Pff sommige hondenbaasjes!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Pff sommige hondenbaasjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 16:58

Sommige hondenbaasjes kan volgens mij niks schelen ..

ik liep net mijn hond bij het bos, was met hem aan het spelen, foto's maken, stokken gooien etc.
Komt er een vrouw aangelopen met 3 honden.

Mijn hond zat al bij me en bleef rustig zitten en had hem aan zijn halsband even vastgepakt, vind ik wel zo netjes (vrouw in kwestie was toen nog op een redelijk grote afstand).
Nou die vrouw liet haar honden gewoon lopen, net alsof het haar niks kon schelen, komen opeens die 3 honden (waaronder een herder, border collie en nog zoiets) opeens op me afrennen.
Naja ik dus m'n hond maar losgelaten, die vliegt natuurlijk op de honden waaronder de collie jankend terug loopt naar zijn baas .. en die andere 2 honden bleven maar om hem heen draaien.
ik mijn hond weer bij me geroepen en gingen de andere honden gelukkig na een tijdje ook weg.
Daarna die vrouw wat naar die collie kijken, weet niet of die iets had ofzo.
Moet ze haar honden niet zomaar loslaten! dan kan ze toch wel verwachten dat mijne erop afgaat?
ik zorg dat ik mijn hond netjes onder controle heb, en zelfs naast me heb zitten en niet weg kan, laat die gewoon d'r honden maar wat aanvangen Pfff Sigaar
En dan raar opkijken als een van haar honden iets heeft
Maar dat vind ik gewoon eigen schuld!

Sommige mensen kan het volgens mij helemaal niks schelen of er nog andere mensen lopen en hun hond gewoon uitlaten ..
Ze heeft ook niet 1 keer geroepen dat haar honden terug moesten komen ofzo .. nee helemaal niks
Wat vinden jullie daarvan?

naja hier nog een foto van mij hond dan maar Lachen

Afbeelding

Lotte_

Re: Pff sommige hondenbaasjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:04

Sommige mensen..
Got got.. wat een volk Vork

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:08

Als jij je hond bij je hebt, zou ik in eerste instantie ook zorgen dat mijn hond naast me loopt. Wie weet kan jouw hond niet goed met anderen overweg en dan heb je het ook voor elkaar. Als toch blijkt dat het goed gaat, laat ze dan maar. Honden hebben ook behoefte aan sociaal contact. Ik vind dit eerlijk gezegt wat overdreven.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:09

Meestal vinden honden wel hun weg hoor Niki Knipoog maar ze had ze op zen minst bij zich kunnen houden.... ( vind ik )

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:11

Niki, je hebt een hele lieve hond zo te zien!

Ik snap jou kant van het verhaal! Maar waarom had je hem dan niet aangelijnd? (niet dat het iets uitmaakt)

Dat die collie zo piepte, kan waarsch, omdat zij lager in de rang staat dan jou hond. (Dit hebben wij met onze reu!) Het is, zo als vele mensen zeggen, aanstellerij.
Die vrouw kan vuil hebben gekeken, maar wat maakt het uit? Er is niets gebeurd, en als er wat was gebeurd, dan had je goed gehandeld!

Ach nu niet denken iig dat die collie zielig is hoor :p want ik hoor het hier dagelijks, en er gebeurd niets!

Nogmaals meid, goed gehandeld, en die vrouw had het misschien niet zo bedoeld ?

xxiezz devica

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:11

over dat aanlijnen, ach zo laat jij zien, dat jij je hond beter kent!
xxiezz

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 17:13

Mijn hond kan juistr niet goed met andere honden overweg ..
Hij stormt er als een gek opaf en doet de andere honden daarbij meestal pijn,
hij springt erover en wil de baas zijn.
Dus ik hou heel bewust mijn hond bij me

en mijn hond speelt bijna elke morgen met een herder teefje dus aan het spelen komt hij niet tekort Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:14

maar als je dat weet van je hond, waarom meld je het niet van te voren aan die vrouw?
Wij hebben hier een lieve am. stefford, maar buiten is het een kreng!
Daarom zeggen wij tegen iedereen wie we tegen komen: kunt u even wachten? dan lijnen we haar aan!

xxiezz

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 17:16

Ik had hem niet aangelijnd, omdat ik hem ook onder controle heb als hij naast me zit,
en hou hem voor de zekerheid gewoon vast aan de halsband Knipoog

De vrouw was te ver weg om iets te zeggen, daarbij had ik mijn hond vast en dat lijkt mij meestal een teken dat je liever hebt dat zij haar honden ook bij haar houd

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:18

dat is waar!

maar ach, je hebt altijd de "martin gaus"mensen he... die doen dat niet Tong uitsteken
xxiezz

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 17:19

Achja, gelukkig komt mijn hond wel zodra ik hem roep Haha!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:20

goed zo Haha! mijne ook, behalve als ze schaapjes ziet (sorry off topic!)

Ach die mensen zijn er altijd! Wees blij dat jij er niet 1 bent Tong uitsteken
xxiezz

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:21

Tjah die mensen heb je rondlopen ja... Scheve mond
Zo ook bij ons, wij wonen in een bosgebied, en soms dan ga ik eens een groot stuk lopen, dan laat ik haar best los rondrenne, maar als k maar iets in de verte zie aankomen klik ik haar meteen vast..
Dan heb je nog van die mensen die de hond los laten lopen, waardoor mijn hond toen flink gebeten werd..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 17:25

ja snap niet dat die mensen even 5 min hun hond bij zich kunne houden.

En als je hond dan iets doet heb jij het zeker gedaan,
zo gebeurd dit ook vaker bij kleine honden,
Ik laat de mijne gewoon los als hun de moeite niet willen doen hem bij zich te houden.
Waarbij die kleine hondjes dan 10 meter de lucht invliegen ofzo ..

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:21

Tja, d'r eigen schuld. Ik heb m'n hond ook los in het bos, en hij luistert niet altijd meteen, máár hij loopt niet op andere honden af, dus dat geeft nooit problemen..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:25

Ik vind het niet de schuld van die vrouw. Als jullie beide in een bos lopen waar de hond los loopt ben jij net zo goed verantwoordelijk,omdat zou hond op een andere hond af vliegt.
Tuurlijk geeft je al een waarschuwing door je hond terug te roepen ,maar ik vind dat je de problemen ook niet moet opzoeken.
Die mevrouw heeft misschien niet gezien dat jij je hond terug riep ,omdat die anders erop vliegt of wat hij dan doet. En haar honden wouden misschien wel gewoon spelen. (was er zelf niet bij,dus ik zeg dit niet met zekerheid)

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:15

heel bekend.. alleen mijn hond houd helemáál niet van andere honden.. ik hou hem dus altijd netjes aangelijnd als ik andere honden zie [ 5 meter lijn ] als ze naa rhem toe komen.. geef ik hem de ruimte.. ik waarschuw meestal de mensen nog een keer of ze hun hond bij zich willen houden omdat die van mij er niet van houd.. doen ze het niet.. pech ik laat hem gaan.. moet je hem maar bij je houden.. ik heb netjes mijn hond vast Knipoog

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:01

Ik hou mijn honden ook niet bij me maar als ze een snauw krijgen of iets dergelijks is het hun eigen schuld. Ik heb 4 honden en voor dat ik die allemaal bij me heb omdat een vreemde hond niet met andere op kan schieten dan ben ik een uur verder. (ze luisteren opzich wel goed maar heb een newfoundlander die oud en half doof is dus voordat je die bij je hebt). Maar meestal lopen mijn honden andere honden voorbij. soms ff snuffelen.

En als je je hond vast houd/bind elke keer als ze een andere hond zien dan zien zij dat als een soort straf en daarom vallen ze vaak andere honden aan. Daarom hou ik bijna nooit mijn honden vast als ik andere honden tegen kom. Lekker los laten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:07

Als mijn honden los lopen, en een andere hond er opaf gaat, verwacht ik dat ze samen gaan rauzen, niet dat je een asociale nietmachine bij je hebt in een losloopgebied.
Verder, als je hond zo goed opgevoed is, zou je hem niet voor de zekerheid vast hoeven houden.....

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:10

echt sommige hondenbaasjes zijn ook asociaal hoor want ze zijn in staat nog te zeggen dat jij je hond bij je had moeten houden omdat die andere honden dan iets doen of niet

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:17

ik heb mijn honden ook gewoon los lopen in het bos (als het daar mag dan)
en ik ga ze niet bij me roepen als ik een adnere hond tegen kom. Op zo'n moment willen ze toch alleen maar naar die andere hond toe. Ze doen altijd erg lelijk (blaffend) als ze er op af rennen, maar zodra ze dichtbij zijn, zijn ze opeens hun heldhaftigheid kwijt.
En ik heb meer zoiets van snauw maar tegen ze, misschien leren ze er eens van!
Als je in blijft grijpen als mens blijven ze het doen denk ik altijd maar.....

Mijn honden hebben trouwens nog nooit echt ruzie gehad, en durven ook niet. Ze doen heel mans, maar zijn echte bangerikken!
Laatst bijgewerkt door memerel op 06-12-06 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:19

Die van mij kan alleen los als je hem bezig houdt, dus stokkies gooien enz. ( heeft dan geen oog voor andere dieren, behalve paarden dan ken ik erachteraan gaan rennen Clown )Verder zit hij dus altijd aan de lijn omdat hij van de meeste andere honden ook niets moet hebben. En heb dus al verschillende aanvaringen gehad, niet ernstig, elkaar een beetje in de haren vliegen, bijten en een hoop gemeen geluid.
Ik weet ook niet hoe de mensen denken die hun honden "gewoon" los laten lopen en die wel zien wat er gebeurt, maar mijn hond zit niet voor niets vast. En ben niet van plan om me beestje een muilkorf of iets dergelijks om te doen.

Ik vind trouwens dat mensen zeggen dat dit aan de opvoeding ligt niet verder kijken.
Wij hebben verschillende herders gehad en waren allemaal schatten en luisterde perfect.
Nu heb ik er 1 die stront eigenwijs is, niet luistert en heb er zelfs een meneer die herders fokt en traint op afgestuurd en die gooide de riem naar zijn hoofd en liep weg, geen beginnen aan zei hij Clown

wematje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:52

Ja ik ken het hoor, als ik iemand met een hond aan zie komen roep ik de mijne altijd bij me.
Maar dan heb je altijd andere mensen die hun hond niet bij zich kunnen houden ik heb daar ook echt een hekel aan. Dan roepen ze die van mij doet niks, maar wie zegt dat die van mij niks doet en ook al heb ik mijn hond aangelijnd en komt hun hond naar mijn hond toe en de mijne bijt, is mijn hond een gevaarlijke rot hond. Daar kan ik me zo boos over maken. Laatst was ik ook in een natuurgebied aan het wandelen hier in de buurt komt er ineens een boxer zonder baas op me afgestormt, ik was maar net uit de auto en heb mijn hond maar snel terug in de auto gedaan omdat ik altijd voporzichtig ben met vreemde honden, komt dat vrouwtje echt 15 minuten later pas aan gelopen, nou dat vind ik zo belachelijk, mijn hond mag niet eens uit mijn zichtsveld lopen.

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:24

Ik laat altijd de honden van vrienden uit de ene luistert perfect (heb ik nooit een riem voor bij) maar de ander ken ik nog niet zo lang en die word heel enthousiast en rent met ee nrotvaart op allerlei honden af dan kan ik roepen wat ik wil maar dat werkt niet we werken er wel aan veel spelen etc.

Nikki__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:05

Billy schreef:
Als mijn honden los lopen, en een andere hond er opaf gaat, verwacht ik dat ze samen gaan rauzen, niet dat je een asociale nietmachine bij je hebt in een losloopgebied.
Verder, als je hond zo goed opgevoed is, zou je hem niet voor de zekerheid vast hoeven houden.....

Ik ben het volledig met je eens!
Als jij weet dat jou hond aanvalt, moet je niet lopen in een gebied waar het loslopen van honden is toe gestaan.

Citaat:
En als je hond dan iets doet heb jij het zeker gedaan,
zo gebeurd dit ook vaker bij kleine honden,
Ik laat de mijne gewoon los als hun de moeite niet willen doen hem bij zich te houden.
Waarbij die kleine hondjes dan 10 meter de lucht invliegen ofzo ..

stoer hoor!