http://www.spiegel.de/fotostrecke/0,553 ... _3,00.html
De kweker uit Duitsland fokt dit ras om Noord-Korea van vlees te voorzien.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
adoration schreef:Ligt dat nou aan mij of is zijn hoofd veeeelste groot ^^ ziet er best dom uit eigenlijk, zo´n een joekel van een beest..
tinkert_tje schreef:dus hij weegt 8,6 kilo geen 10 of zie ik dat verkeerd![]()
kan best hoor wij hadden een vlaamse reus van 9 kilo en dat zag er net zo uit kwa grote die eerste foto is gewoon raar genomen
mijn franse hangoor van 6 maanden is nu ook al bijna 6 kilo dus het verbaast me niks
Citaat:Duitse reuzenkonijnen moeten Noord-Korea voeden
vrijdag 12 januari 2007 15:54
Acht Noord-Koreanen kunnen eten van een Duits reuzenkonijn. Volgens het communistische regime zijn de dieren daarom een oplossing voor het enorme voedseltekort.
Karl Szmolinsky geniet wereldfaam in het wereldje van de konijnenfokkers. En nadat zijn kampioen, de 10,5 kilo wegende Robert der Rammler (een 'rammelaar' is een mannetjeskonijn), een prijs kreeg voor het grootste konijn van Duitsland, ontdekte ook Noord-Korea de aaibare en snel groeiende veelvraten.
Hongerige communisten
In oktober 2006 kreeg Szmolinsky een telefoontje van de Noord-Koreaanse ambassade in Berlijn, gevolgd door een bezoek van een diplomaat. Na inspectie van zijn konijnen bestelde de Noord-Koreaanse regering onmiddellijk acht vrouwtjes en vier mannetjes, schrijft de Britse krant The Times.
De dieren, verkocht voor 80 euro per stuk, werden enkele weken later ingescheept naar Azië. Normaal verkoopt Szmolinsky zijn konijnen nooit voor minder dan 200 euro, maar hij wilde de hongerige communisten in Noord-Korea graag helpen.
Overvloedige maaltijd
Szmolinsky reist in april naar de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang om te helpen bij het opzetten van een grote konijnenfokkerij.
Aan elk reuzenkonijn zit zeven kilo vlees volgens de topfokker: een 'overvloedige maaltijd' voor acht volwassen communisten. Bovendien produceren de 12 konijnen jaarlijks samen 60 jonge konijnen. Het enige probleem is dat de reuzenkonijnen zelf ook enorme hoeveelheden voedsel nodig hebben om zo groot te worden.
Voedselhulp
In september riep de Noord-Koreaanse regering de bevolking op konijnen te gaan houden om het eenzijdige en karige dagelijkse menu aan te vullen. Een groot deel van de bevolking van Noord-Korea is ondervoed.
De hongersnood, die al jaren duurt, heeft volgens schattingen al miljoenen Noord-Koreanen het leven gekost.
Het land krijgt wel voedselhulp van Zuid-Korea, China en de Verenigde Naties via het World Food Program. Maar de VN-hulp wordt regelmatig geweigerd omdat Amerika volgens dictator Kim Jong-il politieke munt wil slaan uit de hulp.
Door Robbert de Witt