ik vroeg me af of jullie anti allergische honden rassen kennen, dus rassen waar mensen (bijna) niet allergisch voor kunnen zijn. heb zoiets gehoord van labradoodle's (labrador x poedel, en dan verder gefokt als 'ras') en van ruwharige teckels. kent iemand nog andere honden waar dit bekend van is?
of heb je misschien ervaring met dit soort honden?
Ik weet dat gewone poedels ook geen last veroorzaken. Ruwkarige tekkels volgens mij wel gewoon hoor, maar bij poedels niet omdat die van die krulvachten hebben.. Groetjs, mij
Een vriendin van mij is ook allergisch voor dieren. Zij hebben een mini-poedel en daar heeft ze ook geen last van, dus gewone poedels zijn volgens mij ook anti-allergisch
ahh leuk. ik vind poedels over schattig. jammer dat zoveel mensen een 'tut' indruk bij poedels hebben. ik vind ze lekker kroelig emn ze hebben zijn over het algemeen ook nog kei lief zeggen ze soo. nu paps en mams over halen. teckels wist ik idd ook niet zeker.
is de Puli ook niet anti-allergisch (of hoe je dat ook moet noemen)? hij verliest in ieder geval geen haar... het enige nadeel is dat ze niet altijd even fris ruiken... of dat hebben ze mij toch wijs gemaakt.
en wat als je nou bijvoorbeeld twee anti allergische honden kruist? krijg je er dan weer een voor terug? labradoodles blijken amper te krijgen in Nederland, en Goldendoodles (golden retrieven x poedels) ook. dus die vallen al af. maar ik ga een lijstje maken met de leukste hondjes die ook nog makkelijk te krijgen zijn in nederland maken. mijn vader heeft namelijk altijd gezegt dattie allergisch was, dat kwam uit een test, maar dat is blijkbaar heel lichtelijk want hij heeft nog nooit ergens last van gehad. en vroeger heeft hij zelfs katten gehad.. mijn moeder wil ook een hond. en dan zoek ik natuurlijke en anti allergische hond op dan is er niet onder uit te komen ik wil graag ervaringen weten, en plaatjes zien als jullie die hebben
Een vriendin van mij en haar dochter zijn echtsuper allergisch, voor echt alles, en ook extreem allergisch... met onze chow-chow nooit ergens last van. Die honden hebben een hele aparte vacht en huid. Alleen het ras moet je liggen.
Misschien handig om dan te melden wat je allemaal met de hond wil. Want wij kunnen wel allemaal klein grut op gaan noemen, maar als jij een buitenrijdmaatje wil zal dat moeilijk worden .
zit wat in.. de Airedale hierboven genoemd spreekt me niet zo heel erg aan. ik wil het liefst iets met een hoofdje wat echt gevormd is.. ik weet niet hoe ik het moet zeggen. maar ik wil iig niet iets met een heel recht hoofd. zoals de airedale, en bij bijv. een pitbull zie je dat ook. dat wil ik dus niet. klein of groot maakt niet zoveel uit. ik vind het wel leuk als het dier een beetje speels en leergierig is. en gewoon een echte knuffelhond. de Basenji sprak mn zus niet echt aan. dus die valt ook af. het liefst iets heel schattigs trouwens!
ik heb er 1 een lhasa apso , als je deze opzoekt zie je alleen honden met lange haren , maar als je deze kort houd zijn ze zoo supper schattig , voor foto's pm me yorkshires en van die kleine witte krullhondjes zijn ook antialergisch
Volgens mij zijn yorkshires niet anti allergisch.. Maar dat weet ik niet zeker. ik denk serieus dat je misschien over een poedel zou kunen denken. Vriendelijke, leergierige, nieuwschierige honden, die ook wel tegen een stootje kunnen, en je kan er ook nog verschillende modellen indoen
mijn bijde ouders zijn hoogst allergisch aan honden , paarden , alles wat ik leuk vind deze honden die ik op heb genoemd zijn allemaal anti allergisch , verliezen geen haar en ja zijn proper lhasa apso"s daar kan ik veel over vertellen maar over de andere niet