Poes 5mnd die plast in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bambi76

Poes 5mnd die plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:11

Iemand enig idee waarom ze dat doet?
De bak is gewoon schoon.
Ik heb d'r samen met nog een poes is een volle zus, met die ander heb ik geen problemen, maar deze gaat nu elke keer op het kleed in de huiskamer zitten plassen.

Is hier een oplossing voor anders moet ze maar echt gaan uitkijken naar een ander huis.

Billy

Re: Poes 5mnd die plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:13

Misschien moet ze krols worden?

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:17

Doet ze het nu echt alleen maar op het kleed?

Het enige wat je volgens mij kan proberen is het kleed weghalen. De geur blijft toch hangen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:20

Kleed weghalen idd en een aparte kattenbak speciaal voor haar erbij halen. Veel katten delen ze niet graag.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:21

Kan zijn dat ze krols moet gaan worden daar heeft ze wel de leeftijd naar, maar dan nog.
Ik heb vaker katten gehad eigenlijk mijn hele leven al, en er is er nog nooit 1 voor zhaar krolzigheid in huis gaan plassen. Dat waren dan wel altijd raskatten dit zij HTK katten.

Ik ben niet van plan mijn huis anders in te gaan richten voor een kat.. Bloos
Ik heb speciaal spul om het schoon te maken...maar goed ondertussen verziekt ze het toch dus een nieuw kleed zit er wel in denk ik..

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:21

Misschien even urine na laten kijken door de DA

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:24

Kan ook een dominantieprobleem zijn. Misschien delft deze poes het onderspit bij haar zusje en probeert met geursporen haar terretorium af te zetten.
Een tweede eigen kattenbak op een andere plek kan een oplossing zijn.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:26

Heb ik ook aan zitten dneken, maar ik heb een wit kleed dus als ze evt. een blaasontsteking heeft zou er ook sporen van bloed in moeten zitten en dat zou wel opvallen op een wit kleed denk ik...
Of moeten denken aan niergruis oid? Kunnen ze dan ook dit gedrag vertonen?
Mijn ouders hebben wel katten met pkd, maar ook die gingen niet in huis plassen...

Ik denk ook zelf dat het bij haar een gedragsprobleem is...
Als ik nl thuis ben zie ik aan haar gedrag dat ze eigenlijk naar de bak moet maar rent dan naar de huiskamer dan hoef ik haar maar achterna te lopen en aan te kijken en dan rent ze naar de bak toe...
Maar als ik lig te slapen of niet thuis ben, heeft ze vrij spel..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:28

Dan denk ik ook meer aan een gedragsprobleem als ik het zo lees. Bij een blaasonsteking zit niet perse altijd bloed hoor, en bij gruis of stenen gaan ze mini plasjes doen, dan zie je echt dat ze pijn hebben bij persen.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:30

Ik denk zelf ook aan gedsragsprobleem. Maar ja...hoe krijg je dat opgelost, zelf denk ik dat ze dan miss beter af is bij iemand anders..
Zou een sterilisatie kunnen helpen?

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:32

Kun je haar niet tijdelijk, met een eigen bak, in een aparte slaapkamer doen? Dat ze overdag, als jij er niet bij bent, niet in de huiskamer kan komen.
Dan went ze eraan dat ze het op die bak moet doen.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:42

Ik heb niet een heel groot huis.
Dan zou ik haar op het halletje moeten "opsluiten" of in de badkamer...maar daar kan ik de bak niet laten staan..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:51

eerst uitsluiten of het niet medisch is, extra kattenbak er bij en wat jij schoon vindt hoeft je poes nog niet schoon te vinden wat de bak betreft.Lachen Sommige poezen zijn heel kieskeurig namelijk, ik had er eentje die echt niet op de bak ging als er net een andere was geweest, ik bleef scheppen! Haha! Het soort grit kan ook nog uitmaken, wat gebruik je?
Er is ook een site waar je terecht kan met gedragsproblemen : www.kattengedragstherapie.nl misschien kun je het probleem daar voorleggen?

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:54

Las ik met de bak bezig ben komt ze vaak ook aangerent en gaat dan voor me neus zitten plassen.
Ik gebruik litter pearls.

Bedankt voor de link zal eens kijken.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:02

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:08

Probeer eens wat gewoon zand bij in de kattenbak te doen. Dat helpt bij mij ook. Mijn ene kat gaat enkel in de kattenbak als ik er gewoon zand op leg. Doe ik dat niet, dan doet ze ook gewoon in de kelder.

Probeer het ook eens. Misschien werkt het bij jou ook wel.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 14:06

Ik ga in ieder geval vanavond weer andere steentjes erin gooien.
Ze graaft ook altijd, ze verraad zichzelf want mijn kleed is van schapenwol en doordat ze graaft liggen er allemaal vlokken..
Dan weet ik alweer hoe laat het is...

Het was een tijdje over, maar nu is het al een paar dagen achter elkaar raak..

Ik ga die links eens bekijken...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:06

litterpearls zijn toch die witte siliconen korrels? ben er niet zo kapot van en mn katten ook niet, ik gebruik Javeme klontvormend fijn grit vergelijkbaar met dat spul van de C1000.

Als jouw kat al aan komt zetten als jij met de bak bezig bent en dan gelijk gaat plassen dat zegt mij al genoeg, ze vind het dus niet schoon genoeg of ze wordt misschien door je andere kat niet toegelaten op de bak als jij er niet bij bent. Knipoog Dat moet je dus even uitvlooien, alle kans dat als je ander grit gebruikt en andere bak erbij zet het plasprobleem ook over is...

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 14:18

Ja dat klopt. Ik vond het wel fijn, maar ga vanavond weer anders grit erin doen, waar je dus klontvorming krijgt bij de urine plekken in de bak..
En maar een 2e bak voorlopig. MIsschien in allebei de bakken wel verschillend grit, ik denk anders dat die andere ook op de nieuw bak gaat en dan zit je denk ik nog met hetzelfde probleem?

Heb al zitten denken om de voerbak maar op het kleed te zetten..misschien dat het helpt...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:35

je zou voorlopig 2 bakken met 2 soorten grit kunnen proberen en dan kijken wie waar op gaat. Het kan gebeuren dat ze allebei op het nieuwe grit gaan en dan weet je genoeg, dan zul je die litterpearls eruit moeten gooien. Komt vaker voor hoor, mijn collega wilde ook dat grit wat ik heb proberen en heeft ook 2 bakken, afijn, die katten wilden niet meer op het oude grit en alleen nog maar de nieuwe Lachen.

Maar katten zijn nou eenmaal eigenwijze eigengereide wezens met een eigen mening en humor... Clown

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 14:44

Ja ik weet het. Maar heb hiervoor nooit "lastige" katten gehad, maar toen had den we altijd raskatten en nu met HTK katten die hebben ineens allemaal "eisen".

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:32

Sorry maar hoe vervelend het probleem ook is, die vergelijking gaat nergens over.

Ik verwacht met ander grit dat het over zal zijn.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 16:07

Het is ook niet serieus bedoeld zal er voortaan een Knipoog bijzetten...

Ik denk dat het niet opgelost is door alleen ander grit, want hiervoor gebruikte ik ook ander grit en toen deed ze het af en toe ook.
Ik denk dat eenze ook en ex-poes gaat worden wilde eerst wachten tot na de eerste krolsheid, vind ze nu nog zo jong( ze komen verder niet buiten), maar is misschien ook wel beter.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:46

ik heb ras- en HTK katten maar er is echt geen verschil hoor in gedrag, kat is kat en of het een raskat is of niet dat maakt niet uit, ze benne allemaal even eigenwijs. Clown

Zorg dan (als je denkt dat het niet aan het grit ligt) dat je nu een ander grit neemt als je toen had en nu hebt, dan kun je dat uitsluiten. Probeer dat superfijne klontvormende grit van de C100 dan eens, kost geloof ik 3,69 voor een doosje van 6 liter, dat moet te doen zijn toch?

Ze kan nu al geholpen worden overigens hoor, er zijn zelfs kittens die al geholpen worden, overleg dat maar met je dierenarts.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:48

blaasgeruis?