_erika_ schreef:hallo ,
er staan bij erika in de buurt een paar koeine 6/7.
deze staan nu nog buiten dat is veel te koud voor koeien.
en er staat een stier bij en nog 2 andere koeien wat bovenop kaal aan het worden zijn.
dit is volgens mij niet normaal..
moet ik de dierenbescherming bellen en zoja zullen zij er iets zinnigs aan doen ??
alvast bedankt
sorry als het hier verkeerd staat
Koud??!!!
Ik heb vandaag de eerste zwaluwen al weer gezien.
Het is hooguit te nat voor de dieren in het land.
Maar als de dieren voldoende bijgevoerd worden en hopenlijk nog ergens droog kunnen liggen is er niets aan de hand.
En met droog bedoel ik niet persé een stal, een beschutte plek en wat hoge grond voldoen prima.
De kale plekken komen waarschijnlijk door het verharen. Door de relatief hoge temperaturen is de vachtvorming van slag en laten de koeien al weer haar los.
En als een koe tochtig is, dus gedekt kan worden springen andere koeien of de stier natuurlijk bovenop haar en dat zorgt er natuurlijk ook voor dat de haren gemakkelijk los laten.
DB doet hier niets aan, want het is waarschijnlijk overbodig.
Maak je je zorgen om de dieren, gewoon even netjes aan de eigenaar vragen hoe hij ze verzorgt in dit jaargetijde en wat de kale plekken zijn.
Ellepel zegt hetzelfde al, zie ik.
En gaat het plots toch nog hard vriezen; dat is gezonder weer voor het vee wat nu nog buiten loopt dan deze nattigheid.
Zolang ze maar drinkwater en voldoende vreten hebben.
En ook al zijn ze nu misschien aan het verharen; als het echt kouder wordt, houden ze het haar gewoon weer vast.