Mijn jongste, een forse kater, 2 jaar oud, weegt nu 5 kilo. vind ik een perfect gewicht voor hem.
De oudste is wat fijner van bouw en weegt 5.5 kilo... Als hij tot op de 5 komt zal hij nog steeds iets te dik zijn, maar dan mag hij voor mijn gevoel gerust van zijn dieet af...
En toen ik voor het eerst de vetkwab bij mijn oudste opmerkte... wat was ik in paniek

Telkens we bij de dierenarts waren: "die kwab daar onderaan... kan toch geen kwaad hoop ik?" (heb ik waarschijnlijk zo'n 10 keer gevraagd

)
En iedereen die hem ziet: "die kwab daar onderaan... wat is dat? is hij ziek? is hij zwanger? gaat hij dood?" Ik heb al vanalles gehoord.
"Nee hoor... is een vetkwabje... nog nooit gehoord van een kat met love handles?"

Ah, ik hou zo van men dikke katje... lekker veel om vast te pakken. Maar zijn gezondheid gaat toch voor... en aangezien hij vorig jaar op het nippertje aan de dood ontsnapt is, wil ik hem nu zo goed mogelijk in zijn vel krijgen voor het geval het weer gebeurd. Dan heeft hij toch nog een extra kansje om het to overleven. (Ze hadden hem vergiftigd

)