[foto]Gerbil voor het eerst op bokt(Foto+filmpje))

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rosanna

[foto]Gerbil voor het eerst op bokt(Foto+filmpje))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 17:04

ik heb nu bijna 2 jaar me eigen Gerbil Pling
ik kreeg les op school bij mm daar stond een bruine gerbil voor 3 daggen ik moest hem steeds water geefen elke dag en later zij die van ja een kensis verkoopt ze ik van ja dan wil ik er wel 2 dus ik zou er 2 krijgen (was gratis voor mijn)
maar meer mensen kreegen ze iedreen had er 2 en ik 1 want niemand wou deze witten omdat ze neus kapot was door een andre gerbil ik wou deze wel nu kreeg ik van de week te horen van die man van wie ik ze heb je bent de engste nog met een gerbil volgende keer geef ik ze allenmaal aan jou want jij bent er goed voor ik heb deze foto's en filpje voor hem gemaakt zo dat die een beedje kon zien hoe die nu is dus ik dach ik plaat ze ook op bokt
hij heeft nog geen naam Bloos hij is nu ogv 3/4 jaar Pling en hoop dat die nog lang blijft Pling
hier de foto's

http://file04.uploaddump.nl/uploads/kkd ... G_1205.JPG
Aan het eeten
http://file04.uploaddump.nl/uploads/kkd ... G_1206.JPG
Graafen
http://file04.uploaddump.nl/uploads/kkd ... G_1207.JPG
komt aan de andre kant uit
http://file04.uploaddump.nl/uploads/kkd ... G_1208.JPG
Graafen
http://file04.uploaddump.nl/uploads/kkd ... G_1209.JPG
http://file04.uploaddump.nl/uploads/kkd ... G_1210.JPG
hier zie je hem niet zo goed
http://file04.uploaddump.nl/uploads/kkd ... G_1212.JPG
Deze vindt ik wel mooi

Nu de Filmpjes

http://www.youtube.com/watch?v=WT1HIwSDfpE
De kooi was net schoongemaakt en weer nieuwe dingen dan gaat die altijd even rond kijken en graafen (Dat geluid is me nichje)
Andre filmpje komt nog
Laatst bijgewerkt door Chica op 22-01-07 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd

smurf1988

Re: Gerbil voor het eerst op bokt(Foto+filmpje))

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:07

je hebt hem 3/4 jaar en bent er nog steeds niet achter dat gerbils absoluut niet alleen gehouden mogen worden Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:07

Ik vind de bak wel erg klein en het diertje heeft bijna niets te doen...
Ik vind het ook sneu dat ie alleen zit, sorry..

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:22

Ik heb vroeger twee gerbils gehad. Het zijn echt leuke beestjes. Als "kooi" had ik altijd een standaard kooi uit de dierenwinkel, met 3 lagen met zaagsel erbij en die bovenop een heel groot aquarium gezet die ik vulde met zand. De hele dag waren ze bezig met hooi verslepen naar de holletjes die ze graafden. Het waren trouwens zusjes van elkaar. Ze waren al best oud en opeens kreeg eentje een wondje op zijn rug (weten niet wat het is geweest) en die is uiteindelijk daardoor, en zijn leeftijd, gestorven. Toen zat mijn andere gerbil dus alleen en die is binnen nog geen 2 weken ook dood gegaan doordat ze zich zo alleen voelde.

Ik zou bij gerbils aanraden om ze niet alleen te houden en ook veel ruimte om te bewegen te geven. Ik vind je gerbil er wel lief uitzien!

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 17:33

Ik weet dat ze niet allen kunne maar ik durf er nu geen andre bij te doen bij de andre eigenaar zat deze ook allen omdat die altijd de andre aanviel een beed en zit nu nog wel te twijfellen of ik er 1 bij zou doen de kooi is best groot ik zal hem even opmeeten (bij de andre mensen zat die in een veel kleinere kooi!)
Edit @
(Ouden kooi waar die eerst in zat bij hun was : L:30cm B:20 cm die staat nu al sins k hem heb op zolder en zitten soms vissen in 1 of 2)
waar die nu in zit is L:61 B:30
als ik er 2 ga doen dan neem ik een grootere kooi Knipoog
wie zeg van 1 er bij doen? og toch niet?
Laatst bijgewerkt door _Rosanna op 21-01-07 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:35

Ik weet hoe groot een gerbil is dus kan ook zo wel zien hoe groot (klein in dit geval) de kooi is. En die vind ik echt te klein.

Vraag anders of er iemand in je omgeving is die je kan helpen met koppelen.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 17:45

Wuis schreef:
Ik weet hoe groot een gerbil is dus kan ook zo wel zien hoe groot (klein in dit geval) de kooi is. En die vind ik echt te klein.

Vraag anders of er iemand in je omgeving is die je kan helpen met koppelen.

Nu ik toch aan het meeten ben me gerbil is met staat 6cm en zonder staat 3

Koppelen kan ook ja maar hij heeft wel al 3/4 jaar allen gezeeten zou dat dan nog kunne?

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:57

Is je gerbil een vrouwtje of mannetje?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:04

Gevonden op een site:

Gerbils moet u ALTIJD minstens per twee aanschaffen. Ze kunnen en mogen nooit alleen gehouden worden. Het zijn sociale dieren die elkanders aandacht nodig hebben om een gelukkig en fijn leven te hebben. In het wild leven ze immers ook nooit alleen. Een mens is nooit een goede vervanger, hoe veel aandacht u uw gerbil ook geeft. U bent immers niet ook 's nachts wakker. Ze hebben soortgenoten nodig om mee te spelen, elkaar te verzorgen en om lekker samen te slapen en het territorium te verdedigen. Laat u niet ompraten door een verkoper in de dierenspeciaalzaak, want als ze zeggen dat een Mongoolse gerbil best alleen gehouden kan worden liegen ze of weten ze te weinig over Mongoolse gerbils. Ze zijn immers ook gemakkelijker te verkopen per stuk. Maar gelukkig zijn er tegenwoordig veel goede dierenspeciaalzaak die wel de goede informatie geven. Als u een knaagdier wilt hebben dat u alleen kunt houden, kunt u beter een Syrische hamster (goudhamster) of een dikstaartgerbil ( Pachyuromys duprasi ) kopen.

Verder zou ik direct een veel grotere kooi kopen en veel meer speeltjes. Speeltjes kan je zoiezo zelf maken!!

Een handige link voor jou : http://gerbils.petermaas.nl/

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 18:14

daffene @ Het is een mannetje

Soprano @ Ik weet dat ze niet allen kunnen,! Hij heeft veel dinetjes in ze kooi die had die al begraafen
maar waar ik bang voor ben dat als die altijd al allen heeft gezeeten en ik doe er een andre bij dat 1 van die 2 dood gaat, en dat wil ik ook niet!
Ik ben al een tijdje opzoek naar een grootere kooi maar kan die niet vinden!
ook omdat ik allens zelf moet betaalen, en niet zo veel geld heb het meeste gaat naar de paarden
ik zal ff gaan kijken op http://gerbils.petermaas.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:06

Een groter aquarium kun je vaak voor een prikkie al krijgen hoor.
En heeft je gerbil ook chinchillazand?

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 19:33

Wuis schreef:

ja dat heeft die Knipoog maar me zus zegt dat het geen Gerbil is maar een woestijnrat maar dat is toch het zelfde? Bloos

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:45

Wuis schreef:

Ja, dat klopt. Ik had ook niet zo'n huisformaat aquarium, maar echt een hele grote bak voor grote vissen. Er zat een heel klein scheurtje bovenin, waardoor er geen water meer inkon en de bak dus ook niet meer voor vissen gebruikt kon worden. Ik heb 'm toen voor heel weinig geld kunnen kopen, want mijn gerbils zwommen toch niet Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:04

_Ro0sj_ schreef:
Wuis schreef:

ja dat heeft die Knipoog maar me zus zegt dat het geen Gerbil is maar een woestijnrat maar dat is toch het zelfde? Bloos

Ja dat is hetzelfde.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:22

Op de site staat trouwens hoe je zelf ook een terrarium kan maken, moest je het zelf niet kunnen kan je misschien eens lief naar je vader ofzo kijken?

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 20:26

daffene schreef:
Wuis schreef:

Ja, dat klopt. Ik had ook niet zo'n huisformaat aquarium, maar echt een hele grote bak voor grote vissen. Er zat een heel klein scheurtje bovenin, waardoor er geen water meer inkon en de bak dus ook niet meer voor vissen gebruikt kon worden. Ik heb 'm toen voor heel weinig geld kunnen kopen, want mijn gerbils zwommen toch niet Clown

Ik heb deze van school gekregen omdat we naar een nieuw gebou zijn gegaan maar ik www.marktplaats.nl kan ik er geen 1 in me buurt vinden allen heel duur of met lamp en pomp enzo en dat heb ik allenmaal niet nodig Knipoog maar als dit al te klein zal zijn
moet je niet naar me school komen daar is die denk iets kleiner en zitten er 4 in,,

Een vraag voor iedreen:
Zou ik een nieuw er bij kopen?
zo ja
hoe oud dan ogv?
(Dan komt er ook een grootende aquarium!
Wie weet er een mooi maat van het aquarium hoe groot dan?)
(Hij moet ook niet zo super super zijn hij moet namelijk in me slaapkamer en heb de kleinste kamer.. met wijnig plek)

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:31

Ik ben niet zo bekend met gerbils maar moest je er nieuwe nemen zou ik er ineens 2 jonge nemen, want jouw gerbil is toch al oud dus als die plotseling sterft zit je weer met 1 gerbil en zo blijf je constant met hetzelfde probleem. Je kan natuurlijk één van dezelfde leeftijd nemen maar ik denk dat dat moeilijker te koppelen valt. Maar ik denk dat gerbilkenners hier meer van weten. Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:48

Vind het een klein hok met weinig dingen, je moet er echt een buis inleggen of meerdere en een schuilhutje of iets dergelijks, een zandbakje vinden ze ook fijn, daar wassen ze zich in.

En 1 gerbil is echt heel zielig, want het zijn groepsdieren...

Maar den dat je dat al had gelezen in de vorige reacties! Hoop dat je er wat mee doet, is voor het dier ook leuker... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:49

_Ro0sj_ schreef:
maar als dit al te klein zal zijn
moet je niet naar me school komen daar is die denk iets kleiner en zitten er 4 in,,

Daar kijk ik niet eens meer van op. 9 van de 10 mensen houdt knaagdieren totaal verkeerd... Het is om te janken.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 23:10

Wuis schreef:
_Ro0sj_ schreef:
maar als dit al te klein zal zijn

Daar kijk ik niet eens meer van op. 9 van de 10 mensen houdt knaagdieren totaal verkeerd... Het is om te janken.

ik weet het maar ik kan er niks aan doen

LiNdA1986 @ Huisje lich onder de wc papier zand bakje zet ik er elke keer in want hij gooit die om buis licht ook ergens en er lichen ook zo vitmien blok ergens en er liggen meer dinge in maar die zaten er nog niet in op de foto's, en de word groote daar ben ik mee bezig en er komt er dan mehien nog 2 bij Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:13

Zo'n knaagblok moet je er niet inleggen, die zijn schadelijk voor de gezondheid.

Fijn dat je wat doet met de tips. Lachen

En ik zou niet zomaar proberen te koppelen, maar iemand erbij vragen die er ervaring mee heeft. Lachen

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:17

kan je er niet nog een van je school krijgen? die zal dan ongeveer dezelfde leeftijd hebben? ik heb zelf ook 2 mannetjes, en heb ze in een groot aquarium (had er eerst tropische vissen in) maar ik heb ze op zand lopen...hier kunnen ze lekker in graven, vinden ze geweldig dan kunnen ze hun eigen tunnels en holletjes graven...dit is zielig..hij moet veel meer te doen hebben, maar dat is al gezegt..

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 20:12

Wuis @ Deze blok is voor Gerbils dat staat er op en de mervouw van de dierenwinkel zij het ook.

nikita_love @ Nee school heeft ze niet meer deze van een kennis van een leere die er mee fokt, hij zal nog wel even kijken maar was bang dat het niet lukten heb je een foto vvan jou aquarium en hoe groot is die?en wat voor zand heb je er in?
grootere aquarium ben ik mee bezig

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:38

Wuis; Hoe groot zou jij een hok (oppervlakte) aanraden voor 2 a 3 gerbils?

Ik denk dat als je (TS) er meer speelgoed (denk aan verhogingen waar hij op/onder kan, trappetjes, wc rollen, eierdozen in doet, het redelijk goed is voor 1 gerbil (hoewel 1 gerbil sowieso niet goed is... Maar ja..).

Als je er een gerbil bij wilt doen, moet je eerst voor een groter hok zorgen, en voor een schot midden in, die er in en er uit kan. Dan kan je jou gerbil en je nieuwe allebei aan een andere kant van dat schot (gaas) doen, zodat ze wel kunnen ruiken en wennen, elke dag omwisselen van hokje en na een tijdje proberen bij elkaar te zetten.
Vaak helpt dat!
Mannetjes zijn sowieso over het algemeen makkelijker te koppelen dan vrouwtjes

Anoniem

Re: [foto]Gerbil voor het eerst op bokt(Foto+filmpje))

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:53

Kaliefje dat heb ik haar per pb ook aangeraden. Ja

Tja, wat ik eigenlijk de minimale maat vind voor een knaagdier is zo'n 70x40 / 80x40 (lxb). Lachen