waar hebben jullie jullie konijnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

o0onadiao0o

waar hebben jullie jullie konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 20:22

ik vroeg me af waar jullie jullie konijnen houden? buiten in een hok of binnen? mogen ze ook loslopen?

ik heb 2 konijntjes en ik heb ze in de woonkamer in een hok, maar elke avond mogen ze er uit en kunnen ze lekker rennen en op de bank enzo. dit vind ik persoonlijk wel belangrijk dat ze lekker kunnen rondrennen. denken jullie daar ook zo over? of houd je ze liever in het hok?

_LoutJ_

Re: waar hebben jullie jullie konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:23

Ik heb er 4 en ik heb ze met z'n vieren in een stal!,,
Dan wel met gaas enzo,,

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:24

Wij hebben zelf een groot hok gebouwd en die staat buiten. Het hok staat altijd open, het konijn kan naar binnen en naar buiten in een een groot afgezet stuk tuin. Hij kan ook onder het hok zitten.
Ik denk inderdaad ook wel dat het belangrijk is voor een konijn dat hij kan rennen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:25

mijne zit binnen in de huiskamer:P

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:25

Ja mijne kunnen ook naar buiten,,Ga in de stal muur

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:28

De mijne zitten in een super groot hok binnen. Maar ze mogen wel bijna iedere dag buiten in de tuin loslopen.
Ik vind het gezellig als mijn nijntjes binnen zitten. Ze komen me iedere keer begroeten als ikm er langs loop.
Ook zet ik ze s,avonds vaak op de bank of in de kamer.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:31

Mijn konijn zit in een groot hok binnen en als we zelf thuis zijn loopt hij altijd los of zit/ligt op de bank. In de zomer kan hij ook de tuin in wat dicht gemaakt is zodat hij niet kan ontsnappen.

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:32

mijn konijnen staan buiten, heb er 3, 1 franse hangoor die zit alleen in een hok van 1.05m bij 1.05m mag elke dag 3 uur los in de tuin. en de andere 2 hebben een soort villa(2 etages) en mogen ook 3 uur los

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 20:35

doet me goed te horen dat de meeste konijntjes toch wel een lekker huisje hebben waar ze regelmatig even lekker kunnen rennen! Haha!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:38

In konijn zit in het konijnenhok met uitloop. Ze kan normaal gesproken zelf naar binnen en naar buiten wanneer ze dat wil, nu alleen niet, omdat ze een wond heeft en even op kranten zit en zo min mogelijk mag bewegen. Loslopen zit er voor haar dus even niet in...

De ander zit (tijdelijk, totdat de wond van haar maatje genezen is) in een stal en heeft dus echt veel ruimte, wij hebben namelijk stallen van 4 x 6meter. Ze vermaakt zich daar prima in. Ik heb er een oude hondenmand op z'n kop ingezet, waar ze onder kan gaan zitten, ze vind een schuilplaats blijkbaar niet nodig, want meestal zit ze er bovenop.

Omdat we de stal toch leeg hebben staan denk ik dat ik ze van de winter lekker met z'n tweeën in de stal laat zitten. Als het weer mooi weer wordt kunnen ze dan weer in hun eigen ren in het zonnetje

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:13

Mijn konijnen hebben een groot buitenhok en een ren. Overdag kunnen ze zelf kiezen waar ze willen zitten. 's nachts zitten ze wel binnen.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:06

Mijn konijn zit in een buitenhok, met een ren.
Waar hij de hele dag rond mag hupsen.
Regelmatig laat ik hem ook los door de tuin lopen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:10

Ik heb een groot buitenhok, waar ook meteen een binnenhok inzit. Hij zit er met een knaafje, en dat gaat super goed. Ze kunnen rennen, springen, en doen en laten wat ze willen. Gaat heel erg goed. ZItten allebei mooi dik in de vacht, dus niks te klagen..
Groetjes, mij

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 00:40

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 01:05

Ik heb 7 konijnen in een konijnenflat in een thuishuisje Haha!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 01:10

Mijn konijn, heeft een heuse villa, het kippenhok en daar omheen nog eens een lekker ren waar hij de hele dag in kan.
's nachts gaat hij wel in het hok (wat toch groot genoeg is) om hem te beschermen tegen de roofdieren (zoals de marter die hier vaak zit) Haha!

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 01:52

Ik heb ong 30 konijnen, ik heb dan ook een "konijnenburght" alle vrouwen lopen daar los, ze kunnen naar binnen en buiten, voor degene die gebeten worden of drachtig zijn heb ik binnenhokken in de burght en 2 planken waar die op kunnen staan Lachen voor degenen met jongen heb ik een konijnenflat, in de zomer zet ik de flatkonijnen *jongkies, mammies en mannen* in een ren op het gras, jammer genoeg kan dat in de winter niet...

http://img.photobucket.com/albums/v399/ ... enflat.jpg
de flat met de kat op uitkijk Knipoog

http://img.photobucket.com/albums/v399/ ... iquita.jpg
afgesloten plank met een deurtje naar buiten Tong uitsteken

Afbeelding
konijntjes blij als ze eten krijgen, ze staan er niet allemaal op want sommige zijn alles behalve tam..

Afbeelding
Er loert een haas om de hoek van het schuilhokje

Afbeelding
Stapelhok Lachen

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 02:02

Ik heb mn konijn buiten staan in een hok.
Hij staat al ongeveer 10 jaar buiten en vind het prima..
Het lijkt wel of hij een hekel heeft aan naar buiten gaan (uit zn hok)
en hij moet overgeven van gras:+

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 02:05

Mijn konijn weet tot nu toe elke keer uit zijn hok te ontsnappen. Het is een Vlaamse reus en zat altijd in een kippenhok van 10 bij 20 meter. Maar omdat hij die helemaal gesloopt heeft loopt hij nu gewoon los. als 2 jaar lang. Ik voer hem ook niet meer, hij red zich prima nu. Het is eigenlijk gewoon een wild konijn, hij heeft zijn eigen hol, eet gras (en kippenvoer Clown ) Als hij wil kan hij schuilen in de schuur en drinken uit het flesje alleen dat doet hij nooit. Hij is gelukkig nog wel heel tam, komt je altijd vrolijk begroeten als je de kippen komt voeren. Ik vind het wel best zo Lachen volgens mij kan een konijn geen beter leven hebben zo Lachen

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 02:05

Ik heb 3 konijnen en ze staan buiten als het weer het toelaat gaan ze elke dag naar buiten 2 lopen er in een ren en 1 loopt gewoon in de tuin. NU met dit slechte weer staan ze onder een afdak en hebben ze een zeil voor de hokken zodat het niet tocht en toch lekker warm blijft Knipoog

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 07:37

Mijn 2 konijnen (en 2cavia`s) lopen buiten in een heel groot hok. Die is 3,5 bij 3,5 meter. Daar hebben we gras ingelegt (wat er nog van over is) en er staat een hok in waar ze zelf in en uit kunnen. Nu het kouder begint te worden zijn mijn cavia`s in een hok en straks gaan de konijnen ook in dat hok,dat is zo`n dubbele boven op elkaar.
Helaas kunnen ze niet naar binnen omdat mijn vriend allergisch is. Als het heel erg gaat vriezen,gaan ze de garage in of komen ze op zolder te staan.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 09:38

3 konijnen buiten in een ruim kippenhok.
In de zomer ook op afgezet stuk in de tuin, op het gras. [Alleen begonnen ze afgelopen jaar opeens met graven, en dát was niet de bedoeling. Haha!]
Ook heb ik ruim een half jaar een konijntje binnen in een kooi gehad, om even de winter door te komen. Liep ook los, eerst aan een tuigje, daarna gewoon los. Lachen

x_lubbet_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 09:39

ik heb mijn konijn buiten in een hok, met een ren waar hij/zij altijd in kan(i kweet niet of het een mannetje of vrouwtje is..is nog maar 4 maand ofzo Knipoog

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:52

Mijn 2 konijnen wonen in een ruim hok en elke dag mogen ze 5 a 6 uur loslopen op het balkon. Ik vind het erg belangrijk dat een konijn vaak lekker kan rond rennen.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:01

Mijn konijnen staan gewoon in een kampje samen met de andere dieren. Er staat (te) veel gras en in de winter krijgen ze wat bijgevoerd. Ze hebben een hok en daar liggen ze vooral in de zomer in wanneer het warm is.