Oydis schreef:Om nu echt een voedselallergie uit te sluiten moet hij 6 weken een dieet volgen van rijst/aardappelen en geitenvlees. Anders gaan ze beginnen met de allergietesten.
Op zich een prima idee om d.m.v. een eliminatiedieet te testen of de hond een voedselallergie heeft of niet. Maar ik denk dat die dermatoloog zich dan wel eens beter had kunnen verdiepen in hoe je een eliminatiedieet samenstelt.
Dat geitenvlees is prima. Het is een vleessoort die je hond vermoedelijk nog niet eerder heeft gegeten omdat je het in de brokkensoorten die hij tot nu toe heeft gegeten niet tegenkomt. Hij kan er dan nog geen allergie tegen hebben opgebouwd. Maar waarom nu die rijst of aardappelen? Een hond is in de eerste plaats een vleeseter en heeft helemaal geen rijst of aardappelen nodig. Rijst wordt ook in heel veel brokken gebruikt. Niet omdat het zo goed is voor je hond, maar omdat het een goedkope grondstof is. M.a.w.: als je al veel verschillende merken en types brokken hebt geprobeerd, dan heeft jouw hond waarschijnlijk al heel vaak rijst gegeten. En zou hij dus allergisch kunnen zijn voor rijst. En dan heb je niks aan dit dieet.
Ik heb zelf overigens ook een hond die niet tegen rijst en graan kan.
Ik zou je dus adviseren om die rijst en aardappelen achterwege te laten.
Ik las ook dat je je hond iedere maand een antivlooienbehandeling geeft. Ik weet niet of je dit altijd al hebt gedaan, maar ik ken ook honden die daar allergisch voor zijn. Dus mischien ook een optie om het eens een tijdje zonder te proberen?