Kat voor het eerst krols

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

debsoleino

Kat voor het eerst krols

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 08:46

Mijn katje is voor het eerst krols en ik wordt er nu al gek van!
Hoelang duurt het voordat ze niet meer krols is?
En hoevaak zijn ze het?

Naatus

Re: Kat voor het eerst krols

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 08:48

same here, al sinds zaterdagmiddag aan het gillen. Maf beest. Heb op internet gezien dat het 10 dagen gaat duren.Moet zeggen dat die van mij beetje schoor is geworden Knipoog dus die hoor ik nu even niet zoveel meer. Moet zeggen: wat een rust!

Ik ga ook maar een afspraak maken met dierenarts om haar te laten helpen. Je ziet gewoon dat ze helemaal van slag is. Ben ook als de dood dat ze wegglipt en straks zwanger terug komt.
Maar wat betreft het gillen...ff doorbijten!

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:10

zit even te informeren over kosten ed. Zit allemaal tussen de 105,- en 120,-. De een werkt met kraag en de ander weer niet. De een hecht inwendig zodat ze er niet aan kunnen prutsen en de ander uitwendig. (hierdoor dus weer kraag om).
Kan al vanaf 6 maand gesteriliseerd worden....

Ga toch maar afspraak maken!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:52

een krolse kat heb ik nog nooit van gehoord Clown

Iemand maakte ooit een opmerking een poes altijd laten helpen want een krolse poes schijnt een nachtmerrie te zijn

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:54

als je een voorstelling bij het geluid wil maken:

Continu aan een stuk door mauwen/gillen.... (al een beeld voor je?)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:55

de ene poes heeft het erger dan de andere

ik heb 5 open poezen, en slechts een daarvan houd me wakker als ze krols is, zij krijgt dan ook de pil, en gaat dit jaar nog onder het mes.

vanaf een maand of 6, en na minimaal een krolsheid mogen ze inderdaad gesteriliseerd worden.

de reden waarom een poes niet open mag blijven als ze geen nestjes krijgt, is vanwege de kans op baarmoederontsteking en borstkanker.

daarom raad ik de kopers van mijn kittens ook altijd aan met een half jaar te steriliseren, mits ze dus eenmaal krols zijjn geweest.

de pil is een goed alternatief als je er eventueel nog mee wilt dekken, zodra je ziet dat ze krols gaat worden , geef je een pilletje, met 3 dagen is ze er dan van af.
een krolsheid duurt gemiddeld echt geen 10 dagen, hooguit een week .

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:02

die van mij nu bijna 1 jaar is echt een zeikwijf.. zonder dat ze krols is. maar nu ze krols is. s'nachts gillen. als ze bij je komt (of maar naar haar kijkt) over je schoot rollen en draaien. er is nu iets vaker ruzie tussen haar en me andere kat. (haar broer).
wij moeten ook nog een afspraak maken maar stellen dit zo lang mogelijk uit.. ze is met de fles groot geworden en als je d'r laat helpen heeft ze hormonen tekort en blijft ze zo klein. (zie lichaam van een poes van 10 weken.)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:07

dat klopt niet helemaal sharir

de meningen van de veeartsen zijn verdeeld, maar vraag het maar eens aan kattenfokkers, hoe eerder je steriliseerd of castreert, hoe meer ze doorgroeien, dit doordat ze meer energie overhouden voor de groei, ipv de energie te gebruiken voor oa de krolsheid.

je maakt een poes of kat er veel gelukkiger mee ze betijds te stereliseren,
veel dierenartsen denken dat ze daarna minder groeien, gelukkig delen mijn dierenartsen mijn mening, en is het juist andersom.

het voorbeeld heb ik hier thuis lopen, twee nestzusjes, waarvan een gestereliseerd is na een miskraam met keizersnee, ze is groter, voller en mooier in de vacht dan haar ongestereliseerde zus, terwijl ze voorheen niet uit elkaar te houden waren.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:26

mijn poes is nu ook krols, ik meot zeggen ik heb er niet zo'n heel erg last van, alleen af en toe als ik 's avonds in bed lig. overigens vind ik het heerlijk, want dan kan ik haar gewoon normaal uitpluizen zonder dat ik halen krijg die tot op het bot gaan(sirieus, heb een heel litteken)

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:57

Naatus schreef:
zit even te informeren over kosten ed. Zit allemaal tussen de 105,- en 120,-. De een werkt met kraag en de ander weer niet. De een hecht inwendig zodat ze er niet aan kunnen prutsen en de ander uitwendig. (hierdoor dus weer kraag om).
Kan al vanaf 6 maand gesteriliseerd worden....

Ga toch maar afspraak maken!

Jeetje wat een prijzen! Vorig jaar hebben mijn ouders 2 poezen laten steriliseren en waren in totaal 130,- kwijt. Volgens mij zijn ze uitwendig gehecht, maar ze hoefden geen kraag om en hebben er ook niet aan zitten prutsen. Een week later zijn de hechtingen eruit gehaald en de dames hebben er weinig last van gehad.

Het doorgroeien na steriliseren/castreren klopt wel. Heb hier een broer en zus rondlopen en zus was eerst altijd zwaarder als haar broer. Die hebben we laten castreren en nu verschillen ze al bijna een kilo in gewicht! Had niet verwacht dat het zo hard kon gaan. Het castreren kostte hier trouwens 35,-. Viel me heel erg mee.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:12

Ik heb mijn poezen pas op late leeftijd laten helpen. Ze waren wel regelmatig krols maar ik had er weinig last van (mijn poezen maken altijd al veel lawaai Knipoog ) Ik ben sinds 2 jaar verhuisd van een flatje naar een benedenwoning met tuin en de poezen mogen nu, onder toezicht, dat wel, naar buiten en toen leek het mij toch wel verstandig om ze te laten helpen. Wil niet ineens met 2 zwangere poezels zitten.

edit: de sterilisatie kostte mij 60 euro per poes, dat viel me 100% mee!

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:53

jeetje dat meen je niet! Heb heel almere afgebeld, meerdere dierenartsen gesproken en ze zaten allemaal boven de 100,-. Ga toch eens in omliggende plaatsen informeren. Mensen nog meer dierenartservaring van 60,-? Wil trouwens niet overkomen dat ik er geen geld voor heb maar goed, moet er wel 2 laten helpen en zou me bijna 90 euro schelen!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:28

Wij betalen voor castratie van een kater 37,50 en sterilisatie van een poes 90 euro.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:28

Ik heb een paar maanden geleden onze 2 poezen laten castereren. gek werd je ervan. was de ene afgelopen begon de andere. ze hebben een tijdje de poezenpil gehad maar dat mag je maar tijdelijk geven omdat ze dan alsnog een verhoogde kans hebben op baarmoederkanker.
bij onze eigen dierenarts kostte het 105 euro per kat. ben naar een andere plaats gegaan en dat kostte me 130 voor 2 poezen. incl. prikken antibiotica en ze waren inwendig gehecht.

1 poes komt van de boerderij af en was altijd klein, mager. na de casteratie is ze goed opgeknapt. is een stuk gegroeid en dikker geworden. wat ook opvalt is dat ze een stuk aanhankelijker is geworden.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:25

vind het wel bizar die prijsverschillen. Vraag me ook echt af waar dat aan ligt!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:28

Ik denk provincie,

In rotterdam heb je een dierenarts zitten speciaal voor mensen met laag inkomen hij ligt gemiddeld al iets van 60% lager maar je moet wel aantonen dat je een laag inkomen heb

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:40

Ja, die prijzen verschillen idd behoorlijk! Maar ook in Rotterdam zelf hoor. Ik ga altijd naar dierenartspraktijk Commijs (Mathernesserlaan, in het centrum). Ik woon zelf op Zuid dus wel een stukje rijden maar dat heb ik er graag voor over. Bij deze dierenarts betaal je namelijk voor kleine behandelingen geen consult, alleen eventuele medicijnen. Ik ben nogal voorzichtig wat mijn poezen betreft en ga liever een keer te vaak naar de dierenarts dan dat ik achteraf spijt krijg omdat ze iets ernstigs blijken te mankeren. Ik ben dus al een paar keer voor niets gegaan (aanstellerige poes waarschijnlijk Bloos ) en toen hoefde ik niets te betalen. Bij mijn "oude" DA kostte alleen een consult al 30 euro, ook makeerde poes niets, en dan kwamen de medicijnen daar nog bij...

Die 60 euro voor een sterilisatie is inclusief antibiotica en eventuele nazorg, mocht dat nodig blijken te zijn. De wond werd wel aan de buitenkant gehecht maar ik heb gewoon een paar gaten in een pantykousje geknipt en dit aangetrokken bij mijn poezen (zag er niet uit, leken wel 2 worstjes Haha!) zodat ze er niet aan konden zitten en de hechtingen waren oplosbaar, dus daar hoefde je niet voor terug te komen.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:15

Ik ga toch zo eens bellen voor da in zeewolde oid

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:48

1 van onze dames was ook vorige week voor het eerst krols.
djeeeejjj wat wordt je daar gek van!
Moet ook maar even kijken waar ik haar het beste kan laten helpen.
Haar vriendinnetje is even oud dus die zal ook binnenkort wel beginnen.
Informeer ik meteen naar groepskorting en laat ik ze tegelijkertijd helpen Haha!
Op internet al een beetje gekeken naar de prijs en 100euro p.k ben je zo kwijt hier in Groningen!
Denk dat ik maar eens een paar klinieken af ga bellen...
Voor iedereen met een krolse kat op dit moment: good luck!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:26

Voor diegene die hun poezen hebben laten helpen, zijn deze gesteriliseerd of gecastereerd???

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:27

Onze poes is gecastreerd, omdat er bij sterilisatie een verhoogd risico (volgens de dierenarts) was op complicaties en lasten op latere leeftijd. Alhoewel het veel minder is, merk ik dat ze wel een beetje krols wordt (ze miauwt de hele tijd en rolt op haar rug. Ook vraagt ze veel aandacht). Het was toen een actie van de dierenarts en het asiel samen (korting)

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:47

heb nu eentje in andere plaatst gevonden die het voor 75,- per poes doet.. en ze halen allemaal alleen de eierstokken weg (die ik tot nu toe gebeld heb, stuk of 10), ze bekijken wel gelijk hoe de baarmoeder eruit ziet. Als de baarmoeder eruit wordt gehaald is het dan castratie of hoe zit het?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:44

Als alles eruit wordt gehaald, is het castratie.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:45

Wanneer beginnen ze ermee?

Dan kan ik alvast oordopjes gaan kopen Clown

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:47

Onze was bijna 1 toen ze ermee begon Haha!