenachtig dingetje aan doen Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:55

Ik vind het totaal onnodig!
De meeste honden, als ze trillen, trillen ze niet om de kou.
Honden uitte dingen anders dan mensen.
Ik vind het niet echt leuk voor een hond, maar als jij het gebruiken wilt; zelf weten.
Vind sommige jasjes wel stoer staan bij sommige honden, maar zelf zou ik het nooit nemen.
Zo een paardendekentje in het klein vind ik wel oké, maar met pootjes mouwtjes erom heen enzo? Nee, niet echt mijn ding, maar vind het niet echt dieren mishandeling hoor. Knipoog
Hij zal gauw genoeg laten merken als hij het echt niks vind.

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 21:03

die van mij heeft ook geen mouwen zoals je ziet op de foto
en ik heb hem niet om omdat hij het koud ofzoow heeft maar omdat het stoer staat

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:23

Joscaa schreef:
Ik vind het totaal onnodig!
De meeste honden, als ze trillen, trillen ze niet om de kou.
Honden uitte dingen anders dan mensen.

Nou mijn hond trilt toch echt als hij het koud heeft. Hij heeft ook alleen een bovenvacht, en als het regent gaat 'ie uiteindelijk ook gewoon piepen. (Het is trouwens een dobermann x boxer, lijkt op een ridgeback.)
En hij vind jasjes echt niet erg. Hij heeft nu alleen een regen jasje, maar ik ben ook van plan om een winterdeken/jas voor hem te kopen. Hij heeft het echt koud, hij bibbert anders echt nooit! Ook niet als hij bang is oid. Alleen als het opmerkelijk koud/nat is.

Hij mag dan groot zijn, maar koud krijgt 'ie het zeker! Zijn buik is ook nog kaal..

Dus!
Haha!

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 21:25

ja en in mijn buurt wonen ook 3 hele mini hondje
ze zijn best kaal en die trillen ook echt omdat ze het koud hebben hoor!!!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:00

Wel lief hoor roos Tong uitsteken

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:09

Och laat ze zeggen Lachen
Ik neem mn hond ook vaak mee naast de fiets.
En heb ook eens voorgehad dat 2 mevrouwtjes riepen hoe zielig het wel niet was. Mn hond was helemaal uitgeput, want hij was aan het hijgen (yéah right, ooit al gehoord hoe honden zweten?) Maar ondertussen stonden hun schoothondjes wel op hun achterste pootjes en waren ze zich aan het ophangen aan hun leibandje. Heb hen later wel stilletjes uitgelachen! Lachen

Zolang je hond zelf geen tekenen vertoond dat hij moe is, is er niets aan de hand hoor... En wat dat pakje betreft ,, zolang het beestje er geen hinder van heeft ziet het er toch alleen maar leuk uit :d

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 22:55

haha
bedankt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:01

Als het nu 10 graden vriest dan is het een ander verhaal, maar je hond met dit weer ( en dan ook nog eens naast de fiets laten rennen ) een jas aantrekken????? Ga nu zelf eens een bontjas aandoen en ren het stuk dat jou hond heeft gelopen! Wedden dat je dat niet lekker vind! Dierenmishandeling????? Nee dat niet...maar verstandig ook niet!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:05

De hond had een simpel dun luchtig T-shirtje aan, geen bontjas hoor.. Knipoog

Mijn hondje ook een jack is echt een kouwkleum hij heeft in de winter als het echt koud is buiten ook vaak een truitje aan..
Vooral als ze bijvoorbeeld meegaat naar de paarden, das zo koud op de betonnenvloer!

tjeus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:08

Ik vind het echt geen dierenmishandeling Haha! Ik was erbij, en hij vond dat t-shirtje echt leuk, volgens mij! Hij ging echt helemaal stoer lopen toen hij het aan had Tong uitsteken Hij had er ook helemaal geen last van ofzo! En ach ja, dat een hond naast de fiets mee rent, dat zie je wel vaker!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:09

Niet vaan aantrkken hoor,lekker laten kletsen.

Die foto is echt geweldig met die palmboom!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:12

Ik ben geen tegenstander van "jasjes" voor een hond hoor!!!
Mijn oude duitse herder heeft ook een echt minishetdek ( geinig woord ) om, met koud of nat weer! Maar echt alleen als het moet, en niet omdat IK het zo leuk vind!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:12

Natuurlijk is het geen dierenmishandeling Knipoog .
(Maar ik moet toegeven dat ik de meeste honden met kleren aan echt lelijk vind en meestal zelfs een beetje zielig, maar dit is mijn eigen mening).