Honden voer vraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Honden voer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 15:59

Wie kent/gebruikt Carocroc brokken?

Mijn vriend heeft dit gistern meegekregen bij mij dierenwinkel.
Wij hebben een pup van 5 maand, een dobermann x boxer.

Ik heb hem om te beginnen meteen Eukanuba puppy geven. Dit omdat het zogenaamd de metale ontwikkeling goed ondersteunde (en ja ik wou een 'smart trainable puppy' dit stond op de verpakking Haha! )

Dit heb ik hem een tijdje gevoerd. Op een gegevn moment, werd het niet meer besteld door de eigenaar van de dierenwinkel, ondanks wij hem dit gevraagd hadden. Uit nood hadden we Royal Canin grote puppy voor Slevin (pup) meegenomen. Ik wou een kwalitatief goed brok, aangezien Eukanuba dat ook is.

Nu begon dat ook op te raken, en ondanks weer aan de eigenaar gevraagd te hebben of die Eukanuba puppy wou bestellen, deed hij het niet.

Dus kwam me vriend thuis met een proef verpakking Carocroc junior en een gewoon 4 kilo zak Carocroc junior. Mocht het echt niets zijn, konden we het grote zak terug brengen.
Hij kreeg ook boekjes mee over dit merk, en opzich lijkt het me een prima brok, maar hoe goed is kwalitatief, is het goed voor pups? Het oogt erg laag kwaliteit, en de prijs is ook een stuk aangenamer dan Royal Canin of Eukanuba. Nu weet ik dat duur niet altijd goed betekent, maar dat die twee merken goed zijn, is algemeen bekend.

Wie heeft hier ervaring mee? Wie heeft zijn pup op Carocroc? Wie voert het verder? Hoe doen de honden het ermee?

Ik vind het gewoon ontzettend belangrijk dat Slevin goed uitgroied, eenmaal uitgegroied stap ik over op iets anders, maar vooral nu wil ik gewoon dat hij het beste krijgt..

ponyparadijs

Re: Honden voer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:04

ik voer mijn hond ook altijd Carocroc welis waar geen puppy brok meer want hij is die leeftijd al ontgroeid maar wel de 22/8 en ik moet je zeggen dat het me heel erg goed bevalt. mijn hond heeft beduidend minder last van huidproblemen als daarvoor en ook de hoeveelheid die ik moet voeren is beduidend minder! Ben dus heel erg tevreden met wobra Carocroc.
Wobra is een stuk natuurlijker qua ingredienten dan bijvoorbeeld Royal Canin. Daar zitten veel meer vulmiddelen in!
Wel vind ik het raar dat je dierenwinkel niet meer de vertrouwde merken wil bestellen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 16:07

ponyparadijs schreef:
ik voer mijn hond ook altijd Carocroc welis waar geen puppy brok meer want hij is die leeftijd al ontgroeid maar wel de 22/8 en ik moet je zeggen dat het me heel erg goed bevalt. mijn hond heeft beduidend minder last van huidproblemen als daarvoor en ook de hoeveelheid die ik moet voeren is beduidend minder! Ben dus heel erg tevreden met wobra Carocroc.
Wobra is een stuk natuurlijker qua ingredienten dan bijvoorbeeld Royal Canin. Daar zitten veel meer vulmiddelen in!
Wel vind ik het raar dat je dierenwinkel niet meer de vertrouwde merken wil bestellen.

Ja, ik snap het ook niet.
Ik ging het elke keer halen, en opeens was het er niet meer. Nou ja dan wat anders, maar ik had een bestelling gemaakt, van een 7 kilo zak, grote puppy. Maar blijkbaar nooit besteld. Boos!

Maar jij bent dus wel positief over Carocroc! Fijn om te horen!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:30

Meid ik heb even in je profiel gekeken...wat een ontzettend leuke en mooie dieren heb je.Komplimenten hoor!!Mijn vriendin heeft een hond die precies op jullie pup lijkt,en laat zij nu ook Carocroc voeren.Ze is er heel erg tevreden over omdat haar hond (4jaar)ontzettend gevoelige darmen heeft.En hij ziet er heel erg gezond uit.Veel geluk met al jullie lieve dieren.Groetjes. Vork .

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:08

Ik zie net Royal Cannin het beste voer is Lachen Dat voeren wij ook.. Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 19:33

moontje13 schreef:
Ik zie net Royal Cannin het beste voer is Lachen Dat voeren wij ook.. Knipoog

Hihi, het is ook niet voor niets de duurste Knipoog
EDIT: Ik zie dat je een labrador heb, volgens mij heeft Royal Canin speciaal labrador voer of niet..(heb een tijdje in een dierenwinkel gewerkt.. Bloos )

Niemand anders die Carocroc voert?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:20

Toen wij ons pupje gingen halen zag ik daar ook allemaal carocroc staan, hij voerde dat aan zijn volwassen honden zijn pups krijgen wel RC MAxi junior, dit doen wij ook, als hij uitgegroeid is, misshicen ook wel op de carocroc, Dat weet ik ng niet, De andere twee krijgen hier prins

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:24

Wij voeren al jaren onze Bouviers Caracroc, ze doen het er prima op.
Ik voerde vroeger Royal Canin, heel goed voer, maar ik merk geen verschil aan de honden sinds we op de Caracroc zijn overgegaan.
Van Eukanuba en Pitha raken ze aan de diarree of laten smerige stinkwinden.
Het verschilt per hond, niet alle honden verdragen hetzelfde voer.

empyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:27

Wat belachelijk dat de dierenwinkelier niet de Eukanuba voor jullie wil bestellen.
Ik zou om die reden gewoon ergens anders een zak voer gaan halen want het is niet goed om telkens van voer te wisselen met een opgroeiende jonge hond.

Ikzelf zweer bij Eukanuba voor mijn honden (newfoundlanders) en wij vragen pupkopers ook altijd om het in elk geval het eerste jaar hetzelfde voer te geven als wat de pups ook bij ons hebben gehad.

Carocroc is geen zeker slecht voer maar ik heb het ook een tijdje gevoerd en merkte toch dat de conditie van mijn honden die het kregen wat achteruitging en ben dus snel voor hen ook weer overgestapt op de Eukanuba.

In de Eukanuba Puppy en Junior Large breed zit een lager calcium en fosfor gehalte waardoor je een veel kleiner risico hebt op groeipijnen bij honden van snelgroeiende (lees; grote rassen) pups.

succes met jullie pup !

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:39

Carocroc niet, maar wel Carocat voor mijn katten gehad.

Is een premiumvoer en de voerhandelaar zei mij ook dat het een erg goed voer is.

Ik was er absoluut tevreden over!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:47

carocroc is zeker een goed kwalitatief voer. en als jou hond het er goed op doet zal ik er zeker mee doorgaan als ik jou was...

royal canin staat bekend als beste voer, maar elke hond is zo verschillend dat dit echt niet voor elke hond op kan gaan! daarom vind ik dat je gewoon altijd zelf moet uit testen wat het beste werkt, maar doe dit alsjeblieft als je hond is uitgegroeid want steeds van voer wisselen is niet goed voor een nog groeiende pup.

en op terug te komen op een vraag van iemand anders: ja royal canin heeft speciaal labrador voer en dat niet alleen:

- labrador
- poedel
- boxer
- teckel
- duitse herder
- duitse dog (weet niet 100% zeker)
- en ook nog toy terier voer

tja en dan heb je nog al die speciale gevallen van hoge activiteit, lage activiteit, junior, baby, adult, senior, etc etc...

tja en of het ook allemaal nodig is... ik weet het niet Nagelbijten / Gniffelen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 19:01

Ja, ik vind het zelf ook niet leuk om elke keer wat anders te geven!
Maar het begon omdat de man geen Eukanuba meer bestelde, dus maar RC. RC bijna op, weer terug nog steeds niks en de man had mijn vriend maar Carocroc aangesmeerd..(Ik was er zelf niet bij anders was ik gewoon weg gegaan) RC hadden we gekocht bij de Welkoop toen, dus misschien kan ik bij Welkoop vragen of ze Eukanuba pup willen bestellen?

Sinds hij Carocroc samen met RC krijgt heeft hij van die vieze oogjes, viezigheid komt eruit..hij heeft geen last van, maar gewoon vies..Tja, ik weet niet, weet alleen dat hij het heel goed deed op Eukanuba! En ik weet idd dat het niet goed is om elke keer te veranderen, maar ja wat kun je anders op zo'n moment..kunnen niet heel nederland afgaan......

Ik weet nog niet of Carocroc goed genoeg is voor Slev op dit moment, maar ik heb het liefst een wat hoger kwaliteit voer! (Eukanuba!!)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:36

dan zou ik gewoon als ik jou was naar de welkoop gaan, of andere dierenspeciaalzaak in de buurt en vragen naar eukanuba... en volgens mij bestellen ze dat wel voor je bij de welkoop!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 16:27

sexy_back schreef:
dan zou ik gewoon als ik jou was naar de welkoop gaan, of andere dierenspeciaalzaak in de buurt en vragen naar eukanuba... en volgens mij bestellen ze dat wel voor je bij de welkoop!

Ja dat was mijn plan ook, MAAR (!) ik denk dat ik hem op RC houdt...Duur? Ja. Niet echt fijn voor een arm studentje maar ik denk dat het beter is voor 'm. Mijn vriend is vandaag naar Pets Place gegaan, en het schijnt dat Eukanuba niet zo goed doet. RC is ineens marktleider, en ook het gedoe met PETA gaat ze niet goed af. Dus Pets Place wou iig niet meer bij ze bestellen.

Wel jammer, want dat was net iets goedkoper dan RC maar erg vergelijkbaar!

Maar goed, tot Slev uitgegroeid is (1,5 jaar als ik het niet verkeerd heb?? ) krijgt hij gewoon RC, ik ga iig niet meer veranderen.

Hij is de afgelopen dagen aan de diaree van Carocroc, terwijl ik de overgang extreem rustig aan deed. hij kreeg 1/3 Carocroc en 2/3 RC, en nog kon hij er niet aanwennen. Arm beest, vanochten over de bank heen, (kots, diaree, wie zal het zeggen?) terwijl hij dat echt nooit zou doen. Dat ziet hij ook een beetje (klein beetje maar hoor) als zijn 'plekje' dus hij was echt gewoon ziek.

Dus nee, geen Carocroc voor hem, gewoon weer RC, dan maar wat bezuinigen op junkfood Haha! Is wel beter Ja voor ons allebei

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:10

oh ik ben zelf ook voorstander van royal canin hoor, eukanuba is ook goed daar niet van maar ja het is een persoonlijke voorkeur!

ik begreep alleen uit eerdere posts van je dat je eukanuba beter vond en daarom zei ik haal eukanuba bij de welkoop, maar je kan het woord eukanuba veranderen door elk soort voor dat goed is!!

maar idd voer het gewoon tot hij 1,5 jaar is en kijk dan wat je zelf het beste uitkomt met geld en hond...

veel plezier nog van je hond en beterschap (met de diarree..)

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 20:22

sexy_back schreef:
oh ik ben zelf ook voorstander van royal canin hoor, eukanuba is ook goed daar niet van maar ja het is een persoonlijke voorkeur!

ik begreep alleen uit eerdere posts van je dat je eukanuba beter vond en daarom zei ik haal eukanuba bij de welkoop, maar je kan het woord eukanuba veranderen door elk soort voor dat goed is!!

maar idd voer het gewoon tot hij 1,5 jaar is en kijk dan wat je zelf het beste uitkomt met geld en hond...

veel plezier nog van je hond en beterschap (met de diarree..)

Dat was ook het plan, om weer verder te gaan met Eukanuba, maar omdat het zo slecht gaat met Eukanuba, ben ik bang dat ik weer uit niets iets anders moet gaan voeren, omdat ze weer problemene hebben oid.

RC is en blijft in de winkels, dus hoef me ik daar iig geen zorgen over te maken. Vandaar ik nu RC ga voeren!
Mijn portemonee vind het alleen een beetje jammer.... Bloos

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:40

Heeey!
Ik heb ook CaroCroc, maar nadat ik gehoord heb wat voor troep ze allemaal in brokken gooien, ga ik mijn hond vers voeren als mijn 15 kilo zak op is (tenzij iemand het van mij over wil kopen Tong uitsteken?).
Wil je je hond echt natuurlijk voeren, kan je beter vers voeren (rodi, energique etc zijn 2 merken die vers verkopen) en af en toe barfen.
Gr.
Naatje

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:16

ik zie zelf niet echt grote voordelen aan natuurlijk voeren, maar goed dat is persoonlijk...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:21

sexy_back schreef:
ik zie zelf niet echt grote voordelen aan natuurlijk voeren, maar goed dat is persoonlijk...

Ik wel Ja Combineer het met de brokken bij de katten, werkt super!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:22

ja goed ik heb geen katten dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik vind het een nadeel van natuurlijk voeren dat je nooit precies weet hoeveel van elke stof hij binnenkrijgt, of het wel geneog is zeg maar...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:40

sexy_back schreef:
ja goed ik heb geen katten dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik vind het een nadeel van natuurlijk voeren dat je nooit precies weet hoeveel van elke stof hij binnenkrijgt, of het wel geneog is zeg maar...

Voor honden geldt hetzelfde hoor. Maar je zou er eens op kunnen googlen natuurlijk. Er zijn merken die KKV (kant en klaar vers) verkopen wat 100% toereikend is.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:48

Welk merk buiten energique is dan ook goed als KVV voer?
Ik hoorde dat smuldier van de supermarkt van dat ook prima is...

Dat geef ik die van mij wel es.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:51

Toeties schreef:
Welk merk buiten energique is dan ook goed als KVV voer?
Ik hoorde dat smuldier van de supermarkt van dat ook prima is...

Dat geef ik die van mij wel es.

Smuldier is ook goed, verder heb je (kom niet op de naam, roffelt op mijn bureau), RODI ? Volgens mij heet het zo.

Maar je kan het volgens mij ook prima combineren met brok hoor Ja

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:52

En hoezo is smulder goed volgens jou?

Niet aanvallend bedoeld, maar wil altijd graag weten waaaaaaaaaarom

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:53

Toeties schreef:
En hoezo is smulder goed volgens jou?

Niet aanvallend bedoeld, maar wil altijd graag weten waaaaaaaaaarom

Omdat zelfs mijn katten het eten Knipoog

Waarom kan ik je niet vertellen, gaat bij mij altijd op gevoel. Hoe reageert het dier erop. Als jij al positieve ervaringen er mee hebt, is het toch goed?
Niet elk dier kan tegen hetzelfde als de andere.