guppie half dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

guppie half dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 10:54

Wil vanmorgen alle vissen voeren ( heb 2 bakken, 1 x goudvissen en 1 x guppies) drijft er 1. ik netje gepakt, zwemt ie ineens weer. Net uit het water gehaald en in ander bakje gedaan maar hij heeft af en toe stuiptrekkingen en dan zakt ie weer naar de bodem. En dan zwemt hij 2 rondjes en zinkt weer. Denk dat ie doodgaat, maar wat zouden jullie doen, afwachten of visje onthoofden of zo, zodat ie geen pijn meer lijd?
Valt me net trouwens ook op dat de ogen veel donkerder zijn dan bij de anderen guppies

Joyckuh

Re: guppie half dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:56

Het beste zou zijn als je de vis uit zijn lijden zou verlossen, maar ik zelf durf dat nooit Bloos

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:00

Mijn guppie die lag op de bodem en ik tikke tegen de kom doet die niks..
Ik dacht laat maar liggen me moeder haalt hem er weer uit..
Smiddags ging ik weer kijken en toen zwom die weer en dat heeft hij een paar dagen gehad.
Hij is uiteindelijk bijna 3 jaar geworden, wat ik heel oud vin voor zo een visje.

Als ik jou was zou ik hem gewoon laten gaan en gewoon voeren en hopen dat het beter word.
Het is ook zielig om je visje te gaan onthoofden.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:00

Ben het met Chanora eens.. Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 11:01

ja, ik heb nu 15 min gewacht en hij heeft soms gewoon nog even energie om te zwemmen en dan zakt hij weer op bodem van bakje en doet niks meer, ik vind ook zileig maar ga niet laten lijdne, ook al is het maar een vis

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:02

Lynn_Nikita schreef:
ja, ik heb nu 15 min gewacht en hij heeft soms gewoon nog even energie om te zwemmen en dan zakt hij weer op bodem van bakje en doet niks meer, ik vind ook zileig maar ga niet laten lijdne, ook al is het maar een vis

Mijn visje had precies hetzelfde en heeft het overleeft.
Wat ga je nu doen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 11:03

eeehmmm, voordat mensen me dierenbeul noemen, hij wa sal dood.... wil net nog eens kijken en dan uit lijden verlossen maar hij bewoog nu al helemaal niet meer. Nu op weg naar de vissenhemel... eehm wc

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:06

heb ik ook wel eens gehad met een van m'n goudvissen! en toen we dachten,, zo die is nu egt dood.. toen gooiden we hem in de w.c. begon die ineens weer te zemmen!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 11:08

ja, dat had ik dus toen ik hem in netje had, dacht eerst dat ik me verbeelde maar hij leefde "weer".
Nu was hij toch echt dood hoor, heb heeel goed gekeken en met het bakje bewogen en hij deinsde gewoon mee met de golfjes die daardoor ontstonden, geen reactie niks meer.
SNIK SNIK mn guppie is dood:P

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:09

ach gossie... R.I.P. Guppie Vriendjes zijn?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 11:32

dank u wel, ik ben er helemaal kapot van, snik snik denk dat ik een uitvaarsdienst ga houden.....

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:35

Lynn_Nikita schreef:
dank u wel, ik ben er helemaal kapot van, snik snik denk dat ik een uitvaarsdienst ga houden.....

ach gossie, veel sterkte met dit grote verlies! Vriendjes zijn?
Afgod

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 11:36

dank jullie wel voor het medeleven

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:37

Tong uitsteken

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:40

hoi hoi
bij ons is er een keer een guppie half opgegeten ze staatrt enzo was eraf en hret hoofd enzo zwom door dus hebben we hem uit zijn lijden verlost en door de wc gespoeld

mvg daphne

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:51

zuurstof tekort

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 16:03

hoe kan dat ineens dan? bak is gewoon schoon en de andere vissne hebben nergens last van

misschein had ik nog mond op mond ademing kunnen geven??

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:06

Heel veel sterkte met dit grote verlies ! Als je er over wilt praten m'n pbbox staat open Ach gut Vriendjes zijn?

Oke nu even serieus ,

Vervelend dat je visje is overleden , ik zou voor de zekerheid de bak even schoonmaken , mischien zit er wel iets in het water en was dit visje als eerste aan de beurt ..

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:06

het schijnt voor een vis de beste manier te zijn om ze in te vriezen als je het beestje humaan wilt wegmaken. dit heb ik van een vriend die veel vissen heeft. dus niet onthoofden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 16:14

ok, volgende vis die stervende is maak ik visstickje van...
ja, ik maak de bak zometeen schoon, zover ik kan zien zwemt de rest nog gewoon door en ook de slakken slijmen nog lekker door de bak heen

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:18

Ga er mee naar de dierenarts Ach gut

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:18

Jaro_Lover schreef:
Ga er mee naar de dierenarts Ach gut

sorry zie nu dat ie inmiddels is overledne
sterkte met dit verlies

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 16:19

jaro_lover bedankt... ik had dierenambulance al bijna gebeld maar helaa skwam alle hulp te laat. ik denk dat doodsoorzaak verdrinking was, zat namelijk erg veel water in die bak

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:26

Voortaan zou je als dr weer één half dood is hem in een beker/bakje water doen en dan gewoon in de vriezer zetten. Door de kou gaan ze in een slaap waarna ze gewoon dood vriezen. Wel een bakje die je met vis en al daarna weg kan gooien uiteraard Knipoog

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:37

hildetc schreef:
het schijnt voor een vis de beste manier te zijn om ze in te vriezen als je het beestje humaan wilt wegmaken. dit heb ik van een vriend die veel vissen heeft. dus niet onthoofden.

Mmm klinkt in mijn oren heel vreemd... ik bedoel dat gaat langer duren dan dat zijn kopje eraf wordt gehakt... want dan is het: hak en dood... toch?

En als je hem invriest is het eerst wachten in een donkere diepvries tot hij het koud genoeg heeft Tong uitsteken alvorens hij gaat slapen Tong uitsteken en dan gaat ie uit puure ellende slapen... en wat dan? moet je dan wachten tot al het water in het bekertje bevroren is? want anders is hij misschien alleen aan het slapen, en als je hem uit de diepvries haalt en weg gooit gaat hij dus stikken?

En wat als je het visje inderdaad invriest? Ik heb op National Geographic ( Koe jep ik ben een nerd Bloos ) dat beesten zoals kikkers en visjes een heel inginieus beschermingsmechanisme hebben waardoor ze een dergelijke invriesperiode zelfs kunnen overleven... of was dat puur en alleen voor een bepaalde soort Nerd mmm geen idee... Tong uitsteken maar ik zou dan toch eerder vragen of iemand mijn vis kan onthoofden Koe

Anyway: rip, en sterkte voor de andere visjes die met dit verlies moeten leren leven (of ook dood gaan Knipoog het is maar net wat ze willen Knipoog )