Konijn wordt verwaasloosd door buren, wat moet ik doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maras

Konijn wordt verwaasloosd door buren, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 10:25

Onze buren hebben een konijn waar ik afgelopen zomer achter kwam dat ze die totaal niet verzorgen, hij zit rustig een week zonder water of voer in een heel klein hokje wat ze niet schoonmaken.
Ik heb vanaf de zomer de verzorging voor dat beestje op me genomen maar nu wil ik eigenlijk niet meer zo doorgaan. Ik vind dat een konijn niet 24 uur in een heel klein hokje moet zitten maar ook af en toe los moet komen. Iedere keer als ik geweest ben om te voeren dan voel ik me schuldig naar dat konijn dat ik niet meer voor hem doe als een schoon hok geven en wat voer erin.
Vorige week ben ik bij die boer ( tja hij is ook boer en denkt anders over het houden van dieren) naar binnen gelopen en heb gevraagd of ik het konijn niet mocht hebben en zo nee dat ik dan stopte met het voeren en verzorgen.
Hij zou er over na denken maar nu is het al ruim een week verder en afgelopen zaterdag ben ik er geweest voor de verjaardag van zijn kinderen en heb stiekem even bij het konijn gekeken die dus weer zonder voer en water zat.
Moet ik me nu sterk houden en er ook echt niet meer komen, zal ik hem stelen of nog een keer met hem gaan praten. Het is een man waar je makkelijk ruzie mee krijgt en onze kinderen spelen met zijn kinderen, op een burenruzie zit ik echt niet te wachten maar dat konijn langzaam laten verhongeren vind ik ook niet kunnen.

MaraYvette

Re: Konijn wordt verwaasloosd door buren, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:26

Euhm nou euhm kan je ddat konijntje niet gewoon meenemen ik bedoel je hebt t gevraagd en zij doen er toch niks mee? dan missen ze m ook niet.. toch?

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:27

Neem hem stiekem mee, en breng hem naar het asiel ofzo Knipoog Ik denk dat als ze hem geen eten geven er zo veel ook niet om geven! Mss merken ze het geneens Haha! Als je de dierenambulance laat komen heb je mss ruzie, of kan dat anoniem?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:28

moet je dus nietd oen, meenemen. ga nog eens langs bij hem en heb er er nogmaals over. En anders bespreek het met de kinderen, of hun niet elke dag willen voeren en water willen geben. jatten is ergste wt je kan doen, heb je gegarandeerd burenruzie als hij erachter komt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:29

gewoon vragen of je hem mee mag nemen onder het mom van dat je hem zo gemist heb...dat je het fijner vind als ie bij jou staat...zodat je hem vaker kunt controleren

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:31

gwn vragen en meenemen, wel sneu voor t arme ding Scheve mond

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:32

Ik zou hem dus ook niet meenemen. Dan ben jij degene die problemen krijgt. Iets ongevraagd meenemen is tenslotte diefstal.
Praat nog eens met hem en doe het anders idd via de kinderen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 10:35

Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik hem met alle liefde wil verzorgen en mee naar huis wil nemen, plaats zat op stal waar hij heerlijk los kan lopen maar om de een of andere reden die ik niet weet, willen ze dat niet. Vorige week ben ik dus samen met mijn man naar binnen gelopen en heb het nog een keer aangeboden met inderdaad de opmerking dat de kinderen het niet eens merken want die kijken er totaal niet naar om maar het maakt allemaal geen indruk. Hij snapt niet wat ik me druk maak om z' on stom konijn en wacht wel tot hij vanzelf dood in zijn hokje ligt. Ik kan nu niets meer anoniem regelen ( dierenambulance of wat dan ook)want hij weet dan geheid dat het van ons af komt en dan hebben we echt fikse ruzie. Misschien dat ik er vanavond nog wel even binnenloop voor de allerlaatste keer en nogmaals er op aandring dat dit niet kan wat ze nu doen.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:37

Ik zou nog een keer met hem gaan praten, wie weet is hij het vergeten. Meenemen zou ik zeker niet doen, want dat is echt diefstal! Vraag anders of je hem mag kopen, klinkt raar maar wie weet.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:21

ja ik zou het niet nog een keer vragen als ik jou was, maar ik zou hem een keer stiekem meenemen en naar een asiel brengen, en dan doe je net alsof je he thok hebt los gelaten Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:24

-> BB

Even een andere opmerking: je weet dat kerst voor de deur staat? Misschien eens vragen wat hij van plan is met dat konijn. Anders heb je nog de kans dat jij ervoor gezorgd hebt dat zij nu een redelijk goed gevuld kerstdiner hebben, omdat jij dat beestje verzorgt hebt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:25

nou apple je geef me nu wel een rotgevoel hoor.....

poehffff dan maar burenruzie

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 11:31

nou dat zou wat zijn zeg, dat ik dat konijn zit te voeren en dat zij hem dan opvreten, ach wat akelig en ik heb al z' on hekel aan dat rotlied over Flappie wat je nu steeds hoort op de radio.
Ik denk dat ik hem van de week s'avonds ophaal en het hok op een kier laat staan........ach gossie hij is ontsnapt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:32

gewoon vragen of ie bedoelt is voor de kerst zo ja dan kun je hem alsnog redden

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:04

Ik snap zoiezo niet dat mensen zo slecht kunnen zijn voor een beest!
En nu je het zegt kan het goed zijn dat ie met kerst de pan in gaat.
Dat vind ik nog misselijker, konijn kopen, vet mesten en opeten!

Ik ben benieuwd!

Misschien kun je het beest weg halen en zeggen dat t dood is?
Als ze dan vragen waar t konijn nu is, zeg je dat je het er al uit hebt gehaald omdat het anders zo ging stinken...?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 17:08

eerlijk gezegd snap ik ook niet hoe mensen een beest kunnen nemen en er dan vervolgens ook helemaal niet naar omkijken. Ze vinden dat hun zoontje van 5 het konijn moet voeren maar die doet dat natuurlijk niet, en zelf vinden ze het niet nodig.
Nou is het ook weer overdreven dat ik er wakker van lig maar ik stoor me hier enorm aan. Geef dat beest of aan mij dan krijgt hij een prettig leven, of verzorg hem goed of laat hem euthaniseren maar laat hem niet verkommeren in een hokje waarin hij amper zijn kont kan keren en bovendien ook nooit schoongemaakt wordt.
Ik denk , weet trouwens wel zeker, dat ze hem niet opeten met kerst maar soms denk ik dat hij dan wel beter af zou zijn. Zou het niet vreselijk saai zijn voor dat beest in dat minihokje, dag in dag uit zonder enige vorm van aandacht? Afschuwelijk lijkt me dat.
Morgen ga ik er naar toe met mijn hubby, die is wat diplomatieker, en ik zal er vanavond eens hard over na gaan denken hoe ik het nu aan ga pakken.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 08:37

en anders, bied hem eens €10,00 voor het konijn, als hij dat nog weigert... Ik wil het wel voor je betalen Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:01

ik zou er gewoon heengaan en eerlijk zeggen dat ik t zielig vind.
hij vind er zo te horen toch niks aan,en kan zich beter met andere dieren bezig houden.
zeg gewoon dat je em graag hebben wilt,hij zorgt er toch niet voor en jij kan dat beter toch?
je hebt dacht ik lang genoeg gewacht en hij heeft lang genoeg nagedacht. Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:18

hoe is het gegaan gisteravond?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 18:34

Ik heb de halve nacht wakker gelegen en alle scenario's bedacht die er bestaan om dat konijn te gaan redden zonder burenruzie. Dus vanmorgen ging ik er naar toe samen met manlief die het woord zou doen op een aardige manier ( ik ben dan al zo chagrijnig tegen die mensen omdat ze een dier zo verwaarlozen dat ik niet geheel tactisch ben). Kom ik bij het hok aan: staat het open en geen konijn.....
Hij zei vorige keer al dat hij hem wel gewoon los zou laten ipv aan mij geven. Dat heeft hij dus gedaan.
Waarschijnlijk redt hij de kerst nu ook niet maar ik kan beter leven met een snelle dood in vrijheid dan een langzame dood in een vies stinkend hokje.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:26

kun je het konijn nergens vinden? en wat een achterlijke man!
vraag hem eens waar die um los heeft gelaten?
ik denk echt datie um slacht met kerst hoor...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:31

ow wat een eikel zeg!!!
Ja, veel overlevingsklans heeft een tam konijn niet, misschien zie je hem nog ergens lopen? Of was het een excuus en is ie gewoon dood al.
Vind wel goed van je dat je zo over bezig was om dat beestje te krijgen, jamme rdat die eikel zo moeilijk deed

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:39

sorry wat een eikel....dit kan ook een hele langzame dood worden hoor......maar heeft hij hem stiekum niet ..........

wat een .................ik zou me zwaar rot voelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:50

Wat een L*l die vent.Ik moet eerlijk zeggen ik ben zeer tegen stelen,maar het enige waar ik mijn principe's voor over boord zet zijn dieren.Ik heb al eens een kip gejat bij een boer Clown .
Ik kwam er s'morgens en het dier hing levend op zijn kop.Ik eerst maar gedaan of ik het niet zag ik kwam s'avonds terug met mijn paard(was die dag op wedstrijd geweest) hing hij er nog ,levend en wel.Kip heb ik toen in een emmer gedaan handoek er over en naar huis gefietst.
Ze heeft nog 3 jaar dienst gedaan als huiskip.Zo erg zelfs dat ze af en toe op de bank mee tv keek.

Twee weken terug heb ik 3 jonge konijnen gevonden,langs de weg.Volgens de dierenarts zijn ze 5 maanden.Ik heb ze maar laten castreren dan kunnen ze bij de vrouwtjes in de ren.Ik vind dat zo misselijk.Als je dieren echt niet wilt breng ze naar het asiel of een opvang maar laat ze niet zomaar verkommeren.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 21:04

Ik ben ook nogal van de " dierenredderij" , vandaar 3 honden die geen van allen als pup bij ons gekomen zijn, en had graag dit konijn ook in ons gezin opgenomen maar helaas hebben sommige mensen totaal andere ideeen over het houden van dieren. De kans dat we het konijn zien lopen is klein aangezien wij en buurman midden in het bos wonen. Het was een ( mager) dwergkonijn dus dat hij voor de kerst is geloof ik niet. Afijn de burenband is niet meer als voorheen, ik blijf nu toch met een naar gevoel naar die mensen kijken.