[Foto] Voor elk wat wils: Asielkatten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Foto] Voor elk wat wils: Asielkatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:16

Ik kan niet alle katten hier plaatsen omdat ik maar 15 foto's in een topic mag plaatsen. Dus hier een kleine selectie. Deze katten zitten in het asiel in Winschoten. Wil je meer katten uit het asiel zien, kijk dan even op www.dierenasiels.com . Lachen

Dagmar. Is vandaag gesteriliseerd en op deze foto nog niet helemaal wakker van de narcose. Ontzettend lief poesje! Lovers Echt een knuffelbeest. Een van mijn favo's. Ik verwacht dat ze snel geplaatst zal zijn.
Afbeelding

Flora, heeft een frummeloortje. Heeft waarschijnlijk oormijt o.i.d. gehad waar niks aan gedaan is. Flora ligt meestal de hele dag te slapen, ze is gek op dozen en mandjes. Lachen
Afbeelding

Kato, een leuk cypers met wit poesje. In de kooi is ze boos en blaast ze, maar je kunt haar gerust aaien want dat vindt ze toch wel fijn.
Kato is hier nog niet helemaal bijgekomen van de narcose, want ook zij werd vandaag gesteriliseerd.
Komt dat zien hoe deze blazende sissende angsthaas binnen 10 seconden verandert in een lief spinnend konijntje.
Afbeelding

Lenie, is 't geen prachtig fotomodel? En wat staat dat roze haar goed. Lovers Ondanks dat ook zij hier nog half onder narcose is doet ze toch haar best om er mooi op te staan!
Helaas is ze vanavond nog met spoed naar de dierenarts gebracht. Ze is vandaag gesteriliseerd en de wond was mooi dicht, maar toch lag er allemaal bloed in de kooi. Hopelijk loopt het goed af voor deze ontzettend lieve dame. Lenie is al gereserveerd, hoe kan het ook anders. Lachen
Afbeelding

Kailey. Kailey vindt het helemaal niet leuk in het asiel. Ze zit er al een paar maanden en kan maar niet wennen. Aandacht vindt ze geweldig, maar ze moet wel eerst weten dat ze je kan vertrouwen.
Helaas vlucht Kailey vaak naar buiten als er klanten komen, want ze houdt niet zo van drukte. Het zou mooi zijn als er in haar toekomstige huis een andere kat aanwezig is.
Wie komt deze knappert halen? Met wat geduld komt het zeker weten helemaal goed.
Afbeelding

Poes (rechts) en Tantie(links). Deze twee lieverdjes zijn apart binnengekomen, maar hebben elkaar in het asiel gevonden en zijn onafscheidelijk! De hele dag liggen ze boven op de kast elkaar kopjes te geven. En als er iemand binnenkomt komen ze even naar voren, want geaaid worden, daar zijn ze dol op.
Het is vaak moeilijk om katten samen ergens te kunnen plaatsen. Maar zeg nou zelf, deze twee hartsvriendinnen kun je toch onmogelijk uit elkaar halen?
Afbeelding

Afbeelding

Het is zwart en het is pluizig. Het is lief en het wil aandacht. Het is... Koosje. Lovers
Afbeelding

Minou is een mooie lapjesdame. Ze is nogal op zichzelf, bemoeit zich niet met andere katten en reageert pas op mensen als ze duidelijk wordt aangesproken of aangeraakt. En dan komt haar lieve aard meteen naar boven. Minou, die redt zich overal wel, een gemakkelijke poes waar je zeker geen spijt van krijgt. Minou ligt in het asiel altijd op de zelfde plek. Minou woont op het aanrecht, met een dekentje en Minou is blij. Als u een poes wilt die een vaste slaapplek kan waarderen, dan moet je Minou hebben. Een bijzonder grappige poes.
Als je Minou ziet, dan ga je helemaal om. Kom maar eens kijken.
Afbeelding

Het was erg moeilijk om Joop op de foto te krijgen. Hij wil namelijk ontzettend graag aandacht en loopt constant om je benen heen.Joop zit nog in quarantaine maar gaat zo snel mogelijk, als hij gecastreerd is naar de plaatsbare ruimte.
Afbeelding

Poeske is geschat op de leetfijd 10+. Het is vaak moeilijker om oudere katten te plaatsen, en Poeske ziet er ook nog eens wat mottig uit wat de meeste mensen niet echt aanspreekt. Maar Poeske is een bijzonder gemoedelijk dier en ze wordt met de dag mooier! Ze wil ook nog wel even achter een touwtje aan sluipen. Poeske is een kat die graag op schoot ligt en het heerlijk vindt om geaaid te worden. Een echte kroeler. Poeske zou graag haar oude dag willen doorbrengen in een warm thuis. Poeske is een allemansvriend en het zou ons niet verbazen als ze ook met honden goed kan opschieten. Ze is een echte aanrader. Wil je een lieve, wat oudere vriendin? Kom kijken, je valt vast als een blok voor Poeske.
Afbeelding

Shiva, een lieve kattendame in de Trendy kleuren zwart en wit. Knipoog Ze heeft op dit moment één ontstoken oogje maar daar wordt ze natuurlijk voor behandeld.
In het begin was Shiva nog wat bang, maar inmiddels is ze al gewend en vindt ze aandacht maar wát mooi. Zeg nou zelf, was dit nou niet waar je naar op zoek was?
Afbeelding

Afbeelding

Wat is dit nou? Waarom is mijn grote favoriet, Bopje, nog steeds niet geplaatst? Wil dan helemaal niemand hem hebben? Alleen omdat hij een kaal plekje boven zijn oog heeft, of je hem er misschien niet zo mooi uit vindt zien? Bopje is waarschijnlijk aangereden want hij is binnengekomen met een gebroken kaak. Inmiddels is dat weer helemaal genezen. Bopje heeft dus veel pijn gehad, maar hij heeft geen moment geklaagd! Bopje is een enorm aanhalig dier en heeft een hartje van goud. Over Bopje niets dan goeds. Bopje is gewoon super. OK dan! Lovers
Afbeelding

Zoek je een prachtige lieve, aanhalige poes met mooie groene kijkers, dan ben je bij Shadow aan het goede adres. En wie weet smelt je ook wel voor haar zusje Gizmo, die je kunt vinden op de website. Lachen
Afbeelding

Dat was het weer voor vandaag. Als je vragen hebt over deze katten, stel ze gerust.

Cer

Re: [Foto] Voor elk wat wils: Asielkatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:42

Ik heb geen vragen en ik vind het nog steeds jammer dat we dat ene lapjespoesje (weet je nog) niet hebben kunnen nemen... Is ze al geplaatst?

Wat heb je ze weer ontzettend goed omschreven, ik hoop dat er ergens een plaatsje is voor deze kanjers Ja

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:43

Geweldig!! Leuk verhaaltjes erbij ook.
Denk niet dat ik paps en mams kan overhalen, na de kwestie hulphond Tong uitsteken.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:45

Heb even getemd. Volgens mij hoort dit namelijk niet bij beestenboel maar bij commercieel aangezien je bij het asiel toch zal moeten betalen voor deze katten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:47

Volgens mij heeft Wuis al eerder een topic over asielkatten geplaatst wat toen, vanwege de aard, accoord heeft gekregen Ja
Maar dat was voordat ik mod was.. geen probleem dus
Laatst bijgewerkt door Cer op 25-01-07 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht verduidelijkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:50

Ah god, die Koosje is echt superlief! Lovers
Het is dat wij geen kat mogen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:50

Ik plaats dit altijd bij beestenboel. Ik show alleen een paar leuke katten. Als het bij commercieel moet staan, verwijder het dan maar. Ik doe dit uit liefde voor dieren, en niet als 'adverteerder' o.i.d.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:00

Wuis het is natuurlijk niet alleen voor de show. Je hoopt hier natuurlijk wel te bereiken dat ze een goed huisje krijgen.

Op zich een goed streven natuurlijk maar aangezien inzamelingsacties voor het goede doel ook niet mogen....

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:07

WAT??? Ach toe nou toch, het gaat toch om die beessies! Dat ze een goed thuis krijgen.
Dit is toch geen inzamelingsactie?!?!?!

Sorry maar kan dit even niet vatten!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:10

jongens, kom even... Nors opkijken on topic nu.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:10

Volgens mij krijg je van de moderator Cer nog steeds groen licht voor het plaatsen van de foto's.
Ik heb al 3 katten, maar anders zou ik het wel weten.
Er zitten hele leuke katten bij.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:14

Ze zijn weer prachtig Lovers

Gewoon lekker bij BB neerzetten hoor Ja

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:21

lindsey schreef:
Wuis het is natuurlijk niet alleen voor de show. Je hoopt hier natuurlijk wel te bereiken dat ze een goed huisje krijgen.

Op zich een goed streven natuurlijk maar aangezien inzamelingsacties voor het goede doel ook niet mogen....

Ja natuurlijk hoopt ze dat, maar niet uit winstbejag!!
Laat Wuis die katten hier gewoon showen.. en komt er een goed tehuis uit voort dan is dat alleen maar meegenomen..

Ben helemaal verliefd op Poeske.. jammer dat ik zover uit de buurt woon.. en dat ik al 10 2e handskatjes in huis heb Tong uitsteken

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:24

ooow ik ook flieft op Poeske EN Minou!!!

Heb al een "soort" Minou-poes thuis, en zij is niet zo gesteld op andere poezen.
Zuchttt...woon wel lekker dichtbij en zou zo Minou en Poeske een fijn huisie willen bieden.
Eens even m'n moeder polsen Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:31

wat goed dat je dit doet !!!!

ik kan er zelf geen bij nemen,dat is in mijn geval gewoonweg onmogelijk

het zijn stuk voor stuk supermooie poezenbeesten, ik vind wel die rooie een van de mooiste, wat een diepe rode kleur heeft ie !, prachtig !!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:48

Wat een schatjes Lovers . Allemaal hebben ze wel iets speciaals en leuks. Ik vind die twee vriendinnetjes samen toch wel heel erg schattig! Ik hoop dat ze bij elkaar blijven, grappig dat die elkaar zo gevonden hebben.

Als ik later mijn eigen huisje heb, dan weet ik het wel... even een retourtje asiel en kijken welke zieltjes bij mij in huis mogen komen wonen Knipoog.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:52

Koosje, Joop en Shiva Lovers
Ik weet zeker dat ik een schat van een beest ga vinden in het asiel wanneer ik op mezelf ga dit jaar, zeker als ik dit zo zie! Ja

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:53

Eightlegged schreef:
Ik weet zeker dat ik een schat van een beest ga vinden in het asiel wanneer ik op mezelf ga dit jaar, zeker als ik dit zo zie! Ja

Dat denk ik idd ook altijd! Snap niet dat sommige beesten er al zo lang zitten...

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:43

Grr en ik baal nog steeds dat ik mijn vriend niet kan overhalen om een dier uit het asiel te halen. Nouja dier wel, maar een kat niet.

Lekker blijven plaatsen die topics hoor, vorige keer heeft het ook wat opgelevert en ik hoop dat er deze keer (en volgende) weer bokkers zijn die een van dezen komt halen Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:05

Haha je blijft maar bezig met die lekkere poezebeesten van daar! Haha!
Ik hoop dat ze allemaal snel een leuk baasje met een warm mandje vinden

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:17

Lovers Lovers Lovers Ik blijf het zeggen... Ze zijn geweldig.... En verdienen allemaal een huis!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:26

wuis, er zitten weer héle leukerds tussen dit keer, keep on going!! OK dan!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:52

Wat ik zo sneu vind is dat de kittens die in quarantaine zitten al vrijwel meteen besproken worden, en dat er dan in een gewoon 'hok' (weet niet hoe ik het anders moet noemen ) vaak een kat zit die daar al een jaar zit ofzo Boos!

Sylvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:58

even een vraagje?? zit joop er nog (die rooie), zo ja, is ie gewend aan buiten zijn en andere honden en katten?? wil al zooooo lang een rooie kat..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:39

Laar schreef:
Wat ik zo sneu vind is dat de kittens die in quarantaine zitten al vrijwel meteen besproken worden, en dat er dan in een gewoon 'hok' (weet niet hoe ik het anders moet noemen ) vaak een kat zit die daar al een jaar zit ofzo Boos!

Dat is niet waar.

Ten eerste zitten er helemaal geen kittens nu. En ten tweede zitten de gewone katten twee weken in quarantaine in een kooi, worden dan gecastreerd en gaan daarna in de plaatsbare ruimtes dus lopen gewoon los en kunnen naar buiten gaan als ze willen.

Alleen de extreem bange gevallen (zoals Trendy) of katten die niet met andere katten overweg kunnen en de hele boel terroriseren zitten in een kooi.
Maar dat komt zelden voor.
Dus.. Een kat zit zelden langer dan twee weken in een kooi.

@Sylvan:
Ik heb deze foto's gister gemaakt en Joop zit nog in quarantaine. Hij moet nog gecastreerd worden en gaat daarna naar de plaatsbaar. Voor zover ikw eet kan hij goed met andere katten overweg. Lachen En naar buiten gaan is hij denk ik wel gewend, hij zat gister zeer enthousiast voor het raam te kijken.
Als je interesse hebt kun je het beste even bellen naar het asiel, want op dit moment loopt het echt storm. Knipoog