Oooooooo wat moeten we nou?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

901823

Oooooooo wat moeten we nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 15:27

Hallo,

Als een jaar of vijf heeft onze hond gruwelijke last van jeuk. Er is met alle soorten voer getest, atans de meeste, hij heeft 'anti-jeuk' prikken gehad, ook dit werkte niet. Hij heeft zéker geen vlooien. Vanalles is er geprobeerd, nu hebben we 2 á 3 mogelijkheden:

- Prednison prikken (hoe je het ook schrijft) Hier beschadigen de nieren van ect. ect. en gaat hij daar als nog van dood.
- Onderzoeken op allergie. Er bestaan ontelbaar veel allergieën, en het is maar de vraag of ze erachter komen welke allergie het is, en of je er iets aan kunt doen. IEDER onderzoek (1 onderzoek, onderzoekt ÉÉN allergie) kost meer dan 100 euro per keer.
- Inslapen, en áls hij lijdt, dus van zn lijden verlossen.

Hij krabt aan één stuk door, hij doet letterlijk niet anders, de hele dag door. Hij is zowat helemaal kaal door het gekrab, het bloed, het jeukt nog meer, korstjes ect.
Daarbij stinkt hij verschrikkelijk, niet dat ik daar wakker van lig, maar goed.
Dáárboven op is hij héél aggresief tegen alles en iedereen, en dan niet zo'n beetje ook. Hier heb je van 20 sec. loopafstand een hondenveld, maarja meneer kan daar toch niet lopen, hij valt alle honden ed. aan. Hij staat dan ook bekent als dat kreng van een hond, en daar zijn wij de baasjes van... Hij kan daar dus niet meer los lopen, hij grijpt alle honden. Sinds vorige week hadden we hem maar meegenomen naar de wei van mn paard, en kan hij daar los lopen en zn behoeftes doen, maar ook hier kan hij niet meer heen. Hij valt de paarden aan, en bovendien ook de mensen die langs lopen, vandaag of morgen bijt hij echt hard door ofzo. Het is níet meer normaal. Thuis valt hij ook aan, voornamelijk mn broertje, hij springt dan met zn lippen opgetrokken en brommen en blaffen, tanden laten zien bovenop Joost (broertje, 11 jr.) en bijt hem in zn oor ofzo, niet dat hij echt doorbijt volgens mij, maar dit kan zo niet langer.

Laska (hond dus) wordt ook steeds magerder, terwijl hij voldoende voedsel krijgt. Hij is nu 9 jr, en dan vind ik niet heel oud voor een Heidewachtel.

Ik weet het echt niet meer, hij is gevaarlijk, heeft alleen maar jeuk. Hij wordt van de jeuk gevaarlijk, denk ik, daarvan wordt hij shaggerijnig en reageerd hij duidelijk af. Hij wil de hele dag in de gang liggen onder de kapstok, of in de garage (waar hij 's nachts ook slaapt, ehhhh krabt)

Ik vind het heeel moeilijk als we het besluit moeten nemen hem in te slapen, echt heel moeilijk.

Weten jullie iets/het?

Gr. Lilian

Fleur_Laura

Re: Oooooooo wat moeten we nou?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:29

als hij echt gevaarlijk is en lijdt zou ik hem in laten slapen, als er nog iets aan te doen is laten onderzoeken op wat het meest voorkomt of een andere hond kopen..

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:31

Wat een ellendig probleem.
Toevallig heb ik net een bestelling bij paardendrogist en dursydog gedaan.
Op de site http://www.dursydog.nl/index.asp kwam ik toevallig wat over jeuk tegen. Als je bij zoek jeuk intypt doe je mss nog tips/ideeen op.
Sterkter ermee, ook voor je hond Ach gut

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 15:31

Meest voor de hand liggend is voedsel allergie, maar we hebben al zó verschrikkelijk veel voer geprobeerd.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:35

Afschuwelijk Lilian en je staat voor een heel moeilijke beslissing.
Je kunt ervoor kiezen om hem een tijdje op de prednison te zetten,dit geeft verlichting.Ik ben op zich geen voorstander van dit middel omdat het eigenlijk puur vergif is,maar voor jou zijn er eigenlijk maar 2 opties...dat is óf meteen aan de prednison...óf in laten slapen.
Als ik het zo lees is je hond zichzelf niet meer en inmiddels letterlijk gek van de jeuk.Pijn is te verdragen tot op zekere hoogte...jeuk niet.
Ook schrijf je dat je er al 5 jaar mee bezig bent...lange tijd.
Eigenlijk...als ik heel eerlijk ben...gun hem rust zoals alleen jij in die beslissing kan nemen.Het zal heel moeilijk zijn maar denk aan hoe jij je zou voelen als je in zijn situatie zat.Wanhopig en gek van de jeuk...dag en nacht.Dan is een zachte dood zo slecht nog niet....

Ik wens je heel veel sterkte met je besluit...

Tinky

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 15:37

Jellie schreef:
Wat een ellendig probleem.
Toevallig heb ik net een bestelling bij paardendrogist en dursydog gedaan.
Op de site http://www.dursydog.nl/index.asp kwam ik toevallig wat over jeuk tegen. Als je bij zoek jeuk intypt doe je mss nog tips/ideeen op.
Sterkter ermee, ook voor je hond Ach gut

Ook van dat soort zalfjes hebben we al veel geprobeerd. Niks helpt, lijkt het wel. Maar ik zal is kijken of we het nógmaals kunnen proberen.
We zijn ook bij verschillende DA's geweest, de een zegt voedsel, volgens de ander ligt het aan zn oren ect.ect. Binnenkort misschien langs de zoveelste dierenarts. t lijkt trouwens wel of hij na een narcose zoveel jaar geleden gek in zn hoofd is geworden. Toen hebben ze heb in narcose gebracht, en zn oren schoongemaakt. Want zonder narcose kan het niet. Dan moet je heb met 3 sterke mensen vast houden om van dat spul in zn oren te doen, en dan moet je uitkijken dat hij niet gaat bijten ofzo en heel snel zijn, jaja het is een echte ellende.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:38

Als jullie al zoveel voer geprobeerd hebben, is het misschien niet het voer. Je kunt nog zat proberen hoor! Misschien moeten jullie een ander merk wasmiddel en wasverzachter voor jullie kleding gebruiken, of de verzorgingsproducten van jezelf even aanpassen. Daarbij kan een hond heel goed allergisch zijn voor bijvoorbeeld berkenbomen, of graszaad, of iets in de tuin.

Maar je gaat nu echt niet meteen resultaat zien. Want het jeuk en krabgedrag is nu zo'n normaal gedrag voor hem geworden, dat jullie hem moeten helpen met het doorbreken. Koop bijvoorbeeld zo'n Kong, waardoor hij heel veel afleiding heeft doordat hij lang doet over een klein beetje eten. Die krabgewoonte moet eruit slijten.

Ook kun je eens langs een natuurgeneeskundige gaan. Die werken bijvoorbeeld met Bachbloesemdruppels en homeopatische middelen. Vooral bij jeuk- en gedragsproblemen biedt dit soms erg goede resultaten.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 15:39

@ Tinky
Ja Lachen t is zo moeilijk. Het is onze eerste hond, en ik ken hem vanaf kleins af aan, ondanks dat t zo'n rotbeest is, houd ik toch wel van hem, in m'n hart.

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:40

Ik heb een engelse bulldog die daar ook vreselijk last van had ....hij heeft idd een allergie test gehad wat 240 euro koste maar daar door zijn we er wel achter gekomen waar die last van had .....mijn hond is overal allergies voor huisstofmijt alle andere mijt soorten, graspollen, vlooien , teken ....hij moet bepaalde voer hebben .Sinds dat het bekent is krijgt die eens in de maand een spuit die ik zelf toedient en ik moet zeggen hij heeft nergens meer last van

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 15:41

Ja huidsstof mijt kan het ook zijn, had de dierenarts ook al gezegt. Maar hij kan ook van ons mensen allergies zijn, het kan zoveel zijn. t lijkt me niet mee te vallen om hem nu nog is van zijn jeuk en gekrab af te helpen. Homeopatische middelen hebben we ook veel gehad. Ik ga even kijken/zoeken wat zo'n 'Kong' is.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 15:44

Hij staat trouwens ook tijdens het eten te krabben, in de auto, tijdens het lopen, altijd.

Kukkie: kun je mij een link geven ofzo wat een Kong is?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:45

LilianR schreef:
@ Tinky
Ja Lachen t is zo moeilijk. Het is onze eerste hond, en ik ken hem vanaf kleins af aan, ondanks dat t zo'n rotbeest is, houd ik toch wel van hem, in m'n hart.

Blijft altijd moeilijk...maar omdat jullie al zolang aan het modderen zijn...
Mijn zus heeft ook een hond gehad die ontzettende jeuk had maar een anti-jeuk spuit eens in de zoveel tijd was lange tijd voldoende.
Bij het houden van dieren zitten nu eenmaal tranen van blijdschap en tranen van verdriet.
Sommige beslissingen zijn niet makkelijk om te maken maar horen wel bij de verbintenis die je aangaat als je besluit een dier in huis te nemen.
Jullie kunnen 1 prednisonkuur proberen om hem iig even te verlossen van de jeuk,dan heeft iedereen even een kleine adempauze zodat je de tijd kunt nemen voor een volgende beslissing.
Maar zet wel een duidelijke grens..tot hier proberen en niet verder.Het gaat tenslotte om de kwaliteit van het leven...niet om de kwantiteit...
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 15-02-07 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:46

Jeetje wat een bekend verhaal zeg Verdrietig die van mij heeft ook al zo n tijd verschrikkelijke jeuk is echt te zielig Verdrietig

Heeft ook bloedonderzoek gehad kwam uit huisstofmijt allergie uit.. heeft hij injecties met spul voor gehad wat zou moeten werken maar wekte averrechts krapte zich helemaal open was ook helemaal kaal en pootjes lagen helemaal open Bloos daar zijn we dus mee gestopt en heeft hooikoorts prik gehad en daarmee geen het goed... tot dat dat uit gewerkt was.. tja en toen kreeg hij pilletje hier pilletje daar en niks hielp... ja de laatse pilletje die ik kreeg wat dus later ook pretnison bleek te zijn Boos! (wist ik dus niet)

Ben vorige week naar een andere dierenarts gestapt... alle soorten allergie proberen uit te sluiten... hebben ook nog hyperallergeen voer geprobeerd maar dat was het ook niet Bloos

Laatste wat er nu nog over is is Atopie en Pretnison Verdrietig

Atopie is een allergie wat ze inademen zoals bvb huisstofmijt dus nu krijgt hij capsules van essentiele vetzuren en Atopie capsules.... daarvan moet hij 2 capsules op een dag nu 15 dagen lang proberen en kost 88 euro voor 15 dagen Verdrietig

De da vond het eigenlijk belachelijk omdat het zooo duur is en we zijn iet verzekerd... die Atopie heeft als het goed is dezelfde werking als pretnison alleen is dat niet schadelijk voor het lichaam Lachen dus ik hoop zo dat dit gaat werken en dat we naar de pillen kunnen verlagen naar om de dag dan is het nog een beetje betaal baar Bloos

Je had het over die vlooien... er werd mij verteld door de da dat je een verschil heb tussen allergie voor vlooien zelf (als ze vlooien hebben) en vlooien allergie (dan hoeven ze zelf geen vlooien te hebben ! ) dus daar zou je eventueel misschien nog naar kunnen informeren Bloos

Als dit niet helpt bij mn hond moet ik idd ook over op pretnison en is ook het laatste wat er is Verdrietig

Gelukkig is mijn hond er nog niet zó erg agressief van geworden... vind het voor jou hond wel heel erg zielig dat ie door de jeuk helemaal geen plezier meer heeft Verdrietig

Ze zeggen altijd jeuk is erger dan pijn Boos!

Ik blijf dit volgen ga ook zo even op die site kijken Bloos

sorry voor het lange verhaal Knipoog

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:46

zodra je die test heb laten doen kunnen ze je exact vertellen waar die allemaal last van heeft en naar aanleiding daar van kunnen ze bepalen wat voor medicatie die nodig heeft .
Het is per persoon verschillend maar ik wilde het wel ....en als ik nu zie wat voor vrolijke hond het is vindt ik het de moeite waard .....maar dat is voor ieder verschillend

En als hij zoveel krabt zoals je aangeeft dan is het voor je hond een vreselijke hel er is niks erger als jeuk

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:48

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:53

pipeloi schreef:
zodra je die test heb laten doen kunnen ze je exact vertellen waar die allemaal last van heeft en naar aanleiding daar van kunnen ze bepalen wat voor medicatie die nodig heeft .
Het is per persoon verschillend maar ik wilde het wel ....en als ik nu zie wat voor vrolijke hond het is vindt ik het de moeite waard .....maar dat is voor ieder verschillend

En als hij zoveel krabt zoals je aangeeft dan is het voor je hond een vreselijke hel er is niks erger als jeuk

Mag ik vragen welk voer jij voor je hond heb en welke medicatie je toe dient Bloos

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 16:00

Blijft altijd moeilijk...maar omdat jullie al zolang aan het modderen zijn...
Mijn zus heeft ook een hond gehad die ontzettende jeuk had maar een anti-jeuk spuit eens in de zoveel tijd was lange tijd voldoende.

Ja. Maar die anti-jeuk spuiten helpen niet. Boos!

@ Vera23: bedankt J Ja, het is moeilijk he? Vlooien allergie enz. heeft hij niet.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:02

hmm jeetje ... zou eens aan je dierenarts vragen over die Atopie Capsules misschien dat dat nog kan helpen als je dat nog niet geprobeerd heb Bloos

ja en mocht echt niks helpen hoe hard het ook klinkt zou ik hem uit zn lijden verlossen Verdrietig

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:03

LilianR schreef:
Ja. Maar die anti-jeuk spuiten helpen niet. Boos!

Had je vermeld ja...daarom had ik ook al van even 1 x rigoureus een prednison erin.Als dat rust geeft heeft iedereen heel even een kleine adempauze,ook je hond.Dan kun je in alle rust een verdere beslissing nemen...

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:04

@vera ......mijn hond krijgt ROYAL canin bulldog 24 is nog niet zo lang op de markt daar voor kreeg die ROYAL canin maxi sensible en op beiden voer doet die het goed was op advies van de dierenarts....aan mediatie krijgt die Artuvetrin

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:04

ja idd gewoon die pretnison geven... ze zullen er niet in een noodtime kapot aan gaan toch Bloos daar gaat wel wat tijd overheen denk ik...

Mocht dat andere bij mijn hond ook niet helpen dan moet ik ook wel over aan de pretnison helaas...!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:06

Ok thanx schrijf het even op.... kan ik het voor leggen bij de DA mocht het andere niet helpen !

En is dat dan hypoallergeen voer of dat niet.. en mag hij dan wel nog kluifjes erbij krijgen zeg maar...

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:07

mischien moet je eens quality perfect gebruiken.. onze hond heeft ook gauw last van jeuk(vader had meelmijt) en nu hoeven we het elke x niet meer in te vriezen.

ze doet het er erg goed op. we hadden als eerste eukanuba maar daar werd ze heel dof van. nu glanst haar vacht erg mooi. en het mooiste> dat het stukken minder jeukt..

er zit niks geen bijgevoegde stoffen. wij gebruiken ook snoepjes van hun.
laatst hadden wij een rodi worst en toen kon je merken dat het jeuken weer verergerde

http://www.qualityperfect.com/

succes ermee

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 16:08

ROYAL canin bulldog 24 kan dat ook voor een Heidewachtel?

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 16:09

Jen33 ik zal is kijken. Laska zit ook op de Eukanuba, daar doet hij t nog t beste op.