twee honden vragen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

twee honden vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 14:48

Nou ja, vragen...

De eerste is: Mag een hond mee een bak in? Ik moet namelijk straks naar de bank, en ben lopend, leek me gezellig als hij mee kon. Maar mag hij eigenlijk naar binnen? Buiten vastbinden zie ik niet zitten.
Weet iemand dit eigenlijk?

Tweede vraag is echt een honden vraag: Mijn reu van 6 maand (dobermann x boxer) heeft vaak groenig spul aan zijn piemel. Niet altijd, maar vaak genoeg. Het heeft echt een pus kleur, is best goor Bloos . Hij likt het er zelf vaak af, (dit is ook heel goor Lips are sealed ) wat denk ik normaal is, zelf hygiene. Maar wat is het nu eigenlijk? Iemand?

Ik ben benieuwd Vork

Masada

Re: twee honden vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:51

Je eerste vraag is Nee, Alleen hulphonden mogen een bankgebouw in.
En je tweede vraag.
Grote honden hebben wat makkelijker een vies piemeltje.
Meestal houden ze dat zelf wel schoon.
Is inderdaad niet echt fris om te zien maar het is niets om je zorgen over te maken, zolang het ntuurlijk niet te gek veel is.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:02

ik neem altijd mijn hond de rabobank mee naar binnen. niemand zegt er wat van

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:02

1. nee dat mag niet.

2. dat komt door een ontsteking van de voorhuid, en is dus pus. normaal houd de hond dat zelf goed bij, teminsten onze reutjes doen dat wel. dat hebben de meeste reutjes wel last van.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:06

Ons reutje heeft er ook last van, was een soort van soa volgens de dokter. Hij kreeg heel vies spul mee wat in z'n ehm... voorhuid gespoten moest worden, inmasseren en toen was het weer weg. *LOL*
De mannen waren spontaan vertrokken uit de woonkamer maar het kleine heertje is er nu wel vanaf. *LOL*

Hondjes mogen geloof ik de bank niet in, niet dat wij ons daar ooit aan gehouden hebben. Schijnheilig

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:11

pubelia schreef:
1. nee dat mag niet.

2. dat komt door een ontsteking van de voorhuid, en is dus pus. normaal houd de hond dat zelf goed bij, teminsten onze reutjes doen dat wel. dat hebben de meeste reutjes wel last van.

idd ..
de meeste reuen die NIET gecastreerd zijn hebben voorhuid onsteking ..
ballen der af zou ik zeggen ..
of je huis gaat onder vieze meuk zitten ..
spreek uit ervaring dat dat heel slecht van je meubels af te krijgen is hahah Haha!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:20

onze reu is niet gecastreerd en heeft daar eigenlijk nooit last van hoor (heb nog nooit een druppel bij hem gezien).. Bij onze vorige hond zag ik het wel eens maar hij hield het zelf super schoon, nooit ergens een druppel zien vallen.

@skitter: Meestal vinden ze het bij de bank niet erg, als hij maar netjes strak aan je been loopt en niet in de weg loopt is het geen probleem Lachen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:23

Casca schreef:
onze reu is niet gecastreerd en heeft daar eigenlijk nooit last van hoor (heb nog nooit een druppel bij hem gezien).. Bij onze vorige hond zag ik het wel eens maar hij hield het zelf super schoon, nooit ergens een druppel zien vallen.

@skitter: Meestal vinden ze het bij de bank niet erg, als hij maar netjes strak aan je been loopt en niet in de weg loopt is het geen probleem Lachen

daarom schreef ik er ook bij de Meeste ik heb dit van de hondentrimsalon waar ik werk Haha!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:28

Als er zo'n sticker op de deur geplakt is dan mag ie niet mee, overal waar geen sticker op het raam of de deur geplakt was nam ik de hond gewoon mee naar binnen.

Op je 2e vraag heb ik geen antwoord, nog nooit een reu gehad Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 15:32

Wow, bedankt voor de info!
Tja, misschien dat ik hem toch mee neem naar de bank, dit is maar een klein dorpje, kan altijd heel gezellig kletsen met de balievrouwen Lachen Denk dat ik het erop waag.

Hmm..ontsteking? klinkt niet goed! Moet ik me zorgen maken? Bloos
Hij houdt het opzich wel schoon, maar ja af en toe zie ik het weer zitten, en ja het zit vast ergens op m'n banken gesmeerd, daar wil niet eens over nadenken!

Hij wordt zeker gecastereerd. Hij is toch een kruising dus ,ondanks hoe knap die is Lovers is er vast geen dek intresse. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen aan castereren, al onze mannelijke vrienden vinden het natuurlijk HEUL erg..maar goed.. mijn hond. Haha!

Moet ik de DA vertellen over zijn evt. ontsteking als ik er weer eens langs ga?

Maar ik moet zeggen voor een ontsteking heeft hij verder nergens last van, zover ik weet. Hij zit niet constant zijn pielie te likken, maar hij houdt 'm netjes schoon.

@Anna-Jelly, das een goeie, ik zou niet weten of dat bij ons zo is. Denk het namelijk niet, het is echt een kleinschalig bank.
Maar aan de andere kant, ik was met mijn vriend en Slev (hond) naar de stad hier, en er was geen sticker aan de deur van een winkel. Ik ging er niet naar binnen maar mijn vriend wel, en hij vroeg elke keer mijn mening over iets. Op een gegeven moment zette ik 1 stap binnen om iets te laten zien, nou en die mensen achter de kassa KEKEN mij aan! Alsof ik iets ging jatten ofzo! Niet normaal....
Daarna zeiden ze tegen mij vriend 'Die met de hond mag niet naar binnen hoor!'

Tja soms heeft een dorpje zijn voordelen, maar ook zeker zijn nadelen.. Vork

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:34

op antwoordt 1,weet ik niet,ligt aan de bank,maar meestal mag het niet

antwoordt 2,ik heb hier zowel gecastreerde reuen als ongecastreerd,beide hebben druppeltjes,dit is een soort glijmiddel waardoor de penis kan uitschachten en terug glijden.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:38

Dat het ophoud wanneer je hem castreert is onzin. Onze hond is ongecastreerd en het is weer weg, een andere reu is gecastreerd door dit zelfde probleem en het kwam gewoon terug. Dat is echt onzin.
En waarom z'n ballen eraf als hij niet dominant is of andere gedragsstoornissen heeft? Wat denk je dat het met zijn zelfvertrouwen doet?
Als het niet nodig is, niet doen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:39

Waar wij eerst woonden, mochten ze mee de bank binnen en waar we nu wonen maken ze er ook geen problemen van.
Nog nooit heeft iemand er wat van gezegd.
Anders zou ik gewoon even naar de bank bellen.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:43

Mijn hond heeft ook dat spul aan zn piemel.
hij is niet gecastreerd. En ach, af en toe schoonmaken met een doekje (nee, dit vind ie niet fijn) en t is weer weg, wel opletten met je kleren ook, als je het te lang laat zitten dan krijg je t niet meer weg, ook niet in de was.

en voor vraag 1 heb ik geen antwoord. Als ik ergens specifiek heen moet gaat de hond niet mee, tenzij ik weet dat de hond ook daadwerkelijk naar binnen mag. Ik vind het niet prettig als de hond lang buiten is zonder toezicht.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:47

tis wel degelijk zo dat een hond er minder tot geen last van moet hebben als is hij gecastreert ..
opleiding dierverzorging gedaan ..en het ook gevraagt aan de leraren gevraagt omdat ik het ook een beetje vreemd vond maar het is gewoon echt zo! Knipoog
maar maakt verder niet uit wie niet geloven prima !! even goede vrienden! Haha!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:50

Ik neem mijn hond gewoon mee naar de bank.. Als mijn hond geluk heeft krijgt die ook nog een koekje van het personeel

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:56

doom,klopt ook wel dat het minder wordt,1 reutje,gecastreert had eens uitgeschacht,en toen ging pielie niet meer terug....

dat is heeel vervelend,omdat het echt zeer doet bij zo'n hond...we hebben toen zelf een beetje glijmiddel (siliconen olie wat in het ZH gebruikt werd) op zijn pielie gesmeerd en zo heel langzaam het velletje weer terug gekregen.

nu is het bij hem vanzelf weer wat vochtiger,maar dat spul heeft zeker wel een doel!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:50

doom schreef:
tis wel degelijk zo dat een hond er minder tot geen last van moet hebben als is hij gecastreert ..
opleiding dierverzorging gedaan ..en het ook gevraagt aan de leraren gevraagt omdat ik het ook een beetje vreemd vond maar het is gewoon echt zo! Knipoog

Puspiempjes komen minder voor bij gecastreerde honden dan bij ongecastreerde, maar 100 % garantie dat het overgaat geeft een castratie niet. Ken genoeg gecastreerde reutjes die er nog steeds last van hebben. Aangezien het voor de hond weinig ongemak oplevert vind ik het ook niet direct dé reden om castratie te promoten. Aan een castratie kunnen wel degelijk ook nadelen kleven. Dus als het niet te erg is, zou ik niet alléén om een puspiempje een hond laten castreren.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:15

Onze hond heeft het ook gehad, maar na de castratie (vanwege zijn gedrag, niet vanwege dit dus) was het helemaal over. Volgens de DA had het ook te maken met een soort natte droom geloof ik. Dus het gebeurt onbewust, en er komen maar een paar druppels uit. Het kon geen kwaad, maar was wel vervelend. Voor hem ook.
Althans, dat was bij onze hond zo.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 19:23

Roane schreef:
Dat het ophoud wanneer je hem castreert is onzin. Onze hond is ongecastreerd en het is weer weg, een andere reu is gecastreerd door dit zelfde probleem en het kwam gewoon terug. Dat is echt onzin.
En waarom z'n ballen eraf als hij niet dominant is of andere gedragsstoornissen heeft? Wat denk je dat het met zijn zelfvertrouwen doet?

Nou, om eerlijk te zijn was dit mijn mening in het begin, als hij verder niet dominant of moeilijk gedrag had, wou ik het niet per se doen. Dit omdat hij in het begin heel vriendelijk en sociaal was, en nog steeds is. Hij is ook niet te dominant op het moment, maar ik zag er eigenlijk alleen voordelen aan casteratie. Volgens mij moeder (ze is dan wel geen DA Bloos maar heeft zelf veel honden gehad) leven ze langer, hoef me geen zorgen te maken dat er een loopse teef ergens los loopt, hij gaat niet overal plassen...
Daarom had ik eigenlijk besloten om te gaan castereren. Maar het is nog niet zover, dus ik kijk het gewoon ff aan. Als hij gewoon zo blijft hoe hij nu is, dan zou het in principe niet hoeven,nee.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:47

doom schreef:
Dan vind ik dat jij stomme leraren hebt, ik doe nu ok die opleiding, en ik vind eerlijk gezegt niet dat je alleen voor pielerietes een hond moet laten castreren. Dus als jou leren het in die trant hebben gezegt zou ik toch er aan twijfelen. Ik denk ook dat als je bij een hond de ballen eraf haalt, dat het niks scheelt met de onsteking in de voor huis, want dat zit op een andere plek. Ik zeg altijd als je een teef hebt weet je zeker dat die loops word, kan je wel laten steriliseren, en bij reutjes hebben vaak last van pielerietus.

@ TS Je hoeft je niet erg druk te maken om die onsteking, Je moet je pas druk maken of als die rood gaat plassen, of als die pijn heeft met plassen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:52

Skitter schreef:
Roane schreef:

Nou, om eerlijk te zijn was dit mijn mening in het begin, als hij verder niet dominant of moeilijk gedrag had, wou ik het niet per se doen. Dit omdat hij in het begin heel vriendelijk en sociaal was, en nog steeds is. Hij is ook niet te dominant op het moment, maar ik zag er eigenlijk alleen voordelen aan casteratie. Volgens mij moeder (ze is dan wel geen DA Bloos maar heeft zelf veel honden gehad) leven ze langer, hoef me geen zorgen te maken dat er een loopse teef ergens los loopt, hij gaat niet overal plassen...
Daarom had ik eigenlijk besloten om te gaan castereren. Maar het is nog niet zover, dus ik kijk het gewoon ff aan. Als hij gewoon zo blijft hoe hij nu is, dan zou het in principe niet hoeven,nee.

Mijn mening is dat waarom castreren. Het is echt een fabel dat honden dan langer leven. Heeft hij gedrags problemen ligt het erg vaak aan de baas, en heeft er dus een castratie niet veel mee te maken. De hond word wel minder rustig maar als je jezelf niet veranderd zullen de problemen ook niet echt veranderen. Er lopen zelden loopse teven los, en als dat zo is is meestal het dier weg gelopen. En als het bv in het bos is dan hoor je je hond bij je te houden en die andere ook. (appel noemen ze dat) En het plassen doen ook gecastreerde reutjes, heeft niks te maken met het castreren want dat leer je een hond aan. Als je van begings af aan aan leerd dat je hond de in het begin 2 a 3 keer mag plassen (consequent), en daarna gewoon niet meer laten plassen. dan hoef je hem echt niet te castreren hoor. Mag hij dat nu al overal, dan zou hij dat na het castreren ongetwijfeld mee verder gaan, gedrag leer je nml niet af door een castratie.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 09:41

pubelia schreef:
doom schreef:
Dan vind ik dat jij stomme leraren hebt, ik doe nu ok die opleiding, en ik vind eerlijk gezegt niet dat je alleen voor pielerietes een hond moet laten castreren.

ik zeg toch niet dat mijn leraren zegge dat je de hond MOET castreren denk dat je beter moet gaan lezen ! Slapen

ik zeg dat de leraren en de hondentrimster tegen mij hebben gezegt dat ALS je een hond castreert veel van de gevallen er geen last meer van hebben..!!!
EN je MOET zelf weten of je daarom een hond castreert of niet ... Haha!
dat is volledig je EIGEN KEUS!!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:35

pubelia schreef:
Dan vind ik dat jij stomme leraren hebt, ik doe nu ok die opleiding, en ik vind eerlijk gezegt niet dat je alleen voor pielerietes een hond moet laten castreren. Dus als jou leren het in die trant hebben gezegt zou ik toch er aan twijfelen.

@ doom: ik ben bang dat jij een groter probleem hebt met goed begrijpend lezen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:53

pubelia schreef:
pubelia schreef:
Dan vind ik dat jij stomme leraren hebt, ik doe nu ok die opleiding, en ik vind eerlijk gezegt niet dat je alleen voor pielerietes een hond moet laten castreren. Dus als jou leren het in die trant hebben gezegt zou ik toch er aan twijfelen.

@ doom: ik ben bang dat jij een groter probleem hebt met goed begrijpend lezen.

er staat toch nergens dat mijn leraren hebben gezegt dat dan een rede is om een hond te castreren dat moet je namelijk helemaal zelf weten ..

je bent wel lekker fel zeg Bloos