Meer Baardagamen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Meer Baardagamen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 11:57

Hallo,
Wij hebben sinds een jaar of 4 een baardagaam genaamd Bull. Een mannetje met een lengte van neus tot staart van ongeveer 45 centimeter. We hadden hem eerst met een vrouwtje samen, maar deze is helaas na ziekte en lange verpleging overleden...
Hij is nu best alleen heb ik het idee maar we zijn er nog niet over uit of we een nieuwe vrouw voor hem zoeken, aangezien hij met paren heel hardhandig is en hij is best groot. Het vorige vrouwtje heeft hij flink toegetakeld...
Hij loopt dagelijks ruim een uur los in onze kamer.

Zijn er meer mensen hier met een baardje? Ik heb verder geen specifieke vragen ofzo, maar ben gewoon benieuwd naar wat anderen hebben...

Nickeltje

Re: Meer Baardagamen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 13:21

Hier even wat foto's:

Pogo en Bull samen
Afbeelding

Bull:
Afbeelding

Close up:
Afbeelding

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:59

Ik zou er mee uitkijken. Baardagamen zijn erg territoriaal gericht. Heb vaak meegemaakt dat als er meerdere (2 a 3) baardagamen bij elkaar zitten, 1 het onderspit moet delven....vaak eet de dominante dan al het voer op, zie je de onderdanige steeds magerder worden, en ze worden hardhandig aangevallen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 16:00

Man en vrouw gaat over het algemeen goed toch, als het terrarium groot genoeg is tenminste?

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:17

Nickeltje schreef:
Man en vrouw gaat over het algemeen goed toch, als het terrarium groot genoeg is tenminste?

Ja dat is dus zo moeilijk te zeggen, het moet ook klikken. Sommige stelletjes kunnen het goed vinden met elkaar, anderen kunnen elkaar wel 'schieten'.
Je zou het eens op proef moeten proberen, als dat mogelijk is.
Het heeft idd ook wel met de grootte van je terrarium te maken, hoe groter het terrein hoe minder territoriumdrift.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 16:37

Ja...
Dat klikken snap ik... Daarom vind ik het ook heel moeilijk. Bij een dierenwinkel is kopen ook echt kopen en straks zit ik met een vrouw waar het dus niet mee klikt en die hij beschadigd...
Heb hem net nog eens na gemeten en hij is 46 cm lang. Naar mijn idee zou en vrouw voor hem minstens even groot moeten zijn zodat ze hem wel kan weren op zijn minst...

Meest makkelijke zou zijn hem dus alleen te laten, maar ik heb steeds vaker het idee dat als ie los loopt, hij heel erg naar iets zoekt en hij zit ook steeds te kopknikken enzo...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:38

yes hier 3 baardjes Haha!
waarvan er 1 waarschijnlijk zwanger is Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 16:39

Dat is gaaf!!!
Ons vrouwtje heeft 1 keer een nest gehad met 16 eieren. Een kennis zag het wel zitten om er een aantal uit te broeden en daar kwamen heel erg schattige baardjes uit...
Spannend!!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:59

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 19:09

Wat een mooi droppie Sunshine!! Mooie kleuren!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:50

Nickeltje schreef:
Ja...
Dat klikken snap ik... Daarom vind ik het ook heel moeilijk. Bij een dierenwinkel is kopen ook echt kopen en straks zit ik met een vrouw waar het dus niet mee klikt en die hij beschadigd...
Heb hem net nog eens na gemeten en hij is 46 cm lang. Naar mijn idee zou en vrouw voor hem minstens even groot moeten zijn zodat ze hem wel kan weren op zijn minst...

Meest makkelijke zou zijn hem dus alleen te laten, maar ik heb steeds vaker het idee dat als ie los loopt, hij heel erg naar iets zoekt en hij zit ook steeds te kopknikken enzo...

dat kopknikken betekend niet dat hij wat zoekt. Dat is gewoon dominant gedrag. en het zoeken zal wel nieuwsgierigheid zijn.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:55

kopknikken betekend dat hij geil is Tong uitsteken

dan word de baard ook helemaal pikzwart

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:24

bij ons op school lopen ze ook wel eens te kopknikken.. terwijl er dan een vrouwtje in het terrarium zitten... en de mannetje doet dit ook tegenover mannen.... jah als de baard zwart wordt dan zijn ze geil... maar ze lopen ook wel eens zomaar met hun kop te knikken...

en een baardagaam kan ook naar jou zoeken of naar een leuk plekje... heb zijn beesten die super grappig zijn en ook sociaal.. en ook van dat ik loop achter je kont aan gedrag hebben..

hahah een keer op tv gezien... was toen bij iemand thuis die allemaal spinnen had, maar ook een baardagaam... hij had de baardagaam laten zien maar door de camera en dat hij het druk was om de rest van zijn verzameling spinnen te laten zien vergeten zijn terrarium goed dicht te doen.. en letterlijk nog maar een paar tellen later was de baardagaam uit het terrarium en zo naar zijn baas gewandelt en daar stond ie dan naast zijn baas.. echt heel erg grappig om te zien...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 14:32

Bull loopt elke dag los in dezelfde kamer en meestal valt hij na een half uur in een donkere hoek stil en zetten we hem weer terug in z'n bak tot ie er eventueel weer uit wil...
Maar de laatste 2 weken loopt regelmatig meer dan een uur rond te hollen en te klimmen tegen de muur op en tegen mn rieten kastje op en blijft maar druk doen... Het is zo'n duidelijke verandering in zijn activiteit dat ik me daarom dus een beetje afvraag of ie op zoek is naar een partner...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:34

Mijn vriend heeft een (jonge) baaragaam.. hij had 2 mannetjes, helaas is er eentje overleden (hij bleek last te hebben van wormpjes, veel aan gedaan, maar mocht niet baten ) dus nu heeft hij er nog 1.. eigenlijk heeft hij geen naam..

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:29

Wij hebben er nog 2, een mannetje van 54 cm lang, en een vrouwtje van ongev. 45 cm lang, zij mist helaas alleen een paar teentjes en een stukje staart.
We hebben ze overigens met alle toebehoren te koop. We geven ze te weinig aandacht, en dat is zielig. Mocht je dus geinteresseerd zijn, ze kosten met alles erbij, terra, voederdierenbakken, lampen, uv lamp, stenen, lianen enz.enz. 250 euro...

Afbeelding

en

Afbeelding

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:31

Mijn broertje heeft er 2. Knipoog
Ze heten Sparrow en Jill, ook al weten we niet wat voor een geslacht ze zijn. Clown

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:24

LimaGentle schreef:

hij hoeft niet altijd 'geil' te zijn....is gewoon dominant. Gebied afbakenen bijvoorbeeld.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:30

Marye78 schreef:
LimaGentle schreef:

hij hoeft niet altijd 'geil' te zijn....is gewoon dominant. Gebied afbakenen bijvoorbeeld.

ik zeg ook niet altijd.. maar wel vaak Knipoog iig bij die van mij.. zijn echt geilbakken haha

hier ff een aantal foto's van mijn baardjes..
dit is nelis
Afbeelding
dit is baby.. een yellow.. alleen hier ging ze bijna vervellen
Afbeelding
en dit is pluisje samen met mijn hond Haha!
Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:29

Wat een mooie baardjes heeft iedereen!!
Yavanna: mooi aanbod, maar wij zijn, als we er eentje bij willen, alleen op zoek naar een groot sterk vrouwtje... Ze zijn wel heel mooi!

Leuke foto van dat baardje met die hond!! Mijn boxer is heel erg bang van Bull en een andere hond zou hem het liefste vermoorden, dus we houden hem weg bij onze honden...

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:52

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:54

wij hebben ook een baardagaam,
Maar je kan wel 2 baardagamen in 1 terrarium doen alleen het moet wel echt een mannetje en een vrouwtje zijn want 2 mannetjes gaan wel echt vechten totdat er eentje dood is Verdrietig

wij hebben dat altijd gehad een mannetje en een vrouwtje in 1 terraruim, maar laatst is er eentje doodgegaan en we nemen er nu nog geen nieuwe bij.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:55

ik heb nu geen foto's op me computer staan die zal ik zometeen even maken Knipoog

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:49

Hier dan de foto's Pling

Afbeelding
1tje helemaal
Afbeelding
close up
Afbeelding
cose up
Afbeelding
close up