Mijn Jack Russel word weer vader.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pablopicasso

Mijn Jack Russel word weer vader.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 00:02

Mijn Jack Russel BO gaat weer vader worden hij heeft al 3 keer gedekt en daar kwamen 6 puppen uit. Nu gaat hij een teefje dekken hier vlakbei. En daar ga ik een pup van aanhouden. De teef die hij gaat dekken is een boerenfox. Hij heeft een heel leuk karakter kan goed los lopen. Luisterd best wel goed voor een Jack. Hij loopt ook regelmatig naast de fiets mee. Ben benieuwt wat voor kleuren het gaat worden. Bo zijn moeder is 3 kleur en de teefje is ook een 3 kleur. Maar ja dat moeten we nog even afwachten. Ze moet loops worden deze maand of Januari. Hier onder alvast wat foto,s van mijn stoere Jack.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

baroen

Re: Mijn Jack Russel word weer vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 02:17

waarom als ik vragen mag? waarom nog meer van zulke hondjes op de wereld zetten, marktplaats staat er vol mee..

jou " jackie"heeft geen papieren, de teef die hij gaat dekken ook niet, dus er is niks bekend over de voorouders en eventuele erfelijke afwijkingen. dat is geen juiste basis om een nest te fokken.

gewoon om toch, of voor de leuk , zijn geen goede argumenten. wanneer je fokt, doe je het goed, dus met de juiste voorkennis .

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:53

Zelfde vraag als baroen

Jessicoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:04

mee eens... Maar ze moet het zelf weten natuurlijk.. maar ik zou het niet doen,,, omdat je idd geen papieren etc heb,,

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:29

*zucht...*
weer zo een

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 19:06

Ten eerste hebben we genoeg mensen die een pup willen en die mensen kennen we. Ik hou een pup aan en de eigenaar van de teef houd er 1 aan. En ik ben door hun benaderd ze wilde 1 nestje doen en dan de teef laten helpen. En BO word ook gecasterent als hij haar heeft gedekt. Het is niet zo dat we het doen voor het geld maar omdat er inderdaad mensen hier in de buurt graag een pup willen.

En ik weet ook wel wat er allemaal gebeurt en wat er bij komt kijken. Het is niet zo dat we maar wat doen. Dit is voor het teefje een malig en voor Bo de laatste.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:10

Tja, t is natuurlijk wel leuk, maar idd, er zijn vast ook andere hondjes, maar dan t zelfde ras zeg maar... En je zegt wel dat hij gecastreerd wordt, maar doe je dat ook echt? En die teef, ga je daar ook een nestje van laten komen? Nja, je moet t ook zelf weten. Iig veel plezier met t nestje, en hoop wel foto's te zien Lachen
Groetjes, mij

Nikki__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:21

pablopicasso schreef:
Ten eerste hebben we genoeg mensen die een pup willen en die mensen kennen we. Ik hou een pup aan en de eigenaar van de teef houd er 1 aan. En ik ben door hun benaderd ze wilde 1 nestje doen en dan de teef laten helpen. En BO word ook gecasterent als hij haar heeft gedekt. Het is niet zo dat we het doen voor het geld maar omdat er inderdaad mensen hier in de buurt graag een pup willen.

En ik weet ook wel wat er allemaal gebeurt en wat er bij komt kijken. Het is niet zo dat we maar wat doen. Dit is voor het teefje een malig en voor Bo de laatste.

Heb je er ook over na gedacht wat je met 13 pups doet?

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 19:22

Pluttersput Bo word zeer zeker wel gecastereerd en die teef die hij gaat dekken ook als ze weer goed in haar vacht zit nadat de puppen weg zijn. Over welke teef heb je het ik heb alleen mijn reu. En ik wil zelf ook een reu aanhouden.

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 19:23

HardcoreLady ik heb nog NOOIT gehoort dat een Jack Russel zoveel pupen heeft gekregen. En de keren dat Bo gedekt heeft waren het er 6.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:27

O, sorry, niet goed gelezen, dan bedoel ik de reu. Maar daar geld hetzelfde voor..

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:32

pablopicasso schreef:
HardcoreLady ik heb nog NOOIT gehoort dat een Jack Russel zoveel pupen heeft gekregen. En de keren dat Bo gedekt heeft waren het er 6.

Ik had ook nog nooit gehoord dat een berner sennen 16 puppys kreeg, en geloof die zijn allemaal gezond en wel ter wereld gekomen

Maar goed, jij hebt het nu over de baasjes die allemaal een pup willen, maar ook een gezonde pup neem ik aan, en niet alleen om het uiterlijk van jouw hond en het teefje
Er zitten echt veel ziektes bij honden, en het is zo belangrijk dat je de honden laat testen op gezond van de hondje

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:33

Die mensen die nu een pup nemen hadden ook een hondje uit het asiel kunnen nemen. Pling

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 19:34

Pluttersput allebei de reuen worden dan gecastreert. Ik ben niet iemand die dat dagelijks doe maar weet donders goed wat ik doe.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:35

Ach ja, het is ieder zijn eigen wah Knipoog Ik zal er maar mee ophouden, want ik bedoel er eigenlijk geen kwaad mee. Zet het misschien wat bot neer, maar zo bedoel ik het niet... Dus mijn excuses als het zo overkomt, maar ik weet even niet hoe ik het anders neer moest zetten Knipoog

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 19:36

Draverlove schreef:
pablopicasso schreef:

Ik had ook nog nooit gehoord dat een berner sennen 16 puppys kreeg, en geloof die zijn allemaal gezond en wel ter wereld gekomen

Maar goed, jij hebt het nu over de baasjes die allemaal een pup willen, maar ook een gezonde pup neem ik aan, en niet alleen om het uiterlijk van jouw hond en het teefje
Er zitten echt veel ziektes bij honden, en het is zo belangrijk dat je de honden laat testen op gezond van de hondje

Gek he een Berner sennen hond is wel veel groter dan een Jack. En de pups uit een vorige nest van BO zijn allemaal gezond.

Nikki__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:52

Jij denkt serieus dat de grote er wat mee te maken heeft?
Zullen we het dan maar even over een ander dier hebben? Hoeveel jonkies denk jij dat een muis gemiddeld krijgt?
Is toch echt niet groter dan een jack russel. Kleine honden kunnen dus ook groten nesten krijgen.
Een kennis van ons had een jack russel met 11 pups. Kan dus zomaar gebeuren.

Dat de pups van bo nu allemaal gezond zijn, zecht niks. Je laat een andere hond dekken. Wie weet draagt die wel ziektes met zich mee?
Daar wel eens aangedacht?

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:23

@ TS
In verhouding scheelt het niks hoor, een berner is groter, maar heeft ook grotere pups, dus dat wil helemaal niks zeggen Knipoog

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 18:51

Je kan een muis toch niet met een hond vergelijken. Een kleine hond geeft over het algemeen minder pups en ja er zal hier en daar is een uitschiter zijn maar niet vaak.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:01

Ook jammer dat je met een hond fokt die zo duidelijk uit de ellebogen staat. Hoe zijn de ogen en de patella's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:04

Hartstikke leuk voor je dat je jack weer vader word !

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:11

jezus christus doe ff nmoeilijk he....
Op bokt kan je tegenwoordig niets meer neerzetten.
Meid veel plezier en geluk met je nestje hoor....

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 23:38

Biepmiep schreef:
Ook jammer dat je met een hond fokt die zo duidelijk uit de ellebogen staat. Hoe zijn de ogen en de patella's?

Zijn ogen zijn goed en heeft totaal geen last van zijn elleboog. En heeft ook geen last van zijn achterpoten.

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 23:39

Pascal schreef:
jezus christus doe ff nmoeilijk he....

Dank je dat gaan we zeker doen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:43

Ik snap niet waar iedereen zich druk over maakt..
Er zijn inderdaad genoeg hondjes die een huis nodig hebben, maar het fokken van honden gaat toch door. Als het niet TS is, is het iemand anders..

En een asielhond is echt niet geschickt voor iedereen! Ik heb ook een aparte kruising van een hond, en geen ras hond, je moet het net leuk vinden.

Tja, de wereld draait door, de TS afkraken gaat de hele 'hondenwereld' echt niet helpen hoor.. Gestoord

Pascal schreef:
doe ff moeilijk he....

Zo is het maar net..