Leuke halsbandjes voor de poes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Leuke halsbandjes voor de poes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 18:31

Naar aanleiding van de site http://www.hippehond.nl ben ik voor mijn poezebeest ook opzoek naar zoiets leuks maar dan voor katten.
Ik weet trouwens dat ze op HippeHond ook wel een kattenrubriek hebben, maar ik zoek nog meer Knipoog

Ik zoek dus eigenlijk blingbling halsbandjes voor de kat Haha!

Spritz

Re: Leuke halsbandjes voor de poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:37

ik hou dit even in de gaten.. Knipoog

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 18:42

Ik vind de letterbandjes die ze bij HippeHond hebben (maar dan de versie voor de kat Knipoog ) echt geweldig trouwens, maar behoorlijk aan de dure kant, het bandje zelf kost €9,95 en dan komen de lettertjes er á €1,25 ps nog bij, komt voor mij zo rond de 19 euro uit Nagelbijten / Gniffelen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:19

Hej, het ziet er heel erg leuk uit, maar het is maar een waarschuwing hoor, maar pas wel op met de bandjes. Onze kat heeft een keertje met zijn onderkaakje in het bandje gehangen, en was echt moeilijk terug te krijgen, omdat hij helemaal in paniek was...
Ik bedoel er verder niks mee, maar het is meer een waarschuwing.
Groetjes, mij

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:25

tegenwoordig staan er veiligheidsslotjes op halsbandjes voor katten, dus denk niet dat dat zoveel kwaad kan.
Die van ons hebben gele fluorecerende bandjes aan omdat die 's nachts wel eens buiten willen en zo zien de auto's ze beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:29

Er zijn hele leuke bandjes te krijgen met letters met diamanten, zo kun je zelf de naam er op zetten.

Onze kat had vroeger ook altijd bandjes o maar nu niet meer, veel te gevaarlijk. Ze kunnen zichzelf ophangen, de onderkaak kan er in vast blijven zitten enz. enz.

En die met veiligheidssluitingen ken ik maar dat is echt waardeloos. Toen Noeska voor de eerste keer er mee naar buiten ging kwam ze weer zonder terug. Dat ding kreeg ze elke keer af.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:31

Op de tv zag ik een keer een poes waar van de hele kaak onzet was door een bandje.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:31

Onze katten hebben ze nu om van zaterdagavond en de bandjes zijn nog steeds heel en de katten zijn nog nergens blijven achterhaken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:36

mijn poezenbeest heeft stuk of 5 a 6 verschillende bandjes
allemaal met veiligheidssluiting

ik heb er een stel uit parijs (woeff and miauw) en een aantal van Rogzz

zag gister in Haarlem in een klein straatje ook nog een leuke katten en hondenwinkel met leuke bandjes

zoek eens goed rond, je vind ze vanzelf Haha!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 21:00

Zal inderdaad eens rondkijken, ben iig tot nu toe niks leuks tegengekomen (afgezien van het fluoriserend roze bandje dat hij nu heeft Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:17

Sjintoo schreef:
Onze katten hebben ze nu om van zaterdagavond en de bandjes zijn nog steeds heel en de katten zijn nog nergens blijven achterhaken.

Ja mijn kat heeft er ook jaren mee rondgelopen. Maar één keer kan het fout gaan, en dat is ook direct een keer te veel. En dat zal ik mezelf nooit vergeven.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:12

Ilse schreef:
Naar aanleiding van de site http://www.hippehond.nl ben ik voor mijn poezebeest ook opzoek naar zoiets leuks maar dan voor katten.
Ik weet trouwens dat ze op HippeHond ook wel een kattenrubriek hebben, maar ik zoek nog meer Knipoog

ik weet in belgie een winkeltje met leuke kattenbandjes maar dat zal waarschijnlijk te ver zijn voor jou. Bloos

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 12:05

Ik ben bang van wel Haha!

Hebben ze niet toevallig een website? Lachen

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:20

zitake schreef:
Ilse schreef:

ik weet in belgie een winkeltje met leuke kattenbandjes maar dat zal waarschijnlijk te ver zijn voor jou. Bloos

Wil ook wel ff het adres/site weten van die winkel Lachen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:37

Het winkeltje is in het centrum van Brugge gelegen. Is klein, maar ze hebben er behoorlijk wat bandjes en van die bling-bling dingen Lachen Hier het adres:
Cat & Dog Shop
Sint-Jakobsstraat 12
8000 Brugge
Website vind ik niet

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:05

in een grote dierenspeciaal zaak vind je ook leuke halsbandjes in allerlei kleuren
Heb net fluo groen bandje met rode bloemetjes gekocht (bij Kriko) en heb heel erg staan twijfelen bij een fluo blauw met zilveren visgraten
Bedenk wel dat uitsteeksels het gevaar op verhangen vergroot, dus ik zou nooit die letters eraan gaan hangen! Zelfs het belletje heb ik uit voorzorg afgeknipt

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 17:11

Belletje knip ik er zelf zowiezo altijd al af, ten eerste word ik er gek van en ten tweede de poes in kwestie volgens mij ook Haha!

Volgens mij leeft het pimpen van je kat nog niet echt in vergelijking met de hollywood hype voor honden, volgens mij staat me wat te doen Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:37

Wuis schreef:
Sjintoo schreef:

Ja mijn kat heeft er ook jaren mee rondgelopen. Maar één keer kan het fout gaan, en dat is ook direct een keer te veel. En dat zal ik mezelf nooit vergeven.

Inderdaad wij zijn onze kat verloren aan zo'n rotbandje. Met elastiek erin, maar toch opgehangen. Mijn katten lopen lekker bandjesloos en hebben mooi een chip Ja

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:25

de mijne heeft ook een chip
helaas hebben buren die hem zielig vinden of de meeste asielen geen chiplezer!
dus die van ons heeft voor de zekerheid toch een bandje

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:29

Ik vind die bandjes ook geweldig, maar durf ze dus niet om te laten.
Onze ene kater heeft ons (gelukkig) een keer 'snachts wakker gemaakt. Hij zat met z'n hoektand in het ringetje waar het belletje zat. Hij was helemaal in paniek, slijm en spuug overal. Met veel moeite hebben we hem losgekregen, de bandjes zijn meteen weggegaan.
Alhoewel ik voor de jongste een heel mooi bandje met haar naam in strass steentjes heb, maar die gaat dus alleen voor de show om.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:53

foxy80 schreef:
de mijne heeft ook een chip
helaas hebben buren die hem zielig vinden of de meeste asielen geen chiplezer!
dus die van ons heeft voor de zekerheid toch een bandje

Asielen geen chiplezer? De meeste asiels die ik ken hebben een chiplezer net als de DA. Asiels zijn er volgens mij zelfs verplicht in voor zover ik geleerd heb.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:01

Ik heb een bandje met een sluiting die openspringt als ze blijft haken, werkt effectief watn ze is het al twee keer verloren en telkens vind ik het terug tussen bomen of struiken, dus ik blijf bij dit merk. ze zijn mooi en werken goed.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:02

onze kat heeft een konijne bandje om.
heel lief, knalgroen met roze letters.
gewoon uit de dierenwinkel.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:15

Vooral de opvanghuizen die door enkele dierenliefhebbers worden gestart, hebben vaak geen eigen chiplezer. Hun dierenarts heeft die wel, maar heel vaak wordt er niet systematisch gecheckt of een kat een chip heeft. Alleen als de kat raskat is wordt er meer moeite gedaan om de eigenaar te achterhalen, maar gewone huis tuin keuken katten worden toch al zo weinig gechipt dat dat dus niet standaard gecheckt wordt. Ik denk dat de grote asielen daar iets beter mee omgaan, maar ik durf er mijn hand niet voor in het vuur steken

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:40

Heeey!
Aangezien jij in Den Haag woont, zou ik je aanraden om naar de Vogelkelder te gaan, daar hebben ze heel veel keus wat bandjes betreft Lachen.
Ik heb voor mijn hond een halsband met zijn naam uit strass-steentjes, vind k persoonlijk heel leuk en sjiek!