Effe een katten vraag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

herbey

Effe een katten vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 10:19

Ik heb een poes van ongv 6 maanden oud. Als ze een jaar is wil ik haar laten dekken. Een vriendin van mij heeft een hele mooie grijs/blouwe kater. Hoe weet ik waneer ze krols is en moet ik met mijn kat naar haar of moet zij naar mij? Iemand eenig iedee?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kipje39

Re: Effe een katten vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:42

dat merk je vanzelf dat ze krols is, dan kruipt ze zeg maar over de grond met haar kont de lucht in, en het miauwen is niet meer te stoppen haha.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:46

Ehm... ja, helemaal met Pascal eens!! Komt vanzelf Lachen

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:47

je merkt het van zelf als ze krols is
ze gaan dan vaak miauwen en met hun kont omhoog hangen Tong uitsteken
je kan het beste je poes laten dekken in de rustigste omgeving waar geen andere dieren of mensen kunnen storen
volgens mijn maakt het niet echt uit bij wie Bloos

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:04

dat merk je echt vanzelf als ze krols is
dan krijg je spontaan neigingen om haar achter het behang te plakken

heb die van mij met 6 maanden laten helpen om dit te voorkomen, en ook te voorkomen dat er nog meer kittens op de wereld komen dan er al zijn (al zou ik nog zo graag een nestje van mijn poezebeest zien)

maar je merkt het vanzelf hoor, denk dat het komende maand zoon beetje wel gebeurt (aangezien ze ong 6 maanden is)
zijn dit trouwens recente fotos? ik vind haar zo iel

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:22

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 17:05

Angelstears schreef:

heb die van mij met 6 maanden laten helpen om dit te voorkomen, en ook te voorkomen dat er nog meer kittens op de wereld komen dan er al zijn (al zou ik nog zo graag een nestje van mijn poezebeest zien)

maar je merkt het vanzelf hoor, denk dat het komende maand zoon beetje wel gebeurt (aangezien ze ong 6 maanden is)

Kan haar nu af en toe al achter het behang plakken! (gelukkig voor haar heb ik geen behang Hahaha!)

De foto`s zijn niet recent hoor. Daar was ze nog maar 3 maanden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:09

Angelstears schreef:

Vetgedrukte; dat hebben wij dus ook gedaan, ook al kun je nog zo'n mooie en leuke kat hebben en ook al wil je zo graag een nestje, denk eerst goed na.. er zijn al genoeg kittens en andere katten die in het asiel zitten, ik zou alleen een nestje nemen als ik zeker wist dat ik ze ook kwijt kon bij goeie baasjes die de katjes niet an een tijdje ook achterlaten in het asiel omdat ze niet meer zo schattig en klein zijn ofzo..

Maarja dat is mijn mening..

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:13

Alsjeblieft kweek niet zomaar een nestje omdat je het leuk vindt! Er zijn al zo verschrikkelijk veel katten en dan nog willen mensen voor de "fun" een nestje kweken. En ookal heb je genoeg mensen gevonden dat een kitten willen als ze ineens in hun leren salon hangen zullen ze misschien niet lang blijven..

Laat dat kweken toch alsjeblieft over aan 'proffesionele kwekers' en niet zomaar even o ik heb een een kattin, mijn vriendin een mooie kater, ik kweek een nestje. Er komt wel meer bij kijken hoor en je moet best ook je katten laten testen enz..

Moest je nog niet overtuigd zijn nodig ik je uit om volgende zomer eens naar het asiel te komen waar ik al enkele jaren vrijwilgster ben. En dan mag jij mee de kittens die het niet gehaald hebben uit de benchen plukken en de kittens die o zo lief zijn maar bv. niesziekte of kattenziekte hebben en dus heel de boel kunnen aansteken allemaal in een bench zetten die richting dierenarts gaat...

Dus ik raad je aan; laat gewoon je kat sterlliseren !!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:36

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:45

Vooral dit stukje:

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:47

ik zou nog even wachten tot ze wat ouder is, en als ze dan krols word merk je het meteen. ik werd gek van mijn kat!!! Ze is ontsnapt toen ze krols was en heeft 1 nestje van 5 gekregen waarvan 1 het niet heeft gered omdat die veel kleiner was dan de rest. Nu is ze gesteriliseerd en hoef ik nergens meer naar te kijken.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:08

JustNanno schreef:

helemaal mee eens ! a.ub. doe het niet, het is nu al dweilen met de kraan open.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 00:21

Soprano schreef:
Vooral dit stukje:

Afbeelding

vind dit maar beetje raar lijstje. wij hebben 2 nesten gehad(beide per ongeluk, wij op vakantie, oppas laat poes ontsnappen terwijl de poezen krols waren). geen testen gedaan of wat dan ook, geen controles of wat dan ook. met beide nesten nooit problemen gehad, en alle kittens waren gezond. met 8/9 week naar nieuwe baas en die zorgden dan voor de entingen.

bij het fokken van raskatten kan ik mij die controles wel indenken. tot slot van rekening kun je met die raskatten goud geld verdienen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 02:08

Citaat:
bij het fokken van raskatten kan ik mij die controles wel indenken. tot slot van rekening kun je met die raskatten goud geld verdienen

Da's waar <..> en van die HTK-katjes staan komend voorjaar weer 6000 (nee, geen tikfout er staan DRIE nullen) nestjes op marktplaats....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:23

Citaat:

Oh ja? http://www.kattenplaza.nl/page/eerstenest.php

DACHT HET NIET!! geloof me, ik heb ervaring...

Poosje81Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:26

cissy schreef:
Citaat:

Wilde net zeggen! Heb inmiddels een officiële cattery en hoop dit jaar een nest te mogen verwachten, maar ik ben me absoluut niet rijk aan het rekenen

Ik zou toch echt goed nadenken voordat je aan een nest begint, maar goed wie ben ik.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:30

cissy schreef:
Citaat:

inderdaad, je verdiend er niets aan, 't kost je eerder een hoop geld.
Het is puur voor de hobby (tenzij je broodfokker bent, maar dat is een ander verhaal).

meis, ik raad het je af een nestje te nemen. Ookal zou het geld geen probleem zijn, denk dan aan de complicaties die het met zich mee kan brengen en de gezondheid van je katje.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:13

nou zie op marktplaats genoeg raskatten voor 450 pst. staan. nou dan doe je toch wat goed fout als je zoveel geld kwijt bent aan dierenarts kosten. laten we zeggen nestje van 4 kittens= humm denk dat ik bij jullie in de buurt een dierenartspraktijk ga beginnen. kassa
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 09-01-07 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:17

ik heb al heel heel veel nestjes voor bij zien komen, 1 keer zijn we met een nestje naar de dierenarts geweest omdat het wat lang duurde, maar was niets aan de hand en kittens en mama waren kern gezond. het zijn meestal de ras fokkers die het hardst schreeuwen dat je geen nestje moet nemen. want een gratis kitten zijn een bedreiging voor hun luxe kittens. dat zie ik niet alleen hier dat zie ik overal.

Poosje81Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:23

paardje2005 schreef:
nou zie op marktplaats genoeg raskatten voor 450 pst. staan. nou dan doe je toch wat goed fout als je zoveel geld kwijt bent aan dierenarts kosten. laten we zeggen nestje van 4 kittens= humm denk dat ik bij jullie in de buurt een dierenartspraktijk ga beginnen. kassa

Een poesje of katertje waar je mee mag fokken is een stuk duurder. Dus je begint met de aanschaf.
Raskittens moeten 13 weken zijn voor ze mogen vertrekken + minstens 1 kilo wegen.
2 X enting + chip is al gauw 100 euro per kitten. En vergeet je niet het dekgeld? Ik betaal al snel 500/600 euro.
Dan zit je (bij een nest van 4) al op 250 euro kosten per kitten. Heb ik de aanschaf van moederdier niet meegerekend (in mijn geval 1000 euro), voer, kattenbakgrit, stambomen, website, shows etc.

Je verkijkt je er echt op hoor

Poosje81Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:25

En dan nog wat, een HTK-kitten (gratis of voor weinig) een bedreiging voor een raskitten? Lijkt mij niet.
Mij dunkt dat een koper van raskitten zeer overwogen voor een bepaald ras kiest. HTK kittens zijn nogal regelmatig impulsaanschaffen, met alle gevolgen van dien.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:27

paardje2005 schreef:
het zijn meestal de ras fokkers die het hardst schreeuwen dat je geen nestje moet nemen. want een gratis kitten zijn een bedreiging voor hun luxe kittens. dat zie ik niet alleen hier dat zie ik overal.

Sjonge jonge, wat een kortzichtigheid zeg!
Ras katten en htk katten kun je absoluut niet met elkaar vergelijken!

Poosje81Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:34

Ylana schreef:
paardje2005 schreef:
het zijn meestal de ras fokkers die het hardst schreeuwen dat je geen nestje moet nemen. want een gratis kitten zijn een bedreiging voor hun luxe kittens. dat zie ik niet alleen hier dat zie ik overal.

Sjonge jonge, wat een kortzichtigheid zeg!
Ras katten en htk katten kun je absoluut niet met elkaar vergelijken!

En daarbij komt ook nog dat de gemiddelde raskattenfokker weet waar hij/zij over praat. Over de vreselijke gevolgen van bepaalde erfelijke ziekten, over wat er fout kan gaan bij een bevalling.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:36

Dat ze krols is merk je zelf wel. Poes altijd naar de kater brengen.

(En ook ik ben tegen het zomaar fokken met huis-tuin- en keuken katten omdat asiels propvol zitten.)