amerikaanse bulldog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Winnetou_

amerikaanse bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 11:47

ik had even een vraagje...
mijn vriend en ik hebben een amerikaanse bulldog gekocht
en ik zou graag van mensen willen weten wat hun ervaringen met dit ras zijn.
het is nog geen officieel erkent ras ma zijn er mensen die er 1 hebben?

mbkaatje

Re: amerikaanse bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:08

Vrienden van mij hebben er een. Grotendeels wit. Eerlijk gezegd ken ik 'm niet zo goed, maar hij absoluut een lieve hond en erg trouw aan zijn baasjes.
Met andere honden is iets meer voorzichtigheid geboden, maar het is ook zo'n onwijse grote hond en heeeel sterk. Mijn vriendin heeft nog 3 katten en dat gaat ook eigenlijk heel goed. Soms wil hij spelen en is hij een beetje te hardhandig, maar gemeen is hij niet.
Veel plezier met jouw hond. Is het nog een puppie?

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 12:39

ja hij is pas 4weken we hebben hem ook nog niet thuis,die wij hebben is helemaal wit wel apart mijn benieuwen wat er uit gaat komen... Bloos

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:59

Jobbeltje hier op bokt heeft er eentje, die heet Beau en is erg mooi Ja (staat in dr profiel)

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:55

Ik had me eerst in dit ras verdiept voor ik een ging kopen, als ik jou was.
Ik was er een tijdje ook geintreseerd in een Bulldog namelijk, voor ik mijn hond vond.
Ik vind ze namelijk ontzettend mooie honden!

Deze honden kunnen ook HD krijgen, dus zorg dat je dit laat nakijken!
Ook zijn bulldogs 'werk' honden, dus moeten net als alle honden zeker genoeg beweging krijgen! Ook een uitdaging vinden ze geweldig! Er worden namelijk veel gebruikt om wild te vangen, gewicht te heffen, noem maar op..

Ik weet niet hoe bezig je bent met zindelijk maken, maar bulldogs zijn redelijk moeilijk om zindelijk te maken, dus volhouden!
Misschien kan een bench daarbij helpen??

Succes, iig. Heb je misschien fotos? Vooral de bulldog pups vind ik ZO schattig!

Verder zijn bulldogs ondanks 'reputatie' best een goed familie hond, al kennen ze soms hun eigen kracht niet, dus oppassen met jonge kinderen!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:10

ik heb je gepb't het is een geweldig ras, maar je moet er wel veel mee doen.

Superhonden zijn het, ik ben eraan verknocht!

WEl bij een fokker vandaan hoop ik?
Ik heb ook een heel wit pupje sinds een klein weekje, zie onderschrift....

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:11

Hoi Winnetou,ja mijn vriendin heeft een American Bulldog.Hij is nu vier jaar,en een bonk spieren en enthousiasme.Als ik op visite kom moet ik meteen gaan zitten want anders loopt hij me zo onderste boven van pret en liefde.Hij was in het nest de enigste bruin-witte,de rest was allemaal wit.Het is een ontzettend lieve hond,helaas alleen wel erg gevoelig op zijn darmen.Ook zijn ze wat voorzichtig met hem tegenover andere reuen,met teven gaat het prima.Al met al dus een hele leuke en lieve schooier.Heel veel plezier met je pup toegewenst. Ach gut .

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:14

Bandos schreef:
Hoi Winnetou,ja mijn vriendin heeft een American Bulldog.Hij is nu vier jaar,en een bonk spieren en enthousiasme.Als ik op visite kom moet ik meteen gaan zitten want anders loopt hij me zo onderste boven van pret en liefde.Hij was in het nest de enigste bruin-witte,de rest was allemaal wit.Het is een ontzettend lieve hond,helaas alleen wel erg gevoelig op zijn darmen.Ook zijn ze wat voorzichtig met hem tegenover andere reuen,met teven gaat het prima.Al met al dus een hele leuke en lieve schooier.Heel veel plezier met je pup toegewenst. Ach gut .

dat heeft mijn teefje ook, gevoelige darmen. Geen groot probleem, alleen niet zomaar alles voeren...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:15

Ja we hadden laatst een tv gekocht van mensen via Marktplaats en daar aan gekomen had ik meer aandacht voor de hond dan voor de TV Nagelbijten / Gniffelen
Geweldig mooie beesten dus!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:21

O wat een poepie dat kleintje van je Toeties!Nou heeft een pup altijd wel een heel hoog knuffelgehalte,maar dit ras is echt speciaal.Mooie foto's van je lieve tweetal,en zo leuk hoe ze met elkaar slapen.Heel veel plezier en geluk gewenst met je kanjers. Ach gut .

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 13:18

we hebben een reu en we hebben ons er wel in verdiept ja ma toch kun je vaak wel de meeste info uit ervaringen krijgen...we hebben em bij de oom van een vriendin van mij gehaald en hij heeft allebei de ouders gewoon thuis.
we gaan em zeker wel in het begin in een bench doen en daarna kijken we wel verder.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:22

ik heb ook een bulldog, ondertussen 4 jaar een reu, helemaal wit genaamd Buddy. Hij heeft als pup zijn een aantal nare ervaringen gehad en kan niet zo goed overweg met andere honden (voornamelijk reuen). Hij leeft bij mij wel met een boxer teef samen (nu zo'n 2 jaar ) en dit gaat goed ( op af en toe een rangorde probleempje na). het is voor mensen een schat van een beest, echt een loebes, knuffelt graag (en is best lui Knipoog )
We hebben samen ook op cursus gezeten en mijn mening is dat ik je dit echt aanraad, het zijn honden met veel kracht en karakter, dan is het fijn als ze onder appel staan ( is overigens bij iedere hond maar goed).
Een Amerikaanse bulldog is overigens niet erkend ( helaas, dus verdiep je ook wat in de RAD wet)

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:25

De Amerikaanse Bulldog is idd niet erkend en heeft hierdoor geen stamboom. Er zijn Bulldoggen die vallen onder de Pittbullwetgeving. Als hij deze uiterlijke kenmerken heeft kan je je hond af staan. Laat je dus zeker goed informeren. Daarnaast zijn het honden die vaak moeilijk gaan met andere dieren (honden vooral). Dit geldt natuurlijk niet voor alle honden. Maar het ras staat niet bekend om de gezellig spelende hondjes.

Naar de baas toe willen ze ook nog wel eens dominantie tonen. Zorg ervoor dat je naar een goede hondenschool gaat om met je puppie te trainen. Het kunnen wereldhonden zijn, maar daar gaat veel werk in zitten (maar goed, in welke hond niet Knipoog

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 13:28

Afbeelding
dit is em samen met mijn vriend

Afbeelding
dit zijn de ouders

de vader is een bully(johnson) en de moeder is een scott

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 13:29

de vader is de brede ma das echt een schatje echt super lief ook met de kinderen de moeder daarin tegen heeft slechte ervaringen int leven waardoor ze redelijk schichtig is...ma die van ons is heel rustig tot nu toe dus meer het karakter van de vader...

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:37

Hoi,

Ik heb zelf 2 Ambullen gehad. Een Bully Type en een Scott.
Super de super beesten. Helaas beide op 5 jarige leeftijd af moeten geven. De ene had hele erge epileptie waardoor hij zelf niet meer wist waar hij mee bezig was, had angst aanvallen enz. Heel erg zielig. Maar echt een schoothond van 50 kilo ! De andere hebben we vorig jaar moeten laten gaan want die lag op een ochtend in haar mand, en haar hart was opgehouden met kloppen. Ze is heel rustig ingeslapen, de DA zei dat de hond er zelf niets van had gemerkt, te zien aan de manier waarop ze er bij lag, zo vredig.

pfff... ik wijk af...

Maar wat ik dus wilde zeggen. Super honden.
met beide hebben we verschillende cursussen gedaan en waren we lid van de Ambull vereniging en hebben we shows gelopen en ook bekers gewonnen. Een hond met een gouden karakter, gaat echt voor je door het vuur ! Een super kindervriend !
Alvast veel plezier met je Bully !

Hier een foto van Diva, het teefje dat ik in 2006 af heb moeten geven.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sando op 08-01-07 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 13:40

thnx vind ik echt leuk om te horen...van veel mensen hoor je ook hele negatieve verhalen(nie hier whor) dat het aggressieve honden zijn enzo ma de ervaring die ik ermee heb is dat helemaal nie zo.
het is ook wel heel leuk dat een vriendin van er ook een van het nest heeft met der vriend en dat bijna alle puppy's in de buurt blijven..

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:43

De reuen zijn vaak wat dominanter naar elkaar toe, dat zit wel in het ras. Maar agressief naar mensen ? Kids ? Nee, echt niet !
Ik heb op die shows gelopen en ik heb echt heel veel Ambullen gezien, uit Duitsland, Belgie en NL.... Als je hem bij een goede fokker vandaan hebt, heb je een hond met een gouden hart, echt waar. Jammer genoeg is er in een aantal jaar al veel met het ras gebeurd en is het niet altijd zuiver mee, maar nogmaals, bij een goede fokker zit je goed !

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 13:46

hij is wel zuiver want zowel bij de moeder als de vader zit een stamboom(ook al zijn ze nog nie erkend) waardoor er absoluut geen terrier/pitbull in zit...dus als het goed is komen ze er meer uit te zien als de vader waardoor je dus al gelijk kan zien dat het geen pitbull achtige is...

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 19:09

hij gaat trouwens argos ice heten argos omdat t met een a moest beginnen en dit wel redelijk stoer klinkt en ice omdat ie helemaal wit is en het een makkelijke roepnaam is...

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:23

leuke naam ! Argos Ice, dat klinkt wel !
De mijne heette Spike ( hoe origineel) niet zelf bedacht.
En de andere heette Diva.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 00:04

_Winnetou_ schreef:
Afbeelding
dit is em samen met mijn vriend

Afbeelding
dit zijn de ouders

de vader is een bully(johnson) en de moeder is een scott

Hopelijk gaat ie veel op zijn vader lijken want de moeder ondanks dat het een leuke hond is,is A-typisch voor een Bulldog.
Hier had naar mijn bescheiden mening niet gefokt mee mogen worden,omdat het risiko van honden die onder de R.A.D vallen qua uiterlijk niet denkbeeldig is.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:24

Ben het hierin wel met je een cherekee... helaas...

het zijn de twee types gekruisd, jammer.

Maar mensen, aggressief, en dominant... kom op hee... Dominant KUNNEN de reuen zijn, maar dat kan een tekkel ook. En dominant hoeft helemaal niet erg te zijn.

Niet teveel onwaarheden die gebaseerd zijn op geruchten de wereld in helpen, dat verdient het ras echt niet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:34

Citaat:
hij is wel zuiver want zowel bij de moeder als de vader zit een stamboom(ook al zijn ze nog nie erkend) waardoor er absoluut geen terrier/pitbull in zit...dus als het goed is komen ze er meer uit te zien als de vader waardoor je dus al gelijk kan zien dat het geen pitbull achtige is...

zorg dan wel dat je er iets van een aftstammingsbewijs oid bij krijgt anders kun je problemen krijgen.... voorkomen is beter dan genezen, maar dat moeten die fokkers ook weten als het goed is!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:43

ik heb een kruising met een amerikaanse bulldog en een jack russel Lachen voor meer foto's moet je even in mijn profiel kijken Lachen

dit is Summer, nu 7 maanden en ik ben er sinds vrijdag mee op cursus 3 keer in de week, het werd wel nodig, ze is tegen onze andere teef erg dominant en heeft hem al een keer flink te pakken gehad Ach gut weegt op dit moment rond de 20 kilo. ik moet zeggen dat ze delaatste tijd wel meer een snoet richting een stafford gekregen heeft...
hier was ze een paar maanden
Afbeelding

en dit is haar vader Hummer Haha! hele toffe hond

Afbeelding

en haar mams, summer ligt helemaal links:

Afbeelding