hond niet zinderlijk na 1 jaar??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

hond niet zinderlijk na 1 jaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 09:50

pff
gaan we weer.

ik heb nu sinds april afgelopen jaar een mathese.

heeft nogal wat meegemaakt,waardoor het een bang hondje is,of eigenlijk was

want het gaat nu al een hele tijd goed.

vanmorgen, komen uit bed, vrolijke hond,gaat wat drinken
ik loop naar de hal, pak de riempjes, ik draai me om, doe het riempje bij ene hond om,draai me om,zit madame daar alweer te pissen

en niet stoppen alles eruit pissen.
heb dr in de douche gzet,want ik kon weer eens gaan dweilen

ze piest zo vaak in huis,ze gaan 4 x per dag uit, en dat is genoeg
maar zodra we naar de deur toelopen,en ik til dr niet op tot aan de lift, heeft ze voordat we bij de lift zijn alles al uit geworpen

ik ben het na bijna een jaar wel heel erg zat! en begin eerlijk gezegd mijn geduld te verliezen

het helpt niet om te negeren,of dr bek er door heen te halen, ze blijft het doen.

ik ben het gewoon zo zat nu, ik weet niet meer wat ik moet doen,

ik heb haar nu mar in de bench gedan,omdat ik nu gewoon sta te koken

het ging een kleine maand goed,en het begint weer

ze is helemaal gezond, niet bang,alles onderzocht, geen idee wat er mis is?

wie ow wie heeft voor mij de gouden tip?

ik wil dr namelijk niet weg doen,maar dit is gewooon niet leuk meer.

Billy

Re: hond niet zinderlijk na 1 jaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:53

Ik zou ook van angst gaan pissen als ik bij een ongelukje met mn neus dr door werd gehaald Lips are sealed
Het hondje is bang en voelt donders goed dat je boos bent, en plast daaro van angst of van onderdanigheid.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:54

even een stipje mijn vriendin heeft nl een jacky die dus niet zindelijk te krijgen is.. al blijf je een uur buiten lopen in huis doet ze het zo weer! en ze doet het wel achter het huis maar net zo makkelijk binnen. ik zeg steeds geduld blijven hebben maar ja .. is wel moeilijk op die manier..

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:56

denk dat je het het beste kan negeren,en gewoon als een ze het buiten doet laten merken dat je er erg blij mee bent,en dan belonen.
Waarom zou je haar niet gewoon blijven optillen als het probleem zo verholpen is?
Veel succes met haar,en niet opgeven hoor.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:59

Citaat:
ze gaan 4 x per dag uit, en dat is genoeg

Tja, blijkbaar is dat dus niet genoeg.

Citaat:
ik heb haar nu mar in de bench gedan,omdat ik nu gewoon sta te koken

Grote kans dat dit hondje gewoon bang van je is geworden. Het lijkt me dat je jezelf al flink op haar heb afgereageerd.

Ik zou meer werken met belonen en niet meer straffen. Dus belonen als ze het buiten doet. Je moet dit hondje vertrouwen in jou geven.

Waarom ga je niet eens naar de Dierenarts. Die weten voor vele problemen vaak hele simpele oplossingen.
Een hondje wegdoen omdat ze binnen plast zou ik zelf nooit doen.
En je had het kunnen weten als je een "probleem"hondje in huis haalt dat niet alles naar wens zou verlopen.
Ik zet probleem tussen haakjes, want ik vind dat er geen probleemhonden bestaan. Alleen probleembaasjes. Niet één hond word namelijk als probleemhond geboren of ze moeten ernstige afwijkingen hebben.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:34

een bench is geen strafhok en 4x uitlaten is niet genoeg voor je hondje. ik zou ook even naar de DA gaan om advies te vragen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:47

Goh dit lijkt ons oude hondje wel(ook een maltheser)
Het is een ramp eerlijk waar.
Die van ons plaste het hele huis onder zelfs op mn bank.
Op een gegeven moment stond het laminaat er krom van.
En zij ging iets van 6 keer per dag mee uit.
Dan kwam ik binnen na een wandeling en dan ging ze zo in de gang zitten pissen of ze ging op de bank zitten om daar vervolgens te pissen.
Dit heeft bijna 3 jaar bij ons geduurt en toen was ik het helemaal beu.
We zijn vele malen bij de DA geweest en deze kon niks vinden.
Ik heb haar de deur uitgedaan.
Degene die haar nu heeft kan haar ook niet zindelijk krijgen maar neemt dit voor lief.
En de mensen die het zielig vinden dat je zo'n hond dan wegdoet hebben waarschijnlijk nog nooit een nieuwe bank of laminaat hoeven te kopen Knipoog
Daarnaast is het ook erg onhygienisch.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 11:25

ik heb haar noiot gestraft,en ik ben ook niet boos op haar geworden.

daarom zeg ik ook, in elkaar timmeren,of met dr neus door de pis halen,heeft toch geen zin.

ik ben niet het probleem,mijn hondje heeft het goed

alleen was ik het vandaag zo zat, dat ze het weer deed, dat ik haar eventjes in de bench heb gezet,om de pis op te ruimen,

deze hond, heeft wat meegemaakt, voordat ze bij ons kwam(ze was toen 16 weken, heel erg bang,en je mocht haar niet aanraken)

dat zal er gegarandeerd iets mee te maken hebben

maar ik wil gewoon dat dit ophoudt

ik wil gewoon een zindelijke hond, waar ik mee kan lopen, zonder dat alles nat is

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:30

Meetje22 schreef:
Goh dit lijkt ons oude hondje wel(ook een maltheser)
Het is een ramp eerlijk waar.
Die van ons plaste het hele huis onder zelfs op mn bank.
Ik heb haar de deur uitgedaan.
Degene die haar nu heeft kan haar ook niet zindelijk krijgen maar neemt dit voor lief.
En de mensen die het zielig vinden dat je zo'n hond dan wegdoet hebben waarschijnlijk nog nooit een nieuwe bank of laminaat hoeven te kopen Knipoog
Daarnaast is het ook erg onhygienisch.

Ik ben zo iemand die het zielig vind, ik heb namelijk volgens jou ook zo'n onzinnelijke hond ( door ziekte is zij incontinent). ik kreeg haar toen alles in mijn huisje nieuw was, bank houten vloer alles.
maar het verschil: ik neem het voor lief, want ik heb gekozen voor haar. Dan maar een paar keer dweilen op een dag, neem ik voor lief, want het is verder een schat van een hond!

ontopic: Nooit je hond met zijn neus door zij/haar eigen behoefte halen, beestje is waarschijnlijk gewoon bang voor je.
4x per dag uit laten genoeg, schijnbaar niet. probeer het is als je ze meer uit gaat laten, wie weet helpt het wel. Niet meer straffen door in de bench te doen, een bench is geen strafhoek, maar moet een fijne plaats zijn voor de hond!
Succes!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:36

timokyana schreef:
Niet meer straffen door in de bench te doen, een bench is geen strafhoek, maar moet een fijne plaats zijn voor de hond!
Succes!

Iedereen gebruikt een bench op zijn manier.
De een om een hond in te vervoeren,de ander om het beest rustig te houden en de ander om het dier even te straffen.
Ik heb mijn bench ook gebruikt voor als mijn hond stout was zij daar even kon "nadenken"
Ik ben namelijk van mening dat je een hond beter even alleen kunt zetten als dat je in een woedeaanval hem een klap verkoopt.
En als onze hond iets gedaan had wat fout was hoefde ik alleen maar hok te zeggen en ging ze zelf de bench in.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:37

in mijn visie is dat niet de achterliggende gedachte voor een bench. Wat deed jou hond als hij niet gestraft was dan met de bench? (dus volgens jou was de bench een strafhok?)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:43

timokyana schreef:
in mijn visie is dat niet de achterliggende gedachte voor een bench. Wat deed jou hond als hij niet gestraft was dan met de bench? (dus volgens jou was de bench een strafhok?)

Nou niks,gewoon bij uit de buurt blijven.
Die bench stond in de keuken puur voor het geval dat de hond iets zou doen maar niet zodat hij er in zou slapen of rusten of iets.
Daar had ze der mandje voor.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:18

Ik ben het met timokyana eens.
Je hebt voor haar gekozen. Dan dweil je in mijn ogen maar wat vaker op een dag.

Dan had je een pup uit een nestje moeten nemen en zelf op moeten voeden.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:25

priscilla schreef:
even een stipje mijn vriendin heeft nl een jacky die dus niet zindelijk te krijgen is.. al blijf je een uur buiten lopen in huis doet ze het zo weer! en ze doet het wel achter het huis maar net zo makkelijk binnen. ik zeg steeds geduld blijven hebben maar ja .. is wel moeilijk op die manier..

Ik heb nu 3 maanden ook een jack russel( ze is nu bijna 5 maanden oud). Als we haar uit gaan laten plast ze keurig op de adaar voor bestemde uitlaat plaats. Helaas doet ze t ook nog steeds erg makkelijk in huis. Ze plast ook in haar bench en in haar mandje en gaat er ook gewoon inliggen!! Ik hoop dat dit gedrag snel overgaat want t is gewoon vervelend. Voor de rest hebben we echt een super hondje aan haar maar t is wel een echt smerig wijf Haha! !

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 16:22

Silence schreef:
Ik ben het met timokyana eens.
Je hebt voor haar gekozen. Dan dweil je in mijn ogen maar wat vaker op een dag.

Dan had je een pup uit een nestje moeten nemen en zelf op moeten voeden.

deze hond komt bij een oude demente vrouw vandaan,die er niet voor kon zorgen
daarom hebben wij deze zorg op ons genomen
de hond is veel verbeterd,

en nu doet dit probleem voor, ik wil dit graag oplossen

dus geen verhalen hoe of wat,maar tips voor de echte oplossing

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:26

pff ik volg even het topic, mijn hond is een half jaar en ook niet zindelijk. Wij laten er wel 6x op een dag uit in de hoop dat ze dan niets doet. Probeer der wat vaker nog uit te laten, hierdoor doet die van ons ook haast niets meer.
dus ik bedoel:
eten, 5 minuten er uit uitlaten.
als die geslapen heeft en wakker word, gelijk weer uitlaten.
na het spelen, gelijk weer proberen uit te laten.
al is het maar een plasje bij de boom.
hierdoor worden ze vaak zindelijk. hopelijk help ik je er iets mee, mijnes is bijna zindelijk doet alleen nog wel eens wat in de tuin of als ze heel vrolijk is gaat ze wel eens plassen.
succes.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 16:31

ik denk dat de hond toch een bepaalde angst heeft, omdat het na bepaalde situaties gebeurd (gister bij de trimster geweest) en ik wil het daar wel op steken, maar dat lost het probleem niet op.

we gaan zo neutraal mogelijk met haar om,om haar echt het velige gevoel te geven.

de becnh is bij mij geen vaste plaats, tenzij ik aan het werk ben (sochtends van 9-12)

dus niet gek veel,en daar doet ze niets in, ze heeft haar speeltjes daar,en houdt zich bezig,kom je thuis is ze vrolijk, kom in de hal,en ze piest

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:39

Snackie schreef:
maar zodra we naar de deur toelopen,en ik til dr niet op tot aan de lift, heeft ze voordat we bij de lift zijn alles al uit geworpen

Hoe heb je het in het begin aangepakt om haar zinnelijk te krijgen? Ik vind dit persoonlijk heel belangrijk om te weten, als je iets aan je probleem wil doen. Elk probleem is ergens mee begonnen...

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:51

Meetje22 schreef:
timokyana schreef:
Niet meer straffen door in de bench te doen, een bench is geen strafhoek, maar moet een fijne plaats zijn voor de hond!
Succes!

Iedereen gebruikt een bench op zijn manier.
De een om een hond in te vervoeren,de ander om het beest rustig te houden en de ander om het dier even te straffen.
Ik heb mijn bench ook gebruikt voor als mijn hond stout was zij daar even kon "nadenken"
Ik ben namelijk van mening dat je een hond beter even alleen kunt zetten als dat je in een woedeaanval hem een klap verkoopt.
En als onze hond iets gedaan had wat fout was hoefde ik alleen maar hok te zeggen en ging ze zelf de bench in.

Een hond kan niet nadenken over zijn daden. In de bench zetten heeft dus geen enkel nut voor de hond. Als je woedeaanvallen krijgt als je hondje heeft geplast moet je misschien eens na gaan denken of het daar niet aan ligt. De hond voelt dat heel goed aan en is dus waarschijnlijk gespannen. Dan kunnen ze hun urine laten lopen.
Zou proberen om het uitlaten vaker te doen en op vaste tijden. En er verder proberen minder mee te zitten. Dan wordt het voor jezelf wat aangenamer en grote kans dat je hondje ook wat meer ontspant. Als ze het wel buiten doet heel goed belonen en gewoon optillen als je naar buiten gaat tot de plek waar ze het mag doen. Mijn hondje van 8 maanden is ook nog niet helemaal zindelijk. Als ik haar iedere 2,5 uur uitlaat/ even laat plassen gaat het goed maar anders ook niet. Niet ideaal maar het is niet anders Knipoog

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:11

ook ik heb een hondje van 16 maanden en die moet ik om de 2a3 uur uitlaten anders gaat het ook mis.nu heb ik het advies gekregen om blaastraining te doen.dwz steeds 5 minuutjes langer wachten met uitlaten (heel langzaam opbouwen) om de blaas te trainen zodat ze het langer op kan houden.het wekt tot nog toe wel op af en toe een ongelukje na. ook krijgt ze geen blikvoer meer en ik heb het idee dat dat ook wel scheelt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:14

Misschien heeft ze nierstenen? Kan namelijk, heeft een mopshondje ook eens gehad, en die plaste ook overal. Verder is het hondje misschien nooit goed zindelijk gemaakt, dus misschien kan je daar opnieuw mee beginnen? Het zou idd kunnen dat het hondje wat angstig wordt, maar hoeft natuurlijk niet. Veel succes ermee!
Groetjes, mij

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 21:16

tantjeuh schreef:
Snackie schreef:

Hoe heb je het in het begin aangepakt om haar zinnelijk te krijgen? Ik vind dit persoonlijk heel belangrijk om te weten, als je iets aan je probleem wil doen. Elk probleem is ergens mee begonnen...

euhmm, in het begin pieste ze op het balkon,odat we in een flat wonen, en niet snel beneden kon zijn.
plasje gedaan,beloont, uieindelijk naar beneden gebracht, ,en daar op het gras gezet,beloont met plassen

uitgebreid

maar sinds een maand of 3 kan ik ineens niet meer zonder haar te dragen bij de lift komen,omdat ze al lopende alles verliest

in het begin was ik wel eens: stoute meid! en tild eik haar op, en zette ik haar op het gras waar ze alsnog verder kon,en dan belonen
nu til ik haar maar, want ookal is ze net buiten geweest,neem dr weer mee,en ze piest alsnog voor ze bij de lift is

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 21:17

Pluttersput schreef:
Misschien heeft ze nierstenen? Kan namelijk, heeft een mopshondje ook eens gehad, en die plaste ook overal. Verder is het hondje misschien nooit goed zindelijk gemaakt, dus misschien kan je daar opnieuw mee beginnen? Het zou idd kunnen dat het hondje wat angstig wordt, maar hoeft natuurlijk niet. Veel succes ermee!
Groetjes, mij

hmm ik zal dit eens aan mijn dierenarts voor leggen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:56

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze ergens anders last van heeft. Dus idd, misschien gewoon even langs de DA gaan, misschien heeft ze wel iets Lachen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 21:57

maar warom is het dan een tijdje weg geweest?

ik ga zoiezo al sik eventjes tijd hebt, even de da bellen, just in case