Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gabyfedde schreef:Haar ren zullen ze er niet afhalen, 'alleen maar' de gehoorgang eruit. Nog een heel flinke operatie, maar zal voor hond wel het beste zijn als ik je verhaal zo hoor.
Wij hebben 4 Engelse Cockers. We houden de binnenkanten van de oren haarvrij, gelukkig hebben ze geen haar in de gehoorgangen zelf. Regelmatig gebruiken we ook cleaner.
Rosita schreef:Wat eet je hond en hoe vaak wordt ze ingeënt? Ik zou proberen de weerstand van je hond te verhogen waardoor ze de ontstekingen misschien zelf de baas kan worden. Enten en voeding zijn voor mij dan dingen waar ik naar zou kijken.
gabyfedde schreef:Rosita schreef:Wat eet je hond en hoe vaak wordt ze ingeënt? Ik zou proberen de weerstand van je hond te verhogen waardoor ze de ontstekingen misschien zelf de baas kan worden. Enten en voeding zijn voor mij dan dingen waar ik naar zou kijken.
Van een enting wordt de weerstand tegen bepaalde ziektes absoluut hoger, maar niet de algemene weerstand.
Rosita schreef:
Klopt gabyfedde maar van NIET enten wordt de algehele weerstand wel hoger. Omdat er niet iedere keer een aanslag op dat vermogen gedaan wordt met entingen. mijn insteek is dus op te stóppen met enten. Temeer omdat er steeds duidelijker wordt dat de meeste entingen een veel langere bescherming bieden dan het jaar waarvoor ze nu geldig zijn.
Rosita schreef:Wat eet je hond en hoe vaak wordt ze ingeënt? Ik zou proberen de weerstand van je hond te verhogen waardoor ze de ontstekingen misschien zelf de baas kan worden. Enten en voeding zijn voor mij dan dingen waar ik naar zou kijken.
Rosita schreef:gabyfedde hoeveel (hoeveel??) van die aan parvo overleden honden waren tegen parvo geënt en géén black and tan hond?