Vende schreef:Ik zou Pim dolgraag niet in de bench doen, maar Pim is een hond waar geen stopknop op zit. Hij wilt continue alles in de gaten houden, hobbelt van achter naar voren en weer terug. Ik denk dat als hij los in huis is zichzelf geen rust gunt..
Edit: Pim zit maximaal 4 a 5 uurtjes in zijn bench, nooit langer. Van tevoren wandel ik of mijn moeder
uitgebreid met hem zodat hij veel van z'n energie kwijt is.
Je hoeft niet bang te zijn dat hij zichzelf geen rust gunt, ik zou eerder bang zijn dat hij in de bench gewoon te veel van die rust heeft waar hij slecht mee om kan gaan. Als die geen-rust jouw enige probleem is en niet sloopgedrag oid.. zou ik het toch echt eens proberen een gewone mand aan te schaffen ipv een bench, van die beweging en misschien wel hyperheid en drukte gaat een hond niet dood- het is zelfs niet slecht voor 'm als hij dat graag wilt.
5 a 5 Uur lang stil moeten zitten of liggen en af en toe wat staan is voor een hond die juist graag rond wilt hobbelen en geen stopknop heeft nl. redelijk veel, misschien dat het hem juist wel goed doet lekker z'n eigen drukken gangetje te gaan.