Kieskeurige Kat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilie

Kieskeurige Kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 18:52

Zoals de titel aangeeft heb ik een zéér kieskeurige kat wat betreft eten.
We geven hem eigenlijk alleen brokken, blik eet hij totaal niet, het enige wat hij wel eet, is Sheba (van die gastronomische potjes maar ook alleen de kip).
Maar ik merk de laatste tijd dat hij ook zijn huidige korrels laat staan.
Ik heb hem echt al elke zak korrels laten eten maar tevergeefs, na paar keer laat hij ze staan.
Iemand dat hier iets voor weet?

Hier de dader Lachen.

Afbeelding

Babsiej

Re: Kieskeurige Kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:59

Ik denk dat je het gewoon eens moet laten staan, als er medisch echt geen probleem is..

Als hij honger krijgt gaat ie wel eten ..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:01

Helemaal niet laten staan!
Zet zijn eten voor hem neer en haal het na een half uur weg. Doe dit op verschillende tijdstippen van de dag, dit zijn zijn eetmomenten. Zo krijgt een kat meestal wel meer respect voor zijn eetmomenten. Anders weten ze dat het toch sowieso ter beschikking blijft... Maar katten zijn wel moeilijk ja!

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 19:10

Als ik het laat staan blijf hij huilen tot er iets anders bij staat.
En als ik dan na hele tijd iets erbij doe of iets anders geef, is hij zo gulzig dat hij nadien ervan overgeeft omdat de brokken niet gekauwd zijn.

@ Poes, dat kan ik eens proberen ja, bedankt Lachen.
Nu liet ik inderdaad zijn eten staan tot het op was....

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:28

kijk eens in zijn mond of de tanden niet ontstoken zijn

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:33

En als de tip van Poes niet direct werkt, gewoon eens een dagje goed honger laten lijden. Hij zit goed in zijn vel, dus hij kan er tegen. Vooral niet toegeven en hem laten winnen.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 19:38

Heb net is in zijn mond gekeken voor zover dit kon, maar kon niets ontstoken zien. Ghet later nog eens bekijken voor de zekerheid.

@ Ashkerlon: Hij zit inderdaad goed in zijn vel, te goed eigenlijk, deze foto is al ff oud, dus is nog wat dikker nu..
Zal eens doorbijten dan en hem als het niet lukt dag laten uithongeren, dan ga ik ook lekker afzien Haha! met hem.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:45

tja, een kat zou een kat niet zijn, als hij niet zijn zin wil hebben en de baas wil spelen.

Gewoon de raad van Ashklkerlon opvolgen. Lijkt me het beste inderdaad!

Succes met je verwende god Clown

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 19:52

Traan_Beauty: Inderdaad, het zou zo geen kat zijn maar had al elke zak brokken gekocht die ik vond buiten de goedkope rommel Bloos Haha!.

Verwende god ja inderdaad Bloos, heb hem laatst een kattenpaal van 150 euro cadeau gedaan en een tunnel Duivel, hij is inderdaad mijn god( samen met mijn hond dan Lachen.) Heb hem over 3 jaar binnengehaald als vondeling is inmiddels al 8 jaar.

Wat voeren jullie je kat van brokken, wat vinden jullie de beste?
Ik geef hem nu Proplan, krijgt hij een nog zachtere vacht van Haha!.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:53

Als ik mijn 1 keer een doosje whiskas durf geven hongert ze zichzelf liever 3 weken uit dan weer iets anders te eten trouwens Haha! Het is al een wat oudere, iets ziekelijke kat, dus wij geven meestal wel toe Haha!

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 19:56

Whiskas eet hij niet, niets uit blik, zelfs Gourmet niet.
Alleen die kleine bakjes Sheba kip en dat eet hij ook niet helemaal op soms. Maar dat is geen hele maaltijd dus, krijgt hij brokken bij.
In het begin at hij wel Wishkas maar nu, kom er niet mee af of ik krijg een vuile blik van wat geef je me nu! Haha!
Poes: Ach, ik zou ook toegeven dan Haha!.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:59

Wij hebben ook 1 onwijs kieskeurige kat, maar goed als haar vlees haar op die dag niet bevalt? eet ze maar een keer brokjes Clown

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 20:05

Foto van hoe hij er nu bijligt.
Is hij volgens jullie te dik?
Over 2 weken bij DA geweest voor inenten, en zij dat hij in ieder geval niets (!) meer mocht bijkomen maar nog niet op dieet moest.
Maar iedereen vind hem zo dik als iets....
Afbeelding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:06

moeilijk te zien omdat hij ligt... maar hij is wel ietsie zwaar ja Haha!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:30

Ik geef mijn katten Royal Canin. De jongste krijgt iets anti-haarbal (werkt super, sinds hij het eet, geen enkele haarbal meer, anders was het elke maand raak) De oudste krijgt de dieet voeding. Hij is ondertussen al een halve kilo afgevallen. Als hij nog een halve weet kwijt te spelen, schakel ik weer over op gewoon voer. Waarschijnlijk dan het zelfde voer als de jongste. Dat maakt het eten geven wel wat makkelijker en moet ik er niet bijblijven.

Je kat ziet er inderdaad iets te dik uit, maar het is (in mijn ogen) nog niet echt noodzakelijk om hem op dieet te zetten... tenzij je natuurlijk liever hebt dat hij toch wat afvalt. In dat geval kan ik je zeker de Royal Canin aanbevelen. In het begin is er wel wat gekrijs omdat hij toch iets te weinig eten krijgt naar zijn zin, maar na een weekje is dit over. Mijn kat eet bovendien nu en dan nog tafelrestjes ook, en toch valt hij af. Ik denk dat het een half jaartje geduurd heeft voor hij die halve kilo kwijt was... En zijn gigantische vetkwab tussen zijn achterpoten is ook reeds gehalveerd.
Bovendien is de gebruiksaanwijzing op de verpakking super handig Haha!

In ieder geval... als ik nu aankom met Whiskas of een goedkoop supermarkt voer steken ze al van kilometers ver hun neus op. Ze zijn echt verlekkerd op die RC.
Het enige probleem is dat mijn oudste iets te weinig drinkt. Hij is 7 jaar oud en heeft eigenlijk zijn hele leven nog nooit uit een potje met water willen drinken. Hij drinkt veel liever uit de vijver of een lopende kraan... en als ik me 's ochtends was doet hij niets liever als bij me komen zitten, tot ik de wasbak vul zodat meneer kan drinken Gestoord beest is gewoon gek Rolleyes

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 00:37

Je kat ziet er inderdaad iets te dik uit, maar het is (in mijn ogen) nog niet echt noodzakelijk om hem op dieet te zetten... tenzij je natuurlijk liever hebt dat hij toch wat afvalt. In dat geval kan ik je zeker de Royal Canin aanbevelen. was... En zijn gigantische vetkwab tussen zijn achterpoten is ook reeds gehalveerd.
In ieder geval... als ik nu aankom met Whiskas of een goedkoop supermarkt voer steken ze al van kilometers ver hun neus op. Ze zijn echt verlekkerd op die RC.

Haha, die vetkwabben onderaan zijn buik is zo ernorm he Haha!.
Als hij het pas had, dacht ik dat hij iets ergs had, ik naar DA, en zeg hij heeft een vreemd bolletje onder zijn buik, wil je dat eens nazien, dat is goed, zij voelt, ik zie ze lachen, en ze zei meteen dat het een vetbobbel was Bloos.
Hij is inderdaad dik, maar moest er van DA op letten dat hij niks meer aankwam anders moest hij op dieet.
Dus best erop letten of hij gaat me de oren van men kop janken!
Van mij moet hij niet perse afvallen, heb hem graag dik, is leuker als zo mager Haha!. Behalve als het ten koste van zijn gezondheid gaat natuurlijk.

Ik heb hem vandaag Proplan gekocht, en als hij dat na een tijdje eet ga ik dat blijven geven denk ik.
Heeft hij als is gehad en krijgt hij zon zacht vachtje van Lachen.

En met supermarkt voer moet ik ook niet aankomen hoor, dan kijkt hij met een blik van "ik eet HEUS niet alles wat je me gaat voorschotelen Haha!."

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:39

buik op pootjes Haha!

ik geef mijn kat ook pro plan (werd aangeraden door het asiel waar ie vandaan kwam), geweldige voeding!

ik weet niet wat je moet doen met een kieskeurige kat die wat te dik is, ik zit net met het omgekeerde: alleseter (chipsvingers aflebberen, ijs, tiramisu, alle soorten vlees, kaas) die volgens mij wat te mager blijft (grote kater, 4 kg)

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 00:42

[quote="foxy80"]
buik op pootjes Haha!

Hahahaha ja Haha!.

En 4 kg, is dat niet een goed gewicht voor een volwassen kat Verward.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:43

brokken en vlees enigste dat een kat nodig heeft. En als ze honger krijgt zal ze wel eten... Maar nie bij kippen doen als je dit advies leest die vertikken het echt! voor ik voor kippendood zorg Haha!

ik klink nu wel erg boosaardig Haha!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:46

de dierenarts zei dat hij net op gewicht zit
maar in het asiel zeiden ze dat hij er graatmager was binnengebracht in augustus 2006, en dat katten er een half jaar over doen om daar goed van te herstellen. Ze zeiden ook dat ze met zijn grootte vonden dat hij toch wat meer mocht wegen. En dat vind ik ook, ik vind hem net wat te slank en maak me zorgen dat als hij ziek of zo wordt, hij gelijk onder zijn gewicht zit.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 00:55

katiavl schreef:
brokken en vlees enigste dat een kat nodig heeft. En als ze honger krijgt zal ze wel eten... Maar nie bij kippen doen als je dit advies leest die vertikken het echt! voor ik voor kippendood zorg Haha!

ik klink nu wel erg boosaardig Haha!

Heb geen kippen dus Haha!.
Het enige wat hij eet uit blik enzo, is wel kip Lachen.

Foxy80:
De mijne zag er over 3 jaar terug, ook enorm mager uit. Maar zoals je nu ziet Lachen.
Waarschijnlijk komt hij nog wel aan als hij zo blijft eten Haha!.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:57

tja, ik vrees ook dat alle tafelrestjes ons nog zuur gaan opbreken. Gelukkig loopt hij graag buiten, dus die calorieën speelt hij wel voor een deel kwijt.
En ja, het is wel grappig om te testen wat hij allemaal lust. De traditionele dikmakers zoals rijst en aardappelen lust hij dus niet.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:58

Mijn jongste, een forse kater, 2 jaar oud, weegt nu 5 kilo. vind ik een perfect gewicht voor hem.
De oudste is wat fijner van bouw en weegt 5.5 kilo... Als hij tot op de 5 komt zal hij nog steeds iets te dik zijn, maar dan mag hij voor mijn gevoel gerust van zijn dieet af...

En toen ik voor het eerst de vetkwab bij mijn oudste opmerkte... wat was ik in paniek Haha! Telkens we bij de dierenarts waren: "die kwab daar onderaan... kan toch geen kwaad hoop ik?" (heb ik waarschijnlijk zo'n 10 keer gevraagd Tong uitsteken )
En iedereen die hem ziet: "die kwab daar onderaan... wat is dat? is hij ziek? is hij zwanger? gaat hij dood?" Ik heb al vanalles gehoord.
"Nee hoor... is een vetkwabje... nog nooit gehoord van een kat met love handles?" Haha!

Ah, ik hou zo van men dikke katje... lekker veel om vast te pakken. Maar zijn gezondheid gaat toch voor... en aangezien hij vorig jaar op het nippertje aan de dood ontsnapt is, wil ik hem nu zo goed mogelijk in zijn vel krijgen voor het geval het weer gebeurd. Dan heeft hij toch nog een extra kansje om het to overleven. (Ze hadden hem vergiftigd Boos! )

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 01:00

De mijne kan ook niet buiten hier, daarom ook een stuk dat hij waarschijnlijk goed in zijn vel zit.
Daarom dat die van jou niet zo aankomt misschien Lachen.
Aardappellen en rijst? Moet ik hier niet proberen te geven Haha!.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 01:03

Ashkerlon schreef:
Mijn jongste, een forse kater, 2 jaar oud, weegt nu 5 kilo. vind ik een perfect gewicht voor hem.
De oudste is wat fijner van bouw en weegt 5.5 kilo... Als hij tot op de 5 komt zal hij nog steeds iets te dik zijn, maar dan mag hij voor mijn gevoel gerust van zijn dieet af...

En toen ik voor het eerst de vetkwab bij mijn oudste opmerkte... wat was ik in paniek Haha! Telkens we bij de dierenarts waren: "die kwab daar onderaan... kan toch geen kwaad hoop ik?" (heb ik waarschijnlijk zo'n 10 keer gevraagd Tong uitsteken )
En iedereen die hem ziet: "die kwab daar onderaan... wat is dat? is hij ziek? is hij zwanger? gaat hij dood?" Ik heb al vanalles gehoord.
"Nee hoor... is een vetkwabje... nog nooit gehoord van een kat met love handles?" Haha!

Ah, ik hou zo van men dikke katje... lekker veel om vast te pakken. Maar zijn gezondheid gaat toch voor... en aangezien hij vorig jaar op het nippertje aan de dood ontsnapt is, wil ik hem nu zo goed mogelijk in zijn vel krijgen voor het geval het weer gebeurd. Dan heeft hij toch nog een extra kansje om het to overleven. (Ze hadden hem vergiftigd Boos! )

Inderdaad, vergiftiging, 1 van de redenen waarom hij niet buiten kan en mag.
Ik was ook behoorlijk in paniek toen ik die vetkwabben tegenkwam hoor Haha!.
Vind een dikke kat ook leuker als een magere Lachen.