poes ongevraagd op het aanrecht.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annechien

poes ongevraagd op het aanrecht.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 21:27

Wat kan ik hier aan doen? Want onze poes heeft 1 nadeeltje, ze klimt dus op het aanrecht. Dit vind ik dus niet echt fris en al helemaal niet als ze net op de bak gezeten heeft Misselijk (haar bak staat in de keuken ivm de hond die een raar trekje heeft door de bak te plunderen als er keutels inliggen Gestoord ). Dus graag tips, 1 ding moet ik wel toegeven, we hebben wel een opgeruimd aanrecht hier door Clown .

ZzzeiN

Re: poes ongevraagd op het aanrecht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:27

Hetzelfde probleem ze gaat dan opzoek naar eten. Ben benieuwd volg het even.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:28

Misschien van dat aluminiumpapier overdoen?

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:29

Een plantenspuitje op het aanrecht zetten, en als ze erop springt even spuiten?

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:29

plantenspuit dr bij..
klinkt hard maar t werkt wel en ze hebben het snel door.

edit: Elzepelze was me net voor

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 21:30

ze weet precies wanneer ik er aan kom.... dan zit ze er dus niet meer op. Maar die pootjes verraden haar altijd....

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:31

Zilie schreef:
Misschien van dat aluminiumpapier overdoen?

Dat lost het echte probleem toch niet op ... ? die kat zit dan toch nog op het aanrecht of zie ik dat nou verkeerd ?!

hmmz wat wei altijd deden was ze met dezelfde vaart dat ze die aanrecht opgekomen zijn er ook weer afzetten. Knipoog

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:33

Ik had gehoord, dat katten niet van dat alumiumpapier houden, daarom..
Kan het altijd uittesten toch, aangezien, de kat altijd weet ongemerkt weg te komen. Lachen

raket

Jawel, ze schrikken zich rot als ze op aluminiumfolie springen ivm de herrie. Haha!

Karin

Het enige wat helpt, is direct alles opruimen als je gekookt/gegeten hebt, vrees ik...

Op het moment dat jij dit topic plaatste heeft mijn vriend ook voor de zoveelste keer de kat van het aanrecht gejaagd (je hóórt gewoon dat ze er zit, ook al ben je in een andere kamer). En ook zij springt alleen op het aanrecht als wij uit het zicht zijn (en zorgt dat ze snel weer op de grond staat als ze ons hoort aankomen) dus een plantenspuit is ook bij ons geen optie, gok ik.

Dus ik houd dit topic graag in de gaten. Knipoog

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:36

Wij deden het altijd met de plantenspuit Nagelbijten / Gniffelen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:37

Dan moet je wel in de buurt zijn. Knipoog

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:39

katten schijnen ook een onwijze hekel te hebben aan koffiedrap. Misschien dat over aanrecht strooien (je moet nu toch al je aanrecht schoonmaken, dus om het uit te proberen)

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:02

Mijn keuken is verboden gebied voor mijn katten. Dat heb ik ze van jongs af aan al geleerd. Maar ik heb de mogelijkheid om de keuken af te sluiten als ik niet thuis ben, dus dat is in mijn voordeel.

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:03

Onze katten deden dat ook altijd, mn moeder spoot dan water met een plantenspuit, dat vinden ze vrésélijk.
Na 1 keer was het over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:27

Tja aanlren dat het niet mag is makkelijker dan afleren. Maar daar is het nu al te laat voor. Je kunt katten best wat leren hoor. Mijn kat luistert perfect (naar mij althans, niet naar de rest van de familie, maar dat ligt aan hen). Als het nee is, is het nee. En dan springt ze ook echt niet op die stoel waar ze eigenlijk op wilde.

En daar is geen geweld, plantenspuit, vreemd geurtje of wat dan ook aan te pas gekomen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-07 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:29

Onze kat als hij ons hoord aankomen en hij zit op het aanrecht gaat die al op safari, eerst maar die plantenspuit proberen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:31

beetje rare gedachtenkronkel misschien, maar je kunt het keukenblad (of de aluminium folie natuurlijk, scheelt schoonmaken) insmeren met iets glads (groene zeep ofzo) dat hij gleidt en dus niet kan lopen..

bedenk het net ter plekke, dus weet niet of het effectief is.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:35

Ja alluminium folie vinden ze niet fijn. Of een ballon laten knappen bij hem of haar in de buurt. En daar zijn ze dan als de dood voor en die dan op het aanrecht leggen (opgeblazen Knipoog) Je kan ook sluipend naar de keuken gaan en dan om de hoek en gauw spuiten!
Wij hadden die plantenspuit ook gedaan en ook als ze er al net af waren alsnog spuiten. Onze kat komt nergens meer op. Lachen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:38

Poezen zijn erg slim wat dat betreft. Die van ons ging nooit op het aanrecht als we in de kamer zaten. Waren we naar bed, dan zat ze er op. We moesten echt alles opruimen, want ze deed vanalles. De suikerpot ging over de vloer, kapjes van het brood werden gepikt, restjes vet of jus werden uit de pan gelikt. Zelfs als er een deksel op de pan zat! Dan schoof ze de pan van het aanrecht en BOINK, glazen deksel in 1000 stukken. Ik moest 's avonds het hele aanrecht nakijken en opruimen. Je leert er wel van dat je niks moet laten slingeren. Sinds een paar jaar gaat het beter en doet poes niet meer van die stoute dingen. ze wordt een dagje ouder (11 jaar nu) en gedraagt zich iets meer. Tot afgelopen week; toen heeft ze een ei van het aanrecht gevoetbald. Kapot (natuurlijk) en een hoop smeer op de grond. Waarom laat je dan de eieren op het aanrecht liggen? Koelkast is overleden. Huilen
Soms komt poes wel op het aanrecht als je bezig bent, maar niet zo vaak.
Als je haar kan betrappen is een plantenspuit een prima middel en anders moet je gewoon alles opruimen en zorgen dat er niks blijft liggen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:45

Hier hetzelfde probleem, alleen onze kat vindt alles leuk...

tanya89 schreef:
Of een ballon laten knappen bij hem of haar in de buurt.

Dat vindt ie ook leuk, hij maakt ze zelf kapot om ze daarna op te willen eten... Waarschijnlijk met aluminiumfolie hetzelfde, dat moet 'dood' (lees in 10.000 stukjes).

Als we erbij zijn doet hij het bijna niet en anders is de plantenspuit vasthouden al genoeg.

Gevolg is wel dat we een studentenhuis hebben met een zeer opgeruimde keuken Haha!.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:02

Ik heb eens in een dierenwinkel (Oostenrijk) een soort gasflesje gezien, met een spuitmondje (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen Haha!). Net zo'n ding dat je kunt gebruiken om de lens e.d. van je fotocamera mee schoon te spuiten. Er zit geperste lucht in.
Op dit flesje zat een bewegingssensor en als de kat dus in de buurt kwam, deed dat flesje "PSSSSSSTTT!!". Poes schrikt zich een hoedje, ervaart de volgende keer precies hetzelfde en na een paar keer komt ze nooit meer op die plek. Grote vóórdeel van dit flesje is dat het ook werkt als je niet thuis bent en je het overal kunt neerzetten waar je poes niet wilt hebben, grote nádeel is... dat het rond de 100 euro kost Scheve mond
Maar het leek mij helemaal het einde *LOL*

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:06

even de plantenspuit! op de harde straal zodat je van afstand kan richten Haha!
dan krijgt ze wel de schrik zonder dat jij er in directe verband mee wordt gelegd en dan krijg je tenminste ook niet dat ze voor je weg gaan rennen.

Folie werkt goed op stoelen ed, maar voor op een aanrecht zou ik het persoonlijk niet doen, ze zien het niet en springen dan toch, met rare glijpartijen die kunnen volgen Clown

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 07:23

simpel af te leren hoor,zodra je ziet dat je kat het aanrecht opspringt ga je erheen en veeg je hem eraf.
nee niet zielig, en de kat komt er echt niet meer op.

met plantenspuiten en andee dingen ben je ik weet niet hoe lang bezig om je dier het af te leren.
met veel onrust voor zowel jij als je kat.
gewoon 1 rake mep,kat er af, jij blij, en kat op de grond Haha!
de eerstvolgende keer dat je de kat ziet kijken naar het aanrecht hoef je alleen maar een schreeuw te geven,dan bedenken ze zich wel Knipoog

en als de kat op het aanrecht kan wanneer jij niet thuis bent,lukt het je nooit om hem hem of haar af te leren,want je kunt niet corrigeren als je er niet bent.
kat dan dus in een andere ruimte doen Knipoog

tattoo44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 07:40

hoe ik het bij mijn kat heb afgeleerd,als hij op de aanrecht sprong een zetje de bij in de gootsteen kraan aan en dat vinden ze echt niet leuk maar dan moet je wel net in de buurt zijn