wat te houden in kooi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

wat te houden in kooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 17:27

aangezien mijn hamster alweer bijna aan het einde van zijn leven is ben ik nu aan het denken wat voor beest (of beesten) ik hierna wil (na 10 jaar lang hamsters wil ik toch wel wat anders)..
ik heb deze kooi:

Afbeelding
afmeting: 55 bij 36
2 plateau's
buizen aan buitenkant van de kooi om door heen te rennen
2 huisjes

vrij ruime kooi dus..

het lijkt me mooi om der 2 beestjes in te hebben.
maar wat? weten jullie wat voor beest ik hier in kan houden?
alvast bedankt

xx moon

edit: wel graag beesten die ik handtam kan maken..
Laatst bijgewerkt door Moon op 09-01-07 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: wat te houden in kooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:28

muisjes? Lachen

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:36

Oooh, je hamster is nog niet dood en je bedenkt al wat je met zn huis gaat doen...? Maareh 'woestijnratjes' zijn erg leuk..

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 17:42

Uppojono schreef:
Oooh, je hamster is nog niet dood en je bedenkt al wat je met zn huis gaat doen...? Maareh 'woestijnratjes' zijn erg leuk..

ben een beetje vooruit denkend
ik denk trouwens niet dat mijn hamster er van wakker ligt dat ik daar over denk Clown
Laatst bijgewerkt door Moon op 09-01-07 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:47

muisjes, zijn echt heel leuk.

Heb ook jaren hamsters gehad, een tijdje niks meer daarna.

Nu heb ik 2 muisjes, echt leuk, rennen heen en weer, makkelijk handtam te maken, blijven leuk op je schouder zitten ( of kruipen in je haar Clown )

Mijn kooi is denk ik even groot als die van jou, wel maar 1 verdieping en is ruimte zat.

Dus 2/3 muisjes passen er makkelijk in en zijn echt leuk Knipoog

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 18:03

muisjes lijken mij ook leuk..
maar daar is de rest van de familie niet zo over te spreken.. ze vinden die staarten niet leuk
maarja.. ik ben altijd nog degene die beslist wat er in die kooi komt hè Schijnheilig Knipoog

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:09

Ik denk dat je alleen muisjes in die kooi kan houden.

Ratten, woestijnratjes enz.. moeten in een kooi zitten met een veel grotere afmeting. Daar is deze kooi toch wel echt te klein voor!

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:50

woustijn ratjes
heb ik ook gehad zijn super lief
of muisjes

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:52

Soprano schreef:
Ik denk dat je alleen muisjes in die kooi kan houden.

Ratten, woestijnratjes enz.. moeten in een kooi zitten met een veel grotere afmeting. Daar is deze kooi toch wel echt te klein voor!

Mee eens.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:15

Wat willen jullie allemaal veel beesten proppen in dit kooitje!
Dit is een kooi voor een dwerghamster, voor een syrtje zelfs te klein en dan zouden er wel 3 muizen in passen Bloos!
Gerbils moet je in een kooi zetten zonder tralies en die moeten nog veel meer oppervlakte hebben, dat zijn graafdieren en hier moeten ze wel kans toe krijgen.

Tr3z3l_l0v3r; Spijt me zeer, maar heb jij serieus 2 muisjes in een miniduna zitten? Dan zou ik toch nog maar eens goed gaan nadenken... Je hebt het dier toch voor de lol? (en dan bedoel ik niet alleen je eigen lol maar ook die van het dier Nagelbijten / Gniffelen )

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:20

Goh je mag mijn muizen hebben! Ik vind ze stom, ze stinken :p Maar kheb ze gehad van mn nicht, want die had per ongeluk een nestje Boos!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:13

uh als je mijn kooi klein vind voor die 2 muisjes he Nagelbijten / Gniffelen

Ze passen er 100 x in ofzo. Moeten ze een hele kamer voor zichzelf ofzo hebben dan ?

Weet je wat zielig is, die fokmuisjes met zijn 20en in een kooitje van 30 bij 20 ofzo. Weet niet precies hoe groot mijn kooi is maar ruimte zat voor die beesten.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:46

Voor 2 muisjes vindt ik het ook nog juist gaan, er zijn er die slechter zitten. Maar natuurlijk, hoe groter, hoe beter..

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:27

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:59

Ik weet niet waar je de kooi hebt staan, maar denk je er aan voordat je de beslissing neemt dat muizen stinken?
En dat is denk ik op een slaapkamer toch wel minder prettig...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 01:03

ik heb ze wel op mijn slaapkamer staan en mijn ouders zeggen ook dat ze stinken Haha! Clown
Ruik het zelf niet maar als je ze regelmatig verschoond en raam openhoudt moet dat geen probleem zijn.

In de zomer heb je wel sneller last dat je ze gaat ruiken maar dat is met alle dieren eigenlijk wel zo.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:25

Ik ben ook van mening dat dit hokje te klein is voor muizen. Ik heb er zelf 6 gehad, in een soort aquarium van ruim een meter en die ruimte hadden ze echt nodig! Ze zjin harstikke actief en met zo'n hok kun je gewoon meer, ik had veel klim en schuilmogelijkheden gemaakt.

Tr3z3l_l0v3r schreef:
ik heb ze wel op mijn slaapkamer staan en mijn ouders zeggen ook dat ze stinken Haha! Clown
Ruik het zelf niet maar als je ze regelmatig verschoond en raam openhoudt moet dat geen probleem zijn.

In de zomer heb je wel sneller last dat je ze gaat ruiken maar dat is met alle dieren eigenlijk wel zo.

Mijn muizen rook je ook, ik maakte ze regelmatig schoon, maar de geur bleef hangen. Ik vind dit wel iets om over na te denken, als je ze op je kamer houdt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:45

Dat hokje is een savic rody hamster, die is dus 55 bij 36 bij 26 op het hoogste punt Knipoog
Kan je kijken op de site.
Je kan ook andere bodembedekking nemen, voor mijn hamsters heb ik no-smell en dat spul werkt fantastisch, ik kan het drie weken laten liggen en dan nog ruik ik niks (alleen het wc papier van haar nestje ververs ik elke week), sizzles werken ook erg goed Ja

Oh en nog een tip, het is beter als je een dícht radje koopt, deze zijn gevaarlijk. Ze hoeven maar een keer hun pootje verkeerd te zetten en ze schieten tussen de spijlen door en breken hun pootje Ach gut

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:19

dat radje weet ik, moet ik deze week idd kopen.
Heb hem er in het begin altijd uitgehaald en nu sinds een tijdje weer erin maar ga idd een dichte kopen.

ze kunnen idd met hun pootje of staartje ofzo blijve hangen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:45

ehh, de spijltjes van je kooi zijn wat te wijd voor muisjes.... die passen daar lekker tussendoor Lachen lopen ze straks door heel je huis!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:52

Of neem een kleine cavia. die zijn ook erg leuk, maar dan moet je wel zorgen dat je een beetje een klein soort neemt.
Sommige kunnen echt behoorlijk groot worden!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:56

Cavia's zijn groepsdieren, die kunnen ook al helemaal niet in die kooi omdat cavia's eigenlijk heel slecht kunnen 'traplopen'. En de kooi is te klein daarvoor.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:33

ThaGirl schreef:
Of neem een kleine cavia. die zijn ook erg leuk, maar dan moet je wel zorgen dat je een beetje een klein soort neemt.
Sommige kunnen echt behoorlijk groot worden!

Geen enkele cavia past in dat hokje hoor! Hoe moet die dan door die buis?? Een caviakooi ziet er heel anders uit!
Het hok van de TS is meer bedoeld voor hamsters.

Vind dat ook geen hok voor gerbils (woestijnratjes) want die vreten zich door het plastic. Die kan je beter in een terarrium houden.

En zo'n open rad is inderdaad gevaarlijk! Mijn vroegere hamster heeft daardoor zijn pootje gebroken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:53

Geeen gerbils! En al helemaal geen cavia!
Muizen zou nog net kunnen, maar daar vind ik hem ook niet ideaal voor, aangezien die toch met meerdere gehouden moeten worden, en dan is deze kooi al snel (te) klein.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 14:59

BrittKitt schreef:
Wat willen jullie allemaal veel beesten proppen in dit kooitje!
Dit is een kooi voor een dwerghamster, voor een syrtje zelfs te klein en dan zouden er wel 3 muizen in passen Bloos!
Gerbils moet je in een kooi zetten zonder tralies en die moeten nog veel meer oppervlakte hebben, dat zijn graafdieren en hier moeten ze wel kans toe krijgen.

geen syrtje hier in?
in diverse winkels waar ik mijn spul bij koop adviseren ze kleiner...
ik ken trouwens 2 mensen met woestijnratjes/gerbrils.. en die beestjes zitten in een kleinere kooi dan de kooi die ik nu heb