magere konijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

magere konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 09:53

mn konijnen zijn wat verwaarloosd(ja sorry geen tijd)en dus moet ik wat hebben zodat ze snel weer wat bijkomen wat kan helpen?

Ellebel

Re: magere konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:18

Ja sorry geen tijd Verward En nu zijn ze mager geworden????? Heb je ze gewoon te weinig gevoerd dan?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:19

Allemaal hooi en toch veel beweging. Iets meer voer en groenvoer dan eerst, maar niet te veel, dan raken ze weer aan de diarree.
Al vraag ik me ook af waarom de konijnen moeten lijden onder jouw tijdgebrek....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:19

nee heel vaak vergeten

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:20

Dan zou ik zeggen: Zoek een nieuw baasje....

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:21

Sting schreef:
Dan zou ik zeggen: Zoek een nieuw baasje....

Idd omdat jij geen tijd hebt moeten deze onschuldige diertjes eronder lijden Boos! schaam je!!!

Groetjes

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:23

Geen tijd, geen tijd! Hoeveel tijd kost het om een voerbakje met bix te vullen?
Hoeveel tijd kost het om een water bakje te vullen?
Bij elkaar nog geen 3 minuten! Hoe gek ben je je konijnen te verwaarlozen, ben je niet 100% ofzo!?
Een keer vergeten kan, maar ze zo vaak vergeten dat ze mager worden!
JIJ kan voor jezelf zorgen, JIJ kan zelf eten pakken als je honger hebt, JIJ kan zelf pakken als je dorst hebt of honger.
JIJ kan zelf je benodigheden pakken, en dat arme konijn NIET.
Die kan niet ff ze hok uit, niet water en vers voer halen..
OMG, een konijn is OOK een levend dier hoor, die hoor je niet te verwaarlozen en geen eten en drinken te geven!

Hier kan ik dus echt niet tegen he!
Ik zou zeggen; Zoek een nieuw baasje, eentje die ze NIET verwaarloosd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:25

ik moet duidelijk tijd vrij maken...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:25

En trouwens, als jij ze geen voer en zo geeft, krijgen ze ook geen aandacht, en een konijn is een dier dat aandacht nodig heeft. Heb je wel tijd gehad het hok schoon te maken minimaal 1 keer per week? Anders zitten ze ook nog in een goor hok, waar inmiddels ook wel schimmel inzit...
Je moet een dier aandacht geven, en als je er geen tijd voor hebt, weg doen naar iemand die er WEL tijd voor wilt vrijmaken, of er tijd voor heeft.

Ja, tuurlijk moet je tijd vrij maken, wat denk jij nou Verward Zij zijn groot en ik is klein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:26

sweetrebecca schreef:

Dat zou ik maar doen Ja!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:26

nyckle schreef:
sweetrebecca schreef:

Dat zou ik maar doen Ja!

En als je ze dood wilt hebben, moet je vooral zo doorgaan Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:32

Joscaa schreef:
En trouwens, als jij ze geen voer en zo geeft, krijgen ze ook geen aandacht, en een konijn is een dier dat aandacht nodig heeft. Heb je wel tijd gehad het hok schoon te maken minimaal 1 keer per week? Anders zitten ze ook nog in een goor hok, waar inmiddels ook wel schimmel inzit...
Je moet een dier aandacht geven, en als je er geen tijd voor hebt, weg doen naar iemand die er WEL tijd voor wilt vrijmaken, of er tijd voor heeft.

Ja, tuurlijk moet je tijd vrij maken, wat denk jij nou Verward Zij zijn groot en ik is klein!

het hok is weer superschoon laat ze zo wel effe in de tuin

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:33

Wat ik als enige raad kan geven, breng die beesten onmiddelijk naar iemand die er wel voor zorgt. Geen tijd en vergeten te voeren vind ik het meest belachelijke excuus wat ik ooit gehoord heb Frusty . En wat zeggen je ouders er van? Geloof me, als ik vroeger zou zijn vergeten om de konijnen te voeren, al was het maar een dag, dan had ik er zo verschrikkelijk van langs gekregen dat ik dat de volgende keer wel zou laten. En alle beesten zouden per direct weg gaan. Maar dat komt toch niet eens in je op? Die beesten zijn afhankelijk van jou, dan kun je niet gewoon "heel vaak" vergeten om ze te voeren Hamer Ik hoop van harte dat jij geen pony hebt en er ook nooit eentje krijgt dame, want als jij al niet eens voor je konijnen kunt zorgen...

Echt, ik kan er niet over uit. En dat je dan ook nog het lef hebt om hier doodleuk te vragen wat je er aan moet doen. Bah Misselijk

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:34

Ellebel, ik ben het dus 100% met jouw eens.

Meid, daar mag je nog wel wat van leren!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:38

Hoe je die beesjes weer wat dikker krijgt? Zoek een ander baasje, ik vind dit echt TE triest voor woorden.
Die arme beestjes zijn afhankelijk van jou!! Wat bezielt jou Verdrietig Oh ik heb geen tijd! Oh ik ben het vergeten. Je vergeet zelf toch ook niet om te eten en te drinken..

Echt walgelijk gewoon, Je moet idd tijd vrij maken, maar dan WEL om een andere eigenaar te zoeken!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:56

Is dit soms een grapje ofzo. Zo ja dan vind ik dit een slechte grap zo nee arme arme konijnen Verdrietig Breng ze maar hier jij bent geen dieren waard Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:00

ik weet het niet...
houd van ze alle drie even veel..
ben zo trug zal hem eten geven en wat bier(grapje)

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:02

Heb je op een hele dag tijd geen 3 minuten vrij om je dieren eten en drinken te geven? Nors opkijken
Dan heb je het toch wel héél druk.
Misschien heb je het besef ervan niet dat konijnen levende dieren zijn en dus ook voer en water nodig hebben.
Ze zijn namelijk helemaal van jou afhankelijk.
Ik vind het heel erg triest, en zou maar snel een ander baasje gaan zoeken. Frusty
Het klinkt misschien hard, maar ik vind dat ze een eigenaar als jou helemaal niet verdienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:03

tsja ik zal overleggen ik begon met 1 ik kreeg er 1 bij die erg aggresief was,die was veranderd nu begint ie weer en dan takkie.......beet de bas klauwde keihard.
al mn konijnen hebben verhaal

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:04

Belachelijk, als je niet voor de beestjes zorgt, verdien je ze niet, ga mij niet vertellen dat je van ze houd als je ze nog niet eens te eten geeft!!!!!!!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:07

Sweetrebecca, je schrijft dat je van alle drie je konijnen evenveel houdt...
Nou sorry hoor, maar een dier waar je van houd, die vergeet je niet om eten te geven...
Ik weet niet waar je woont, maar ik denk dat er genoeg bokkers zijn die die arme dieren van jou over willen nemen.
Ook weet ik niet hou oud je bent, maar aangezien je al op de computer mag, ga ik er vanuit dat je toch wel oud genoeg bent. In ieder geval zo oud dat je weet wat je verantwoordelijkheiden zijn!
Ik zou zeggen schaam je!!! Schaam je diep!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:09

Nouja ik zit me nu echt af te vragen of dit geen geintje is, of dat dit meisje misschien niet helemaal toerekeningsvatbaar is... in haar profiel staat dat ze in 1992 geboren is, maar dit lijkt me echt geen normaal gedrag voor een 14-jarige, misschien is ze geestelijk niet helemaal ok? Als dat het geval is, sorry voor mijn tirade van net, die richten we dan bij deze aan de ouders. Zo nee, dan snap ik het echt niet, hoe kun je nou zo laconiek reageren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:09

mogen konijnemn courgette?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:10

Wat denk je van hooi en konijnenvoer!!!

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:10

Ach zielige konijntjes Ach gut Ga ze alsjeblieft even water en eten geven...