Kat eet Kip ( van de buurvrouw)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nick1963

Kat eet Kip ( van de buurvrouw)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 21:46

Wij wonen in het bos , en wij hebben vijf poezen. Binnen zijn ze heel lief , ze slapen , eten en knuffelen....... Ach gut
Buiten heeft onze ziepi ( 20.000 katten in nederland heten zo) een kip van de buurvrouw opgegeten.Hoorde ik vandaag , nadat ik vijf kippen in mijn tuin tegen kwam......(van mijn buurvrouw) ze lopen los omdat het hok te klein is voor ze.Mijn reactie was als je ze in mijn tuin laat lopen eet ziepi de andere vijf ook op, mijn buurvrouw antwoordde dat die kippen op zoek zijn naar de kip die dood is ( lees ziepi vermoord heeft)
Wat is nou het antwoord wat ik geef op haar vraag; "Kan Ziepi geen riempje om met een belletje"?
(Ik lig er niet wakker van , want het kan nog vijf keer gebeuren Vork , maar ja je wilt het beste voor de kippen en natuurlijk ook voor ziepi Vingers aflikken )
Alvast bedankt

Lynn_Nikita

Re: Kat eet Kip ( van de buurvrouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:48

hoe weet je zeker dat de kat het geweest is of lee sik daar overheen. kan niet een vos of wezel geweest zijn? katten jagen wel, maar spelen er meer mee, en een kip is erg groot om zo snel dood te maken

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:50

je kan je kat wel gewoon een halsband om doen met een belletje,mischien dat dat helpt
maar het is jou buurvrouw der eigen schuld,zij heeft de kippen los lopen...
een roofvogel een hond of een vos kan ook een kip vangen,dat is dus gewoon het risico wat ze neemt als ze ze los houd

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:52

Volgens mij eten katten ook geen kippen. Die stinken namelijk, voor de katten dan. Een enkele keer zullen ze ze wel vangen, maar niet daadwerkelijk opeten. Kan idd ook gewoon een ander dier zijn geweest..
Groetjes, mij

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:53

*Proest* ik moest wel lachen om die titel Haha!

Mijn zusje heeft ook katten (en kippen), maar die komen er niet in de buurt hoor! Die kippen zijn veel te groot Nagelbijten / Gniffelen Ik weet niet of jouw kat gewoon een uitstekende jager is en of de kippen van jouw buuv krielkipjes zijn, maar idd: is het wel zeker dat die ene kip door de kat is vermoord?
Ach en anders doe je de poezels toch een riempje+belletje om? Als de buuv en haar kippen daar nou blij van worden Knipoog

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:56

ik snap je verhaal eerlijk gezegt niet helemaal, wat was haar vraag waar jij op antwoorde "Kan Ziepi geen riempje om met een belletje"?
ik vind tje houding trouwens een beetje aso overkomen, daar krijg je burenruzies van, bovendien heeft jouw kat een kip gedood. ik neem aan dat ze op dat moment nog niet in jouw tuin rondscharrelden.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:01

katten lusten volgens mij geen kippen, ze doden ze mischien alleen om mee te spelen.
die van ons vangt alles wat los loopt, enorme konijnen, vogels,muizen,molletjes en kleine eendjes en eekhoorns als hij de kans krijgt, maar geen kippen...

een kattenbandje kan helpen (maar dan kan hij ook geen muisjes meer vangen, best wel zielig vind ik, want katten jagen graag) mischien kan de buurvrouw haar tuin omheinen?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:05

nou je heb in ieder geval een probleem, kijk wat je er aan kan doen, ga in geen geval ook nog lopen hakkentakken met je buurvrouw anders heb je er nog een probleem bij. Sterkte ...en ik weet wat het is, ik heb zo'n hond....arghhh

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 22:10

Lynn_Nikita schreef:
hoe weet je zeker dat de kat het geweest is of lee sik daar overheen. kan niet een vos of wezel geweest zijn? katten jagen wel, maar spelen er meer mee, en een kip is erg groot om zo snel dood te maken

Nou eerlijk gezegd , heb ik moeite om te geloven dat onze kat , haar kip opgegeten heeft.
( Wij hebben zelf ook kippen gehad , en die heeft zij nooit aangeraakt.)
Maar goed ik ben er niet bijgeweest , en het verhaal wordt mij als zodanig verteld. ( En inderdaad haar kippen lopen in mijn tuin, ik had echt niet gedacht dat mijn katten kippen eten.... daar moet ik aan wennen als dat zo zou zijn.)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:16

Misschien kun je de buurvrouw vertellen dat ze echt een groot kippenhok moet maken want dat er ook al vossen gesignaleerd zijn.
Die kippen horen natuurlijk niet in jouw tuin. Maar jouw katten zullen misschien ook wel eens in haar tuin komen.
Je kunt ook tijden afspreken dat jij je katten binnenhoudt (overdag) en zij haar kippen ('s-nachts). Iedereen blij Lachen

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 22:49

Nou Flicka haar kippen,katten en honden in mijn tuin vind ik geen probleem, dat is wat mij betreft
oke.
Als mijn kat ( stel dat het zo zou zijn) een kip van haar op eet, dan is dat wat mij betreft "eigen risico" , van ruzie blijf ik verre,
daar heb ik geen zin in.Haar dieren lopen in mijn tuin. ( als zij vrees heeft voor een van mijn katten? dan is zij degene die haar dieren binnenhoudt..) Van dieren heb ik geen overlast. en dat blijft ook zo.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:55

mijn kat eet wel kip hor Tong uitsteken
haha gekookt vind ie het lekkerst
maar een kip is best groot toch?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:04

LZP -> BB

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:00

samflame schreef:
mijn kat eet wel kip hor Tong uitsteken
haha gekookt vind ie het lekkerst
maar een kip is best groot toch?

Dit hangt er maar net vanaf wat voor kippen het zijn. Ik bedoel, als je even googelt naar chabo, dat zijn echt minikipjes. En zowiezo, die krieltjes zijn bijna altijd niet zoveel..
Groetjes, mij

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:29

Sorry maar ik vind de opmerking, dat de kippen, een dode kip gaan zoeken echt hilarisch.

Kippen hebben totaal geen medegevoel, dus ze denken 1weg = pech.
Ze gaan ze echt niet zoeken hoor.
En als kippeneigenaar ben je zelf verantwoordelijk dat ze op je eigen er blijven.

Trouwens bij mij vielen de kippen de katten aan.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:33

Mijn katten vingen ook de hanen (kleintjes, maar toch) en kuikens van onze buren! Alleen maakten die zoveel lawaai dat ik ze nog elke keer heb kunnen redden van onze monsters. Ga je dan voor de zoveelste keer met een kuiken in een kattenreismandje naar de buren: Eh, buurman, volgens mij ben je wat kwijt....

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:42

Geen idee of het idd klopt dat een kat een kip te hard vind stinken en hem daarom liever laat lopen, maar dat een kip te groot is voor een kat hoeft niet.

Wij hebben zelf een kleine kater, die overigens ook nog eens een mietje is onder andere katten en honden, maar die komt nog wel eens thuis met een groot wild konijn (wij wonen buitenaf, hoe hij het doet weet ik niet...), fazanten probeert hij ook, hoewel hij hier nog geen geluk mee heeft gehad. Een kip lijkt mij dan ook te doen, al vind ik het ook gewaagd van ze.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:01

risico van het vak lijkt mij......
of koop een nieuwe kip voor de buuf, met de boodschap de rest is voor eigen risico

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 12:59

Bedankt voor jullie reacties , de kippen lopen momenteel nog steeds los. En tot nu toe zijn er geen nieuwe slachtoffers.(Dat verwacht ik ook niet , in de tijd dat wij kippen hadden , heeft deze poes er nooit een aangeraakt)
Groetjes Ceesje

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:00

Zowel kippen loslaten en kat loslaten: beide partijen zijn verantwoordelijk. Maar het lijkt me stug hoor! een kat die een kip vangt.... hier hebben we volop krielkippen rondlopen overal EN een hoop katten, van onszelf en van de buren. Maar geen kat die een kip vangt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:03

hahaha ik schoot onwijs in de lach van die titel *LOL*

ik denk ook niet dat je kat een kip heeft op gegeten.
een halsband met belletje kan nooit kwaad, heeft onze kat ook, het jaagt vogels weg (waar ze -zich totaal niet bewust van het belletje- heen sluipen) Clown

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:56

Volgens mij heeft die kat nooit die kip opgegeten hoor. Hij zal hem wel gedood hebben, maar katten eten zelden hun prooi op. die van ons tenminste niet. Hij brengt wel muizen en vogels naar huis en ooit ook jonge konijntjes, maar hij eet ze niet. En als jouw buurvrouw haar kippen in jouw tuin laat lopen, is het wel haar risico als er weer een kip gedood wordt. En voor de lieve vrede kan je poes misschien een bandje met belletje ombinden. ... Zorg dan wel voor een bandje met elastiek. Stel dat tie ergens achter blijft haken, dan kan poes zijn koppie door het bandje trekken als er rek inzit.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:58

Onze kat eet zijn prooi dus ook wel op. Al vind je soms wel de minder lekkere delen weer (in het geval van het konijn had hij geen belang bij oren en pootjes...). Vogels, muizen en ratten vind ik werkelijk niets van terug, hij laat me de buit wel altijd zien voor hij aan zijn maal begint...
Misschien zijn er toch katten met minder etiquette Sheela!
Het lijkt me ook niet waarschijnlijk, maar het kan.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:23

Denk je echt dat zo'n suffe domme kip hard wegrent voor een kat met een belletje? dan is de kat toch nog sneller.

en mocht je het toch doen, kies dan voor een bandje met een stukje elastiek erin Lachen

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 22:17

Geen van onze katten hebben een belletje.(En dat doen wij ook niet om) wij wonen in het bos , en als ze buiten wat vangen is dat oke.(mollen,muizen,eksters, kleine vogeltjes, en tot nu toe geen kippen)
Mijn oude Marie ,22 jaar geworden
( Helaas in de poezenhemel) maakte het bont , vissen in de vijver van de buren,kwam thuis met de kanariepiet van de buren , en trok de jonge konijntje van de buurvrouw uit het hok.(De buren aan de andere kant- in goede orde is toen het hok aangepast)
Ze kreeg genoeg te eten. In een zorgzame bui nam ze de prooi mee ,voor me ,naar huis.(op mijn hoofdkussen Pling )
De poes waar het in dit topic omgaat is een echte mollevangster, het is niet zo n kippentype.(maargoed ze zou haar voorkeur gewijzigd kunnen hebben.)
Mocht dat zo zijn , dan koop ik voor mijn buurvrouw twee kippen.(BARNEVELDSE Knipoog zo grooot , die pakt ze met geen mogelijkheid)
Voorlopig heb ik niet de gedachte dat zij de kip dood gemaakt heeft , dan zou ze onze eigen kippen ook te grazen hebben genomen.