Onze buren hebben een konijn waar ik afgelopen zomer achter kwam dat ze die totaal niet verzorgen, hij zit rustig een week zonder water of voer in een heel klein hokje wat ze niet schoonmaken.
Ik heb vanaf de zomer de verzorging voor dat beestje op me genomen maar nu wil ik eigenlijk niet meer zo doorgaan. Ik vind dat een konijn niet 24 uur in een heel klein hokje moet zitten maar ook af en toe los moet komen. Iedere keer als ik geweest ben om te voeren dan voel ik me schuldig naar dat konijn dat ik niet meer voor hem doe als een schoon hok geven en wat voer erin.
Vorige week ben ik bij die boer ( tja hij is ook boer en denkt anders over het houden van dieren) naar binnen gelopen en heb gevraagd of ik het konijn niet mocht hebben en zo nee dat ik dan stopte met het voeren en verzorgen.
Hij zou er over na denken maar nu is het al ruim een week verder en afgelopen zaterdag ben ik er geweest voor de verjaardag van zijn kinderen en heb stiekem even bij het konijn gekeken die dus weer zonder voer en water zat.
Moet ik me nu sterk houden en er ook echt niet meer komen, zal ik hem stelen of nog een keer met hem gaan praten. Het is een man waar je makkelijk ruzie mee krijgt en onze kinderen spelen met zijn kinderen, op een burenruzie zit ik echt niet te wachten maar dat konijn langzaam laten verhongeren vind ik ook niet kunnen.