Naam gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SONY

Naam gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 20:29

Hoi, ik zoek een naam voor een vogel, een roofvogel om precies te zijn.
Ik ben niet zo goed in het verzinnen van namen, maar ik zoek een, beetje een mystique naam zoals bijvoorbeeld Noah. Het is een tarsel (mannetje). Dus ik zou zeggen brand los!

Spritz

Re: Naam gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:31

de kanarie van Marlin @bokt Linnie13 heet Chico, vind ik zelf een leuke naam! Lachen
eneeh.. mijn puppy heet Noah (zie profiel) Haha!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:34

hm wij hadden ooit een haan die altijd pikte en die droeg de naam pikkie haha

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 20:36

ja ik zoek toch een wat serieuzere naam zeg maar Tong uitsteken Geen Rocky,Chico of Pikkie natuurlijk Lachen En het is voor ee roofvogel, dus geen kanarie ofzo. Thanx

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:39

Moreno =(bruin betekent het geloof ik)

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:48

De hond van een vriendin van mij heet Navaho, vind het zelf een erg leuke naam.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 20:53

Ok thanx, ja zoek toch een beetje korte en krachtige naam.. roept wat makkelijker Lachen

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:54

hihi zal eventje voor je nadenken..
persoonlijk gezegt vind ik aparte namen altijd leuk. niet die iedereen heeft. hanomach ofzo Lachen

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:46

hoch
Iko
JUno
Bull
Faruch
Jinkx
Tenk

djonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:06

heb je een foto? dan kun je beter namen verzinnen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 20:15

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 22:50

Bert Vork

Zo heet 'm'n' grasparkietje ook Vork

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:58

Pino Clown ?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:01

Jaws Haha!

amazoneken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:30

flyer Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:42

Kink
Freak

paolasunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:58

Luno vind ik een leuke naam,,
Ik vind zelf de naam kip wel leuk Bloos , maar niet echt sirieus is dat..
eeuhmm.. mijn parkietjes heten Cor en Corrie Vork .
Ik vind die namen als Bert enzo leuk Haha! lekker simpel Knipoog
Gert vind ik ook leuk Haha!

xx paola

plurkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:07

Een roofvogel die veel in de mythologie voorkomt is een havik. Zijn dan ook veel toepasselijk namen bij te vinden...

Seker (=egyptische god met havikkop)
Vedrfolnir (germaanse mythologie, havik die in de levensboom woont)
Mercurius (romeinse mythologie, de havik was verbonden aan deze god)

Jisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:08

Burdie....of gabber

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:10

Nevvin (betekent 'niemand')
Tenji
Koji
Lashar (wilde wijsheid)
Karst
Duego
...

mooie vogel trouwens!
Ik zou persoonlijk graag ook 'ooit' eens een roofvogel hebben... maar ik weet gewoon dat ik er niet moet aan beginnen. Verdrietig Heb er geen tijd, geld, of verstand genoeg voor... ohja, ik geniet wel lekker van de ransuil die hier regelmatig in de tuin op bezoek komt Haha!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 15:33

bedankt allemaal,

Wel grappig dat sommige Bert en Kip noemen. Voor één vogel heb ik namelijk als een soort van koosnaampje 'kip' en eentje heet (tijdelijk) Bert, en de ander Ben. Tong uitsteken

Voordat je een vogel wilt aanschaffen zul je goed moeten nadenken. Een roofvogel is absoluut geen huisdier. Het is en blijft een roofdier. Denk maar ééns aan de scherpe klauwen van zo'n vogel. Geloof me, als die je te pakken heeft doorboort die met gemak je hand en dat is natuurlijk niet zo'n prettig gevoel Tong uitsteken Ook zijn roofvogels geen makkelijke dieren om te houden, je dient een hele goede huisvesting te realiseren. Je moet weten wat voor voeding die nodig heeft etc. etc. Een roofvogel is immers geen vegetarier, en bij het idee dat deze o.a. ééndagskuikens eet, haken de meeste mensen al af. Als je nog wil vliegen met de vogel, dien je eerst een mentor te zoeken die je alles in de praktijk leert.

Dus bezint eer je begint.

@Ashkerlon
Niet persoonlijk naar jou toe bedoelt overigens maar in het algemeen. Leuk trouwens dat je een ransuil in de tuin hebt zitten! Lachen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:29

Ik heb een paar roofvogels in handen gehad toen ik mijn stage deed in een vogelopvangcentrum.
Er zat op een bepaald ogenblik een kruising slechtvalk/lammervalk, die ontsnapt was bij een valkenier (hij had nog leren riempjes aan zijn poten). (weet niet precies of het echt die kruising was, en of dat eigenlijk wel mogelijk is, maar hij had kenmerken van beide)
In ieder geval... op een bepaald ogenblik mocht hij naar een ruimere buitenkooi verplaatst worden. Ik mocht hem vangen, samen met nog een andere persoon.
Laat ons zeggen dat het niet bepaald pijnloos is als zo'n beest je vingers vast heeft Ziek
Hij heeft ons allebei, dwars door een dikke handdoek en dikke handschoenen, tot bloedens toe gebeten... en dat moest dan een vogel zijn die 'handtam' was Clown

Nee, toen wist ik wel dat zo'n roofvogel niets voor mij is...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:33

Lorre Clown

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 16:35

Ashkerlon schreef:
Ik heb een paar roofvogels in handen gehad toen ik mijn stage deed in een vogelopvangcentrum.
Er zat op een bepaald ogenblik een kruising slechtvalk/lannervalk, die ontsnapt was bij een valkenier (hij had nog leren riempjes aan zijn poten). (weet niet precies of het echt die kruising was, en of dat eigenlijk wel mogelijk is, maar hij had kenmerken van beide)
In ieder geval... op een bepaald ogenblik mocht hij naar een ruimere buitenkooi verplaatst worden. Ik mocht hem vangen, samen met nog een andere persoon.
Laat ons zeggen dat het niet bepaald pijnloos is als zo'n beest je vingers vast heeft Ziek
Hij heeft ons allebei, dwars door een dikke handdoek en dikke handschoenen, tot bloedens toe gebeten... en dat moest dan een vogel zijn die 'handtam' was Clown

Nee, toen wist ik wel dat zo'n roofvogel niets voor mij is...

Hé wat leuk zeg dat je zo'n stage hebt gedaan. Trouwens de vogel waar je het over hebt kan best zeeg (tam) zijn geweest, aangezien er dus riempjes aanhad, alleen vogels hebben er een hekel aan om vastgepakt te worden, echt tam zijn ze eigenlijk ook niet, het is niet te vergelijken met een hond ofzo. Daarom spreken we niet van tam maar van zeeg. Kan me voorstellen dat het flink pijn gedaan moet hebben! Kan best een kruising geweest zijn trouwens. Je ziet wel meer hybriden (kruisingen tussen roofvogels) dus kan best dat het een slecht x lannervalk was.

Hoe is het eigenlijk afgelopen met de vogel? Weer terug gekomen bij de valkenier?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:50

Volgens mij is hij terug bij de oorspronkelijke eigenaar. Helaas was mijn stage afgelopen voordat de eigenaar bekend was, dus heel zeker weet ik het niet. Het arme dier heeft wel een hele tijd in het opvangcentrum gezeten. Het was kennelijk niet zo simpel om de rechtmatige eigenaar terug te vinden.

Dat hij het niet zo leuk vond om vastgepakt te worden hebben we in ieder geval gemerkt Clown
Ik vond trouwens dat hij best wel bang was... telkens we zijn kooi binnen gingen om eten te geven begon hij te flippen. Na een week was het wel beter. Toen bleef hij al kalm in zijn hoekje zitten.
Hij was ook behoorlijk uitgehongerd (een boer had hem gevonden. hij zat met zijn touwtjes vast in de prikkeldraad van zijn weide) De eerste dagen heeft hij echt hopen eendagskuikens binnen gespeeld. Ik snap nog steeds niet waar hij al die dingen stak *LOL*