Dierenambulance?? je hebt geen moer aan ze!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Dierenambulance?? je hebt geen moer aan ze!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 19:01

Zo ik moet mijn verhaal toch even kwijt aangezien ik het niet uit kan staan!

Dus dacht ik zet ik het maar hier neer Tong uitsteken

Ik reed van de nacht van Donderdag op Vrijdag naar het kantoor van mijn werk in industriegebied de Baanstee...
Zodra ik de baanstee ik kom rijden zie ik op de kruising een klein wit hondje lopen...ik geef gas los en rijd heel langzaam langs het hondje....ondertussen keek ik of een baas kon zien met de gedachten: "welke malloot laat zijn hond nou 's nachts op een kruising lopen? "

Geen baas te zien,dus zet vervolgens mijn auto aan de kant en blijft in mijn spiegel even kijken wat het hondje nou precies doet en waar hij heen loopt....

Tot mijn stomme verbazing blijft die hond dus gewoon staan midden op de kruising (overdag de drukste kruising in de baanstee)
Ik snel mijn auto gekeerd en die naast de kruising neergezet met de gedachte om de hond te vangen en dan naar het asiel (5 min verderop) te brengen
De hond liet zich niet vangen en stelde zich wat aggresief op (uit angst)

Mijn eerste gedachte: de dierenambulance!!
Bel dus op (heb het nummer altijd bij me) en wat denk je??
Hij zegt heel droog: "je denkt toch niet dat ik midden in de nacht achter een hond ga aanrennen in de baanstee!"
Dus ik zeg hem dat ik bij de hond in de buurt sta en blijf en hem wel opwacht ,de hond wandelde niet zo heel snel want was denk al wat ouder.......Ondertussen stond ik al 2 x midden op de kruising om 2 grote bussen tegen te houden en te zorgen dat ze de kleine nietplat reden.
Maar hij vertikte het echt om te komen en zei dat ik hem maar moest vangen en in hun kooitje naast het huisje moest zetten. Bloos!
Ik dacht jaaa daag!!!! bekijk het maar en wou weer omkeren en wegrijden maar de hond reageerde op mijn auto en kwam erop af....
En op dat moment kwam er een grote vrachtauto aanrijden met redelijke vaart...ik seinen met de lichten van mijn auto maar hij ging geen meter zachter rijden en zag het dus niet....
Hij miste de hond net op een haar en ik dorts in eerste instantie niet te kijken....
Dat was voor mij het besluit om de hond toch op een 1 of andere manier te gaan vangen omdat daar blijven zijn dood zou worden......
Ik opende het portier van mijn auto en warempel hij sprong erin! Bloos!
Probleem nummer 1 was dus opgelost........Naar de dierenabulance toegereden en daar het kooitje opgezocht....
De hond liet zich niet aaien maar wel voorzichtig aanraken (met opgetrokken lip) en vraag niet hoe maar de hond is na een half uur struggelen toch in het kooitje terecht gekomen Haha!

Ondertussen dat ik op het terrein was sloegen honden die daar zaten behoorlijk aan (grote herder enz.)
De man van de dierenambulance reageerde totaal niet!!
Ook heeft hij mijn nummer uiteraard in zijn mobiel gekregen toen ik hem belde dus het had desnoods wel zo netjes geweest dat hij de volgende dag belde hoe het met het hondje ging of iets dergelijks..

Ik vind het dus schande dat de dierenambulance van [***] zo laks reageerd en dus niet opkomt voor de welzijn van dieren!
Als ik de hond niet gevangen had ,dan was hij zeker doodgereden geweest!.......

Ik zit nu te dubben om een boze brief te gaan schrijven naar de dierenambulace zelf en een verhaal naar het gezinsblad (de krant hier)....

Afijn moest het even kwijt!
Wat vinden jullie?

ponymeid1

Re: Dierenambulance?? je hebt geen moer aan ze!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:07

Jeetje zeg.
Die van mij heeft dat trouwens ook, als je de autodeur opendoet, vliegt ie erin.

Wel laks, maar ja ik weet niet hoe hun handelswijze is Nagelbijten / Gniffelen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:14

Ik kan me voorstellen dat je boos bent. wat een schande van die man. Zelf heb ik (vanuit mjin vrijwilligerswerk bij een vogel- en egelopvang) enige ervaring opgedaan met de Dierenambulance aldaar, en ook mijn ervaringen waren lang niet altijd positief. Ik heb ervaren dat de medewerkers veel te vaak geen verstand van zaken hadden (kijk, en dan ging het bij ons nog om het tijdelijk opvangen en vervoeren van wilde vogels en andere wilde dieren. Dan snap ik hun onkunde nog enigszins. Maar een hondje..? Dagelijkse kost zou je zeggen )
Kijk, ze werken daar allemaal vrijwillig, maar dat is zeker geen excuus om minder inzet te tonen. Als er midden in de nacht een beest lag te verdrinken stonden wij er binnen no time bij, en ook wij deden (doen, moet ik eigenljk zeggen) dit vrijwillig.
Als wij in nood zaten was de Dierenambulance de laatste die we zouden bellen, serieus. Erg eigenlijk he? Maar dat was bij ons gewoon een afspraak. Behalve 1 of 2 mensen, daar kon je op rekenen en die toonden net zoveel inzet als wij. Voor de rest heb ik echt niet zoveel goeie herineringen aan ze
Het schrijven van een brief aan de krant vind ik een beetje ver gaan, wel zou ik de Dierenambulance en misschien de DB (want van daaruit werken ze, als ik me niet vergis) aanschrijven over dit voorval.

Complimenten voor oplettende mensen zoals jij Ja Maar wat heb je uiteindelijk met het hondje gedaan? Of heb ik daar overheen gelezen?

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:17

Hoi Naadje!

Heb zelf ook nare ervaringen met de dierenambulance en een vriendin van mij ook. In de tijd van die vogelpest zagen wij aan het water achter de Burg. Kooimanweg tot 2x toe een eend die hulp nodig had. En omdat Purmerend geen vogelopvang heeft, is het eerst waar je aan denkt de dierenambulance. Danielle (die vriendin) heeft 4x gebeld en ik ook nog een aantal keren en iedere keer werd er een ander verhaal opgehangen. Of ze hadden geen tijd, of ze kwamen niet voor een eend. We moesten het laten liggen en ze zouden de volgende dag komen kijken. Niet dus! Na 2 dagen was het beestje dood en dit gebeurde dus twee keer. Ook nog met een andere eend. We durfden het zelf niet op te pakken in verband met die vogelpest. Danielle was toen ook zo kwaad. Een beest is toch een beest, ongeacht eend, hond of wat dan ook. Daar zijn ze toch voor?! Zij overwoog toen ook om een brief naar de krant te schrijven. Echt schandalig. We hebben toen geloof ik wel drie verschillende mewerkers aan de lijn gehad.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:19

Trouwens, even voor de duidelijkheid, het was niet de bedoeling om mijn gal te spuien over alle mensen/afdelingen van de Dierenbescherming. Er zijn wel degelijk zat mensen die zich supernuttig maken en ook heel goed werk verrichten. Maar toen ik je verhaal las, dacht ik even: oh nee, niet weer Knipoog

edit: stomme typo

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:23

Oh ik lees het al, je hebt hem in het kooitje achtergelaten Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 19:25

Zwartwitje schreef:
Complimenten voor oplettende mensen zoals jij Ja Maar wat heb je uiteindelijk met het hondje gedaan? Of heb ik daar overheen gelezen?

Die heb ik dus in het kooitje gedaan naast het huisje van de dierenambulance zoals de man dat verteld had....

Ik wou hem wel meenemen naar huis en dan advertentie plaatsen of later naar het asiel brengen maar mijn eigen teef is loops en deze hond niet al te vriendelijk dus ik dorst het niet aan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:28

Tja het verschilt heel erg he, de mensen die erop zitten. Ik vind dat als je de ambulance hebt dat je je die dag en nacht er ook volledig voor in moet zetten.

Dat doe ik tenminste zelf wel.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:29

heel goed van jou dat je dat gedaan heb de hond vangen...hier komen ze ook niet altyd:(
wilde dat alle mensen zo oplettend waren als jij in dit geval..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:31

Ik werk bij de DA in Eindhoven, en wij rijden ook niet voor loslopende honden... We zijn niet verzekerd als er wat gebeurd namelijk... Daarnaast: tegen de tijd dat we ter plaatse zijn, dan is de vogel (in dit geval de hond) in 80% van de gevallen al gevlogen. Dit is gebleken uit de voorgaaande jaren toen het nog wel mocht.

Echt ik word zo moe van al dat gezeik op de dierenambu.
Kom dan zelf bij ons werken!

Als we een taxirit hebben kunnen we niets anders dan die rijden, als we spoedjes en zieke honden en katten hebben kunnen we niet rijden voor vogels.

Wij hebben ook regels en prioriteiten waar we ons aan moeten houden. Wij hebben ook te kampen met een gebrek aan vrijwilligers, want dierenambulancers zijn ALLEMAAL vrijwilligers.

Ik doe het ook naast een paard en een fulltime baan, een uitgebreid sociaal leven. Goed, tegenstellige info krijgen is nooit leuk en hoort ook absoluut niet. Maar een klein beetje begrip is wel op zn plek.

angel25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:41

heb ook eens gebeld, was op mn werk en daar liep een manke duif die er echt slecht uitzag, ik had ook het idee dat hij niet meer kon vliegen.
Ik werk in Zeist dus ook maar de dierenambulance van die regio gebeld en die man heel chagrijnig Jae denkt toch niet dat ik daarvoor kom, mensen moeten zelf maar eens meer doen, breng hem maar naar de vogelopvang!' Nou, dat vond ik al belachelijk want ik maakte regelmatig geld over naar de DB omdat ik zelf geen tijd heb om daar als vrijwilliger te werken. Doe ik toch iets nuttigs voor ze dacht ik, en dan zo'n bek van zo'n vent. Maar goed, ik was op mn werk, ik kan moeilijk het terras dichtgooien, de mensen weg sturen en even een duif naar de opvang gaan brengen 30km verder. toen ben ik nog wat rond gaan bellen naar DAmbulances in andere regio's en ik weet niet meer precies welke maar uiteindelijk is hij 7 uur later toch opgehaald, ik maak nu dus ook geen geld meer over naar de dierenbescherming, ook door verhalen van bokkers hier die al vaak voor mishandeling belden en waar ook niks aan gedaan word. En iris82, ik begrijp het heel goed als er dingen zijn die belangrijker zijn op zo'n moment, maar dan kunnen mensen het nog wel op een normale manier zeggen. ik hielp de dieren ook door regelmatig geld te storten, dan mag iemand die zich 'inzet' om zieke dieren te redden ook wel op een normale manier vertellen dat er geen tijd voor is en of je misschien zelf in de gelegenheid bent om hem ergens heen te brengen, dat klinkt al heel anders.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:46

Je hebt gelijk hoor ******* heeft in het verleden al heel wat steekjes laten vallen en zijn er al heeeel wat fouten gemaakt.Bij een pitbull na een aan rijding een GLAZen flesje met arnica druppels in de mond want dat zou goed zijn,Glas bij een hond Knak kapot. Konijn met mixamatose(draai hem zelf maar de nek om)Vogels niet ophalen en ga zo maar door
Laatst bijgewerkt door Justy op 01-12-06 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:47

Iris82: Ik begrijp maar al te goed wat het betekent om met een vrijwilligerstekort te zitten, of om gebonden te zijn aan flauwe reglementen die je zelf niet bedacht hebt. Dat van die verzekering wist ik niet, dat verklaart al wat Lachen
Het probleem is, dat de DA eigenlijk het enige aanspreekpunt is voor mensen in een situatie zoals deze. Om dan, als je gebeld wordt, met de bewoordingen zoals de TS die beschreef te antwoorden ("je denkt toch niet..") dan denk ik ja, dan kun je dus ook vriendelijk uitleggen waarom je dat niet gaat doen. Vind je niet?
Bovendien: wij (van het vogelasiel) besluiten ook weleens om niet op een geval af te gaan omdat de kans bestaat dat de vogel al gevlogen is. Maar, als iemand aanbiedt om bij het dier te blijven zolang de DA er nog niet is, en zelf een vangpoging te doen, vind ik het niet acceptabel dat er dan niemand komt opdagen.
Dat je een priveleven hebt en een drukke baan, snap ik volkomen maar dat is geen excuus. Als je dienst hebt, heb je dienst en dan gaan de dieren voor Lachen

Maar ik ben het met je eens dat er veel wordt gevit op de DA. Mensen zoals degene die de TS aan de lijn heeft gehad verpesten het voor mensen zoals jij en dat is echt zonde. Ik twijfel er niet aan dat jij een toegewijde vrijwilliger bent Lachen

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:02

Om wel even een misverstand uit de wereld te helpen: Wat ik heb begrepen van medewerkers van de DA is dat zij onafhankelijk zijn van de dierenbescherming. Zij krijgen dan ook zero ontvangsten uit de collectes en donaties aan de dierenbescherming.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:14

Geldt niet voor alle DA's.
Wij zijn niet aangesloten bij de DB, maar andere DA's wel.

Anniek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:19

Ik vind dit echt vreselijk. En als ik jou was zou ik wel een brief sturen hoor. Dit kan toch niet! Ze doen misschien allemaal wel lief en aardig maar wie weet hoe dit is!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:48

Tsja, de mensen die bij de dierenambulance werken zullen het allemaal wel goed bedoelen, maar een cursusje normale communicatie met de medemens zou voor sommigen toch niet verkeerd zijn. Ik bedoel, ik snap dat ze niet voor alles op kunnen draven... maar leg dat dan even op een normale manier uit. Ik heb denk ik ook pech gehad net de verkeerden te treffen steeds maar ik heb alleen nog maar horken meegemaakt bij de dierenambulance

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:09

Wat een l8l Naadje, om jou zo te laten zitten met dat hondje! Ik zou idd een hele boze brief schrijven, desnoods de plaatselijke krant op de hoogte brengen.
Gelukkig heb ik zelf positievere ervaringen met de dierenambulance. Ik zou die man echt even een lasje willen leren als ik jou was....

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:21

jeetje dat vind ik ook niet normaal! Daar zijn ze toch juist voor om de dieren te "redden" ,rare man! zou in ieder geval wel een brief schrijven misschien dat hij er dan op aangesproken wordt?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:44

Volgens mij is het in Amerika beter geregeld. (ik kijk regelmatig naar Animal cops op Animal planet.. Nou is dat misschien wel gedramatiseerd, maar toch.. )
De dieren zijn uiteindelijk altijd de dupe van de mens.. Verdrietig

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:56

Ik vind het wel even op zijn plaats om te zeggen dat ik je titel niet helemaal vind kunnen. Het is namelijk echt niet zo dat je aan de dierenambulance in het algemeen geen moer hebt.
Ikzelf werk bij de ambu in Almelo en omstreken, en ik kan me niet voorstellen dat onze vrijwilligers zo reageren.

Als er klachten komen (wat dus zeker een optie is voor jou) worden die (bij ons in ieder geval) op de vergaderingen erg serieus genomen en vaak word er echt wat mee gedaan.

Ik zou ook echt willen dat hier zoiets komt als wat Dabo noemt, die Animal Cops. Lijkt me helemaal geen gek idee, maar helaas kan onze overheid zich daar niet zo druk om maken.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:01

Nou ja!! Je zou toch verwachten dat ze voor dit soort gevallen in het leven zijn geroepen nietwaar?

Maar ik zou me niet al te kwaad maken als ik jou was. Ik heb er stage gelopen: oké, er zitten veel mensen tussen (toen in ieder geval wel) die niet tot de meest communicatieve/best handelende/slimste personen behoren, maar ze bedoelen het toch bijna allemaal goed.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:09

ongelooflijk he, af en toe snap je ze echt niet meer, toen met die vogelpest hadden wij een dode gans gezien en de diereanambulance gebeld, die kwamen ook niet, ze hadden geen tijd, naja, er was toen net ophok plicht en het dodelijke vogelpest virus was al in duitsland, maar nee hoor ze kwamen niet, die dode gans heeft er 2 dagen gelegen, goed dat je die hond mee hebt genomen.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:12

Dabo schreef:
Volgens mij is het in Amerika beter geregeld. (ik kijk regelmatig naar Animal cops op Animal planet.. Nou is dat misschien wel gedramatiseerd, maar toch.. )
De dieren zijn uiteindelijk altijd de dupe van de mens.. Verdrietig

Nou niet hoor.

Een tijdje terug vonden wij een pitbull terrier mix op de straat hier. Liep gewoon rond zonder baas en had geen tag aan zijn halsband.

Wij hebben Animal control gebeld die normaal dus de dieren ophaald maar niemand nam daar op en de voicemail zat vol.

Uiteindelijk hebben we een opvang gevonden waar we die hond naar toe brachten.

Het is hier dus niet veel beter.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:31

Kan me de reacties van beide kanten indenken.
Echter, de reactie die de TS hier beschrijft is niet goed te praten. Als er reglementen zijn wbt het wel of niet ophalen van loslopende honden, dan dient dit duidelijk en vriendelijk naar de beller gecommuniceerd te worden.
Bovendien lijkt het me wat anders als een hond losloopt in een woonwijk, of op een drukke kruising.

Zelf heb ik geen ervaring met de DA, dus ik denk dat ik wel enigzins neutraal kan reageren. Echter vanuit mijn communicatie-opleiding, kan ik hier wel stellen dat er een fixe mis-communicatie is, en dat heldere communicatie het minste is wat je moet kunnen als je als vrijwilliger bij zo'n organisatie zit.

Drukke baan en privé-leven zijn persoonlijk, en hebben op dat moment niks met de situatie te maken. De beller weet hier ook niets van, en heeft dus geen recht op gesnauw alleen omdat jij moe bent of weet ik wat. Dit is geen aanval op iemand, maar een algemene opmerking Lachen