De engele cocker Spaniel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BLK

De engele cocker Spaniel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 15:14

Ik heb een zwart/witte engelse cocker spaniel van net 4 jaar oud.
Ze heeft al een hele tijd last van haar oren, het is al 2 keer helemaal uitgespoten, en daarna bijgehouden met allemaal '' chemische troep '', maar de stank en pijn komt steeds weer terug.
Maar nu is het allemaal nog erger geworden, de oren zijn helemaal rood, er komt pus uit en de geur is niet te verdragen.
Nou moet ze dus a.s. maandag naar het ziekenhuis in Utrecht, en dan maar kijken wat er dan gaat gebeuren.
Er is een grote kans dat haar oren '' eraf moeten '', heeft iemand anders dit ook meegemaakt ?

Nog even een foto van mijn meisje lady, dit was voor de trimster 2 dagen geleden kwam.
http://img172.imageshack.us/img172/88/ikndladyim0.png
http://img151.imageshack.us/img151/6717/foto0282in6.jpg
Mvg. Simone

bakkie

Re: De engele cocker Spaniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:58

heb hier geen ervaringen mee of iets, maar ik wens je in ieder geval veel succes en een goede afloop
geef maar een knuffel aan je hond, hij is wel heel leuk Haha!

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 19:03

Dank je wel Haha!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:04

Jeetje dat is balen.
Ik heb nu al ruim 12 jaar cockers en gelukkig nooit dit soort problemen gehad.
Heel af en toe doe ik een beetje zonnebloemolie op een tissue en maak ik daar de oren mee schoon.

Heel veel sterkte.
Ik hoop dat de oren er aan mogen blijven zitten.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 19:04

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:19

Wat erg!
Hoop dat haar oortjes er niet afmoeten.
Maar als het echt moet is dit waarschijnlijk het beste, maar zal wel wennen zijn.
Ik hoop toch ook voor een goede afloop!
Sterkte voor jou en Lady, succes!

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 20:43

Voor haar zou het het beste zijn ze heeft er zo'n enorme last van .. maar ergens hoop ik dat ze het op een andere manier kunnen bestrijden.
Ze zeggen dat het de ergste vorm is.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:33

Heb er nog nooit van gehoord....
Maar als het voor haar het beste is zal er niet veel anders op zitten....
Maar inderdaad hopen dat er geen andere manier is.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:33

Heb er nog nooit van gehoord....
Maar als het voor haar het beste is zal er niet veel anders op zitten....
Maar inderdaad hopen dat er geen andere manier is.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:37

Ik heb het wel eens gezien op tv dat ze dat deden. Maar dan niet heel de oren, maar maar een stuk, en ze maakten de gehoorgang groter, zodat alle zooi eruit kon lopen. Zag er helemaal niet verkeerd uit, en het probleem was afgelopen.
Zelf niet echt ervaring mee, maar iig heel erg veel succes/sterkte ermee, en geef haar idd maar een knuffel Lachen
Groetjes, mij

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:17

Als het echt zo erg is dat het niet meer te verhelpen is, is het verwijderen van de gehoorgang een goede optie. Je hond is dan wel doof maar met een hele heftige oorontsteking horen ze ook al weinig meer en de pijn en jeuk is dan weg. Je moet ook niet denken dat het hele oor er af gaat hoor, die mooie flaporen houdt ze gewoon, het is alleen de gehoorgang die verwijderd wordt.
In Utrecht gaan ze eerst weer spoelen en misschien kweken en een ander antibioticum proberen. Meestal gaan ze niet direct voor het laatste redmiddel maar proberen het eerst nog weer met medicijnen op te lossen.
Succes met Lady.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 12:57

Iedereen heel erg bedankt Lachen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:06

Haar ren zullen ze er niet afhalen, 'alleen maar' de gehoorgang eruit. Nog een heel flinke operatie, maar zal voor hond wel het beste zijn als ik je verhaal zo hoor.

Wij hebben 4 Engelse Cockers. We houden de binnenkanten van de oren haarvrij, gelukkig hebben ze geen haar in de gehoorgangen zelf. Regelmatig gebruiken we ook cleaner.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:12

Ik heb thuis ook een engelse cocker spaniel en die heeft soms ook last van d'r oren en stinken dan ook maar bij mij hond gaat dat elke keer weer over maar d'r oren blijven gevoelig

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:32

Heeey!
Mijn engelse cocker spaniel heeft ook last van zijn oren, is helaas tog een vrij vaak voorkomend probleem. Alleen stinkt hij niet uit z'n oren, hij heeft er gewoon jeuk aan.
Succes met je hond, k hoop dat de oren er niet af hoeven, dat zou egt zonde zijn!
Gr.
Naatje

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 20:56

gabyfedde schreef:
Haar ren zullen ze er niet afhalen, 'alleen maar' de gehoorgang eruit. Nog een heel flinke operatie, maar zal voor hond wel het beste zijn als ik je verhaal zo hoor.

Wij hebben 4 Engelse Cockers. We houden de binnenkanten van de oren haarvrij, gelukkig hebben ze geen haar in de gehoorgangen zelf. Regelmatig gebruiken we ook cleaner.

Wij houden dat ook altijd goed haarvrij de binnenkant van de oren. Lachen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:24

Wat eet je hond en hoe vaak wordt ze ingeënt? Ik zou proberen de weerstand van je hond te verhogen waardoor ze de ontstekingen misschien zelf de baas kan worden. Enten en voeding zijn voor mij dan dingen waar ik naar zou kijken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:23

Rosita schreef:
Wat eet je hond en hoe vaak wordt ze ingeënt? Ik zou proberen de weerstand van je hond te verhogen waardoor ze de ontstekingen misschien zelf de baas kan worden. Enten en voeding zijn voor mij dan dingen waar ik naar zou kijken.

Van een enting wordt de weerstand tegen bepaalde ziektes absoluut hoger, maar niet de algemene weerstand.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:00

gabyfedde schreef:
Rosita schreef:

Van een enting wordt de weerstand tegen bepaalde ziektes absoluut hoger, maar niet de algemene weerstand.

Klopt gabyfedde maar van NIET enten wordt de algehele weerstand wel hoger. Omdat er niet iedere keer een aanslag op dat vermogen gedaan wordt met entingen. mijn insteek is dus op te stóppen met enten. Temeer omdat er steeds duidelijker wordt dat de meeste entingen een veel langere bescherming bieden dan het jaar waarvoor ze nu geldig zijn.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:50

Cockers hebben hier idd wel vaker last van, dat komt door de vorm van de oren.
Schoon houden met cleaners wanneer het nodig is, haarvrij en laten luchten.
Luchten? Jups, oren bij elkaar binden zodat de gehoorgang vrij ligt.
Maar daar zijn jouw hond zijn oren (gehoorgang) te ver voor heen denk ik, dit is meer ter prefentie en bij kleine oorproblemen.
Oren en gehoorgang is wat anders he? Oren er af haalt volgens mij niet zoveel uit, het zal eerder de gehoorgang zijn zoals hierboven ook al uitgelegt is.
Verder ga ik met Rosita mee over het voer (vers dus) en (niet) enten.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:07

Rosita schreef:

Klopt gabyfedde maar van NIET enten wordt de algehele weerstand wel hoger. Omdat er niet iedere keer een aanslag op dat vermogen gedaan wordt met entingen. mijn insteek is dus op te stóppen met enten. Temeer omdat er steeds duidelijker wordt dat de meeste entingen een veel langere bescherming bieden dan het jaar waarvoor ze nu geldig zijn.

Ok, ik begrijp wat je bedoelt. En ik geef je ook zeker geen ongelijk. Ik weet hoe boosters werken en dat jaarlijks enten op een bepaald moment overbodig wordt.
Maar zolang er nog een ziekte als parvo bestaat die jaarlijks nog vele honden op een vreselijke manier doodt ben ik echt tegen het NIET enten. Zo'n oor-probleem is te voorkomen of (als het echt niet anders kan met een rigoreuze operatie) te genezen. Parvo over het algemeen niet.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 20:34

Rosita schreef:

Mijn hond word altijd optijd geent etc.
Voeding krijgt ze normaal zoals iedere hond van haar gewicht, leeftijd en ras.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 20:37

Vandaag dus naar Utrecht geweest, en wat bleek de oren mogen er nog even aan blijven zitten.
De oren zijn dit keer zonder narcose uitgespoten, en ze heeft sterke antibiotica gekregen, en pijnstillers, het was vooral pus wat er uit kwam.
Ze was trouwens wel heel braaf, niet gegromt of gebeten, terwijl er 6 van die enge mensen om haar heen stonden.
Volgende week maandag dus weer terug en kijken of het dan is aangeslagen, en daarna nog een maandje met een ander middeltje.
Er is trouwens ook iets op de kweek genomen, ze vermoedde dat het een bacterie is die extreem moeilijk te verwijderen is, dus dat moet dan daaruit blijken.
Als alles toch niet aanslaat en het word weer erger, moet toch de gehoorgang worden afgesloten.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:13

BLK, nu je wat uitstel gekregen hebt zou je je dan willen verdiepen in het opkrikken avn de weesrand van je hond? Dus lezen over niet / minder enten en andere voeding als de brokken die je nu waarschijnlijk geeft?

gabyfedde hoeveel (hoeveel??) van die aan parvo overleden honden waren tegen parvo geënt en géén black and tan hond?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:50

Rosita schreef:
gabyfedde hoeveel (hoeveel??) van die aan parvo overleden honden waren tegen parvo geënt en géén black and tan hond?

Weet geen precieze aantallen. Toen ik stages liep bij diverse dierenartsen hoorde je regelmatig over parvo. Honden die 'uit geloofsovertuiging' (ammehoela) niet werden geent. Complete nesten die eraan stierven. En nee, waren geen black&tans (zou de kleur er wat mee te maken kunnen hebben dan?)
Ook wel gehoord van een pup die de eerste entingen al wel netjes op tijd had gekregen, maar nog onvoldoende weerstand tegen parvo bleek te hebben toen een ongeente hond uit de buurt parvo bleek te hebben. Pup dood en hond uit buurt uiteindelijk ook.