Hond ramt kop kapot in bench?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flower

Hond ramt kop kapot in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 23:15

Pim heeft altijd in de bench gezeten, nooit problemen gehad, nooit wat gesloopt (zijn kussen).

De laatse 2 weken kan hij alleen totaaal niet meer de bench in.
Als we thuiskomen heeft hij z'n hele kop opengestoten tot bloedens toe, ook
z'n hele kussen is kapot.

Ik vind dit echt een lastige situatie en kan wel janken als ik z'n hoofdje zie,
ik ga nu ook echt met veel moeite weg (alleen als het moet) en wil zo snel mogelijk
terug zijn omdat ik bang ben dat hij zichzelf nog meer pijn doet.

Help?

floor__

Re: Hond ramt kop kapot in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:18

Ik zou gewoon weer opnieuw beginnen met hem aan de bench te laten wennen. Gewoon in de bench, 5 minuutjes weg en weer terug komen. Volgende keer 10 minuutjes weg enz. Net zoals hoe je een puppy aan de bench laat wennen. Misschien doet hij het uit verveling? Een speeltje (een flostouw ofzo) in zijn bench leggen zodat hij daar op kan kluiven.

Succes! Lachen

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:19

Heeft hij genoeg afleiding in zijn bench, kluifje, speeltje?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 23:24

Hij krijgt sowieso altijd een kauwstof en een speeltje mee de bench in...vervelen hoeft hij zich in principe niet te doen.

Het is wel een vreselijk drukke hond, die niet erg lang zijn aandacht bij 1 ding kan houden...

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:27

lastig probleem zeg, en vreemd dat het eerst wel goed ging... Misschien een gedragsdeskundige inschakelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:27

Hoe lang gaat hij er ongeveer uit per dag? Is het echt geen mogelijkheid een mand te nemen en hem daarmee 'opnieuw' op te voeden oid ipv een bench, zodat hij toch nog de benen kan strekken als jij weg bent?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 23:32

Het opnieuw her-opvoeden is denk ik wel de beste oplossing.

Ik moet er namelijk wel bijvertellen dat ik de laatse tijd elke dag thuis ben geweest, waardoor hij niet z'n bench in moest. Nu moet ik straks weer beginnen met school en dan moet hij weer de bench in, en daar ben ik bang voor.

Ik zou Pim dolgraag niet in de bench doen, maar Pim is een hond waar geen stopknop op zit. Hij wilt continue alles in de gaten houden, hobbelt van achter naar voren en weer terug. Ik denk dat als hij los in huis is zichzelf geen rust gunt..

Edit: Pim zit maximaal 4 a 5 uurtjes in zijn bench, nooit langer. Van tevoren wandel ik of mijn moeder
uitgebreid met hem zodat hij veel van z'n energie kwijt is.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:37

is de grote van de bench nog in verhouding van het hondje/hond?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 23:38

We hebben een Bordeaux dog formaat bench voor een boxer Lachen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:39

kan je hem niet in de gang opsluiten of bijkeuken ofzo? ergens waar hij niks kan slopen, maar toch wat meer ruimte heeft. (En zonder ramen, als hij zo onrustig is)

trouwens ik denk niet dat je bang moet zijn voor dat hij zichzelf geen rust gunt hoor. Normaal loopt hij toch ook de hele dag vrij rond, dus waarom niet als jij er niet bent.
En al loopt ie 4 uur lang hele tijd heen en weer, dat kan hij echt wel hebben Knipoog Ga maar eens een flinke wandeling op de hei maken, ben je ook zo 3/4uur onder weg.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:49

Ik vind het altijd zo zonde om een hond in de bench te doen en ik vind 4/5 uur echt wel lang!
Ga jij maar eens een hele dag op de wc zitten...
Ik weet je woonsituatie niet maar kan je niet bijvoorbeeld de hond in de achtertuin laten met daar een groot hok? Of de schuur als binnenhok of wat dan ook. Iets waarbij hij wel ruimte heeft enzo, denk dat het slopen dan ook enorm afneemt.
Dat is voornamelijk verveling en aandacht vragen en daar geef ik hem groot gelijk in!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 23:53

BriitKiit, dan zou je heel wat honden zielig moet vinden die NOG langer in een bench zitten.

Een hok in de tuin is geen oplossing. Het is trouwens niet zo dat hij niet buiten komt in die 4/5 uur, want de buurtjes laten hem altijd om 12:00 ook uit.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:55

opnieuw eraan laten wennen Lachen
4 uurtjes in een bench kan wel hoor.
wij hebben een paar maand geleden een hond uit spanje gekregen, en zij was er ook aan gewend om in een bench te zitten.
bij ons hoefde ze er niet vaak meer in, maar ze begon weer met slopen als wij weg waren, en moet er nu ds ook weer in.
zorgde ook wel voor de nodige herrie en "bench ik maak je af" neigingen van olief Sigaar
met veel opnieuw oefenen gaat t nu weer stukken beter!

succes! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:02

Vende schreef:
Ik zou Pim dolgraag niet in de bench doen, maar Pim is een hond waar geen stopknop op zit. Hij wilt continue alles in de gaten houden, hobbelt van achter naar voren en weer terug. Ik denk dat als hij los in huis is zichzelf geen rust gunt..

Edit: Pim zit maximaal 4 a 5 uurtjes in zijn bench, nooit langer. Van tevoren wandel ik of mijn moeder
uitgebreid met hem zodat hij veel van z'n energie kwijt is.

Je hoeft niet bang te zijn dat hij zichzelf geen rust gunt, ik zou eerder bang zijn dat hij in de bench gewoon te veel van die rust heeft waar hij slecht mee om kan gaan. Als die geen-rust jouw enige probleem is en niet sloopgedrag oid.. zou ik het toch echt eens proberen een gewone mand aan te schaffen ipv een bench, van die beweging en misschien wel hyperheid en drukte gaat een hond niet dood- het is zelfs niet slecht voor 'm als hij dat graag wilt.
5 a 5 Uur lang stil moeten zitten of liggen en af en toe wat staan is voor een hond die juist graag rond wilt hobbelen en geen stopknop heeft nl. redelijk veel, misschien dat het hem juist wel goed doet lekker z'n eigen drukken gangetje te gaan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:06

Ja ik vind het ook sneu voor die beesten die er langer inzitten, wil niet zeggen dat ik dit minder sneu vind Clown

Ik ben het eens met WW, probeer hem te laten wennen aan een mand

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:14

Als er voorheen nooit iets aan de hand was, zou ik hem eerst eens na laten kijken of er geen medische oorzaken aan de hand zijn ( bijv pijn, gaan ze ook rare dingen van doen, ik spreek uit ervaring). Indien er geen oorzaken op medisch gebied zijn , zou je een combinatie van homeopathie ( voor zijn temperament) en gedragstherapie kunnen proberen om hem opnieuw weer aan de bench te laten wennen. Het is natuurlijk wel van belang dat je hond verder wel genoeg beweging krijgt, lukt dat niet met wandelen dan is fietsen misschien een optie ( zowel voor zijn enrgie, als voor de afwisseleling). Ik heb zelf een dolle flatcoated en als die niet genoeg beweging/afleiding krijgt is die ook niet te harden. Zij ligt wel elke nacht en soms ook overdag in de bench, als de bench een vertrouwde plek is ( die van mij krijgt altijd een lekker koekje of kluifje) vinden honden het ook niet erg, die van mij raakt juist nu in paniek als ik haar niet in de bench stop als ik weg ga, dan blijft ze pal voor de deur zitten, dus de bench is haar plekje en anders wil ze niet. Als een een hond op zijn gemak is doet te tijdsduur er vaak niet toe, want ze slapen alleen maar.
Veel succes

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:42

aah wat sielig voor je hond
is er iets verandert aan de bench in de tijd??

ik dnek dat je hem gewoon weer helemaal moet laten wennen Tong uitsteken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:56

Ik heb die van mij ook nooit in een bench, zou je niet op een gang of een niet gebruikte kamer kunnen neerzetten? Heeft hij toch wat meer ruimte om zijn energie kwijt te kunnen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:08

Hoe oud is je hond precies?
Ik zie nergens een leeftijd staan maar misschien dat ik er glad over heen kijk!
Ik heb namelijk ook een heel drukke hond, nu 1,5 jaar en heeft zijn 1e levensjaar veel in de bench gezeten mede om zichzelf te beschermen!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 12:43

Pim krijgt genoeg beweging, wat hij ook echt nodig heeft. Hij is nu in januari een jaar geworden.

Het rare is dat als het deurtje open is, hij gewoon uit zichzelf in de bench gaat liggen om te slapen, om zijn koekje op te eten of om op z'n kauwstok te kauwen.

Hij is laatst al helemaal medisch onderzocht omdat hij last had van z'n darmen. Hij heeft nu ander voer en medicijnen gehad en het gaat nu goed.

Es79, heb jij persoonlijk ervaring met homeopathie en gedragstherapie?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:57

@Vende, ik ben met mijn hond naar de hondenschool gegaan, ik heb namelijk nog een hond en die is het tegenovergestelde,
heel rustig! De dierenarts merkte het ook op dat onze hond heel druk en brutaal was/is. Consequent zijn is bij ieder dier nodig maar bij deze hond moet ik (nu nog steeds) heel streng optreden. Om dat hij ook vrij druk is vertelde de dierenarts mij dat ik hem ook met regelmaat in de bench moet doen om zichzelf te beschermen.
Ik heb geen ervaring met homeopathie, er schijnen druppels op de markt te zijn die je hond rustiger kunnen maken maar daar heb ik persoonlijk geen ervaringen mee.
Ik weet niet of dit je eerste hond is, wellicht dat ik je kan helpen of zoeken naar een oplossing.
Ik woon redelijk dicht bij jou in de buurt zo te zien.
Je mag me ook PB-en.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:49

Misschien bachbloem druppels hem rustiger maken?
Misschien heeft hij de laatste tijd een eng gevoel gehad in de bench, en wil hij eruit...
Ik denk ook dat je gewoon weer moet beginnen met korte periodes, belonen, en dan langer maken.
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 09-02-07 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:56

Ik vind als je een hond een normale goede opvoeding geeft hij geen bench nodig heeft, onze honden hebben altijd als pup in de bench gelegen vanaf het moment dat ze zindelijk waren gingen ze bij ons snachts de bijkeuken in. Overdag liepen ze gewoon door de woonkamer etc als we weg waren.
En ja onze hond ging ook in zn bench liggen uit zichzelf komt omdat ze zich daar vertrouwt voelen. Als je een kussen neer legt ipv bench zul je het zelfde effect krijgen omdat dat hun eigen is. Ik zou ook zoals boven staat hem leren alleen te zijn normaal in een kamer als ze zichzelf verwonden is dat meestal teken van verveling.

Waarom mag hij eigenlijk niet gewoon in de kamer blijven als jullie weg gaan?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:57

Ja? Is het niet beter hem dat aan te leren dan?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:58

Niet alle honden kun je "makkelijk" opvoeden.
Net zoals bij mensen is ook iedere hond anders.
En een bench is niets mis mee in mijn ogen.