[FOTO] Hoeveel dagen is mijn cavia zwanger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ceciel92

[FOTO] Hoeveel dagen is mijn cavia zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 16:04

Uit het vorige toppic heb ik toch vastgesteld dat mijn cavia idd zwanger is Haha!
Mijn paps vind het nóg niet zo leuk, maar mijn mama en ik wel Vork

Ze is heel rustig, en zit stil in een hoekje, ze eet en drinkt voldoende. En dit blijf ik dus in de gaten houden Knipoog Als ze ligt te slapen en je gaat er een tijdje naast zitten, zie je telkens bewegingen in de buik.

Het vorige toppic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=726639&hilit=

Als alles goed zou zijn gegaan moet ze nu 6 weken (42dagen) zwanger zijn.
Op deze site staan ook plaatjes, om te vergelijken:
http://www.degrotecavia.nl/fotoszwangerschap.html

Hieronder de foto's van haar, hoeveel weken/dagen schatten jullie haar?

Afbeelding
Hier zit ze wat rechtop..

Afbeelding
Hier ligt ze te slapen in haar kuiltje die ze heeft gemaakt in het hoekje..

Pluttersput

Re: [FOTO] Hoeveel dagen is mijn cavia zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:06

Ik weet niet, maar ik denk dat ze nog wel wat boller wordt.. Tenminste, de cavia's bij mijn pony's hebben om de haverklap jongen, en daar zitten er een boel bij die denk ik wel 2 keer zo dik zijn Clown Kan er naturlijk ook helemaal fout zitten hoor Lachen

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:13

Ik denk dat je wel goed zit op 6 weken (42 dagen)!
Je hebt dus nog een paar dagen te gaan!
Spannend hoor, en leuk dat kleine grut in huis!

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:15

aah leuk!
ik heb ook 5 cavia's het zijn echt leuke beestjes!
suc6 met het nestje zo te zien duurt het niet meer lang..

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 16:16

Ja, ik vind het echt heel spannend, het is ook nog de eerste keer en hoop ook zo dat het goed gaat *LOL* en als ze nu 42 dagen zwanger is, moet ze dus nog ±20 dagen? toch?

Ik kijk telkens bij der, en ze likt steeds onder zich Verward Ik zal is gaan zoeken wat dit voor betekenis heeft want ik vind het wel vreemd.

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:42

anders moet je eens kijken bij http://www.knoevel.nl dat is een caviaopvang bij mij in de straat daar staat een telefoon nummer op die site als je die vrouw belt die kan je precis vertellen hoe en wat! Haha!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:47

Toen ik op cavia's moest passen was die cavia ook ongeveer zo dik, denk iets dunner en ging ook steeds onder de buik likken en veel slapen, binnen een week waren de kleintjes er!
Ik denk dat het aan de hoeveelheid jonkies ligt hoe dik ze wordt Knipoog
Als je je hand onder haar buikje doet in de kooi voel je ook de jongen bewegen echt heel schattig gevoel!

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 13:00

Oke dankje jashin! *LOL*
Ik had ook zo'n caviaforum gevonden en daar ook een toppic aangemaakt (zelfde als deze) en ze maakte er echt hele problemen van en dat ik met spoed naar de dierenarts moest gaan, maar mijn ouders zeggen van ja en de DA even laten voelen en hoppa weer €40,- weg. Kijk ze hebben natuurlijk wel gelijk.. Maar ik wacht gewoon af. We hebben een keukenweegschaal gekocht en zetten haar 1x per dag erop (met een boekje eronder anders past het niet Clown ) en meten haar omvang van de buik.

Vandaag was der omvang: 11,7cm
En der gewicht: 1133gr.

Je kunt het snel genoeg zien denk ik als ze morgen dus weer een aantal gram is aangekomen en der omvang is toegenomen Haha! Dus we hopen maar dat het allemaal goed komt *LOL*

En als je de hand onder de buik legt, dan voelt je idd iets bewegen, het lijkt dan alsof er iets over je hand loopt Knipoog

Ik heb de vrouw van de site een mail gestuurd, nu maar wachten op antwoord.
Laatst bijgewerkt door ceciel92 op 16-02-07 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:04

Ik heb aardig wat cavia nestjes gehad en ik schat haar ook zo rond de 6 weken, kan je ze al goed voelen bewegen?
Waarom moest je met spoed naar de dierenarts gaan? Die cavia red zich wel hoor! *LOL* Mijn moeder kon altijd voelen wanneer ze ontsluiting kreeg, en dan wist je dat ze erg snel konden komen!
Hoop dat alles goed gaat, en vooral genieten van die kleintjes!
T' is altijd een heel spektakel want ze rennen meteen al rond !

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 13:20

Dankjewel Lachen

Het is wel moeilijk om te voelen, want ademt ook gewoon en het verschil is best lastig, maar als ze ligt zie je ook zo af en toe een uitdeuking..

Mijn moeder heeft de cavia nu op schoot, maar waar voelde je altijd? en de ontsluiting?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:36

Ik heb 2 nestjes gehad met 2 cavia's van mij, en is altijd goed gegaan. (alleen 1 keer 1 dode) Cavia's kunnen het over het algemeen goed zelf af. Als je je cavia op schoot hebt, en dan je handen om de buik doet, voel je op een gegeven moment van alles bewegen. Erg leuk!
Zo zag 1 cavia van mij er uit, volgens mij 1 week voor de geboorte:
Afbeelding

Afbeelding

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:37

Zo das behoorlijk dik, Wendy_komen. Knipoog

Leuk dast je een nestje krijgt, ik hoop voor je dat ze allemaal gezond zijn. Lachen

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:18

IkbenMarije schreef:
Waarom moest je met spoed naar de dierenarts gaan? Die cavia red zich wel hoor! *LOL*

Omdat de moeder in kwestie al 5 jaar is en nooit eerder een nest gehad heeft. Ik heb ook geantwoord in een ander topic van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:22

wow wendy die was rond, leuk dat ze kleintjes krijgt Lachen

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:23

Annechien schreef:
IkbenMarije schreef:
Waarom moest je met spoed naar de dierenarts gaan? Die cavia red zich wel hoor! *LOL*

Omdat de moeder in kwestie al 5 jaar is en nooit eerder een nest gehad heeft. Ik heb ook geantwoord in een ander topic van je.

Dat is idd al behoorlijk oud.. Normaal gesproken moet een cavia voor haar 1e jaar een nestje gehad hebben, anders word het erg gevaarlijk. Ik hoop natuurlijk dat het goed komt, en ik zou niet weten waarom je dan naar de DA zou moeten gaan, wat zou hij er aan kunnen doen?
Ik zou haar eerlijk gezegt niet te vaak meer optillen, dat is helemaal niet zo goed voor een zwangere cavia!

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat. Zal dat vast wel te horen krijgen in dit topic? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:28

Oef, 5 jaar.. ik zou het zelf niet zo leuk vinden, een cavia van 5 is al behoorlijk te oud om jonkies te krijgen eigenlijk.
Langs de DA om te kijken naar andere mogelijkheden dan een natuurlijke bevalling (keizersnede, kan dat bij knaafs?) lijkt me zeker niet onverstandig.

Lees ook even dit door (even doorscrollen naar 'Te oud')
http://www.degrotecavia.nl/dracht.html#zevena

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:31

WildWings schreef:
Oef, 5 jaar.. ik zou het zelf niet zo leuk vinden, een cavia van 5 is al behoorlijk te oud om jonkies te krijgen eigenlijk.
Langs de DA om te kijken naar andere mogelijkheden dan een natuurlijke bevalling (keizersnede, kan dat bij knaafs?) lijkt me zeker niet onverstandig.

Lees ook even dit door (even doorscrollen naar 'Te oud')
http://www.degrotecavia.nl/dracht.html#zevena

Ik heb wel een keer bij een van mijn knaafs een keizersnee gehad, de jongen en de moeder hebben het helaas niet overleefd.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:10

mienetje schreef:
Ik heb wel een keer bij een van mijn knaafs een keizersnee gehad, de jongen en de moeder hebben het helaas niet overleefd.

klopt, het is een risico een keizersnede. Maar als ik kan kiezen, kies ik alsnog voor een keizersnede.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:21

Als hij 5 is snap ik dat wel! Ja Voor een cavia is het het beste om voor het 1e jaar een nestje te krijgen. Misschien moet je even bellen naar de DA wat het best is *LOL*

Ik zal het even aan mijn moeder vragen waar zijn voelde.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:33

ik zou gewoon naar de DA bellen, het verhaal vertellen. Vraag of hij ervaring heeft met cavia's (en narcose/ eventuele keizersnede). zo nee, of hij je een andere da kan aanraden....

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 22:27

We hebben der bijgehouden met wegen en ze word tekens zwaarder.. Lachen

Dit is der gewicht van de afgelopen dagen:

16-02: 1133gr
17-02: 1121gr
18-02: 1121gr
19-02: 1128gr
20-02: 1137gr
21-02: 1164gr

We wegen der elke dag om 11.00u *LOL*

We houden er heel goed in de gaten, en we hebben al verschillende dierenartsen ons verhaal verteld. We moesten gewoon afwachten tot de bevalling, verliep het niet goed, alsnog naar de DA gaan Knipoog En dat doen we dan ook wel. Op http://www.degrotecavia.nl hebben we alle info van een zwangere caaf doorgelezen, en ja, we konden er dus niets aan doen! Het klinkt heel simpel gezegt maar we wilden een vriendinnetje erbij kopen, omdat ze dus zo alleen was, maarja.. Vork

Ik heb de 2 botjes (de ontsluiting) nu ook gevonden Lachen Na veel voelen Clown Dus dat voel ik meteen als ik der dus weeg.. En ja verder, houd ik dit toppic gewoon bij Knipoog

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:28

Ik denk ieder moment! Spannend hoor.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 22:32

haha Clown Vind het ook wel spannend hoor *LOL* ! Maar ik ben zo bang dat ze 's nachts gaat bevallen, en als het der dan niet lukt ben ik er ook niet bij.. Daar ben ik erg bang voor.. Verdrietig

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:36

Leuk dat je alles zo bijhoud zeg Lachen Nou volgens mij zit je er aardig dicht bij! Maar goed dit hangt ook van cavia tot cavia af. hopelijk gaat de bevalling goed, en zijn de jongen gezond Knipoog

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 22:40

Dankjewel Lachen

We willen graag weten of ze idd zwanger is, als ze niet zou aankomen hoeven we ons geen zorgen te maken Lachen