Aangezien er de laatste tijd topics voorbijkomen waarbij mijn tenen krullen, heb ik besloten om een topic te openen voor de mensen dat samen met mij hun ei kwijtwillen hoe ze tegenwoordig met dieren omgaan..
Ik vind het verschrikkelijk dat er nog steeds mensen zijn dat de verantwoordelijkheid niet over hun dieren kunnen opnnemen en niet verder kijken dan hun neus lang is (o ik heb een kattin, mijn buurvrouw een kater laten we een nestje kweken
), dat er nog steeds veel te veel impulsaankopen zijn met alle gevolgen van dien, dat de mensen niet genoeg informatie over hun huisdier zoeken (en dan krijg je hamsters per 2, ratten, konijnen en cavia's alleen in een te klein hok en beweren ze dat een rat perfect alleen kan. Terwijl een mens NOOIT een dier zijn plaats kan innemen, maar de mens acht zich precies nog altijd te goed om dat aan te nemen..) Als ik zomers in het asiel help en we krijgen weer het zoveelste nestje kittens met nies/kattenziekte dat we moeten laten inslapen wordt ik stillaan moedeloos. Kunnen mensen nu niet gewoon eens wat dieper nadenken..
Het klinkt misschien allemaal ontzettend negatief (want er zijn natuurlijk nog goede mensen hé
)maar ik wordt er zo ongeloofelijk boos van op de duur..