help!! hond schijt steeds in huis...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

help!! hond schijt steeds in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 11:30

Hoi!

Heb deze week de golden van mijn ouders te logeren, die zijn op vakantie, nou ging het gewoon zoals altijd, goed, alleen de laatste drie nachten schijt ze opeens in huis!!
Ze kreeg het goedkoopste voer bij de Lidl... Maar dat was bijna op, en ik zei, ik geef haar wel Prins van Shira (senior, de hond is 7)
Dus eerst nog gemengd, gewoon volgens het boekje allemaal, en toen shira dr voer, ging twee dagen prima en nu ineens schijt ze dus in huis.

eerst dacht ik dat het door verandering van voer zou komen, maar dat beest krijgt vaak vanalles door elkaar, dus lijkt stug, maar het kan. Maar ze eet nu al 4 dagen Prins.
Vrijdag kwam ik thuis, heeft ze de hele ochtend van 6 tot 14:00 mee naar de boerderij, waarvan de laatste twee uur op het land gelopen.
(eerst om 06:00 een drol in huis....) en ik ze naar huis gebracht, ik ging boodschappen halen, kom anderhalf uur later terug, en jawel een drol!

Nu doen we 's morgens voeren en 's avonds niet, om 23:00 een rondje, waar ze altijd schijt, en toch iedere keer weer een drol, ik wordt er inmiddels wanhopig van!

Ze heeft vorige week wel een zakje M en M's opgegeten 's nachts zou de uitwerking daarvan pas na drie dagen komen?

Verder is het een onwijs neurotische hond die je constant in de gaten houd, als jij opstaat, zij ook, als je loopt, zij ook, je wordt er soms kriegel van. Dus misschien is het een uiting van stress??
Bij mijn ouders is ze vaak alleen, en loopt kleine rondjes, zewil zelf dan ook niet verder, ze gaat terug naar huis, ze moeten haar aan de riem doen en letterlijk meeslepen... (ze is vrij angstig) Bij ons loopt ze met twee honden en heeft ze dit gedrag totaal niet.

Ook lag er vanmorgen een plas naast, ze drinkt ook veel, en is magerder dan anders, ze was altijd een paar kilootjes te zwaar.

Wie heeft dit ook weleens meegemaakt, ik denk dat ik anders maandag maar ff met haar langs de DA ga. Misshicen heeft ze wel wat aan dr darmen ofzo.

lique

Re: help!! hond schijt steeds in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:33

wat denk je van die chocola???dat is giftig voor een hond.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:35

Chocola is heel giftig, er zijn gevallen bekend met een dodelijke uitwerking!
Ik zou zeker even lands de DA gaan! Ja

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:35

Is de ontlasting vast of vloeibaar?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 11:36

ja daarom, maar is het in die hoeveel heid schadelijk, en komt de reactie dan pas na drie dagen?

De ontlasting zit ertussen in, vanmorgen lag er een ''normale'' drol, gisteren wat slap. De drollen zijn zowiezo niet hard, maar wel vormvast zeg maar.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:13

Hmm lastig.
Als de ontlasting vprmvast is kan er geen sprake zijn van accute nood, zoals bij diaree wel het geval is.

Ben benieuwd wat de dierenarts gaat zeggen.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:44

Er zit in senior brokken meer onverteerbare dingen (omdat ze minder calorien nodig hebben op oudere leeftijd, maar wel een gevulde maag willen hebben). Bij dezelfde hoeveelheid eten wordt er meer poep gegenereerd. Zou het daar mee te maken kunnen hebben?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:47

Ikz ou als ik jou was morgne gewoon even langs de dierenarts gaan. Het kan een vorm van stress zijn, maar ik geloof dat de hond zich niet prettig voelt, en dat jij er alleen maar gek van wordt. Tenminste, dat haal ik uit de manier hoe het verhaal is geschreven. Misschien heeft ze idd iets, en anders weet de da misschien raad. Zou anders een bench een oplossing zijn? Dat je haar in de bench doet als je bijvoorbeeld boodschappen doet, en dan loslaat en de tuin in gooit zodra je thuis bent?
Groetjes, mij.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:55

ik denk ook dat dit een reactie kan zijn op de mnm's.
ik heb wel eens gelezen dat 1/2 reep dodelijk kan zijn voor een hondje tot 8 kg.
misschien is het een combi..mnm's en stress,zou idd gewoon langs dierenarts gaan.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:10

naar de dierenarts gaan.....

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:16

ooh, bah tries, arme pashja kind.
ik hoop dat ze snel weer beter wordt, of het niet meergaat doen.
maar chocolade is ook niet goed idd.
anders een reinigings kuurtje ofzo?

gr

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:27

Chocolade is gewoon giftig voor honden en in de meeste gevallen nog dodelijk ook. Zou zeker langs de DA gaan

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:31

Ik las laatst dat honden zelfs epileptische aanvallen van chocolade kunnen krijgen.

Verandering van voer kan natuurlijk ook voor dit probleem zorgen, misschien mist ze je ouders wel wat voor stress zorgt.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:38

hey dit is voor mij heel bekend, mijn hond (stafford) heeft dit ook gehad.
Het is echt een super drukke hond dus ik dacht eerst ook dat het door stress kwam(i.v.m een verhuizing). Hij heeft het ook heel erg gehad en kon het gewoon niet ophouden, ondanks dat ik op het laatst elk uur met hem ging wandelen deed hij het toch ook in huis. Zijn ontlasting verschilde ook van vast en heel erg dun. Uiteindelijk naar de DA gegaan omdat hij mager werd ,bleek dat hij een dikke darm ontsteking had. Doormiddel van antibiotica is het na 2 weken genezen.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het door de M&m's komt aangezien het pas na een paar dagen begon, bij choco krijgen ze er vrij snel last van en niet na 3 dagen.
Ik zou gewoon even langs de DA gaan.

Laat even weten wat de DA zei.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:42

Volgens mij vind jij het niet zo leuk die hnod bij je in huis en misschien laat je dit wel aan de hond merken waardoor hij stresserig wordt? Kom op zeg waarom moet alles in SCHIJT uit gedrukt worden en niet gewoon poept? pffff

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:36

Ik vermoed dat het een vorm van aandacht trekken is,en dat hij je ouders gewoon mist.Negatieve aandacht is ook aandacht.
Zeker omdat de ontlasting gewoon vast is,denk ik niet dat er medisch wat aan de hand is.
Sommige honden blaffen ,sommige vernielen en sommige poepen in huis.
Waarschijnlijk is het over als je ouders terug zijn.
Probeer anders eens een bench,je hebt echter wel kans dat hij dan gaat blaffen. Succes!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 20:17

tanya89 schreef:
Volgens mij vind jij het niet zo leuk die hnod bij je in huis en misschien laat je dit wel aan de hond merken waardoor hij stresserig wordt? Kom op zeg waarom moet alles in SCHIJT uit gedrukt worden en niet gewoon poept? pffff

Nagelbijten / Gniffelen Haha waar je je druk om maakt zeg... De hond is prima bij mij in huis, dit gebeurt regelmatig, vind het alleen nogal vervelend dattie in huis POEPT. Raar he?

Anyway Go jij! Go jij! Vannacht niet gepoept!! heb haar in de bench van cleo gedaan, en hier maakte ze gelukkig geen probleem van, ze heeft keurig geslapen en niks gedaan! Voorheen was het ook zo dat ze 's morgens heel erg moest defeaceren (ook goed?????....) en nu ook niet.

Heb de VA gesproken vandaag, die dacht stress, en mocht het heel slap worden dan even langs komen als het aan zou houden. Dus gelukkig voor nu probleem opgelost!! Go jij! Go jij!
Waar die stress vandaan komt dan is mij een raadsel, vorige keren ging het prima, maarja, tis ook wel een aparte hond....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:22

tanya89 schreef:

Je zegt precies wat ik denk.
De honden die hier komen logeren zou ik nooit "dat beest" noemen of er zo'n duidelijk geirriteerd bericht over schrijven.

Als ik jou was zou ik wat meer informatie opzoeken over chocolade en honden.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 20:26

ach ja denk maar wat je denkt, jullie kennen mij goed!
Ik tikte dit nadat ik de zoveelste drol op had geruimd, dan kan je nog weleens geirriteerd raken, gek he?

Tis een harstikke pittige lieve hond, toen ik nog thuis woonde ging ze overal mee naartoe, nu haal ik haar nog regelmatig op en elke vakantie van mijn pa en ma slaapt ze hier, ze is gek op ons en wij op haar.

Maar dat beest scheet in huis. Haha!
Laatst bijgewerkt door Tries_en_Faf op 20-11-06 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:28

Toeties schreef:
ach ja denk maar wat je denkt, jullie kennen mij goed!
Ik tikte dit nadat ik de zoveelste drol op had geruimd, dan kan je nog weleens geirriteerd raken, gek he?

Dat verschilt dan van persoon per persoon. Ik raak nooit geirriteerd door zoiets omdat ik weet dat er altijd een reden voor is en een hond het niet doet om jou te pesten.
Zeker bij een logeerhond zal ik eerder vreselijk bezorgd zijn dan geirriteerd.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 20:30

Misschien was ik ook wel bezorgd en vroeg ik daarom of iemand anders dit ook had meegemaakt?
Heb de VA gebeld, enzo, maar goed daar ga ik verder geen discussie over voeren, gelukkig lijkt het voor nu opgelost.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:33

Fijn dat het is opgelost en voortaan geen chocolade meer in de buurt van honden laten slingeren, kan echt heel verkeerd aflopen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:41

Gelukkig is het opgelost Ja

Mijn hond heeft de afgelopen week ook 3x in huis GESCHETEN. Puur omdat ze alles opvreet wat ze tegenkomt op straat en op stal. De mijne krijgt in het gevolg dus een muilkorf om op stal.

Chocolade heeft idd meteen gevolgen. Mijn kleine foef heeft een keer paaseieren uit m'n tas gestolen en heeft de hele nacht zure chocolade gekotst Haha!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 12:19

ThePast03 schreef:
Fijn dat het is opgelost en voortaan geen chocolade meer in de buurt van honden laten slingeren, kan echt heel verkeerd aflopen.

Dat wist ik al, alleen vriendlief nog niet, bovendien kan je bij ons echt een biefstuk op tafel laten liggen, ik zweer het, die van mij eten het niet op, echt niet.... uit ervaring he?!? tis getest! Haha! Knipoog

Dees hond is iets anders, en doet dat dus wel...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:31

Gelukkig dat het opgelost is dan!
Pff ik weet hoe irritant het is, vriendlief en ik hebben laatst op de kittens + volwassen poes van de buren gepast, en dat was ook elke dag het hele huis onder de poep..
Ook al maak je je dan zorgen, als je elke dag overal drollen moet wegruimen, raak je toch wel licht geïrriteerd Knipoog