Welke seniorbrok voor mijn Rottweiler?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

Welke seniorbrok voor mijn Rottweiler?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 08:33

Ik heb een Rottweilerreu van 8 jaar. Al jaren voer ik hem Royal Canin brokken en daar deed hij het altijd goed op. Maar de laatste tijd vind ik hem toch wat magertjes worden, en is zijn vacht niet meer zo glanzend.

Nou wil ik graag overstappen op een seniorbrok. Alleen heb ik totaal geen ervaring met welke brok nou goed is voor een grote hond.
Daarbij zoek ik ook een grote maat brok, aangezien hij op de kleine brokken van de Royal Canin haast niet kauwt. Hij schrokt het gewoon zo naar binnen en gunt zich geen tijd om rustig te kauwen.

Welk merk heeft een grote brok? En is bovendien rijk genoeg voor een hond die veel buiten is? Hij moet zich goed warm kunnen houden.
Graag hoor ik jullie ervaringen!

_Tarzan

Re: Welke seniorbrok voor mijn Rottweiler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:45

Onze vorige oude Rottweiler kreeg Senior Prins brokken Lachen
Hij deed het hier goed op, altijd prima op gewicht geweest.
Succes Knipoog

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 18:15

Dank je!
Ik zal er eens voor kijken in de dierenwinkel.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:41

royal canin heeft toch ook een brok voor grote rassen ( een brok die groter is ??) die hebben volgens mij ook wel senoiren voer en anders kan je altijd nog bepaalde dingen bij gaan voeren he ...bepaalde vet soorten ( eventueel in vloeibare vorm) Hills is ook een goed merk. Wat ik persoonlijk vind is dat je op moet letten dat je een brok gaat voeren waar gewoon rood vlees in zit. Heel veel brokken hebben tegenwoordig alleen maar wil vlees ( lam, kip en dat soort dingen) veel dieren zie je het daar toch niet zo goed op doen ( behalve dan als ze serieuze allergie problemen hebben).

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:42

Proplan...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:44

Royal canin is gewoon prima brok, geef hem anders wat schapenvet bij, te krijgen bij een dierenwinkel of boerenbond

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 14:04

O, dat kan ik ook doen inderdaad. Dat kan hij wel gebruiken om zich warm te houden in de winter.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:44

Royal Canin heeft van die grotere brokken, ideaal vind ik ze, weet niet of ze er in Senior zijn

Zou eigelijk niet zomaar van voer overstappen..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 18:47

Op zich doet hij het heel goed op de Royal Canin. Ik maak me alleen wat zorgen over zijn conditie, en daarom dacht ik dat seniorvoer misschien toch beter is voor hem.
Ik meende ook niet zo snel seniorvoer van Royal Canin te zien, ik zal nog eens kijken.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:10

de Adult van royal canin is tot 5 jaar en dan krijg je Mature dat is voor honden vanaf 5 jaar en ouder dus ze hebben het wel het heet alleen geen Senior..

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:20

Ik zou als ik jou was eerst even kijken of het mager worden en de doffe vacht niet ergens anders aan ligt. Mij is namelijk altijd verteld dat senior brokken er zijn mede omdat oudere honden toch vaak wat minder bewegen en daarom niet zoveel energie in het voer nodig hebben. Er zitten natuurlijk ook wel ingredienten waar een oudere hond veel aan heeft, maar over het algemeen wordt een hond niet dikker van senioren voer. Als mijn hond in een keer mager wordt en dof ( is trouwens ook gebeurd maar dit bleek bij mijn hondje gewoon ouderdom, spieren worden minder enz. maar zij id dan ook al 14) zou ikzelf even de dierenarts raadplegen.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 18:27

Ja, dat is ook zo. De da moet toch nog komen inenten binnenkort, en dan vraag ik of ze bloed bij hem wil prikken. Ik vind ook dat hij best veel drinkt de laatste tijd.
Ik ben alleen morgen uitgerekend dus ik ga nu geen afspraak meer maken met de da. Hij speelt nog veel, is vrolijk en eet goed. Ik voer hem nu wat meer tussendoor zodat hij continue wat in zijn maag heeft. Dan kijk ik over een paar weekjes wel dat ik de da laat komen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:00

Eet hij verder wel nog gewoon goed?
idd dan misschien even beter DA om raad vragen Lachen

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:06

Met droogvoer drinkt een hond altijd wat meer als bij bv een komplete vleesvoeding,maar je kent je hond zelf het beste.Als hij inderdaad echt meer drinkt zou ik zeker even het bloed laten testen.In seniorenvoer zitten minder eiwitten,maar als hij al afgevallen is zou ik dit ook even met de dierenarts overleggen.Ook de dierenarts kan een bepaald soort voer aanbevelen.Heel veel geluk met je Rottweiler.Groetjes. Ach gut .

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:11

wij hebben van kok diervoeders uit rotterdam de senioren brok!
heel fijn spul, erg smakelijk voor de diertjes!
er zitten verder totaal geen toegevoegde stoffen in, waardoor
ze echt allen voer binnen krijgen.

astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 04:38

wij voeren al onze honden Cavom
zeer compacte brok en geschikt voor zowel de puppy's als de oudere honden.
Onze honden krijgen tweemaal daags 150 gram moet er wel bij vertellen dat het hier om sport(werk)honden gaat

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:06

onze hond is 12 jaar en is ook wat magertjes, ze hebben mij geadviseerd om hem gewone brokken te geven en wat puppy brokken erdoor heen, daar ziten veel meer eiwitten en dikmakers in. In de seniorbrokken zitten stoffen om je hond juist niet dik te maken.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:12

Ik voer mijn hond Bento Krone en daar ben ik erg tevreden over. Ze hebben verschillende groottes brokken, dus voor elk wat wils. Ik ben dit voer gaan voeren, omdat mijn hond besloten had de rest niet meer te eten. Op dit voer doet hij het, vooralsnog, erg goed.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 12:24

Wat een tips weer, dank jullie!

Hij eet heel erg goed, hij schrokt echt alles op. Vandaar ook dat ik graag een grote brok voer, dan moet hij wel kauwen.

Ik denk dat ik eerst met de da ga overleggen om bloed te prikken en dan te kijken wat ik het beste kan voeren. Er zijn zoveel goede merken, kiezen is heel moeilijk.

Bedankt voor jullie tips!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:51

Mijn kruising Duitse Herder x Husky is nu 13 1/2 jaar jong. Ik voer hem al jaren Bonzo senior. Hij vind het heerlijk en ik ben er zeer tevreden over. Hij ligt ook veel buiten. Zit goed in zijn vacht. Verder krijgt hij hierbij ook nog regelmatig ( voor zijn vacht) een blikje sardientjes op olie ( met olie en al) afgewisseld door 1plak Rodi ( het lamsvlees of het gewone vlees).

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 14:03

Zijn dat gewone brokken of diner? Ik voer het liefst gewone brokken. Daar krijgt hij dan wel nog wat blikvlees doorheen voor het lekkere.

Wel een mooie leeftijd hoor, van je hond!

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:08

Ik zou als ik jou was gewoon even de dierenarts vragen, wij kennen je hond niet en de gezondheid van je hond ook niet. ik zou in iedergeval geen pedigree en die andere goedkope merken kopen gewoon bij de suppermarkt. er zitten ongelovelijk veel zout in, en dat is niet goed voor je hond. ik zou hem ook niet op vleesbrokjes alleen geven, alle honden vinden het wel lekker, maar dat bestaat voor meer dan 75% uit water en dus zit er niks in, daar kan je hond niet op leven. ik denk dat je gewoon even moet kijken wat de dierenarts zegt, maar je moet natuurlijk ook kijken wat je hond lekker vind! dat is ook heel erg belangrijk Knipoog
Je zou, ook kunnen kiezen om pitah brokken te voeren, die zijn in groothandels wel te verkrijgen, ze gebruiken die ook voor de politie honden en er zit genoeg voeding in. gebruik ze zelf ook voor mijn 13 jarige kruising boxer.
Succes.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 14:13

Nee inderdaad, dat spul uit de supermarkt wil ik ook niet voor hem. Ik heb ook al gehoord dat dar superveel zout in zit. Ik doe altijd een paar lepeltjes blikvlees door de brokken heen, en dan wat warm water zodat er wat saus vanaf komt zeg maar. Dat vindt hij lekkerder dan gewone droge bokken. Dat is eigenlijk nog gebleven van toen hij jonger was en slecht at. soms koop ik pens wat ik er dan onder doe in plaats van vlees.
Ik ga inderdaad kijken wat de da zegt, want ik wil hem wel in goede conditie houden zodat hij nog wat jaren meegaat. En simpelweg ander voer halen is geloof ik niet de oplossing.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:20

Toen ik op onderzoek uitging naar een goede brok, zag ik inderdaad ook door de bomen het bos niet meer. Wat de een een super brok vindt, dat vind de ander juist een brok beneden alle peil. Onze vorige hond was ook zo'n schrokop. Daarom ben ik bij Finn heel bewust begonnen met een grote brok, om dat te voorkomen. Deze brokken moet hij echt een paar keer op bijten. Dat is voor de spijsvertering van de hond natuurlijk veel en veel beter. Ik heb ook advies ingewonnen bij de da, dat is natuurlijk altijd het beste dat je kunt doen. Hij weet ook wat goed is. Er vallen dan vanzelf een aantal brokken af, omdat die simpelweg niet in jouw omgeving te koop zijn. Bij mij was dat althans zo.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:24

Marloes_R schreef:
Zijn dat gewone brokken of diner? Ik voer het liefst gewone brokken. Daar krijgt hij dan wel nog wat blikvlees doorheen voor het lekkere.

Wel een mooie leeftijd hoor, van je hond!

Dank je hij heeft inderdaad al een respectabele leeftijd en ziet er nog heel goed uit voor zo'n opaatje Knipoog
Afbeelding ( deze is begin dit jaar gemaakt en is hij 12 1/2 jaar)
Het zijn gewone brokken. Dinner geef ik niet omdat ze daar veel tandplak van schijne te krijgen en dan heeft hij ook niet echt wat te kauwen. Zijn tanden zijn nog perfect dus hij hoeft nog niet zo'n prakkie Knipoog
Van vlees uit blik kriijgt hij diaree, dus ik geef hem die Rodi. Dat is rauw vlees dat in 4 porties is verdeeld ( uit de diepvries) Bij Dobey een dierenzaak hier in de buurt hebben ze ook nog diepvriesvlees dat als complete maaltijd gegeven kan worden. Dat krijgt hij ook al eens.
Wolf is een zeer rustige eter, die wel eens 3 dagen over een bak voer doet. Hij is nooit een grote eter geweest.