aangereden konijn...wie stopt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marye78

aangereden konijn...wie stopt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 00:33

Dit vroeg ik me nou af.
Reden hiervoor is dat ik vanavond langs de weg iets zag liggen, een zwart-wit beestje.
Het beestje viel nogal op door zijn kleur en grootte, en zag er nog helemaal 'goed' uit. Ik ben dus omgedraaid, auto erbij gezet met alarmlichten aan, en er naartoe gelopen. Hoewel ik in eerste instantie aan een Jack Russel dacht (ivm de grootte!) bleek het een konijn te zijn. Leek net of hij gewoon sliep met zijn ogen open, vachtje nog helemaal netjes, nergens wondjes of bloed, en die oogjes keken me aan, leek het wel. Voorzichtig tegen aan getikt, maar geen beweging....
Heb de dierenambulance gebeld. Gelukkig klonk die man erg geinteresseerd (heb wel eens anders meegemaakt helaas...) en vroeg echt waar het precies lag, kenmerken in de buurt (doorgaande autoweg tussen weilanden), of het beestje echt dood was etc etc.
Op het laatst vroeg hij of ik het konijn op kon pakken en veilig kon wegleggen zodat het niet platgereden zou worden. Dat vind ik dus nogal eng, een dood dier aanraken, maar heb me overmand en hem voorzichtig tegen de stoep gelegd....maar zo eng, voelde echt allemaal botjes kraken....zo gaaf als hij er van buiten uitzag, zo kapot was hij waarschijnlijk van binnen....maar goed, ze zouden een ambulance sturen.

Maar wat ik me later nou afvroeg, volgens mij zijn er maar weinig mensen die stoppen als ze zo'n dier zien liggen. De dierenambulance reageerde ook nog best verrast, dat ik belde, komt dat niet vaak voor? wat doen jullie??

tessyke

Re: aangereden konijn...wie stopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:36

ik stop altijd voor een dier
zelfs als het al dood is en ik heb mijn rijlaarzen aan duw ik ze naast de baan

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:40

Ik stop zeker weten !
Werd al gek toen er bij mn vader een musje onder de auto vloog !
Ik woon aan een drukke weg en keek uit het raam toen ik een soort
"file" zag !
Daar lag een meerkoet op de weg ,op zijn rug, te spartelen...
Hij was aangereden ,iedereen week er voor uit , maar NIEMAND
nam de moeite even uit te stappen !
Ik ben naar beneden gerent heb hem gepakt/gevangen even meegenomen naar huis en toen hij drukker werd bij de sloot terug gezet !

Ook was hiervoor eens een kat aangereden .
Het beestje was al dood en het sneeuwde,
Ik en mijn zusje de Dierenambu gebeld en die zouden komen...
Ik in rep en roer naar beneden op mn sokken,
Vergeten we de huissleutels Sigaar
Kon mijn zusje ze gaan halen bij mn moeder en heb ik een uur
in de sneeuw boven die kat gestaan ...

En ik doe het met alle liefde !!
Arme dieren..
Behalve dat ze het makkelijk laten liggen ,
Rijden ze er ook gemakkelijk overheen , of het niks is Ach gut

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:46

Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt maar als ik het al zou zien dat zou ik wel stoppen. Maar als ik op een drukke weg rij en er steekt ineens wat over dat rij ik wel door, om eventueel weer te keren en te gaan kijken.

Vind het veel te gevaarlijk om dat ineens te gaan remmen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:49

ik stop ook, maar de dierenambulance bel ik niet meer. Heb 1x gebeld dat er een hond los over de weg liep, ik moest hem zelf maar vangen en naar het assiel brengen, ze kwamen niet. Dus nee als ik een gewond dier vind breng ik het zelf wel naar de dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:52

ik heb dan geen auto, maar als ik iets zie liggen, kijk ik ook altijd! onze kat is doodgereden, en diegene heeft haar aan de kant gelegd, en de dierenambulance gebeld, dit zou ik zelf ook doen, heb ook al eens een eend in de bosjes zien liggen dood, dan bel ik ook de dierenambulance, het is een dier, dat is toch niet niets? vind het zo gemeen als ze er dan ook nog even lekker overheen rijden.. stoer he? nee vind het ziek..
onze andere kat werd bijna doodgereden ,auto kon net stoppen, hij stapte uit, we wisten niet of ze eronder lag of niet, hij heeft onder de auto gekeken, en is heel langzaam vooruit gereden, ze was gelukkig op tijd weggeschoten, vind dit heel netjes van die man..

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:00

ja ik stop zeker, als het nog leeft dan bel ik de dierenambulance of dierenarts, en als het diertje dood is dan leg ik het in de berm ofzo, want het is ook geen prettig gezicht als je een opengereden dier ziet liggen op de weg..

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:59

Ik zou zeker weten stoppen. Laatst reed ik met mijn moeder en toen zagen we een dode kat langs de weg liggen. Hij was al wel door iemand aan de kant gelegd, alleen was het op een drukke weg waar we onmogelijk zomaar konden stoppen. Maar ik vond het zo'n naar gezicht. Verdrietig

Laatst lag er bij ons in de steeg een dood muisje. Hij lag echt midden op de stoep dus iedereen kon er zo overheen rijden. Ik heb toen uit de garage zo'n grijpstok gepakt en hem voorzichtig aan zijn staartje opgepakt en toen netjes in het grasveld onder een boom gelegd.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:14

ik heb snachts een keer omgedraaid en er nog eens overheen gereden, ik moest wel, de gehele achterkant van het konijn was plat,
ik gruwelde van mijn daad, maar ik weet dat het zo beter was, het was midden in de nacht, en ik weet zeker dat de dierenambulance niet , of pas heel laat , was gekomen, nu heb ik het beestje uit zijn lijden verlost op een snelle manier.
akelig was het wel, heb de hele dag met een draai in mijn maag gezeten,maar het was op dat moment het beste dat ik voor het zwaar gewonde beestje kon doen,

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:38

Ook ik zou stoppen. Zeker weten! Ook al is het dier al dood, je kan iig voorkomen dat het helemaal wordt platgereden.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:46

heb op aruba gewoond,daar worden honden met regelmaat aangereden,heb als meest bizarre voorval, een herder die aangereden was,maar nog leefde (achterpoten verlamd en ingewanden goed beschadigd) van de middellijn moeten afhalen.Hij lag daar maar te spartelen tussen de rondrijdende auto's en naar de dierarts gebracht.(hond werd direct afgemaakt)

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:49

Ik stop er ook voor.
Een paar jaar geleden reed ik met mijn brommer in de polder en ineens schoot er een konijn uit de berm. Kon hem niet meer ontwijken en ree hem aan. Ben gestopt en het dier leefde nog. Ik huilen en het dier op schoot en naar huis. Onder weg naar huis heeft hij heel mijn broek onder geplast. Bij thuis komst was het diertje toch overleden. Ik vond het zo erg! Mijn vader zij waar laten we hem? Ik wilde hem begraven! Ben toen samen met pa naar een plek bij ons in de wijk gegaan om hem in de bosjes te begraven. Het was al wel 2 uur s`nachts. Achter af kan ik er wel om laggen om dat begraven. Wie doet zo iets midden in de nacht met pa? Nou ik dus!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:55

..
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 05-12-22 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:55

Als het veilig kan stop ik direct, anders een eindje verder. Vind ook dat ik daar wel verplicht toe ben

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:33

Nou, ik kijk echt toch eerst naar mijn eigen veiligheid. Als ik op een drukke weg rijd, en ik zie iets liggen ga ik niet op de rem staan, no way. Als het dier toch al dood is, ga ik niet mijn eigen leven op het spel zetten om hem in de berm te schuiven.
Zelfde als ik een dier voor de auto krijg, laatst had ik bijna een konijn ervoor, maar het was 's avonds laat -> niemand op de weg dus dan ga ik wel in de ankers. Maar als ik op de snelweg of doorgaande weg iets voor de auto krijg, dan is het jammer maar helaas, maar dan rijd ik door. Ben gek op dieren, en zou er ook echt wel kapot van zijn, maar ik kan niet voor dat ene dier op de remmen gaan staan met het risico dat auto's achter mij op mij knallen.
Echter, als ik langs een rustige weg een dier zie liggen wat duidelijk nog niet dood is, dan kijk ik wel of ik kan remmen, auto aan de kant kan zetten en wat voor het dier kan doen. Maar net wat ik zeg, mijn eigen veiligheid gaat voor Lachen

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:38

Wij stoppen altijd, ze moeten van mij! We stoppen ook als dr iemand voor ons een meest aanrijdt en zelf door rijdt, stel je voor dat het nog leeft.. ik kna het dan niet over mn hart verkrijgen om zo'n beestje daar laten te liggen creperen. Als je een mens aanrijd rij je toch ook niet door? ( uitzonderingen daar gelaten.)

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:45

Met pap en mama in de auto naar opa en oma, een landweg precies door enorme landrijen heen, in het donker,..

Schiet me dr toch een hertje voor de auto, en nog een..!! Een ree met een jong kalfje erbij...!!

In de volle rem, met piepende banden, stonden we stil, haaks op de weg, groot licht op de landerijen gericht, zie ik ze weghupplen, voor de kolampen uit.

Was een mooi uitzicht uiteindelijk, maar gelukkig dat we niet de moeder hebben geraakt... Boos!
Anders was het kalfje kansloos, of je moet hem gaan vvangen in het donker.. Vork

Ik stop altijd, als ik een dier zie liggen, kan ik niet meer uitwijken oke, dan is het anders, ik breng mezelf niet in gevaar, en zeker niet met mijn zusje of een vriendin in de auto..!

Maar stoppen nadat ik ee dier heb aangereden..ALTIJD. Zelfs op ee drukke weg kun je stoppen.
Wat een uitkomst die alarmlampen.. Haha!

Groetjes

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:46

zag een keer een duifje lopen en 3 katten achter hem aan.....eerst alle katten wegjaagd. Mijn vriend opgebeld (moesten naar een verjaardag) want die moest de duif vangen.
Vriend boos vond eigenlijk ook eng hup duif in de kattenmand en dierenambulance gebeld. Die kwam hem gelijk halen.

Heb een keer musje doodgereden hij kwam tussen mijn sterwielen die heb ik in mijn helm gedaan en op stal hoopte ik dat hij nog leefde maar helaas........flinke zitten janken op die brommer

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:05

ik zou zeker stoppen,
wat voor dier het ook is ...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:11

crossmonster schreef:
ik heb snachts een keer omgedraaid en er nog eens overheen gereden, ik moest wel, de gehele achterkant van het konijn was plat,
ik gruwelde van mijn daad, maar ik weet dat het zo beter was, het was midden in de nacht, en ik weet zeker dat de dierenambulance niet , of pas heel laat , was gekomen, nu heb ik het beestje uit zijn lijden verlost op een snelle manier.
akelig was het wel, heb de hele dag met een draai in mijn maag gezeten,maar het was op dat moment het beste dat ik voor het zwaar gewonde beestje kon doen,

Wow dat lijkt me echt erg om te doen ja! maar op zo'n moment is dat het beste! Je hebt het dier uit zijn lijden verlost en dat is beter dan hem uren pijn te laten lijden.

Ik stop ook altijd voor dieren.
Je ziet soms ook van die mensen die express duiven ofzo willen aanrijden. Dan word ik zo ontzettend kwaad. HOE KAN JE?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:38

ik ben zo blij dat diegene die mijn kat heeft doodgereden, is gestopt haar aan de kant heeft gelegd, en de dierenambulance heeft gebeld. ze hadden wel foto's van haar gemaakt, en lieten die zien, maar ik wou haar toch zelf zien, anders loop ik met het idee rond, mischien was ze het toch niet.. (toch wel vaak gehad als er een cyperse kat liep) en als ik dan een kat had aangetroffen die helemaal plat oid was, zou ik daar niet vrolijk van worden, nu had ze alleen een heel klein wondje op haar slaap, en verder was ze niet beschadigd..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:41

als ik een rijbewijs gehad zou hebben zou ik hoogtwaarschijnlijk wel stoppen, vind het altijd zo;n vreselijk gezicht van die dode dieren op de weg..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:43

Dat ligt eraan.... je hebt het wel mooi geschetst, maar wij reden een keer over een weg richting Hengelo een dikke drukke 80km weg waar volop mensen rijden. Ik zag iets vliegen/lopen/rennen en wij hobbelden er overheen.. ik weet niet of het nou beest was of niet, maar langs zo'n weg kan je niet stoppen. Dan breng je andere mensen in gevaar.

Maar op wegen waar het rustig is en waar niet 100en mensen rijden stop ik uiteraard of waar ik netjes naast de weg kan parkeren. Laatst ook dacht ik een kat te zien liggen ben terug gereden, maar gelukkig was het een langwerpig stuk karton.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 16:21

Gelukkig, de meesten stoppen ook Lachen
Maar zoals hierboven gezegd wordt, inderdaad als het druk is op de weg stop je natuurlijk niet ineens vol in je ankers....
Maar hoewel dit een autoweg is, was het heel rustig, en op het moment dat ik langs het konijn reed, was ik helemaal alleen. Heb dus gewoon netjes gekeerd en teruggereden, en toen met alarmlichten auto in de berm.

Ben ook wel benieuwd of de dierenambulance is gekomen, en of dat lang duurt.....die man klonk wel heel serieus, maar je hoort ook vaak verhalen over de dierenambulance dat ze gewoon niet komen of pas een dag later ofzo.
Hij vroeg ook of het een tam konijn was. Zouden ze bij een wild konijn dan niet komen?
Dit was wel een heel mooi konijn (volgens mij een soort vlaamse reus) en dat heb ik ook gezegd.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:24

Ik stop ook voor zo een dier! Ja
Laatst, naja inmiddels tijdje geleden, overreden poes gepakt. Maar dat beestje leefde nog.. Nog hardstikke jong katje..
Is uiteindeiljk in de auto wel overleden.. Verdrietig