Dus dacht ik zet ik het maar hier neer

Ik reed van de nacht van Donderdag op Vrijdag naar het kantoor van mijn werk in industriegebied de Baanstee...
Zodra ik de baanstee ik kom rijden zie ik op de kruising een klein wit hondje lopen...ik geef gas los en rijd heel langzaam langs het hondje....ondertussen keek ik of een baas kon zien met de gedachten: "welke malloot laat zijn hond nou 's nachts op een kruising lopen? "
Geen baas te zien,dus zet vervolgens mijn auto aan de kant en blijft in mijn spiegel even kijken wat het hondje nou precies doet en waar hij heen loopt....
Tot mijn stomme verbazing blijft die hond dus gewoon staan midden op de kruising (overdag de drukste kruising in de baanstee)
Ik snel mijn auto gekeerd en die naast de kruising neergezet met de gedachte om de hond te vangen en dan naar het asiel (5 min verderop) te brengen
De hond liet zich niet vangen en stelde zich wat aggresief op (uit angst)
Mijn eerste gedachte: de dierenambulance!!
Bel dus op (heb het nummer altijd bij me) en wat denk je??
Hij zegt heel droog: "je denkt toch niet dat ik midden in de nacht achter een hond ga aanrennen in de baanstee!"
Dus ik zeg hem dat ik bij de hond in de buurt sta en blijf en hem wel opwacht ,de hond wandelde niet zo heel snel want was denk al wat ouder.......Ondertussen stond ik al 2 x midden op de kruising om 2 grote bussen tegen te houden en te zorgen dat ze de kleine nietplat reden.
Maar hij vertikte het echt om te komen en zei dat ik hem maar moest vangen en in hun kooitje naast het huisje moest zetten.

Ik dacht jaaa daag!!!! bekijk het maar en wou weer omkeren en wegrijden maar de hond reageerde op mijn auto en kwam erop af....
En op dat moment kwam er een grote vrachtauto aanrijden met redelijke vaart...ik seinen met de lichten van mijn auto maar hij ging geen meter zachter rijden en zag het dus niet....
Hij miste de hond net op een haar en ik dorts in eerste instantie niet te kijken....
Dat was voor mij het besluit om de hond toch op een 1 of andere manier te gaan vangen omdat daar blijven zijn dood zou worden......
Ik opende het portier van mijn auto en warempel hij sprong erin!

Probleem nummer 1 was dus opgelost........Naar de dierenabulance toegereden en daar het kooitje opgezocht....
De hond liet zich niet aaien maar wel voorzichtig aanraken (met opgetrokken lip) en vraag niet hoe maar de hond is na een half uur struggelen toch in het kooitje terecht gekomen

Ondertussen dat ik op het terrein was sloegen honden die daar zaten behoorlijk aan (grote herder enz.)
De man van de dierenambulance reageerde totaal niet!!
Ook heeft hij mijn nummer uiteraard in zijn mobiel gekregen toen ik hem belde dus het had desnoods wel zo netjes geweest dat hij de volgende dag belde hoe het met het hondje ging of iets dergelijks..
Ik vind het dus schande dat de dierenambulance van [***] zo laks reageerd en dus niet opkomt voor de welzijn van dieren!
Als ik de hond niet gevangen had ,dan was hij zeker doodgereden geweest!.......
Ik zit nu te dubben om een boze brief te gaan schrijven naar de dierenambulace zelf en een verhaal naar het gezinsblad (de krant hier)....
Afijn moest het even kwijt!
Wat vinden jullie?