Wat voor dier zouden jullie kiezen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iris17

Wat voor dier zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:20

Hallo!
Even een vraagje want ik kom er echt niet uit.
Dacht er zeker van te zijn dat ik een goudhamster zou willen maar begin nu toch te twijfelen, voor wat voor dier zouden jullie gaan? En waarom?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie's omdat alle dieren zo hun voor en tegens hebben.
We zoeken in ieder geval een beestje dat binnen gehouden kan worden, niet te erg stinkt en makkelijk tam te krijgen is.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 24-01-07 02:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: poll weggehaald

Dakie

Re: Wat voor dier zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:10

ik neem toch geen hamster omdat ik niks met hamster heb... ik heb een rat gehad... super beest was dat, maar het was een man en die had zijn geur ook..

ik kies voor ander knaagdier.. maar ik bedoel een roofdier.. een fret.. als je een mannentje laat helpen stinken ze niet meer... en als je het hok maar 1 keer in de week schoonmaakt stinkt het ook.. en een fret moet er minimaal 2 uur op een dag uit.. en ik maar elke dag zijn kooi schoon.. en schone doeken erin..

maar ja als je echt een knaagdier zou willen ga ik persoonlijk voor een rat... ik heb vrij weinig met knagers...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:20

Wij hebben Cavia's gehad en die waren geweldig, de meesten zijn volgens mij wel makkelijk tam te maken.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:21

Ik heb jarenlang hamsters gehad. Heerlijke diertjes!
Maar nu heb ik 2 gerbils. Daar geniet ik nog veel meer van en de kinderen ook. Ze zijn overdag ook vaak wakker.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn hamsters en gerbils niet echt reuze tam waren/ zijn.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:23

Een ratje!!
Geweldig lieve beestjes en heel aanhankelijk Ja
Zeker aan te raden Knipoog

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:28

een rat Haha! heb ik gehad toen ik klein was en zijn geweldig lief (de meeste dan Knipoog) dan zou ik wel een tamme nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:43

Syrische hamsters (werden vroeger goudhamsters genoemd). Ik houd ze al vrijwel mijn hele leven en het zijn pachtige dieren en ruiken niet. Zijn superzindelijk.

Ik raad je wel aan om er een van en goede fokker te halen en niet uit een dierwinkel (maar dat geldt voor alle dieren Lachen ).

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:55

ben niet echt een hamster-fan eigenlijk, hou meer van konijnen en cavia's Lachen

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:58

Kimmm schreef:
ben niet echt een hamster-fan eigenlijk, hou meer van konijnen en cavia's Lachen

Ik heb al een konijn ( Gonzales van bijna 8 jaar) maar die wil mijn man niet binnen hebben omdat ze nogal rotzooi kan maken, hij wil echt alleen een klein diertje voor binnen Knipoog

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:59

iris17 schreef:
Kimmm schreef:

Ik heb al een konijn maar die wil mijn man niet binnen hebben omdat ze nogal rotzooi kan maken, hij wil echt alleen een klein diertje voor binnen Knipoog

ow okee Lachen misschien een rat? volgens mij heb je zo weinig aan een hamster, die ligt overdag bijna altijd te slapen namelijk Knipoog

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 00:29

Tsja het valt niet mee, een hamster slaapt inderdaad veel maar aangezien ik overdag moet werken is dat niet zo'n probleem.
De rat staat nog steeds bovenaan in de poll.
Toevallig had ik vandaag een jong ratje vast maar wat zijn die dingen snel zeg, hij was bijna weggeglipt en tussen de pakken knaagdierenvoer gaan zitten. Tong uitsteken

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 00:31

een fret? (maar die kunnen wel stinken geloof ik he?) en anders een tamme rat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 00:35

Ik zou zelf voor een rat gaan, al worden die niet oud. Wil je een dier wat wel een hoge levensverwachting heeft, kies een cavia of een konijn.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 00:38

Voor een rat, of eigenlijk 2!! echt leuke beesies, erg gezellig, en gesteld op aandacht

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 00:58

Tjeetje moeilijk hoor! Ik vind alles wat knaagt leuk en heb ook bijna alles al in huis gehad. Ik zou om te beginnen een lijstje maken met wat het diertje zeker wel en ook zeker niet moet doen. Zoals hoe hoog de knuffelfactor moet zijn, makkelijk in onderhoud, hoeveel tijd je ervoor hebt, neem je er een of juist meerdere. Wil je een jong dier of zoek je wat uit de knaagdierenopvang (waar ook jonge dieren zitten hoor)?
Als je voor een ratje kiest zou ik ivm de geur een vrouwtje kiezen, maar ik zou er ook zeker 2 of meer nemen. Een rat alleen kan namelijk erg ongelukkig en chagarijnig worden.
Een goudhamster is juist liever alleen en is voornamelijk een leuk kijk beestje al kunnen ze goed tam worden, maar van echt knuffelen zijn ze niet zo gecharmeerd (uitzondereingen daar gelaten). Het zelfde geldt voor gerbils en dwerghamsters. Zelf heb ik ook degoe's en die zijn ook wel zo vreselijk leuk, maar deze beestjes moeten je echt liggen anders vind je ze alleen maar druk en irritant. Hopelijk heb je hier wat aan. Suc6 met je keuze, ben benieuwd wat het gaat worden.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 01:08

Ik zou gaan voor 2 ratjes Lachen
Dit omdat ik vind dat ze aanhankelijker zijn dan hamsters.
Bovendien vind ik het altijd jammer dat hamsters overdag slapen, en 's nachts wakker zijn.
Ik word helemaal gestoord van die loopwieltjes Tong uitsteken

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 01:26

ik zou gaan voor 2 ratten
superbeestjes
ik had nog nooit ratten gehad
tot ik een ratje ''gered'' had
wist eigenlijk niet zo goed wat ik er mee aan moest
maar heb er nog maar een bij gekocht want ik vond haar zo zielig in het hok alleen
een paar weekjes later hAd ik ineens 12 ratjes
bleek het ratje wat ik erbij gekocht had zwanger te zijn
maar ik vond het helemaal geweldig 10 van die uitgekauwde kauwgompjes en dat zien opgroeien tot echte ratjes
ik heb nog nooit zoveel van ratten in 1 keer geleerd
het enige nadeel van ratten zijn
dat de mannetjes nogal kunnen stinken (muskus)

en met ratjes kun je ook echt een band opbouwen
ze zijn heel aanhankelijk en anticiperen echt op jou
ze3 zijn ook zeer intilligent
daarom moet je ze ook echt bezig houden d.m.v hun hok veranderen vaak uit het hok halen en bezig houden
ik nam mijn ratten zelfs op de schouder mee naar mijn stam kroeg (niet doen als het te koud is )
daar waren ze ook gek op hun , ze hadden daar nootjes voor hun achter de bar liggen
helaas zijn ratten heel erg kankergevoelig en worden hierdoor dus over het algemeen niet erg oud gem. 2tot3 jaar (uitzonderingen daargelaten )
ik heb zelf 2 van de 10 jonge ratjes gehouden en alle 4 de ratten in totaal hebben allemaal kanker gekregen

maar als je besluit om een rat te nemen neem er dan 2 want in hun eentje zijn ze vaak ongelukkig
neem ook wat jongere ratten want anders heb je er niet zo lang plezier van (lees)band opbouwen

(check ook goed dat als je een vrouwtje neemt dat ze niet zwanger is Haha! Haha! )

nou ja dat was mijn (bijna) bekering over ratten

ik wens je veel succes met het uitzoeken van je huisdiertje
en dat je er veel plezier van zult hebben (en het beestje aan jou)

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 01:35

Heb ook gestemd voor de rat. Dan zou ik gaan voor 2 vrouwtjes (stinken minder) Heb ook 2 ratten gehad op me kamer. Als je het hok goed schoonmaakt, heb je er helemaal geen last van. En ze worden zinnelijk Haha! Ik deed als ik thuiskwam altijd het deurtje open en dan liepen ze rond op me kamer. En als ik op me bed tv aan het kijken was, kwam ze vaak op me schoot of schouder klimmen. Het waren echt schatten en ze zijn superaanhankelijk. Ze hebben wel genoeg ruimte nodig in hun hok, ze zijn best wel actief!

Geweldige beestjes!!!

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 08:57

ik heb gestemd voor de dwerghamster
ze zijn makkelijk klein
stinken niet
en makkelijk tam te maken Clown

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 09:32

Wow wat een reactie's weer!
Weet iemand misschien een knaagdierenopvang in de buurt van Den Bosch?
Het maakt voor mij niet uit of ik een jong dier koop of eentje uit de opvang.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:42

Ik zou zelf voor een cavia of konijn gaan, daar heb ik meer mee dan die kleine beestjes en hun levensverwachting is ook iets hoger.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:52

Ik zou kiezen voor een cavia, zijn lieve beesjes, stinken niet (als je het hok regelmatig schoonmaak) en zijn aardig tam.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:28

een tamme rat,zijn zulke onwijs lieve dieren....

en ze zijn heel slim,en super tam...echt als ik er nog eens tijd voor ga hebebn,neem ik nog eens wat tamme ratten... Ja

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:30

RatTEN!!!!

Een rat moet je niet alleen houden, dat is net zo zielig als een paard alleen. Ratten MOETEN samen gehouden worden.
Maar dan zijn het wel ontzettend leuke huisdieren.

Ze hebben wel een flinke kooi nodig.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:48

[quote="zydeco"]
helaas zijn ratten heel erg kankergevoelig en worden hierdoor dus over het algemeen niet erg oud gem. 2tot3 jaar (uitzonderingen daargelaten )
ik heb zelf 2 van de 10 jonge ratjes gehouden en alle 4 de ratten in totaal hebben allemaal kanker gekregen

Ratjes kunnen inderdaad erg kankergevoelig zijn (met dank aan het laboratoriumverleden), maar ze zijn hier door een goede dierenarts prima tegen te behandelen. Van mijn 4 ratten hebben er 2 inderdaad kanker gekregen en daarvoor heb ik ze allebei laten opereren. Helaas heb ik er van mijn groep nog maar 1 over, maar geen van mijn ratjes is overleden aan kanker maar aan ouderdom (5 a 6 jaar oud). Degene die ik nu nog heb wordt over 5 maanden alweer 7 jaar.