Roane schreef:Dat het ophoud wanneer je hem castreert is onzin. Onze hond is ongecastreerd en het is weer weg, een andere reu is gecastreerd door dit zelfde probleem en het kwam gewoon terug. Dat is echt onzin.
En waarom z'n ballen eraf als hij niet dominant is of andere gedragsstoornissen heeft? Wat denk je dat het met zijn zelfvertrouwen doet?
Als het niet nodig is, niet doen.
Nou, om eerlijk te zijn was dit mijn mening in het begin, als hij verder niet dominant of moeilijk gedrag had, wou ik het niet per se doen. Dit omdat hij in het begin heel vriendelijk en sociaal was, en nog steeds is. Hij is ook niet te dominant op het moment, maar ik zag er eigenlijk alleen voordelen aan casteratie. Volgens mij moeder (ze is dan wel geen DA
maar heeft zelf veel honden gehad) leven ze langer, hoef me geen zorgen te maken dat er een loopse teef ergens los loopt, hij gaat niet overal plassen...
Daarom had ik eigenlijk besloten om te gaan castereren. Maar het is nog niet zover, dus ik kijk het gewoon ff aan. Als hij gewoon zo blijft hoe hij nu is, dan zou het in principe niet hoeven,nee.