[foto] Katten Bengaal en Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Austria

[foto] Katten Bengaal en Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 11:34

De solid ragdoll Imani is intussen alweer een paar weken hier en gisteren zijn we de Bengaal gaan ophalen bij de fokker. Hier de eerste foto's van de kennismaking.
Asunto, de Bengaal heeft overigens tijdens heel de reis van ong. 5 uur heel relax liggen slapen.

Eerst nog een foto van Imani
Afbeelding

en dan de kennismaking
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RoWi

Re: [foto] Katten Bengaal en Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:39

WOW!! Wat een mooie katten heb jij zeg! Heel aparte vlekken heeft Asunto, het lijkt net een mini-luipaardje Knipoog

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:54

Wat een mooie combinatie die 2. Allebei anders en toch allebei heel mooi.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:55

Had ergens anders ook al foto's gezien Knipoog

Mooie katten hoor!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:18

Wat een gave vlekjes heeft dat ene katje Haha!
Net een luipaard idd Haha!

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:11

wauw, wat een pláátjes zeg. Kwijl
en idd net een luipaardje Haha!

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:19

Woow, wat een mooierds zeg Haha!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:22

wat een onwijs leuke foto's van de leuke katten Lovers echt prachtig!

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 21:21

het is geen luipaard. Het is een Alien Clown
Afbeelding

Denk dat ik nu toch maar moet investeren in een betere camera

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:46

Wat een leuke katten Lachen Is weer eens wat anders dan ons koetje en schildpadje Clown

Laat je ze ook gewoon buiten lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:43

Zo wat een bijzonder dier, die Bengaal zeg Wow!
Istie wel lief verder? Ik heb ze één keer op Animal Planet gezien, mij iets te wild. Nagelbijten / Gniffelen
Vind die Ragdoll ook erg mooi trouwens!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:18

Miirthe schreef:
Zo wat een bijzonder dier, die Bengaal zeg Wow!
Istie wel lief verder? Ik heb ze één keer op Animal Planet gezien, mij iets te wild. Nagelbijten / Gniffelen
Vind die Ragdoll ook erg mooi trouwens!

Wild? Speels hooguit! Heb er hier 5 lopen en ze zijn waanzinnig qua karakter Ja

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 10:56

Misschien doet zijn uiterlijk anders vermoeden maar de Bengaal is absoluut niet wild. Het is een heerlijke kat, weet niet hoe ik het moet omschrijven maar hij is iets heel bijzonder.
Bengalen hebben en enorme sprongkracht en heel snelle reflexen (zeker in vergelijk met de Ragdoll). Tijdens het spelen vallen deze eigenschappen wel op, maar het heeft niets te maken met wild zijn.

En nee, ze mogen absoluut niet buiten. Wij hebben gekozen voor katten en niet onze buren.
Voor beide katten hebben we ook een koopcontract afgesloten waarin staat dat ze onder geen enkele voorwaarde los buiten mogen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:00

Austria, heb het vast al eens eerder gevraagd, maar waar is je bengaaltje gefokt?
Ben weg van zijn tekening, koppie vind ik (persoonlijk, als fokker Knipoog ) iets minder.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 11:39

Asunto komt van Divinitas. Zijn mama is Dazzledots Sizzling Hot en zijn papa is Int.Ch. Calipso of Leopardheaven.
Het is juist vanwege de grote rozetten dat wij voor hem gevallen zijn. De fokker heeft het nestje een keer meegenomen op show en de keurmeester was juist helemaal weg van hun wilde koppie. Wij zullen maar afwachten hoe hij verder gaat uitgrooien.
Ik heb ook een vraagje voor jou. Voor zover ik weet komt HCM bij de Bengaal niet of nauwelijks voor.
Nu lees ik dat er cattery's zijn die hun dieren wel laten testen (zoals Dazzledots http://members.shaw.ca/dazzledots/). Is dit gewoon uit voorzorg of zijn er toch problemen ?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:41

Jeetje, wat is die Bengaal gaaf zeg Lachen

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:42

Kwijlllll, vooral je bengaal is prachtig! (ben dan ook sinds 2 maanden bengaalgek Haha!). Ik hoop dat Davi net zo mooi mag worden Ja

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 11:57

Tyrza schreef:
Kwijlllll, vooral je bengaal is prachtig! (ben dan ook sinds 2 maanden bengaalgek Haha!). Ik hoop dat Davi net zo mooi mag worden Ja

Wie is Davi? Laten zien, hoor Cheese!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:10

Austria schreef:
Asunto komt van Divinitas. Zijn mama is Dazzledots Sizzling Hot en zijn papa is Int.Ch. Calipso of Leopardheaven.
Het is juist vanwege de grote rozetten dat wij voor hem gevallen zijn. De fokker heeft het nestje een keer meegenomen op show en de keurmeester was juist helemaal weg van hun wilde koppie. Wij zullen maar afwachten hoe hij verder gaat uitgrooien.
Ik heb ook een vraagje voor jou. Voor zover ik weet komt HCM bij de Bengaal niet of nauwelijks voor.
Nu lees ik dat er cattery's zijn die hun dieren wel laten testen (zoals Dazzledots http://members.shaw.ca/dazzledots/). Is dit gewoon uit voorzorg of zijn er toch problemen ?

Hij heeft zeker een mooi wild koppie, maar zijn oren zijn groot Bloos
Echter is het ook een deel persoonlijke voorkeur hoor, hoewel dat niet goed is als je gaat fokken. En inderdaad, afwachten hoe hij uitgroeit! Je mag er niet mee fokken hoogstwaarschijnlijk?

Het testen op HCM is voorzorg. De fokker van Mojo, mijn katertje, overweegt het ook. Ook omdat de 'klant' (even cru gezegd) meer zekerheid wil hebben.
Echter kan je aan de leeftijden die de voorouders behaald hebben, een heleboel aflezen. Zelf ga ik het nog niet 1,2,3 doen. Het probleem met de HCM testen is immers dat je ze pas kan doen met 1 jaar en dan ieder jaar tot ze 4 zijn. Dit betekent dat je óf alleen kan fokken met dieren waarvan de ouders minstens 4 waren bij het geboren worden van het nest en toen negatief waren óf moet wachten tot ze 4 zijn met fokken met je eigen dieren (wat onmogelijk en ongezond is).
Natuurlijk is een negatieve test op 1 jarige leeftijd heel fijn, echter geeft dit geen garantie voor de komende jaren.

Bij andere rassen wordt dit natuurlijk wel gedaan, HCM is daarin veel meer voorkomend. Echter wordt dit al tijden gedaan én gepubliceerd online. Dit betekent dat een fokker en/of een kittenkoper online kan nazoeken of een kitten die ze op het oog hebben uit negatieve ouders komt. Maar zoals gezegd, alleen een negatieve test op 4 jarige leeftijd geeft een definitieve uitslag.

Wanneer dit gedaan gaat worden binnen de bengalen (en mij lijkt het redelijk onnodig, omdat HCM niet tot nauwelijks voorkomt) duurt het dus een behoorlijke periode voordat er garantie is op HCM-vrije lijnen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:11

Austria schreef:
Tyrza schreef:

Davi is een zoon van 2 van mijn bengalen, geboren uit een slipnest. Foutje bedankt, maar wel erg leuke kittens van gekomen Ja

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:12

ik dacht dat ragdoll alleen beige waren met zwart en blauwe ogen Blond

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:59

Austria schreef:
Tyrza schreef:

Dat is deze slaapkop Clown
Afbeelding
Afbeelding
Maar over het algemeen is hij heel speels. Loopt de laatste tijd mijn andere 3 poezen behoorlijk het bloed onder de nagels te halen Haha!

Wat zo ontzettend leuk aan hem is: ALS hij slaapt, dan kan je alles met hem doen. Hij vind het wel best. Vooral als je hem onder zijn kontje en bij zijn schouders ondersteboven vast houd. Gaat hij zich helemaal uitrekken.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 13:09

Bedankt Leonoor voor de uitleg. Dacht ook wel dat het een voorzorg was.
Voor zover ik weet kan je echter zelf op vierjarige leeftijd niet met 100% zekerheid zeggen dat een kat HCM-vrij is. Gelukkig geen probleem voor de Bengaal maar wel iets om bij stil te staan met een Ragdoll.

@tita: De pointed Ragdoll heeft steeds blauwe ogen met donkere punten op alle lichaamsuiteinden zoals oren, staart en poten op een witte vacht. De gekleurde punten kunnen seal, chocolate, blue, lilac, red en cream zijn en daarnaast ook nog tabby’s van deze kleuren.
Ragdolls komen voor in colour-point, mitted en bi-colour.
Imani is een Solid ragdoll of ook non pointed Ragdoll genoemd. Deze hebben een donkere vachtkleur in combinatie met groene of oranje ogen.
Er bestaan ook nog mink en sepia Ragdolls.

@ Tyrza: Davi mag er zijn hoor. Hij ziet er geweldig uit en met het ouder worden, worden Bengalen steeds mooier.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:11

wat een knappe dieren!!
Kunnen ze het goed met elkaar vinden of niet? ik weet nog hoe ze bij ons kwaad waren in het begin.. Scheve mond
Ze mogen niet buiten lees ik, ben ik het helemaal mee eens, maar is een ren voor in de tuin niet een idee (weet niet of je daar de mogelijkheid toe hebt?)

bij ons zitten ze er zo bij:
Afbeelding
meer foto's op http://www.mijnalbum.nl/Album=RLMKWY4Z

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 16:46

Mooie ren heb je, echt knap. Dat luikje van huis naar ren, grappig. Voorlopig moeten de twee het nog zonder ren stellen, maar misschien wel iets voor de toekomst. Wij hebben een heel grote tuin, de mogelijkheid is er.

Zondag waren ze mekaar nog aan het ontwijken en van op een afstand naar mekaar aan het kijken. Een dag later zaten ze al samen te spelen en nu liggen ze al samen te slapen.

Een kattenleven is best fijn...spelen, eten en vooral slapen Clown

Afbeelding

Afbeelding