Eindelijk is het zo ver!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

Eindelijk is het zo ver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 00:02

Enkelen van jullie zullen waarschijnlijk wel weten wat er in dit topic te vinden is, de anderen zullen het vlug te weten komen Knipoog

Ik ben een grote dierenliefhebber en ben reeds trotse eigenaar van twee katten. Super lieve beesten, zou ze voor geen geld ter wereld willen missen, maar mijn hart is veel te groot om er slechts twee katten in te huisvesten...

Dus ja... ik wilde er beestjes bij...
Na heel wat wikken en wegen had ik eindelijk beslist welke beestjes ik wilde. Ik wilde iets klein, iets knuffelbaar, iets slim en actief. De keuze was simpel...

Wat echter niet zo simpel was, was het overtuigen van mijn ouders. Ze doen me graag een pleziertje, laten mij 'zot zijn' van beestjes, zolang ze maar niet te veel bij ons in huis komen. Probleempje... want de beestjes die ik wilde, die moesten in huis... en ik wilde ze niet zomaar in huis, nee, ik wilde ze op mijn kamer. Resultaat: PANIEK!
Beesten op je kamer? Dat is vragen om moeilijkheden... en dan nog DIE beesten? O jee... dit werdt een zware dobber.

Probeer maar eens ma en pa te overtuigen. Je bent 20 jaar jong, volgt Dierenzorg op Bachelor niveau, bent van plan alles, maar dan ook alles zelf te betalen, en de verzorging zou ook volledig op mijn schouders rusten... nope... het was en bleef een duidelijke "NEEN, never, No Way, van me leven niet dat er nog extra beesten in huis komen"...
Daar sta je dan, hotel de botel verliefd geworden op die beestjes, alles gaan opzoeken wat er over te weten is, al helemaal uitgedokterd hoe en wat... en dan mag het niet...

Wel ja, ik zou mezelf niet zijn als ik de moed opgaf en bij de pakken bleef zitten en begon beroep te doen op mijn subtiele overtuigingskrachten Vork
Het heeft me meer dan een jaar de tijd gekost, maar het resultaat mag er wezen. Ik mocht mijn beestjes hebben OK dan!

Dus ja, ik bestel mijn kooi en een weekje later staat deze voor de deur. Lekker knusjes ingericht, alles er op en er aan... alleen... beestjes... tjah, die had ik nog niet... en dat was toch net wat ik wilde.
Ik was reeds super blij met mijn kooi, maar een kooi is en blijft een kooi en daar heb je niet veel aan als er niets in zit

Oordeel zelf maar:
Afbeelding
^ Beetje doods, vind je niet?

Ik ging dus op zoek naar mijn beestjes. Nuja, ik ging eigenlijk niet op zoek, ik wist perfect waar ik ze halen moest. Dus na een beetje heen en terug mailen en drukke gesprekken op msn, was het zeker. Ik zou men beestjes krijgen. Alleen nog 1 probleempje... Die persoon had op het eigenste ogenblik geen beestjes waar ik iets mee was. MAAR! niet getreuzeld: er was een nestje op komst. Resultaat: ik super happy, mijn beestje kwamen er aan.
Een goeie maand geleden kreeg ik eindelijk het goede nieuws: "het nieuwe nestje was er"

En na die goeie maand, die eigenlijk best wel een eeuwigheid leek te duren, kreeg ik afgelopen weekend de melding dat mijn hartediefjes de volgende dag op me zouden wachten aan de schoolpoort. (Best wel handig als je 'leverancier' bij je in de klas zit Cool )

En ja hoor, sinds maandag is mijn kooi niet meer doods, maar levendig, en mijn beestjes zijn Thuis!

Anyway, lang genoeg gezeverd: Haha!

Meet the lady's: Dalla en Indra!!

Twee allerliefste, allerschattigste, allerkoddigste en allermooiste ratjes Lachen
Het zijn beide vrouwtjes met rode oogjes. Hoofdzakelijk wit, maar met met licht bruine/caramel kleurige aftekeningen. (die nu nog heel erg bleekjes zijn, maar vlug zullen verdonkeren)

Dalla heeft een bruin kopje en is voor de rest volledig wit.
Indra heeft naast het bruine kopje ook nog een streep over haar rug lopen.

Ik vind ze alvast super, maar ik laat jullie liever zelf oordelen:

Afbeelding
^ Dalla en Indra, verstopt achter het voederbakje

Afbeelding
^ Kleine Dalla, half verstopt tussen het nestmateriaal in de hangmat

Afbeelding
^ Lieve Indra, die niet op de foto wilde zolang ze in de kooi zat

Afbeelding
^ Uhm... ik denk dat dit Dalla is, maar het kan eigenlijk even goed Indra zijn *LOL*

Ik ben super, Super, SUPER blij met ze, en ze gaan NEVER, nooit meer de deur uit Haha!

Zilie

Re: Eindelijk is het zo ver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 00:04

Aah, wist het al, maar toch gefeliciteerd! Lachen
Veel succes ermee.
Trouwens die 1ne heeft superleuk kopje! Haha!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 00:07

Gelukkig ben jij er blij mee Haha!
gefeliciteerd met de dames

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 07:22

Leukerds man! Eindelijk maar toch! Haha!
Hartstikke gefeliciteerd en heel veel plezier met ze!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 07:50

iewww sorry maar ik ben bang van muizen,wel leuke koppies hoor.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 09:36

marleen_usar schreef:
iewww sorry maar ik ben bang van muizen,wel leuke koppies hoor.

Het zijn ratten Clown

Super schattig zijn ze! Ik zou er zo weer een paar willen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 09:42

wat lief, gave kooi zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 09:44

Ah wat een liefjes. Lovers

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 12:16

Haha!

Ik zal vandaag proberen enkele foto's te nemen met natuurlijk licht, zodat de aftekeningen wat duidelijker zijn. Geloof me, in het half donker zie ik absoluut niet wie Dalla is en wie Indra Koe

Nog een vraagje voor de rattenkenners... hoe noemt deze kleurslag nu eigenlijk precies? Caramel? Isabel? of moet je daarvoor weten hoe de ouders eruit zien?
Indra is in ieder geval een ratje met een Japanse aftekening, al is die niet helemaal perfect... en Dalla... is dat gewoon hooded of capped?

Beide dames zijn zich in ieder geval rot aan het amuseren Haha! Liggen ze het ene moment allebei gezellig te slapen, het andere moment zitten ze over elkaar heen te buitelen en de kooi te verbouwen Clown

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:44

Gefeliciteerd! Hopelijk kun je nog lang van ze blijven genieten!
Ze hebben alvast een prachtige kooi! Pling

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:49

Ik ken het ratjes!
ze zijn echt super schattig, lief, knuffelig, slim en actief! Haha!
Ik had de mijne altijd de hele dag op me schouder, of ergens in me mouw/trui Tong uitsteken Ik was verliefd..!
Helaas heb ik ze niet meer.. Knipoog zijn dood gegaan (ouderdom). Maar die van jou zullen vast nog lang leven! Haha! en je zult er echt heel heel heel veel plezier en lol aan hebben.. Ja en je ouders zullen ze vast en zeker ook wel leuk gaan vinden.. Haha!

En ze zijn echt niet vies! Zoals vele mensen denken,, Knipoog Ze zijn juist super schoon... zeg dat maar tegen je ouders Lachen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 00:45

gvd... heb ik dit weer... dacht ik twee vrouwtjes te hebben, zit ik met een man opgescheept Frusty

zal morgen mijn 'leverancier' eens tegen zijn voeten gaan geven... zit hele dagen ratten te kweken en kan nog niet eens zien dat hij mij een man meegeeft terwijl ik uitdrukkelijk om twee vrouwtjes vroeg...
1 ding is zeker... MENEER Indra gaat terug naar waar hij vandaan komt en ik eis een andere Indra!

Moet toch al ver komen als ik met mijn ongeoefend oog kan zien dat ik dus een kweekkoppel heb (broer en zus, lekker gezellig...) in plaats van twee vrouwtjes...

*zucht*

Anyway... was eigenlijk van plan om foto's te plaatsen... maar zat te wachten tot ze upgeload waren en pakte dus nog eens mijn ratten vast... Ik vond al dat er per moment verdacht veel onder Indra's staart hing...

och ja: geniet nog eventjes van de foto's... tzal waarschijnlijk de laatste keer zijn dat je Indra ziet...

Afbeelding
^ Indra... dacht ik een vrouwtje te hebben... tsk...

Afbeelding
^ Nog een keer Indra... spijtig... ik vond zijn/haar/whatever tekening toch wel de mooiste...

Afbeelding
^ Dalla mag binnenkort afscheid nemen van haar broertje... en hopelijk krijgt ze een van haar zusjes opnieuw te zien

Afbeelding
^ Ik kan hem natuurlijk ook nog altijd aan de kat geven... Die zou er in ieder geval heeeeel blij mee zijn...

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:45

Ik moet je trouwens teleurstellen dat die tekening gaat verdonkeren, het enigste wat gaat gebeuren is dat ze lichter worden tot je praktisch bijna een witte rat hebt Clown (heb er zelf ook zo ééntje, heb juist een topic geopend ==> viewtopic.php?f=73&t=693972 ) Verder is het natuurlijk het beste om je ratten bij een VERANTWOORDE fokker te halen en niet bij broodfokker dan heb je de problemen niet dat je een mannetje en vrouwtjes meekrijgt.. (Maar normaal gezien zie je op de leeftijd van 5/6 weken wel heel duidelijk het verschil tussen een mannetje en een vrouwtje, ze hebben echt gigantische ballen waar je niet kan naast zien Clown ) Verder is het niet zo slim om je ratten op de grond (?) te zetten aangezien er daar veel tocht is en dat je dus meer kans op verkoudheden hebt aangezien ze toch heel gevoelige luchtwegen hebben, best dus op een tafeltje zetten.

Verder wens ik je heel veel succes met je beestjes maar haal alstublieft volgende keer ratjes van iemand die er echt iets van kent! En je zal vlug merken dat ratjes fantastische beestjes zijn! (ik herken mezelf ook erg in je verhaal heb ook 2(!) jaar moeten zeuren voor ik er kreeg Haha! )

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 19:00

Mijn ratjes komen niet van bij een broodfokker, wees daar maar zeker van Knipoog
ok, ze komen ook niet uit een proffesionele rattery, maar de persoon van wie ik ze gekregen heb, heeft normaalgezien toch wel verstand van zijn beesten. Hij fokt vooral op karakter, niet op kleur (vandaar dat er wat haperingen zitten in de 'japanse' aftekeningen van Indra... die nu omgedoopt is tot Toby...) Ze zijn in ieder geval betere 'kwaliteit' dan de ratjes die je vind in de meeste dierenwinkels. En ze zijn bovendien heel tam... heb ooit mijn hand in de rattenkooi van de dierenwinkel gestoken... die beesten vlogen alle kanten uit. Als ik mijn hand in mijn kooi steek, komen ze beide goeiedag zeggen en kruipen zelf uit zichzelf op mijn hand.

Ik heb hem (fokker/kweker/noem het hoe je wil) er vandaag mee geconfronteerd en hij was totaal geschokt... snapt zelf niet hoe hij er in kon gemist hebben. Hij brengt zo gauw hij kan een ander ratje mee, en ik mag mijn mannetje teruggeven.

En ik moet persoonlijk toegeven... het ogenblik dat ik ze kreeg heb ik toch ook eventjes gekeken of het wel vrouwtjes waren en ik ben er ook ingetrapt... Misschien dat de balletjes gewoon iets later zijn ingedaald? Geen idee... want nu ik het weet is het echt wel heeeel duidelijk dat het een mannetjes is.

De kooi staat inderdaad op de grond. Ik heb geen tafeltje waar hij op past. Tenzij ik hem op mijn bureau zet natuurlijk, maar dan heb ik geen plaats meer om te studeren. Ik zou het ook vreemd vinden als er op die plaats tocht zou zijn op mijn kamer. De kooi is zo goed als volledig ingesloten door muur, kast en bureau... maar ik ga er eens op letten en desnoods plaats ik de kooi op een doos tot ik een tafeltje of kastje vind. Bedankt voor de tip!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:49

hele domme vraag waarschijnlijk, maar kun je dat mannetje niet laten castreren?
Ik neem tenminste aan dat je er al aardig aan gehecht bent geraakt Bloos

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:53

Ow ok dan is het goed maar ik vindt het persoonlijk ook leuker dat m'n ratjes op ooghoogte staan dan op de grond Haha!

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:59

Wat een vreselijk gave kooi hebben ze! Haha!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 19:17

luxje schreef:
hele domme vraag waarschijnlijk, maar kun je dat mannetje niet laten castreren?
Ik neem tenminste aan dat je er al aardig aan gehecht bent geraakt Bloos

Ik heb er ook al zitten aan denken... maar ik weet niet of dat wel gedaan word... Meestal als je met zo'n knaagdier bij de dierenarts komt, zitten ze je al aan te kijken als iemand die uit een gekkenhuis ontsnapt is... want ja... aan zo'n klein dier doe je toch geen kosten, je koopt gewoon een nieuwe Vork (let op het sarcasme...)

Ik ben inderdaad al erg gehecht aan beide ratjes... en het lijkt me ook zo'n zonde om ze uit elkaar te halen. Maar als ik moet kiezen tussen simpelweg het ratje inruilen, of het arme dier onder volledige verdoving te brengen, zijn teelballen te laten verwijderen, het risico te lopen dat de dierenarts geen verstand heeft van ratten, en het feit dat hij misschien niet meer uit de verdoving komt...
ik weet het niet... ik zou hem natuurlijk graag willen houden (als het nu eens een rat met een rot-karakter geweest was zou de keuze natuurlijk simpel geweest zijn)

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:29

Leuke ratjes hoor. En idd een heel gave kooi!

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:30

wat lief Lachen mooie kooi

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 17:19

Mijn nieuwe ratje is binnen!
Het mannetje is terug naar de fokker, en ik heb er een vrouwtje voor in de plaats gekregen. Ze is iets jonger en is bijna volledig wit. Je kan nog vaagweg een caramel-kleurig kapje zien, maar het is bijna niet noemenswaardig.

Ik hoop alleen dat de tekening niet volledig wit worden bij beide ratjes... anders heb ik twee albino's en weet ik niet hoe ik ze nog uit elkaar ga kunnen houden... (iemand hints op dit vlak?)

Van zodra de ratjes en het fototoestel willen meewerken plaats ik foto's!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:59

Ratten castreren heb ik ook nog niet meegemaakt, ben wel benieuwd of ze dat doen Knipoog
Jammer dat de 'fokker' er geen weet van had of het niet liet weten, want ik kan me voorstellen dat het wel moeilijk was om ze uiteen te doen.

Je kan misschien met een alcoholvrije stift een stipje kleuren op de rug ofzo, grapje Lachen Dat zou ik echt niet weten dan...

Doet de kat niets? De onze zou alang er ééntje uitgehengeld hebben met haar poten...

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 18:08

Haha, de kat is er niet van weg te slaan Haha! zodra we thuis komen staat hij al te miauwen aan de deur en wil hij naar boven, om dan vervolgens de rest van de avond in mijn kamer rond te hangen (van bed, naar kooi, naar bed en terug naar kooi)

Hij kan echt heeeel gefacineerd naar die kooi zitten kijken Haha!
Hij is zelfs al met zijn 'domme kop' recht tegen de tralies aangesprongen... zag een rat bewegen en was vergeten dat die tralies er nog tussen zat *zucht* Nuja, kooi, rat of kat hebben er geen blijvende schade van... het enige dat een deuk heeft is het ego van de kat...

Het heeft toch eventjes mijn hart gebroken om broer en zus uit elkaar te halen Ach gut Ik had ze echt graag samen gehouden...

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:16

Haha, leuke beestjes zijn het! Gefeliciteerd met je aanwinst! Vork

Mbt dat castereren; het kán wel...
wordt alleen zelden gedaan omdat het best priegelwerk is bij die kleine beestjes Clown .
Ik heb zelf n tijd ratjes gehad, oa man en vrouw. Na 1 nestje vond ik 10 ratten wel genoeg en zijn de mannen die bleven toch naar de DA gegaan.
Was de 1e keer dat die DA een rat castreerde maar tis wel gelukt Lachen .

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 00:43

Hier een foto van het nieuwe ratje:

Afbeelding
^ en nu hopen dat deze Indra werkelijk een Indra is en niet opnieuw een Toby Clown

Als je goed kijkt kun je het lichtjes gekleurde kopje zien... Dalla heeft dit ook, maar iets donkerder en ze heeft een soort blesje tussen de oren... deze heeft het niet, dus ik zou ze uit elkaar kunnen houden als de gekleurde delen niet verbleken...