Onze kat's staart moet er misschien af...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mymyhorses

Onze kat's staart moet er misschien af...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 15:08

Sinds vrijdag 8 december, zag ik dat onze kat zijn staart niet meer gebruikte. Ik even kijken wat er aan de hand was, en ik zag een open wond! Wat later die dag nog maar eens kijken en zag ik dat er 2 gaatjes in zaten. Hij is dus gebeten. Hij liep ook heel raar en moeilijk van de trap af. Mijn ouders dachten dat het wel van zelf zou helen, dus 2 weken later was het nog steeds zo erg! Elke keer als het mooi opgedroogd is, likte hij het weer open. Toch maar naar de DA, vrijdag 22 december.. Hij maar even voelen aan de staart en Minou (de kat) het maar uitkrijsen van de pijn.. DA heeft hem toen 2 prikjes gegeven, en ons medicijnen gegeven. Die moeten wij 8 dagen lang 2x daags geven. Donderdag 28 december moet Minou voor controle komen, als de staart dan niet is opgeknapt.. Moet de staart er af..

Voor de genen die ook foto's willen zien, moeten het maar zeggen.

Groetjes Lieneke

tutje_D

Re: Onze kat's staart moet er misschien af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:11

wat zielig Ach gut
maar een kat heeft toch geen evenwicht meer als zijn staart eraf is ?
nouw in ieder geval veel succes erme OK dan!

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:14

wat sneu voor het dier zeg...

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:15

wat sneu en vooral een heeel raar idee een kat zonder staart. hoop voor je dat het goed gaat...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:17

Het ziet er raar uit maar een kat kan wel zonder staart. Op het Isle of Man hebben katten helemaal geen staart Knipoog Die worden zo geboren.

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 15:20

Hey bedankt! Een kat heeft idd niet een goed evenwicht zonder staart. Maar als de staart er toch af moet, zal Minou er denk ik wel aan wennen. Vooral toen hij van de trap ging, zag ik dat het goed mis was.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:24

wat zielig... veel succes!
xxiezz

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:27

Sneu, maar het is wel beter denk ik, aangezien hij nu volgens mij wel pijn heeft. Een kat kan inderdaad wel zonder staart, kijk maar naar Manx-katten, die hebben geloofik nooit een staart.

naomivenema

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:28

ahhhh zielig

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:31

aahh Ach gut
veel sterkte voor je kat, hoop dat zn staart beter wordt! Vriendjes zijn?
en anders.. hij leert ermee leven,ik kende ook een kat met nog maar een heel klein stukje staart..

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:33

Een kat kan best zonder staart hoor. Daar wennen ze snel genoeg aan.
Mijn buren hebben een ex-zwerfkat waarvan de staart ooit geamputeerd moest worden, en hij heeft er geen hinder van.

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 20:36

Ja, ik denk dat als de staart er toch af moet, dat Minou er wel mee leert leven hoor.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:38

arm beestje Ach gut

maar ff iets positiefs, onze kat vonden we terug met ne vreemde knik in zn staart en de onderkant verlamd(zo'n 2/3 bijna 3/4 was verlamd) en dat sleepte over de grond, ook had hij een slecht evenwicht hierdoor

tsja niets aan te doen, boven de breuk de staart geamputeerd, zag er akelig uit dat stompje, maar nu zit er weer haar op en is ie er helemaal aan gewend, zn evenwicht is ook weer terug!!

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:40

Die van mij had het ook en hij kon er prima mee leven.
succes met je kat.

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 20:43

Sinds hij die medicijnen krijgt, merken we dat hij ook veel levender wordt. Hij gaat weer spelen, en gaat zelfs ook al wat achter de staart aan. En hij kan ook machtig rennen achter een sleuteltje aan.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:48

Ddat is in elk geval een grote verbetering! Ik hoop dat hij zijn staartje wel kan houden Haha!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:52

De staart van onze kat is deels verlamt. Arm ding. Hij heeft tot de helft gevoel erin en kan m dus tot zo ver de lucht in krijgen. De andere helft bungelt naar beneden. Oorzaak weten we niet. Hij heeft wel vaker wat. Hij heeft ook een "voetbalknie" Hij was door honden achterna gezeten. En toen had hij een verkeerde beweging gemaakt en was zn knie uit de kom gegaan. Nu zijn zn kruisbanden uitgerekt. Dus steeds als ie weer achterna gezeten is loopt die stakker weer mank Ach gut

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:52

Onze vorige kat was aangereden en zijn staart moest ook geamputeerd worden. Hij heeft er nog jaren probleemloos mee geleefd. Hij kon ook nog gewoon springen zoals hij altijd deed. Had dus helemaal geen evenwichtstoornis daardoor.
Sterkte!

vbps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:17

Ik hoop dat minou nog opknapt lieneke! Knipoog

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 12:33

Vandaag om half 2 moeten we bij de DA zijn. We denken dat de staart er niet af hoeft, hij speelt nu heel veel en is zo gek als een deur geworden:P. Dit was hij eerst ook al maar toen werd hij erg lui en nu is hij weer lekker vrolijk. Als we de staart aanraken, vindt hij dit ook niet meer erg, het doet dus niet meer pijn. Wel zit er een rare knik in.. Spannend wat de DA ervan vindt! Hij ziet er ook beter uit, zijn vacht glanst weer heel mooi.

Groetjes

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:58

ben benieuwt.... vertel strakis maar. ik zal duimen dat tie hem mag houden...

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:06

mijn kat heeft het ook gehad .
precies wat jij verteld.
we aaide de kat aan zijn staart en hij gaf me toch een krijs .
wij kijken naar de staart had hij precies hetzelfde..
toen meteen naar de dierenarts gegaan omdat het ontstoken was.
de dierenarts heeft al het haar om de wond heen weggeknipt ( echt geen gezicht hihi)
hij heeft een prikje gekregen en ze hebben de wond schoongemaakt.
wel moesten we heeeeel goed opletten hoe het ging met de staart omdat de kans er was dat hij eraf moest ...
uiteindelijk alles mooi geheeld en heeft hij nog een prachtige zwiepende straat Haha! , hoop dat het bij jullie ook goed afloopt !
geef je kat een dikke knuffel

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:09

Wat raar, die kat van ons had dat ook! Ook gebeten, hartstikke onstoken enzo, all het haar weg, omdat dat door de zwelling en pus is omhoog gedrukt zeg maar. Maar, wij zijn gelijk naar de dierenarts gegaan want ik was helemaal in paniek, dus ja, Tong uitsteken Wij hebben een antibiotica kuur van 10 dagen gehad en daarna was het helemaal weg. Alleen duurde het even voordat all het haar terug was.

wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:14

Hallo,
mijn poes heeft hetzelfde gehad, alleen ik heb er geen 2 weken mee gewacht voordat ik naar de dierenarts ging, hij heeft het toen opengemaakt zodat de hele pus eruit kon en gespoeld, 1 week later weer terug nog een keer opengemaakt en gespoeld en flinke antibiotica natuurlijk. Het is allemaal goedgekomen, een kat kan hier enorm ziek van zijn. Zo vlug zou ik de staart er niet van af laten halen, probeer het zelf iedere dag, mits de kat dit toelaat, in de soda of badedas te doen en in laten werken, en geef haar flinke pijnstillers en ontstekingsremmers, misschien een 2end opion bij een andere goede dierenarts, of hij her net zo over denkt.
Succes in ieder geval.

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 20:04

Hallo!
De staart hoeft er niet af Haha! !!! De DA zei dat het erg netjes is opgeknapt. DA zei ook dat hij er goed uitzag. Wel hebben we extra antibiotica meegekregen voor nog 6 dagen, en we hadden nog over voor 2 dagen. Ook was hij aangekomen, hij was vorige keer bij de DA 2,95 kilo en nu is ei 3,20, dat is ongeveer een halve pond erbij gekomen. We hoeven ook niet meer terug te komen voor controle.

Groetjes