Hond komt terug,maar hoe..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bloempje1

Hond komt terug,maar hoe..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 00:51

Beetje vage titel maar vooruit dan maar,
zal het kort proberen te houden.

Paar maanden geleden heb ik besloten om mn hond naar een goede kennis/collega te brengen,
omdat ik toch nog fulltime ging werken en een kindje verwacht,en geen risico wou lopen op ongelukken.

Het leek wel het ideale huisje voor der,hun zochte nog een lieve hond,hebben geen kinderen,nog een hond van 2,5 van het zelfde ras.Man is werkloos en is dus heel de dag thuis die met ze wandelt en doet,beter kan je niet verwachten toch?

Blij dat ze het zo goed getroffen had,mocht der altijd opzoeken.Mn moeder kreeg regelmatig foto's op werk te zien van der en hele verhalen hoe toffe en lieve goed luisterende hond het was.Dat ze al ging zitten als je al met de riem aan kwam lopen,dat ze veronderstelt waren dat ze als jonge pup/hond niks kapot at etc.

Enigste nadeel was dat ze overdags gewoon nog niet goed zindelijk was en gromde als je der eten afpakte of der speeltjes,maar dat was voor hun geen probleem dat zal goed komen met veel gedult en liefde.

Tot er op werk de ronde ging dat het slechter ging,of igg de verhalen.Ze zal geslagen en geschopt worden als ze was in huis deed,ze gromde en beet naar iedereen.Kwam ze van buiten dat ze gelijk weer binnen ging plassen etc.
Heb gelijk die avond opgebelt dat ze dit niet verdiende en dat ik der metteen terug kwam halen,was immers de afspraak.Nee ze wouden der niet weg doen,ze hielden veel van der en het kwam goed en ze sloegen der niet.

Nu 3 weken later belde ze huilend op,de hond bijt,gromt,bijt alles stuk etc.We willen der niet als je der niet komt halen brengen we der nu nog naar het asiel''
Nee zeg ik,kom der morgen halen,de hond kan er immers niks aan doen dat ze zo is geworden.
Dit heeft ze niet verdient..

Heb nu dus nog even 3 maanden de tijd om der heropvoeden.
Ze was zo netjes opgevoed op der voernijd na,en het binnen plassen.Ze sprong vooruit op puppycurces,ga der nu maar opgeven voor curces om der heropvoeden.Alles overnieuw,veel tijd en liefde insteken.Het enigste ik werk veel,dus overdags zal ze in der bench moeten en als het blijkt dat ze nu wel alles stuk bijt.
Terwijl ze hier als pup nooit iets heeft aangeraakt,zelfs niet eens boven speelgoed van mn broertjes.Niks en nu?Pff...dit lucht op om je verhaal hier kwijt te doen zeg..

Ben benieuwd hoe ik der morgen terug krijg,hou jullie op de hoogte..

absque_dubio

Re: Hond komt terug,maar hoe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:59

Pfff dan ben je niet blij mee, eerst al het werk doen, de hond wegbrengen, en nu weer helemaal overnieuw beginnen. Scheve mond
Nou ik wens je veel sterkte en succes ermee, jammer dat het zo is gelopen.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 01:03

oww zwaar kl*te, en nu? is haar gedrag bij jullie precies het zelfde als bij die mensen nu?

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 01:06

Absque,daarom was ik ook erg blij dat ze naar een bekende ging.Kon ik der opzoeken als de tijd er klaar voor was,dit is dan binnen 3 maanden gebeurt.

Atilla,ik ga der morgen ophalen,ik moest werken en kon echt niet eerder halen.Maar als ze zo is als hun het zeggen,dan word het een zware taak hier.En eigelijk heb ik die tijd niet eens,zat eraan te denken om der herop te laten voeden door martin gauws,blijkt dat die erg bekent is en goed met honden overweg kan.En daarna mag ze oud worden bij me moeder inhuis,bij mij word het gewoon te klein straks met een kleine.Maar weg zal ik der nooit meer doen,dan word het te klein maar dan komt ze echt hierheen.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 02:40

Met een beetje geluk komt ze letterlijk en figuurlijk thuis straks. En zal ze het gedrag laten zien wat jíj van haar gewend bent. Wacht het maar een paar dagen af en laat haar weer acclimatiseren en vertrouwen in jou krijgen voor je aan 'heropvoeden' gaat denken. Waarschijnlijk valt het mee. Voernijd 'mag' he? Een hond hoeft zijn eten niet af te laten pakken. lekker in de bench voeren en met rust laten daarbij, dan is dát probleem al geen issue meer Knipoog

Wat voor hond is het en hoe oud is ze?

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 12:47

Voernijd mag,ik zal het ook niet leuk vinden als je me eten onder me neus weg trekt.
Het is een golderen retriever,nu ong 8 maandjes oud zo iets.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:10

Nou even afwachten dus, het hoeft niet zo te zijn dat ze het gedrag ook bij jou weer zal gaan vertonen. Ze weet wie je bent, en wat jouw regels zijn. Let er wel op dat ze aan het puberen is, en zowieso wat losbollig kan zijn.
Ben benieuwd hoe het af zal lopen en hoe ze reageert op haar 'thuis'komst.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:17

Drie maanden is niet een erg lange periode, de kans bestaat dat ze zich jouw nog herinnert en dat ze een hoop van dat slechte gedrag al meteen laat varen.

Ik hoor hier zeggen "voernijd mag", maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zeker niet omdat er een kleine op komst is. Kinderen snappen dat nog niet helemaal en als je de hond aangeleerd krijgt dat hij niet moeilijk doet als zijn voer weggehaald wordt hoef je je er ook niet druk om te maken wanneer die kleine straks besluit eens de bak voor de hond weg te halen of met de hond mee te gaan eten.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:20

Falona schreef:
Ik hoor hier zeggen "voernijd mag", maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zeker niet omdat er een kleine op komst is. Kinderen snappen dat nog niet helemaal en als je de hond aangeleerd krijgt dat hij niet moeilijk doet als zijn voer weggehaald wordt hoef je je er ook niet druk om te maken wanneer die kleine straks besluit eens de bak voor de hond weg te halen of met de hond mee te gaan eten.

Wilde ik er ook nog aan toevoegen, maar was ik vergeten. Ben ik het dus helemaal mee eens!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 14:10

Het is idd nog even afwachten hoe ze hier reageert,ga der over 10 minuten halen ben dus erg benieuwd.
Er is een kleine op komst,daarom blijft ze ook straks niet bij mij wonen,toen ik der kocht woonde ik nog bij me moeder in huis.En die kent ze ook goed,en zal dus daar straks oud worden.Er lopen daar geen kleine kinderen meer rond,alleen van boven de 11.
Dus daar is het niet erg,maar mogen mag ze het eigelijk niet,maar kan me goed voorstellen dat ze niet wilt dat je aan der voer zet,het is als je het gegeven hebt ook van haar.Ze zal waarschijnlijk de laatste in het nest zijn geweest met eten,en dan word je 'gierig'

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:42

Harvumi schreef:
Falona schreef:

Wilde ik er ook nog aan toevoegen, maar was ik vergeten. Ben ik het dus helemaal mee eens!

Kwestie van manegement, dames. Hond eet dus niet in bijzijn van kind. Dat lijkt me beter, makkelijker en begrijpelijker voor de hond. En anders moet er op positieve manier (de hand haalt geen voer weg maar stopt er altijd wat bij) aan dat punt gewerkt worden. Blijft het zo dat een kind nu eenmaal als ranglager gezien wordt en het daarvoor niet op zal gaan.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:51

Ik vind het een triest verhaal. Je zegt een jonge hond weg te moeten doen omdat je fulltime gaat werken? Als de kans erin zit dat je fulltime gaat werken, waarom begin je dan aan een hond? Ten tweede zeg je zwanger te zijn. Neem aan dat je dan met zwangerschapsverlof e.d. gaat en dan juist veel tijd thuis bent voor je (jonge) hond. Zwangerschap is natuurlijk geen reden om een jonge hond weg te doen, zal even mooi worden! Ik vind dit in en in triest, de hond is hier duidelijk de dupe geworden. Ik ben blij te lezen dat je met hem naar gedragscursus gaat en hem nu wel zijn verdiende kans geeft. De hond is jong en verkent zijn grenzen. De hond kan je helemaal niks kwalijk nemen. Met juiste begeleiding komt het vast goed met hem!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:54

*Leest mee*(me tante ook gehad met der hond).

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:54

Ik ben het er ook niet helemaal mee eens dat voernijd mag.

Rosita: Ik ben het met je eens dat het beter is om de hond niet te voeren in het bijzijn van kinderen. In het begin zal sit ook niet zo'n probleem zijn, maar als de kinderen wat ouder worden, gaan lopen enz. wordt dat toch wel lastiger. Het hoeft maar één keer te gebeuren dat het kind wel bij de hond komt terwijl deze aan het eten is...
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Het risico is daarbij gewoon te groot.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:17

Zelf dus al flink oefenen met evt. een nephand of iets dergelijks. Voernijd lijkt altijd niet zo erg, maar er gebeuren meer ongelukken mee dan de meeste mensen denken en niet alleen met kleine kinderen!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:29

eh, gewoon hond in bench tijdens het eten? Hoe lang durt dat eten nu helemaal? 10 seconden?

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:00

Ik vind voedernijd ook echt niet kunnen hoor. Stel je voor dat je hond binnen of buiten iets vind wat ie niet mag eten (onze hond wilde een keer beschimmelde aardappelschillen eten die iemand op het gras gegooid had). Dan kan je het dus nooit afpakken van hem.

Daarbij sta ik hoger in rangorde en als hij voedernijd heeft vind hij schijnbaar van niet.

Jammer dat het verkeerd is gegaan bij zijn nieuwe gezin. Ik hoop dat hij straks zich zoals vroeger gedraagd en dat hij een fijn nieuw baasje vind.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:25

Ik vind het een vreemd verhaal, zorry, maar als ze nu 8 maanden is, en je hebt haar al drie maanden geleden weggedaan, dan was ze 5 maanden toen je haar weg deed, klinkt mij als een ondoordacht kopen van een pupje....
Zonde dat de hond hier weer de dupe van wordt, hij moet straks toch weg, want je krijgt een baby...

Had dan geen hond genomen.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 20:27

Zo,ben der weer.Even wat recht zetten.
De hond kocht ik al voordat ik fulltime ging werken,had er goed overna gedacht en helemaal niet aan kinderen gedacht!
Ik wilde dus ook niet zwanger worden,toen ik wist dat ik zwanger was ben ik keuze's gaan maken,de hond hoefde niet weg maar omdat ik het te risico vol vond om een hond en een kleine samen te zetten met zn eten en zn speeltjes,en daarbij dat moest ik fulltime gaan werken omdat ik moet sparen voor mn kind.
Dus zo doende goed huisje gezocht naar een kennis,anders had ze niet weg gegaan.

nikkigioa, de hond had hiervoor ook een curces gewoon gevolgt,hebben wij altijd met der gedaan.
Zoals ik al vertelt had de hond luisterde bij ons prima,op der binnenplassen na en voernijd.

Pollewoppy,dat was hier de grootste reden om toch ook door plots mn zwangerschap een goed huisje voor de hond te vinden.en omdat ik vrij klein woon nu,ben door omstandigheden verhuist kan ik hier niet een box en een bench straks kwijt.

Toeties , als je goed leest lees je dus duidelijk dat de hond helemaal niet meer weg gaat.Dat de hond blijft wonen waar ze altijd voor het nieuwe gezin gewoont hebt.Alleen woon ik dus niet meer op dat adres,ben inmiddels verhuist!

Oke,nu het verhaal,
we belde aan en hoorde de honden al blaffen en springen tegen de deur,kwamen binnen en werd gelijk overhoop door der gesprongen.Ze was helemaal blij om ons te zien,het leek wel of ze ons herkende ze was niet weg te slaan meer (Uitdrukking dan he)
Beide honden rende de woonkamer in,waar 2 banken tegenover elkaar staan en de tafel midden in,
beide honden croste over de banken sprongen via de tafel naar de anderen bank.Gewoon ook over de TAFEL heen.Dat mocht daar,dat was normaal.Zo zaten we even een tijdje en niks zeide ze tegen de honden,toen werd ik het zat,knipte in mn vingers en zei 'zit' de onze ging metteen zitten en wist dus duidelijk dat ik er niet van gedient was,en de ander?stond me beetje raar aan te kijken.
Of te wel,ze hebben der geen manieren aangeleert veder.Het viel ons nog reuze mee dat ze de koekjes nog niet van tafel afpikte.
Ook merkte ik dat ze totaal niet meer bij je kwam zitten,als ik der koppie wou aaien deed ze gelijk paar passen achteruit en kijkt dan heel zielig naar je toe of ze wil zeggen 'doe me niks,ik doe niks'
Toen werd het tijd om der mee te nemen,hup naar de gang,toen werd het tijd voor de riem.
Dat wou ze ook niet meer,leek wel of ze stikte in der eigen lucht wat ze inademt.Eenmaal de auto in ging ze rustig liggen,leek wel of ze wou zeggen he,dit is weer fijn.

Eenmaal thuis eerst overal snuffelen,gelijk opzoek naar eten wat ze al snel gevonden had.En ja hoor zonder probleem kon ik der voerbak weg zetten.
Even uitgelaten buiten en stukje wezen wandelen en weer naar binnen.Gelijk op der oude plekje liggen slapen.Toen werd het tijd om even weg te gaan,en 2 uur later komen we terug en ze had niks gesloopt,en niks in huis gedaan wat ze volgens hun zal doen.

Ze heeft hier nog niks gedaan,we wachten het rustig af,komen er dingen naar boven wat ze ineens wel doet word het toch een curces,alleen al voor de zekerheid.
HEt binnenplassen is ook zo raar verhaal,nachts is ze zindelijks en overdags doet ze het binnen,als het weer doet even naar de DA misschien is er medisch niet iets in orde ofso?
Een pup hoort allang zindelijk te zijn,en nachts kan ze het wel en word ze niet uitgelaten,terwijl ze overdags toch echt 7 keer per dag gaat.

Afijn we zien het wel,hoe ze zich gedraagt etc,we zijn igg blij met der terugkomst,ze mag enkel wel wat dikker worden,ze is erg mager en ook erg klein gebleven viel me op.Maar dat komt goed.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:36

Toeties schreef:
Ik vind het een vreemd verhaal, zorry, maar als ze nu 8 maanden is, en je hebt haar al drie maanden geleden weggedaan, dan was ze 5 maanden toen je haar weg deed, klinkt mij als een ondoordacht kopen van een pupje....
Zonde dat de hond hier weer de dupe van wordt, hij moet straks toch weg, want je krijgt een baby...

Had dan geen hond genomen.

Inderdaad.. Vind het heel onverantwoordelijk. Je kind doe je toch zeker ook niet weg? Een hond is niet iets dat je even koopt zoals servies oid.. Je moet erover nadenken voordat je een dier aanschaft. Daarbij komt: je hebt óf die hond gekocht toen je al zwanger was, óf je bent zwanger geworden nadat je de hond had gekocht. Allebei niet de bedoeling lijkt mij.. Verward
Triest.. diep triest

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:52

Jeetje mensen, waarom oordelen als jullie niet de precieze situatie kennen van de TS. Misschien hadden jullie hetzelfde gedaan als je in haar situatie zat. (en zeg nou niet van niet, want dat weten jullie immers niet) .

Edit: Ik denk dat ze juist heeft gehandeld! Zij wist dat ze door de onverwachte zwangerschap veel moest gaan werken, dus niet veel thuis zou zijn. Daarbij komt dat de hond voernijd had, TS is rekensommetje gestart en kwam eigenlijk uit dat het beter was voor de hond (en voor zichzelf) dat de hond naar een ander tehuis zou gaan. Zij heeft hem naar vrienden of kennissen gedaan waarbij ze eigenlijk verwachtte dat alles goed zou verlopen. Jammer maar helaas, mensen zijn tegenwoordig moeilijk te vertrouwen.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 23:35

Appelbolfan,lees eerst mn laatste update over de hond even door,daaruit maak je op dat de hond er al was voordat ik wist dat ik zwanger was.

De hond woont vanaf vandaag op zn oude huisje weer,gaat goed met de hond.Ze is blij en erg vrolijk ze heeft nog geen simtonen gaan gegeven wat ons vertelt werd,blijkt dit wel het geval gaat ze gewoon weer op curces.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:44

Fijn dat je de hond terug hebt. Wat ik niet zo fijn is dat de hele dagen in een bench moet. Tenminste, dat schrijf je in het begin van het topic. Een bench is om in te slapen en niet om een hele dag in op te sluiten. Dat is echt dierenmishandeling.

Ik hoop dat ze overdag in je huisje kan rondlopen. Misschien kun je een hondenuitlater vinden voor tussen de middag, dat heb ik altijd zo gedaan. En als je thuiskomt een grote wandeling.

Als je geen tijd en ruimte hebt voor een hond is herplaatsing naar een goed adres het beste.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:50

bloempje, hou die hond en regel wat voor hem, bij jou is hij weer thuis.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 11:14

Flicka,de hond gaat pas de bench in als ze 1 van deze simtone wat ons verteld is doet.Ze loopt nog steeds rond te bangeren zonder bench,ze heeft nog niks gedaan bij ons.Ze zit dus ook nu niet in de bench.

Onze oma laat de hond 3x per dag uit tot wij er zijn,en meestal gaat de hond zelf mee naar haar huis,handig als je oma 3 straten veder woont Knipoog De hond word dus genoeg overdag aangehaalt.

Garny,als je heb gelezen is de hond al bij mij thuis,of op zn oude adres.Ik woon er niet meer maar de rest van het gezin wel waar die als pup heeft door gebracht.En daar mag en kan ze blijven zonder dat er straks ongelukken gebeuren met de kleine kind en de hond.