Wij hebben 2 honden, een Jack Russel van 3 jr oud en een kruising van 1,7 jr oud.
Nu is het zo dat wij de kruising opgevangen hebben van iemand waar hij echt niet kon blijven.
Wij zijn echt stapelgek op dieren, dus: kom maar hier met hem.
Maarrr....
Het gaat dagenlang goed en dan poept en plast hij alleen maar in huis.
Hoe vaak we hem dan ook uitlaten, hij vertikt het om wat buiten te doen, alleen in huis.
En dan vaak ook nog als je net tussen de 5 en 10 min binnen bent met hem. (dit overdrijf ik echt niet!)
Hij heeft onbeperkt water staan wat iedere dag ververst wordt. Hij krijgt 's ochtends brokjes van Beneful (goed merk volgens de dierenwinkel) en 's avonds een 3/4 blik pate.
Hij krijgt af en toe een broodje met een dun laagje boter (kreeg hij bij zijn vorige eigenaar ook en dat wilden we hem niet afpakken.).
En... hij sloopt werkelijk alles! Echt alles, een rieten kastje, matten, een zacht mandje van de andere hond, laarzen, jassen die we in de gang hebben hangen, alles!
Dus we hebben de hele gang en de keuken leeggehaald (daar blijft hij als we weg zijn.)
Hij is een vreselijk slimme hond, hij weet hoe hij deuren open moet krijgen.
Dus we hebben de klinken er op 2 verschillende manieren opgezet, omhoog en omlaag, maar dat hielp niets...
Dus we hebben nu overal de deurklinken uitgehaald. Erg handig, not!
Door zijn gekrab aan de deur ('s nachts als wij op bed liggen) heeft hij al heel wat verf eraf gekrabt.
Wij laten hem zo'n 5 keer per dag goed uit. Onder dat verstaan we minimaal 15-20 minuten.
Daar tussendoor nog vaak een paar keer kort. (10 min)
We gaan regelmatig met hem naar het bos (is dichtbij), fietsen of zwemmen (met mooie weer).
Volgens ons komt hij niets te kort.
Hij heeft trouwens 2 eigen plekjes; 1 in de woonkamer bij ons en 1 in de keuken, dus hij kan kiezen of hij gezelschap wil.
De honden kunnen ook erg goed met elkaar overweg en spelen regelmatig samen.
Verder krijgen ze regelmatig een tussendoortje (zoals denta stix of iets anders voor de hond).
We zijn dit gedrag (vooral dat poepen en plassen meer dan spuugzat.
Kom je thuis van je dag werk... laat je ze uit en prompt kun je weer aan de gang...
Maar vandaag was helemaal de druppel:
Mijn vriend heeft hem uitgelaten om 03:45 uur vannacht.
Ik weer om 06:30 uur.
Ga ik naar mijn werk, ga in de pauze gauw naar huis: 12:00 uur
Kom ik thuis om 15:15 uur, helemaal niets in huis. Super! Ik beloon hem dus uitbundig, begroet ons andere hondje en pak de hondenriemen (beiden 5 meter lang).
Terwijl ik de andere de riem aandoe zie ik hem ineens tegen de keukenkastjes aanplassen!!
Ik roep dus boos tegen hem dat hij in zijn mand moet gaan.
Wat doet hij? Hij rent door de gang naar de woonkamer een gaat daar verder op het vloerkleed plassen! We hebben maar een heel klein stukje vloerkleed, dus waarom uitgerekend daar?
Ik stuur hem weg natuurlijk, naar zijn mand.
Loopt hij al plassend de rest van de woonkamer door, plast ff lekker tegen de tafelpoot en vervolgens op het grote ligkussen....
We hebben een houten vloer met vrij veel ruimte tussen de planken en daar liep het dus ook tussendoor...
Kunnen we het vloerkleed eruit halen en al die planken...
We zijn ook al met hem daar 2 verschillend DA's geweest (second opinion) en die verklaarden hem kern en kerngezond... hij wordt op tijd ontwormd, op tijd zijn entingen etc.
We weten het echt niet meer, we zijn echt ten einde raad. Als dit niet stopt moet hij on godsnaam maar weg.
Begrijp me niet verkeerd; een hond is een levend wezen en kan altijd een keer wat in huis doen, dat vinden we ook helemaal niet erg, maar wel dagen achter elkaar en dan net als je uitgeweest bent!

Bedankt voor het lezen en alle tips en raad is welkom!