Heb ik weer, zwerfkatje op parkeerterrein supermarkt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Heb ik weer, zwerfkatje op parkeerterrein supermarkt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 12:39

Vanochtend enthousiast de laatste lading boodschappen gedaan voor de kerst. Al toen ik aan kwam zag ik op de parkeerplaats van de supermarkt een katje enthousiast van iedereen naar iedereen drentelen. En al op een afstandje was duidelijk dat dit dier niet bijzonder goed verzorgd was.

Na het inladen van mijn boodschappen in de auto er eens naar toe. Binnen notime zat ie rond mijn benen en je zag duidelijk dat de oren kapot waren, er vlooien over zijn lijf liepen en zelfs een teek was aanwezig. Even opgepakt en echt mager kon ik hem niet noemen.

Bij de grote baas van de supermarkt gevraagd of er iets was waarin ik hem kon vervoeren, maar die kwam aan met een doos
Navraag bij andere mensen bleek dat dit dier al een tijdje rondliep hierzo.

Ondertussen had ik hem nog steeds vast maar uiteindelijk raakte ie zo in paniek dat ie flink beet in mijn arm (door een wollen jas en vest heen) en ik los moest laten. Ik moest sowieso wel loslaten, want ik had niets om hem in mee te nemen.

En moet ik hem wel meenemen? Ik heb een groep goed gezonde katten. natuurlijk kan ie een tijdje apart van de rest, ruimte genoeg. Maar waar zou ik aan beginnen? Naar het asiel brengen kan ik niet over mijn hart verkrijgen en de dierenambulance bellen is het zelfde principe.

Dus nu twijfel ik hard om morgenochtend weer terug te gaan, met een blikje eten en een reismand.

Alleen moet hij eigenlijk best wel even richting een Dierenarts, op zaterdag.... Ching Ik kan hem ook wel laten wachten tot woensdag hoor, dat zal ie best overleven. Anti-worm en Anti-vlo op voorraad. Maar aan die oren moet wel iets gedaan worden.

Oke, wie geeft me advies?

Sting

Re: Heb ik weer, zwerfkatje op parkeerterrein supermarkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:41

Ik denk dat ik hem toch mee zou nemen, maar wij hebben dan ook geen katten thuis. Als je de mogelijkheid hebt om het beestje op te knappen en een nieuw thuis te geven zou ik het wel doen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:42

Meenemen!!

Ik heb anderhalve week geleden een zwerfkitten -onvangbaar- gezien, 100km van mijn huis. Ben er daarna nog een keer geweest en a.s. woensdag gaan we met een vangkooi.

Heb thuis spullen om te ontvlooien en te ontwormen, prop hem in bad en hij mag eerst even bijkomen in de badkamer. Daarna ga ik op zoek naar een goed huis Lachen

Als ik hem te pakken krijg dan Clown
Dus als ik jou was: halen!! Haha!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:42

Ik zelf zou het niet over me hart kunnen verkrijgen hem te laten staan. Nagelbijten / Gniffelen Ik zou dus reismandje pakken en direct terug gaan. Volgens mij kan hij best tussen andere katten, alleen moet je wel nagaan of alle katten gesteriliseerd/gecastreerd zijn. (Of je wilt kleintjes. Knipoog)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 12:56

ingeuh schreef:
Ik zelf zou het niet over me hart kunnen verkrijgen hem te laten staan. Nagelbijten / Gniffelen Ik zou dus reismandje pakken en direct terug gaan. Volgens mij kan hij best tussen andere katten, alleen moet je wel nagaan of alle katten gesteriliseerd/gecastreerd zijn. (Of je wilt kleintjes. Knipoog)

Heb een cattery en ik wil dus absoluut geen slipnest (heb ik al Knipoog ) met een HTK die ik ergens vind! En ik mijn eigen katten zijn allemaal vlovrij, wormvrij, teekvrij en geënt en gezond en dat kan ik van deze absoluut niet zeggen!

Kan nu niet terug, ik zit met een dochter die op bed ligt en daarna moet ik naar mijn werk.

Dus wordt dus echt morgenochtend.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:58

Ik zou terug gaan, morgenochtend. Even vlovrij, teekvrij en een bad geven. De oren kan je later naar laten kijken! Succes Lachen

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:59

Misschien moet je hem dan ophalen, en gelijk laten ontvlooien etc. Bij mij is er nog nooit een kat aan gestoken door een andere kat laat maar zeggen. En het zal gerust wel meevallen, want als ze buiten zijn komen ze ook in contact met andere katten die evt. ook vlooien en/of wormen kunnen hebben.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 13:01

Splash_ schreef:
Ik zou terug gaan, morgenochtend. Even vlovrij, teekvrij en een bad geven. De oren kan je later naar laten kijken! Succes Lachen

Damn, je brengt het wel alsof het heel makkelijk is Nagelbijten / Gniffelen

Heb momenteel al 4 volwassen katten ( 1 is een logeetje) en 5 kittens in huis. Ach, dan kan er inderdaad nog wel 1 bij. Houd hem wel ver apart van het nest Ja

Goed, morgenochtend actie 'Hoe vang ik een zwerfkatje'

ingeuh schreef:
Misschien moet je hem dan ophalen, en gelijk laten ontvlooien etc. Bij mij is er nog nooit een kat aan gestoken door een andere kat laat maar zeggen. En het zal gerust wel meevallen, want als ze buiten zijn komen ze ook in contact met andere katten die evt. ook vlooien en/of wormen kunnen hebben.

Heb raskatten die niet buiten komen. Sowieso komen er van mij nooit meer katten buiten, ben de vorige verloren door een auto. Dus ze komen niet in contact met andere katten.
Ontvlooien kan ik inderdaad meteen zelf doen, probleemloos.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:03

Oh okee. Knipoog Tja, dan is het denk ik idd het handigst om hem appart te houden tot dat hij vlo/worm vrij is. Zeker van het nest ja. Knipoog Iig succes ermee, en laat het ons weten als je hem hebt! Haha! (foto? Haha!)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:04

zo heb ik dus ook al mijn katjes gevonde. Hoop dat hij er morgen nog si en dat je hem gevangen krijgt en thuis kan nakijken. Als hij opgeknapt is kun je toch een leuk nieuw plekkie voor hem zoeken. als je echt geen plek heb wil ik je wel helpen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:06

Ik zou ook teruggaan en hem meenemen, dan zou ik hem thuis behandelen tegen vlooien, wormkuur geven, eten en drinken geven, borstelen.
Maar dan wel uit de buurt houden van mijn andere huisdieren. Misschien zou ik hem in de schuur zetten, maar dat ligt er ook aan wat voor schuur je heb. Wij hebben thuis een schuur met verwarming en een raam. Dus dat is niet verkeerd. O ja en zorg voor een mand of een lekkere deken waar hij op kan liggen!

Succes en hopelijk is ie daar morgen nog!

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:07

Leo, áls je hem gaat halen (zou ik niet doen, ik zou de dierenambulance bellen eerlijk gezegd Bloos , een kitten is makkelijk te plaatsen, zeker in deze tijd van het jaar), dan zou ik hem als je hem te pakken hebt, gelijk met frontline insprayen, eer jij hem dan thuis hebt, dan zijn de vlooien zo goed als dood. En dan wel apart houden, want ik zou het niet riskeren bij je nestje

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 13:08

Lynn_Nikita schreef:
zo heb ik dus ook al mijn katjes gevonde. Hoop dat hij er morgen nog si en dat je hem gevangen krijgt en thuis kan nakijken. Als hij opgeknapt is kun je toch een leuk nieuw plekkie voor hem zoeken. als je echt geen plek heb wil ik je wel helpen.

Dank voor het aanbod! Top hoor!

ingeuh schreef:
Oh okee. Knipoog Tja, dan is het denk ik idd het handigst om hem appart te houden tot dat hij vlo/worm vrij is. Zeker van het nest ja. Knipoog Iig succes ermee, en laat het ons weten als je hem hebt! Haha! (foto? Haha!)

Als ie er is, volgen er foto's. Was wel meteen verliefd op de kleur van zijn ogen.

Weet overigens nog niet of het een meisje of jongen is hoor. Noem hem nu gemakszuchtig Hij maar ik vermoed eerder dat het een poesje betreft. Owee als ze nog niet geholpen en zwanger is Vork

LiNdA1986 schreef:
Ik zou ook teruggaan en hem meenemen, dan zou ik hem thuis behandelen tegen vlooien, wormkuur geven, eten en drinken geven, borstelen.
Maar dan wel uit de buurt houden van mijn andere huisdieren. Misschien zou ik hem in de schuur zetten, maar dat ligt er ook aan wat voor schuur je heb. Wij hebben thuis een schuur met verwarming en een raam. Dus dat is niet verkeerd. O ja en zorg voor een mand of een lekkere deken waar hij op kan liggen!

Succes en hopelijk is ie daar morgen nog!

De Schuur is zeker een optie, echter wordt deze momenteel bewoond door mijn kater. Die mag (nog) niet in huis, omdat hij nog niet geholpen is en dus sproeit. De afspraak voor castratie staat, volgende week donderdag.
Denk dat deze zwerver de waskamer mag gaan bewonen. Klein maar lekker warm kamertje. Wordt weer een tijdje de was ophangen ipv de droger gebruiken Duivel

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 13:09

Judibo schreef:
Leo, áls je hem gaat halen (zou ik niet doen, ik zou de dierenambulance bellen eerlijk gezegd Bloos , een kitten is makkelijk te plaatsen, zeker in deze tijd van het jaar), dan zou ik hem als je hem te pakken hebt, gelijk met frontline insprayen, eer jij hem dan thuis hebt, dan zijn de vlooien zo goed als dood. En dan wel apart houden, want ik zou het niet riskeren bij je nestje

Een plekje vinden voor dit dier gaat absoluut lukken hoor. Is best een mooie kat als ie opgeknapt is. En ik geef hem meteen een Advantage ipv Frontline-spray. Heb jij wel eens een paniekerige kat ingesprayd op een parkeerplaats? Nagelbijten / Gniffelen Gaat niet lukken dus. En een pipetje is zo gedaan. Advantage heeft als voordeel dat alle vlooien binnen notime dood zijn.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:10

Ik hoor het al, dat gaat best goedkomen Knipoog

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 13:11

*is overigens wel blij dat mijn laatste Tetanus-prik 2 jaar geleden is geweest, heb toch 2 mooie tanden in mijn arm staan*

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:11

Nagelbijten / Gniffelen Dat zou helemaal erg zijn als ze wel zwanger is. Dan meldt ik me iig aan om een kitten op te halen. Lovers

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 13:12

ingeuh schreef:
Nagelbijten / Gniffelen Dat zou helemaal erg zijn als ze wel zwanger is. Dan meldt ik me iig aan om een kitten op te halen. Lovers

kan er nog wel bij hoor, zo van het ene nest naar het andere nest Ja Dan blijft ze in ieder geval tot ze bevallen is en de kittens gespeend kunnen worden.

Maar ik hoop het niet!!

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:13

Werkt zo'n pipetje even snel?
Is hij zo schuw? Ik pakte ze bij de da altijd in het nekvel even sprayen en klaar. Maar toen was advantage nog niet voor katten verkrijgbaar.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 13:14

Judibo schreef:
Werkt zo'n pipetje even snel?
Is hij zo schuw? Ik pakte ze bij de da altijd in het nekvel even sprayen en klaar. Maar toen was advantage nog niet voor katten verkrijgbaar.

Schuw? nee helemaal niet, komt op je aflopen en wordt graag opgepakt. Maar die Advantage werkt idd net zo snel. Vlooien bijten en ze gaan dood.
Mocht er toch 1 overspringen naar 1 van de andere katten, die zijn allemaal pas geleden nog behandeld.

En bij de DA gaat het wat makkelijker dan op een parkeerterrein.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:20

@leonoor, top dat je het poezebeest een kans geeft, zo te zien komt het wel goed.Nu maar hopen dat ze er morgen is en de vangactie goed verloopt! Succes,laat je het nog weten?

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:26

Echt super dat je dat katje wilt helpen!
Zou precies hetzelfde doen hoor, succes ermee!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:34

met linda22 eens! succes ermee! Lachen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 13:35

Heeft mijn moeder ondertussen aan de telefoon gehad en die toonde absoluut interesse in dit katje. Aangezien ik hoop hem/haar te kunnen vangen kan mijn moeder 1e kerstdag mooi kennis maken Nagelbijten / Gniffelen

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:37

Mooi kerst cadeau toch?! Plaats je foto's als je hem hebt gevangen? Ben wel benieuwd.